Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 84 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Slmt9 schreef
Iemand die deze brok heeft en tegen betaling een halve kilo aan mij toe wil sturen?


Als je metazoa mailt willen ze vast wel tegen betaling een ‘ proef’ verpakking opsturen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 08:05 



 
Profiel   

Wilde ze, maar je kan ook kiloverpakkingen kopen. Dus dat maar gedaan. Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 10:03 



 
Profiel   

hoihoi,

Ik ben voor mijn paard opzoek naar een goed vitamine en minerale brok te vervanging van de slobber,
ik zou heel graag daarin advies en meningen van jullie willen horen:)
hier een beetje informatie:

Hij staat hele dag op de weide (mooie groene en goed onderhouden weide), savond gaan de weides dicht en kan hij in de stal en naar de bak vrije uitloop.
ivm zijn heftige longproblemen die weer terug zijn gekomen, kunnen we bijna niks doen kwa beweging.
omdat hij nu ook erg dik aan het worden is, wil ik hem van de slobber (Equfirst Recover Mash) af halen.

Hij kreeg dit omdat hij van de winter erg aan het afvallen was en we hem moeilijk op gewicht kregen.
Sochtens krijgt hij een halve schep van Fyto Gold.

-hij krijgt zowel sochtens als savonds 1schepje broomhexine en 1half schepje Fenegriek door zijn eten

hier een fotoje van heb (had even geen betere )
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 15:43 



 
Profiel   

Pavo vital of marstall force?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 20:55 



 
Profiel   

Voor komende winter/najaar wil ik mijn paard ook graag ondersteunen middels een vitaminekorrel. Nu twijfel ik tussen Vitalbix Daily Complete en Pavo Vital, maar weet niet zo goed waarom ik voor de één of de ander zou kiezen. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Wat zijn de voordelen/ nadelen van beide korrels? Alvast bedankt!

Ik heb trouwens een 16 jarige Quarter x NRPS, die snel invalt bij te weinig ruwvoer (spierverlies) en ook gevoelig is voor teveel suikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 11:44 



 
Profiel   

je kunt op www.voervergelijk.nl ze naast elkaar zetten en vergelijken.
ik kijk zelf altijd naar wat het hoogst gedoseerd is , goede prijs en zonder granen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 11:57 



 
Profiel   

Jenn_Mellow schreef
Voor komende winter/najaar wil ik mijn paard ook graag ondersteunen middels een vitaminekorrel. Nu twijfel ik tussen Vitalbix Daily Complete en Pavo Vital, maar weet niet zo goed waarom ik voor de één of de ander zou kiezen. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Wat zijn de voordelen/ nadelen van beide korrels? Alvast bedankt!

Ik heb trouwens een 16 jarige Quarter x NRPS, die snel invalt bij te weinig ruwvoer (spierverlies) en ook gevoelig is voor teveel suikers.


ik heb beide ook veel uitgezocht voor ik over ging op een vitamine korrel.. ik ben uit eindelijk voor vitalbix gegaan. waarom? --> betere verhouding calcium fosfor, meer magnesium, minder koper zink selenium, geen extra ijzer (krijgen paarden al vaak te veel binnen) soja-vrij, graanvrij, melassevrij en bevat geen kunstmatige geur-, kleur en smaakstoffen en synthetische conserveermiddelen zoals BHA, BHT en ethoxyquine. zit een klein beetje meer suiker totaal in ( doordat vitalbix meer zetmeel heeft maar wel minder suiker)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 12:12 



 
Profiel   

Ik vond Vitalbix een fijn product totdat mijn haf het niet meer wou eten..

Nu weer terug op Pavo vital. Nog even getwijfeld of ik equilin wou geven. Maar merk bij mijn paard weinig verschil kwa Pavo vital en equilin. Dus maar voor mijn portomonee gekozen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 12:22 



 
Profiel   

ellepel schreef
je kunt op http://www.voervergelijk.nl ze naast elkaar zetten en vergelijken.
ik kijk zelf altijd naar wat het hoogst gedoseerd is , goede prijs en zonder granen :j


Je ziet dan nog niet echt wat ze binnen krijgen omdat voervergelijk per kilo laat zien en je hebt lang geen kilo nodig en beide hebben een andere voeradvies per 100 kg paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 23:09 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga ook gewoon beginnen met Vitalbix en hopelijk vind hij dat lekker (genoeg).
Afgelopen winters heeft hij Fibra Premium gekregen, maar dat wil hij helaas niet meer eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 08:22 



 
Profiel   

Wie o wie heeft ervaring met de hipro balance?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 21:39 



 
Profiel   

Iemand ervaring met vit-crix van masters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 20:01 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 19:17 



 
Profiel   

Tja, mais en melasse, ik haak dan al af. En suiker/zetmeel staat niet vermeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 22:20 



 
Profiel   

17 gram per 100kilo paard zouden ze mogen krijgen.
Ondanks de melasse en maïs zou dit wel een oké vit-min-sporelementen korrel zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 05:43 



 
Profiel   

kijk hier even
http://www.voervergelijk.nl

staat heel veel info op over vitamines enzo.
geen idee of het bij jouw paard past.maar met info van die site kun je dat zelf uitzoeken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 06:18 



 
Profiel   

Ik heb hipro balance gezocht maar geen weergave.

Dit is een uitprobeersel. De andere ponys staan nu op hipro flexibele move. Iets meer nodig als alleen een balancer naast 24uur ruwvoer.

Je paard gezond en fit past denk ik toch beter. Daar stonden ze ook op. Maar eerst dit uitproberen en op maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 19:54 



 
Profiel   

Ik ben sinds twee dagen begonnen met Vitalbix Daily Complete. Hij vind het super lekker, maar hij is ook sinds twee dagen knettergek. Alles is eng. Ik ga nu dus snel weer stoppen om te kijken of het aan het voer ligt. Iemand met dezelfde ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 21:02 



 
Profiel   

Vaker paarden gehoord die met name in het begin heftig reageerden op vitalbix ja. Mijne hadden dat niet, maar gingen wel weer hout knagen en metaal likken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 21:26 



 
Profiel   

Bij metazoa heb ik het wel gezien, dat gespook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 23:12 



 
Profiel   

heeft mijn ruin ook wel es met nieuwe korrels.
wel gewoon door voeren hoor.
stopt vanzelf weer.
ben over pavo vital erg tevreden, geen gek gedoe

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 00:05 



 

_soraja_ schreef
Ik ben sinds twee dagen begonnen met Vitalbix Daily Complete. Hij vind het super lekker, maar hij is ook sinds twee dagen knettergek. Alles is eng. Ik ga nu dus snel weer stoppen om te kijken of het aan het voer ligt. Iemand met dezelfde ervaring?


Mijn pony had precies hetzelfde. 2x geprobeerd en beide keren enorm schrikkerig en gespannen. Je hoort het vaker van Vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 06:01 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de vitamin korrel van vente?
Granulor NAS-TROP
Is goedkoop voeren ;) Maar ben beetje sceptisch over de voedingswaarden? Luzerne-vrij is wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 17:39 



 
Profiel   

Ik heb erg goede ervaringen met de equilin balancer

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:11 



 
Profiel   

Ik met de balancer pro van jpgef :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 18:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 84 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen