Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 144 van de 258 [ 6445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 258  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Welke vitamine is er nog meer waar je maar zo'n 100 gr per dag van hoeft te voeren.
Ik ken metazoa, marstall en pavo.


Master Vitcrix, heb je zelfs nog minder van nodig. Mijn pony's doen het er al jaren super goed op.
Is volgens mij ook 1 van de goedkoopste vitamine brokjes. Maar niet heel makkelijk te verkrijgen. Dus wissel soms af met marstall.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 00:01 



 
Profiel   

ik heb even gekeken op google,maar kan zo gauw geen samenstelling daar van vinden.
heb jij die voor me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 06:40 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik heb even gekeken op google,maar kan zo gauw geen samenstelling daar van vinden.
heb jij die voor me?


als je op "bestel online" klikt op de site van Masters zie je wel de voedingswaarden. Maar er staat niet bij wat er verder in zit. Deze kende ik ook nog niet, dus was wel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:23 



 
Profiel   

femkepien schreef
ZoeyDercks schreef
Ja en mijn paard haar hoeven zijn normaal heel sterk.

Zou VS2000 hier een optie voor zijn? Of een andere aanrader?

Marstall wil ik niet meer vanwege hoge ijzergehalte, maar hier heeft ze het wel altijd goed op gedaan.. dus als ik niks kan vinden wordt het die gewoon weer.



Ik ben vrij nieuw in de wereld van vitaminebrokjes..
Ik voer sinds 3 maanden ongv Marstall force. Paard heeft altijd sterke voeten gehad en nooit problemen. Nu sinds 1 maand opeens rotstraal in beide voorhoeven en was vrij lusteloos opeens. Mijn gevoel zei om te stoppen met de force.. ik zie nu dat een verhoogd ijzer gehalte meer risico geeft op hoefproblemen onder andere rotstraal en bv. hoefbevangen. Zou dit echt zo snel zichtbaar kunnen zijn, als dit van de force komt?


Ik heb nooit problemen met de Force gehad, daar deed mijn merrie het juist het beste op ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:07 



 
Profiel   

Meer mensen ervaring met de Cavalor Nutri Support?
Ik voer nu de force, soms pavo.
Het is voor 2 kruising tinkers die makkelijk te dik zijn.
Merrie heeft geen goede hoefjes, als zijn ze wel beter aan het worden nu ik al een poos bij haar een andere smid heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 12:42 



 
Profiel   

Geen ervaring mee maar zelf zou ik het al niet voeren omdat er granen in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:45 



 
Profiel   

Dat vind ik niet zo heel spannend met 50-100 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 22:14 



 
Profiel   

SilvanoN schreef
Ik geef mijn paarden al een aantal jaar Vital bix Complete en Breed&Grow. Nu is mij opgevallen dat de hoefkwaliteit is verminderd. Bij de oudere paarden zit van onderaf een scheur en bij de jaarling brokkelhoeven. Komt dit de gebruikers van Vitalbix bekend voor? Kan tuurlijk ook heel ergens anders aan liggen, maar eerder hadden ze wel mooie hoeven...


Ik voer Vitalbix DC, en als beloning de Nutrimash. hoeven zijn er juist op voor uit gegaan! Van hoeven die snel brokkelde naar stevige hoeven! En ze groeien nu eigenlijk net iets te hard haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 00:28 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Meer mensen ervaring met de Cavalor Nutri Support?
Ik voer nu de force, soms pavo.
Het is voor 2 kruising tinkers die makkelijk te dik zijn.
Merrie heeft geen goede hoefjes, als zijn ze wel beter aan het worden nu ik al een poos bij haar een andere smid heb.


Deze vind ik ook interessant. De plus nog interessanter maar omgerekend ben je per maand zo'n 22 euro kwijt met 100 gr per dag. En in de plus zit amper magnesium/biotine.
De support lijkt mij minder interessant door weinig biotine, de toevoeging van vit C en het ontbreken van aminozuren. Maar niet iets om voor te laten staan om te proberen imo.

Wilt er trouwens niet toevallig iemand ruilen, mijn Pure VS tegen een andere vitaminebrok? Heb nog ruim 4 kilo, ik woon op de rand van utrecht/gelderland in het midden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 20:02 



 
Profiel   

ohw, maar ik heb twee tinkers die zo weinig mogelijk biotine in hun voer moeten hebben
(vanwege dat dat invloed zou kunnen hebben op hun huid)
dus word het voor mij wel interessant.

ik zet het even naast de pavo vital maar er zit wel nogal wat verschil in de gehaltes van het een en ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 21:17 



 
Profiel   

Ik heb weer terug Marstall besteld.. haar hoeven blijven achteruit gaan op vitalbix. Kon zo snel niks anders passends vinden, dus komende tijd gewoon weer de Force. Met 20kg doe ik best ff namelijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 09:40 



 
Profiel   

ZoeyDercks schreef
Ik heb weer terug Marstall besteld.. haar hoeven blijven achteruit gaan op vitalbix. Kon zo snel niks anders passends vinden, dus komende tijd gewoon weer de Force. Met 20kg doe ik best ff namelijk :+


Drinkt die van jou ook grondwater? Die van mij gaat de komende dagen over van Vitalbix op marstall

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 10:44 



 
Profiel   

Heeft 1 van jullie ervaring met vitaminekorrel voor een senior? Mijn pony is 19 en geef hem al jaren pavo vital, maar nu zie ik ook regelmatig vitaminekorrels voor senioren voorbij komen. Ik twijfel om over te stappen want soms heb ik wel het idee dat hij wat mist. Uiteraard ga ik een bloedonderzoek doen mocht hij daar reden voor tonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 11:37 



 
Profiel   

Wat denk je dat hij mist? Wat zou je nog graag beter willen zien?

Mijn 19-jarige gaat erg goed op victorious secret. Ik heb die oorspronkelijk gekozen vanwege extra zink, selenium en koper wat voor senioren kennelijk welkom is. Ik vind dit wel een nuttig artikel:
http://www.voervergelijk.nl/informatie/39//

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 11:56 



 
Profiel   

Ik had mijn merrie eerst op Vitalbix, hier was ik zeer tevreden over maar vanwege de prijs ben ik toen overgestapt op Force.

Mijn merrie heeft pas na de overstap op Force plots brokkelende hoeven, geen idee of dat te wijten is aan de eerdere Vitalbix. Door verhalen hier ben ik een beetje huiverig om terug te stappen naar Vitalbix.

Nu heb ik echter het idee dat mijn merrie tekorten heeft met de Force. Toen ze nog op paddock stond met regelmaat zand likken en nu ze op het land staat is ze redelijk dof in haar vacht. Het lijkt niet optimaal, zeker niet ter vergelijking met Vitalbix. Toen zat ze op en top in der vel. Hierdoor toch geneigd om terug te stappen naar Vitalbix.

Iemand enig idee waarom mijn merrie het beter deed op Vitalbix dan Force, en aanraders/alternatieven waarop zij dan ook weer goed in haar vel gaat zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 13:05 



 
Profiel   

Als je merrie het voorheen goed deed op vitalbix zou ik gewoon dat weer voeren. Waarom ze het beter daarop deed durf ik niet te zeggen. Ik voer ook al een hele poos vitalbix en er is niks mis met de voeten. Het enige wat er mee was is te wijten aan het rare weer en was volkomen onschuldig zei mijn hoefsmid. Heeft niks met vitalbix te maken en ik denk zomaar dat dit voor meer paarden geldt en het niet puur en alleen door vitalbix komt dat de hoeven minder worden.


Laatst bijgewerkt door ElinaSK op 11-08-21 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 13:27 



 
Profiel   

Mijn simpele verklaring is dat elk paard anders is en niet iedereen gaat goed op hetzelfde.

Mijn paard werd dof in de vacht van force en ging ook zand likken. Van vitalbix met luzerne krijgt hij jeuk. De victorious gaat dan weer goed.

En als t goed gaat, gaat t goed en blijf ik daar bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 13:28 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Wat denk je dat hij mist? Wat zou je nog graag beter willen zien?

Mijn 19-jarige gaat erg goed op victorious secret. Ik heb die oorspronkelijk gekozen vanwege extra zink, selenium en koper wat voor senioren kennelijk welkom is. Ik vind dit wel een nuttig artikel:
http://www.voervergelijk.nl/informatie/39//


Hij is momenteel iets sloom en futloos. Komt denk ik ook omdat het gras echt wel bijna op is. Dus dacht misschien mist hij iets in de vitaminen/mineralen. Verder doet hij het prima op de pavo vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 13:34 



 
Profiel   

Ik zelf zou dan idd eerst kijken naar ruwvoer/gras. Met name omdat ze dat het meeste binnen krijgen. Dat klein beetje brok zal denk ik ook geen zoden aan de dijk zetten, maar dat is ook maar een aanname :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 13:46 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik zelf zou dan idd eerst kijken naar ruwvoer/gras. Met name omdat ze dat het meeste binnen krijgen. Dat klein beetje brok zal denk ik ook geen zoden aan de dijk zetten, maar dat is ook maar een aanname :o


Heb hem sinds gisteren op de paddock gezet met hooi, vanaf morgen gaan ze naar een ander stuk land dus hoop inderdaad dat hij snel wat energieker gaat worden. Ik ga denk ik wel even overstappen naar een andere vitaminebrok, keer wat anders proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 14:00 



 
Profiel   

ElinaSK schreef
Als je merrie het voorheen goed deed op vitalbix zou ik gewoon dat weer voeren. Waarom ze het beter daarop deed durf ik niet te zeggen. Ik voer ook al een hele poos vitalbix en er is niks mis met de voeten. Het enige wat er mee was is te wijten aan het rare weer en was volkomen onschuldig zei mijn hoefsmid. Heeft niks met vitalbix te maken en ik denk zomaar dat dit voor meer paarden geldt en het niet puur en alleen door vitalbix komt dat de hoeven minder worden.


Slmt9 schreef
Mijn simpele verklaring is dat elk paard anders is en niet iedereen gaat goed op hetzelfde.

Mijn paard werd dof in de vacht van force en ging ook zand likken. Van vitalbix met luzerne krijgt hij jeuk. De victorious gaat dan weer goed.

En als t goed gaat, gaat t goed en blijf ik daar bij.


Jaa jouw paard had dus hetzelfde met Force als de mijne. Dan toch terug op Vitalbix, was daar verder echt tevreden over. Kan altijd nog overstappen op Victorious mocht ik twijfels hebben. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 14:24 



 
Profiel   

Krijgt hij wel voldoende eiwit binnen? Heel kort gras is suikerrijk maar eiwitarm, dan zijn ze ook niet fit

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 14:46 



 
Profiel   

xLiez schreef
Slmt9 schreef
Wat denk je dat hij mist? Wat zou je nog graag beter willen zien?

Mijn 19-jarige gaat erg goed op victorious secret. Ik heb die oorspronkelijk gekozen vanwege extra zink, selenium en koper wat voor senioren kennelijk welkom is. Ik vind dit wel een nuttig artikel:
http://www.voervergelijk.nl/informatie/39//


Hij is momenteel iets sloom en futloos. Komt denk ik ook omdat het gras echt wel bijna op is. Dus dacht misschien mist hij iets in de vitaminen/mineralen. Verder doet hij het prima op de pavo vital.


Is hij wel eens op PPID getest? Vaak wordt dit namelijk niet herkend, omdat men direct aan de typische krullende vacht denkt. Maar wat slomer worden kan ook een van de symptomen zijn. Dat was bij ons paard ook het geval en die had hele hoge waarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:14 



 
Profiel   

Ik heb jaren formula 4 feest gevoerd en nu sinds een week of 7 op vitalbix DC en mijn oude pony ziet er toch echt beter uit. Hoe de voeten erop reageren kan ik natuurlijk nog niet zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:27 



 
Profiel   

De mijne deed t op vitalbix best oke. Toen ze dat niet meer wilde eten, pavo vital gevoerd. Had het idee dat ze daar minder goed op deed. Toen ze dat ook niet meer goed at, overgestapt op jpgef. Heb het idee dat ze het hier weer beter op doet! Jpgef zit ook vrij ruim in sommige vitamines en mineralen dan de pavo vital iig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 144 van de 258 [ 6445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 258  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen