Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 150 van de 259 [ 6453 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 259  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

IngridM schreef
chubster schreef
Ik geef nu sinds 2 weken de balancer Pro plus van JPGEF, ik ben hiermee begonnen omdat mijn paard regelmatig haar eigen mest opat.
Zie tot nu toe wb het mest eten nog geen verbetering maar valt ook op dat mijn paard regelmatig aan het zand begint te likken?
Iemand hier bekend mee?


Volgens mij kan het wel iets van 2 maanden duren voordat je effect zou kunnen zien van een andere brok. Zou nog even afwachten.


Heb nu een zak waar ik ongeveer 5 weken mee doe, hoop dat ik dan wel enigszins wat verbetering hoop te zien
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 18:40 



 
Profiel   

Wat voor verbetering wil je zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 18:42 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Wat voor verbetering wil je zien?



Stoppen met eten van mest staat op 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 19:30 



 
Profiel   

ik las net een interessant stuk.
was ook een ronde pony,zelfde idee als de jouwe,zelfde voer.
bleef poep eten tot ze in de koude winter meer hooi voerde en toen was het over.
schijnt dus dat ze het ook kunnen doen om de maag gevuld te houden.
kun je anders arm hooi kopen, of wat meer stro bij geven, takken geven?

dit stuk las ik
https://www.equinespot.com/horse-poop.html

voor probiotica heb ik niet echt een idee,ik geef wel eens biergist

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 19:52 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik las net een interessant stuk.
was ook een ronde pony,zelfde idee als de jouwe,zelfde voer.
bleef poep eten tot ze in de koude winter meer hooi voerde en toen was het over.
schijnt dus dat ze het ook kunnen doen om de maag gevuld te houden.
kun je anders arm hooi kopen, of wat meer stro bij geven, takken geven?

dit stuk las ik
https://www.equinespot.com/horse-poop.html

voor probiotica heb ik niet echt een idee,ik geef wel eens biergist


En helpt dat biergist dan? Waarvoor geef je dat dan?

Ik geloof idd wel als ik onbeperkt hooi zou voeren het over zou gaan, maar ze krijgt echt al veel hooi over de hele dag en ze wordt er echt dik van.
Overdag staat ze veel buiten dan zie ik het haar bijna niet doen.
Voorheen kreeg ze dezelfde hoeveelheid hooi en nooit problemen, vandaar de balancer omdat ik dacht dat ze misschien tekort aan vitamine en mineralen had.
Takken geef ik ook af en toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 23:14 



 
Profiel   

op google staat wel info over biergist, maar als bij jouw pony het probleem zit in de hoeveelheid ruwvoer dan hebben supplementen geen nut denk ik zo.
dan zou ik kijken naar meer takken of wat dan ook om die ruwe celstof aan te vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:46 



 
Profiel   

En dan zou je ook nog kunnen denken aan stro. Als ze dik wordt van hooi is dat een goede vervanger. Het is veel schraler, helpt bij verveling en bevat veel meer structuur dan hooi, vinden de darmen ook fijn.

Leuk he, paarden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 11:19 



 
Profiel   

haha, zo leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 13:38 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
En dan zou je ook nog kunnen denken aan stro. Als ze dik wordt van hooi is dat een goede vervanger. Het is veel schraler, helpt bij verveling en bevat veel meer structuur dan hooi, vinden de darmen ook fijn.

Leuk he, paarden :+


8-) Haha heel leuk, ik geef wel al plakje stro bij s’avonds, vroeger stond ze op stro maar door stofallergie kon dat niet meer, vandaar ook gestoomd hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:29 



 
Profiel   

Ik wissel regelmatig tussen de balancers Pavo Vital, Marstall Force en Vitalbix. Nu had ik weer een emmer Marstall Force besteld, maar allebei m’n paarden eten hun bakje nu met lange tanden en eten het niet helemaal leeg, terwijl ze het altijd gegeten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 07:41 



 
Profiel   

Stelvio schreef
Ik wissel regelmatig tussen de balancers Pavo Vital, Marstall Force en Vitalbix. Nu had ik weer een emmer Marstall Force besteld, maar allebei m’n paarden eten hun bakje nu met lange tanden en eten het niet helemaal leeg, terwijl ze het altijd gegeten hebben.



Ja dat is ook een idee, maar hiervoor gaf ik oerbalans en daar bleef ze ook de mest opeten vandaar switch naar JPGEF, dit eet ze van harte :D
Maar is er een reden dan dat je wisselt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:19 



 
Profiel   

Ik luister nu de podcast van twee dierenartsen (de paard en gezondheids podcast nr 26).
Ze stellen allerlei vragen aan Anneke Hallebeek (dierenarts en voedingsdeskundige).
Ik kan het iedereen aanraden om die te luisteren. Er komen allerlei vragen aan bod over balancers, wel/niet organisch gebonden, mineralenbuffet en eten/kruiden naar behoefte. Dingen die hier op bokt ook een eigen waarheid hebben gekregen en toch anders blijken te zijn.

Ongetwijfeld nog meer, maar heb nog 40 min te gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 14:11 



 
Profiel   

Er zijn op dit moment sowieso heel veel “ waarheden”. Ook artsen en deskundigen spreken elkaar met regelmaat tegen.
Maar ik ga m eens luisteren; dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:53 



 
Profiel   

Daar zit wel wat in, maar Anneke Hallebeek is voor mij wel iemand die ik hoog op mn lijstje heb staan. Ik vond het interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 16:20 



 
Profiel   

Dan ga ik feed room chemist hier ook neerzetten om te luisteren op Spotify als podcast. Is wel Engels maar erg leerzaam

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 17:30 



 
Profiel   

chubster schreef
Maar is er een reden dan dat je wisselt?


Ik wissel omdat elke balancer toch weer een andere samenstelling heeft met zijn eigen aannemelijke verhaal erachter. JPGEF en Equilin vind ik ook op papier hele mooie balancers, maar die eten ze beiden niet goed en nu dus ook de Marstall Force niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 22:08 



 
Profiel   

Ik dacht de ideale balancer gevonden te hebben in Equilin. Na een enorme allergische reactie deze zomer ben ik iets anders gaan proberen omdat mijn paard overgevoelig bleek mede voor sommige ingrediënten uit de balancer. Overgegaan op Liquihorse maar dat wil hij niet eten. Ik ben nu aan het kijken naar Equifyt all-round sport dat is een poeder waar alles in zou zitten. Het kan op papier nog zo mooi zijn, je paard moet het wel willen eten en in mijn geval niet gevoelig zijn voor van alles en nog wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 22:36 



 
Profiel   

vervelend salamaleqeu dat je paardje er niet goed op reageert. misschien de oerbalans, of pavo vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:13 



 
Profiel   

plutolover schreef
vervelend salamaleqeu dat je paardje er niet goed op reageert. misschien de oerbalans, of pavo vital.


Helaas ook allemaal niet geschikt. Paard is overgevoelig voor oa tarwe, mais, soja, zemelen, luzerne, timothee, bieten, wortelen en ga zo maar door. Staat nu qua voer op Coolstance copra (kokos) wat heel goed gaat gelukkig alleen moet dat nog wel aangevuld worden met een balancer. In principe heb ik alle balancers die in NL op de markt zijn al bekeken. Dus nu op zoek naar vloeibaar of vitamine/mineralen in poedervorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 10:22 



 
Profiel   

salamaleque schreef
plutolover schreef
vervelend salamaleqeu dat je paardje er niet goed op reageert. misschien de oerbalans, of pavo vital.


Helaas ook allemaal niet geschikt. Paard is overgevoelig voor oa tarwe, mais, soja, zemelen, luzerne, timothee, bieten, wortelen en ga zo maar door. Staat nu qua voer op Coolstance copra (kokos) wat heel goed gaat gelukkig alleen moet dat nog wel aangevuld worden met een balancer. In principe heb ik alle balancers die in NL op de markt zijn al bekeken. Dus nu op zoek naar vloeibaar of vitamine/mineralen in poedervorm.

Al gekeken naar pure trace of equifyt all round sport of vitamine complex? Zijn balancers in poedervorm. Geen ervaring mee.

Anders hebben ze in de uk ook meerdere balancers in poedervorm, maar daar ben ik de naam even van kwijt.

Edit: oerbalans in poedervorm? Of reageert die daar ook niet goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 10:56 



 
Profiel   

Pythonics heeft ook een vitamine poeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 11:07 



 
Profiel   

salamaleque schreef
plutolover schreef
vervelend salamaleqeu dat je paardje er niet goed op reageert. misschien de oerbalans, of pavo vital.


Helaas ook allemaal niet geschikt. Paard is overgevoelig voor oa tarwe, mais, soja, zemelen, luzerne, timothee, bieten, wortelen en ga zo maar door. Staat nu qua voer op Coolstance copra (kokos) wat heel goed gaat gelukkig alleen moet dat nog wel aangevuld worden met een balancer. In principe heb ik alle balancers die in NL op de markt zijn al bekeken. Dus nu op zoek naar vloeibaar of vitamine/mineralen in poedervorm.


En de Okapi puur P of de puur G van PureHorse dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 16:41 



 
Profiel   

plutolover schreef
Pythonics heeft ook een vitamine poeder


Top! Ga ik naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:45 



 
Profiel   

@laura_ equifyt ga ik naar kijken. In de Oerbalans zit tarwe en wortelen (en daar reageert hij ook niet goed op).

@marigo okapi zijn volgens mij alleen mineralen en daar zag ik ook al een en ander tussen staan wat niet past.

Toch alweer 3 ideeën opgedaan dus dat is fijn. Dank jullie wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:58 



 
Profiel   

salamaleque schreef
plutolover schreef
Pythonics heeft ook een vitamine poeder


Top! Ga ik naar kijken!

Wel even goed opletten..ik dacht gehoord te hebben dat je bij die van puur/phytonics met de dagelijkse hoeveelheid niet aan de juiste dosering komt. Maar dat heb ik ergens gelezen, dus is het nakijken wel waard
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 150 van de 259 [ 6453 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 259  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen