Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 158 van de 258 [ 6449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 258  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Kijk wel uit met het ijzergehalte, in combinatie met grondwater of hooi uit ijzerrijk gebied. Dat is ook in de force vrij hoog.
Ik geef mijn jaarling nu Agrobs naturmineral, aangevuld met Vitalbix breed & grow. Beiden zijn apart niet voldoende, maar de Agrobs, icm 400gr perfect passend bij ons hooi en haar leeftijd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 21:20 



 
Profiel   

bambi_didi schreef
Dennis schreef
Equilin Grow?
Dat is een vitamine brokje speciaal voor de fokkerij en jeugd tot 3,5 jaar. Het ruikt wat zoetig vind ik, mijn pony's eten het goed.

Mijn drachtige merrie doet het er super op (krijgt altijd equilin, nu dus de grow).
Mijn andere pony's krijgen de Balancer en sportpony's de Basic er bij.


Vind deze wel heeel prijzig tegenover andere balancer's en tegenover balancer van marstall ( die bevat ook nog eens meer vitamine)
misschien moet ik toch die marstall force eens proberen..

Equilin bevat vitaminen en mineralen welke biologisch beter beschikbaar zouden moeten zijn voor het lichaam. Deze zouden beter en makkelijker opgenomen worden en daardoor minder van nodig zijn. Wat je dus veel geeft in sulfaten kan als chelaten slechts 1/3 van de hoeveelheid in het voer zitten, maar toch evenveel opgenomen worden door het lichaam.
Let wel op, doe hier je eigen onderzoek in, niet iedereen 'gelooft' hier in want vitamines zijn vitamines (en mineralen idem) maar scheikundig gezien is het logisch.
Marstall force is toevallig ook een product welke bijvoorbeeld kopersulfaat, zinkoxide bevat ipv koperchelaat/glycine en zinkchelaat/glycine. Er zit inderdaad meer van in als hoeveelheid, maar die van equilin is beter beschikbaar waardoor ook minder nodig is (en dus minder uitgescheiden hoeft te worden en makkelijker opgenomen=minder werk voor het lichaam). Misschien komt het daardoor dat veel mensen goede ervaringen met het voer hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:24 



 
Profiel   

Wij voeren nu Lexa van kirfahorse. Bevalt enorm goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 09:38 



 
Profiel   

welke van lexa geef je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 09:41 



 
Profiel   

De amino van Lexa werd bij ons door meerdere paarden niet gegeten. Die van mij is nu na 2 jaar ook gestopt met JPG&F. Ik ga maar Pavo proberen, ze moet toch wat binnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 09:47 



 
Profiel   

ellepel schreef
welke van lexa geef je?


Zijn begonnen met de kruiden mineraal en als die op is, over naar de basis mineraal.

Krijg overal complimenten over alle paarden hoe ze er uit zien.

Ook de mest vind ik enorm verbeterd.

De eerste dagen moesten ze er aan wennen. Maar in combinatie met een nieuw pak hooi met ander structuur, vond ik dat eigenlijk niet zo vreemd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 10:09 



 
Profiel   

het ruikt ook best wel apart vind ik.
wat ik van lexa wel een nadeel vind is dat ze in elk supplement kruiden toevoegen.
dat is iets wat ik liever zelf los geef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 10:20 



 
Profiel   

__Toverbal schreef
bambi_didi schreef


Vind deze wel heeel prijzig tegenover andere balancer's en tegenover balancer van marstall ( die bevat ook nog eens meer vitamine)
misschien moet ik toch die marstall force eens proberen..

Equilin bevat vitaminen en mineralen welke biologisch beter beschikbaar zouden moeten zijn voor het lichaam. Deze zouden beter en makkelijker opgenomen worden en daardoor minder van nodig zijn. Wat je dus veel geeft in sulfaten kan als chelaten slechts 1/3 van de hoeveelheid in het voer zitten, maar toch evenveel opgenomen worden door het lichaam.
Let wel op, doe hier je eigen onderzoek in, niet iedereen 'gelooft' hier in want vitamines zijn vitamines (en mineralen idem) maar scheikundig gezien is het logisch.
Marstall force is toevallig ook een product welke bijvoorbeeld kopersulfaat, zinkoxide bevat ipv koperchelaat/glycine en zinkchelaat/glycine. Er zit inderdaad meer van in als hoeveelheid, maar die van equilin is beter beschikbaar waardoor ook minder nodig is (en dus minder uitgescheiden hoeft te worden en makkelijker opgenomen=minder werk voor het lichaam). Misschien komt het daardoor dat veel mensen goede ervaringen met het voer hebben.

Veel mensen ja? Mijn stalgenoten en ik hebben het jaren terug gevoerd, op aanraden van de osteopaat. Het is absoluut mooi voer, maar vooral als stootkuur, als er tekorten zijn opgelopen. In onderhoud merk ik geen verschil met JPGEF (dat voerde ik destijds uiteraard nog niet, vitaminebrok was toen nog een nieuw concept), en dan vind ik equilin toch wel duur. Zeker omdat ze er nog weer vanalles bij adviseerden en ik nog weer apart supplementen moest toevoegen voor de spieren van mijn paard.
Heel eerlijk gezegd ken ik niemand meer die equilin voert :n allemaal overgestapt naar andere merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 10:41 



 
Profiel   

ellepel schreef
het ruikt ook best wel apart vind ik.
wat ik van lexa wel een nadeel vind is dat ze in elk supplement kruiden toevoegen.
dat is iets wat ik liever zelf los geef.


Daarom wisselen wij heel veel af. Juist om te voorkomen dat ze gewend raken aan bepaalde en hoeveelheid aan kruiden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:01 



 
Profiel   

ellepel schreef
het ruikt ook best wel apart vind ik.
wat ik van lexa wel een nadeel vind is dat ze in elk supplement kruiden toevoegen.
dat is iets wat ik liever zelf los geef.

Persoonlijk vind ik dit juist fijn :D
Ik geef nu ook een tijd Lexa natuur mineraal plus. Tot nu toe tevreden over, hij glanst meer en zit goed in zijn vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:19 



 
Profiel   

Ik geef momenteel equilin. Kan best zijn dat ik na enkele maanden weer eens naar Vitalbix overga.
Equilin wordt goed gegeten en gezien het feit dat mijn jonkie wat slappe mest heeft en een klein beetje rotstraal wilde ik toch een goed opneembare korrel geven van hoge kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 20:09 



 
Profiel   

Ik had voor de mini pony's Pavo Vital meegenomen. Normaal krijgen die vitalbix maar die is in de buurt niet meer te koop. Ze doen het er best prima op, zo ver ik kan zien na een zak van 8kg. Vandaag dus maar de tweede zak meegenomen. Zou fijn zijn als dit een goede combinatie blijkt, want Pavo is makkelijk verkrijgbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:27 



 
Profiel   

Momenteel heb ik zowel pavo als de force.
De ene dag geef ik dit, de andere dat.
De pavo hebben ze het liefste.
Ik vind de vitamines van 120 per zak eerlijk gezegd echt te duur. Kijk als ik zou weten dat ze het er echt beter op zouden doen is het wat anders. Maar dat weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:36 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn Lusitanos Pure Victorious Secret. Daar doen ze het goed op! Een is wat jeuk gevoelig, dus mede daarom gekozen voor iets zonder luzerne.

Maar wat ik vooral wel eens fijn vind, aan iets voeren van Pavo, is het gemak waarmee je het kan kopen. Ik weet dat ik het mezelf aandoe, maar bijna alle producten die ik voer moet ik of online bestellen of een eind voor rijden. En helaas is het ook nog wel eens niet op voorraad... Dus om nu weer eens iets te hebben wat makkelijk verkrijgbaar is en eigenlijk altijd wel op voorraad, heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:14 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik heb voor mijn Lusitanos Pure Victorious Secret. Daar doen ze het goed op! Een is wat jeuk gevoelig, dus mede daarom gekozen voor iets zonder luzerne.

Maar wat ik vooral wel eens fijn vind, aan iets voeren van Pavo, is het gemak waarmee je het kan kopen. Ik weet dat ik het mezelf aandoe, maar bijna alle producten die ik voer moet ik of online bestellen of een eind voor rijden. En helaas is het ook nog wel eens niet op voorraad... Dus om nu weer eens iets te hebben wat makkelijk verkrijgbaar is en eigenlijk altijd wel op voorraad, heel fijn!


Ik heb precies hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:47 



 
Profiel   

Maar in de Vital zit toch luzerne? Geen jeuk?
Dan is hij voor ons ook wel interessant, want om die reden had ik voor de Naturmineral van Agrobs gekozen.
Maar zelfde verhaal, dat moet je altijd bestellen en van ver halen en Pavo is veel makkelijker te verkrijgen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:50 



 
Profiel   

Ik kwam met pavo vital weer duurder uit dan Victorious en daarnaast meerdere mineralen die bij Victorious beter uit komen (voor mijn paard, had tekorten) dan bij de Vital.
Bij Pavo zijn calcium en jodium vrij hoog, maar magnesium, koper en zink zijn voor mijn paard te laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 14:11 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Maar in de Vital zit toch luzerne? Geen jeuk?
Dan is hij voor ons ook wel interessant, want om die reden had ik voor de Naturmineral van Agrobs gekozen.
Maar zelfde verhaal, dat moet je altijd bestellen en van ver halen en Pavo is veel makkelijker te verkrijgen :+

Klopt daarom heb ik ook Victorious Secret voor mijn Lusitanos. :)
En nu dus Pavo Vital voor de mini pony's ipv Vitalbix waar beide luzerne is zit en waar zij dus geen probleem mee hebben.

De Lusitanos blijven gewoon VS krijgen want doen het daar heel goed op. Ik voer ook Agrobs Alphengrun maar de naturmineral kreeg ik een ril paard van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 16:47 



 
Profiel   

Oh ik las het verkeerd, je hebt ook een pavo zonder luzerne. Daily plus zoiets? Daar maakte ik mijn vergelijking mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 16:59 



 
Profiel   

Neehoor. Das gewoon luzerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 19:11 



 
Profiel   

Muze schreef
Neehoor. Das gewoon luzerne.


Nope. Daily fit heeft geen luzerne:
https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... code=86128

Grasbrok / Grasbrok Timothee / Appelpulp / Zonnebloemzaadschroot / Rietmelasse / Erwten / Natriumchloride (zout) / Kruidenmengsel / Biergist / Calciumcarbonaat / Monocalciumfosfaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 19:15 



 
Profiel   

Excuses. Ben in de war met de daily plus. Die mix van ruwvoer

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 19:40 



 
Profiel   

Wat is een beetje vergelijkbaar met metazoa of pavo vital? Maar zet iets meer aan en is prijs technisch ook leuk? Ik geef dr nu vital en bodybuilder. Maar zoek eigenlijk een andere vitaminebrok.

Wel 1 die ook een beetje aansluit bij eczeem klachten. Op metazoa en vital gaat t goed maar ze mag best iets meer actief worden en iets erbij hebben naast ruwvoer..

Ze krijgt als ik er ben fibrebeet ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 15:24 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Wat is een beetje vergelijkbaar met metazoa of pavo vital? Maar zet iets meer aan en is prijs technisch ook leuk? Ik geef dr nu vital en bodybuilder. Maar zoek eigenlijk een andere vitaminebrok.

Wel 1 die ook een beetje aansluit bij eczeem klachten. Op metazoa en vital gaat t goed maar ze mag best iets meer actief worden en iets erbij hebben naast ruwvoer..

Ze krijgt als ik er ben fibrebeet ook :)


Vorige zomer ben ik Oerbalans gaan geven als vitaminebrok. Het was puur bedoeld als vitaminebrok, maar het viel me op dat het lichte staart eczeem dat mijn paard altijd in de zomer heeft gewoon weg was. Helaas krijg ik nu niets meer er in door prascend :(

Niet heel goedkoop, maar ik kocht het zelf altijd in een grote zak met korting bij de Kroo

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 16:16 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Wat is een beetje vergelijkbaar met metazoa of pavo vital? Maar zet iets meer aan en is prijs technisch ook leuk? Ik geef dr nu vital en bodybuilder. Maar zoek eigenlijk een andere vitaminebrok.

Wel 1 die ook een beetje aansluit bij eczeem klachten. Op metazoa en vital gaat t goed maar ze mag best iets meer actief worden en iets erbij hebben naast ruwvoer..

Ze krijgt als ik er ben fibrebeet ook :)



een vitaminebrok zet volgens mij niet aan?
hoe bedoel je dat eigenlijk, ik lees het namelijk als dat een paard moet aankomen in gewicht.

als je van de vital en bodybuilder genoeg heeft naast voldoende ruwvoer dan denk ik dat er een andere oorzaak is voor niet actief zijn.?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 17:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 158 van de 258 [ 6449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 258  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen