Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:29

Jets schreef:
felicity schreef:
De bikkels van subli gaan hem dus niet worden.

Nu wel cavalor nutri support gevonden. Recreatiepaarden 100 gram per dag (niet per 100 kg lichaamsgewicht hoop ik)
Klinkt goed en voordelig in gebruik bij een zak van 20 kilo.

Iemand hier ervaring mee?


Ja ik geef Nutri Support. Advies is pony en recreatiepaarden 50 gram, sportpaarden 100 gram. Heb altijd 20 kg zakken, is mooi goedkoop voeren :)


Van de week maar eens kijken waar ik de 20 kg zakken kan vinden. 5kg is niet zo moeilijk. Maar met 3 paarden is dat zo op natuurlijk.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:03

felicity"
[quote="Jets schreef:
Ja ik geef Nutri Support. Advies is pony en recreatiepaarden 50 gram, sportpaarden 100 gram. Heb altijd 20 kg zakken, is mooi goedkoop voeren :)


Van de week maar eens kijken waar ik de 20 kg zakken kan vinden. 5kg is niet zo moeilijk. Maar met 3 paarden is dat zo op natuurlijk.[/quote]

Kan je bestellen bij een Cavalor dealer. Ligt meestal niet op voorraad.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:31

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie voor de 20kg zakken cavalor nutri support betalen?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:47

Een 20 kg zak is ongeveer €50 en met 2 paarden doe ik daar dus 200 dagen mee.

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:08

Ik vind wel dat paarden de support slecht eten. Hier eten ze alles qua brokken en mueslis maar de support absoluut niet.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:11

Die van mij eten het los uit de hand. Mijn jonkie en haar vriend in de opfok eten de Nutri Grow ook los uit de hand. Ik meng het wel vaak door wat FiberForce ivm artrose supplementen etc.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:17

Heeft iemand ervaring met NAF haylage balancer? Mijn paard heeft wat darmproblemen dus dit lijkt me een fijne oplossing, als ik het goed begrijp is het een volwaardige vitaminebrok?

Spenk
Berichten: 21774
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:18

Heb ik ervaring mee, is geen vitaminebrok. Is gewoon een poeder voor door je voer.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:21

Oh dat is jammer, dan gaat de zoektocht verder :Y)

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 00:24

ellepel schreef:
liez:

ik gaf vroeger wel NAF veteranensupplement?
maar dat is wat laag gedoseerd in met name selenium en die wil ik graag hoog hebben.
heb ook wel van Lexa de senior mineraal gegeven, maar die vind ik vrij prijzig en er zit knoflook in wat ik echt totale onzin vind.
ik vind dat met veel supplementen echt zo jammer,stop er gewoon de vitamines en mineralen in en geen onnodige kruiden en toevoegingen.

geef nu dus de senioren de pure victorious secret,maar als ie op is ga ik terug naar pavo vital.
daar doen ze het toch het beste op.
ik geef wel naast de vital de bodybuilder van Mijten, ik merk echt als ze die krijgen ze net even wat vrolijker zijn en makkelijker bewegen


Kan je de bodybuilder gewoon bijvoeren naast een balancer? Vind het erg interessant klinken voor mijn paard, maar geef je dan niet teveel vitamines enz. ? Ik voer nu de cavalor nutri support

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 05:19

Ik loop al heel lang te tobben met de maag/darmen van mijn paard. Heel veel mestwater, enorm opgeblazen, buikpijn. Uiteindelijk overgegaan naar Equilin balancer en basic icm agrobs. maar het bleef maar zo wisselend. Een paar weken geleden zat hij helemaal onder de bulten. DA erbij, ontstekingsremmer en vochtafdrijver ingespoten wat even hielp. Uiteindelijk toch maar weer naar het voer laten kijken. Blijkt mijn paard overgevoelig voor het grootste deel van de bestanddelen van paardenvoer. Dus lucerne, mais, tarwe, zemelen ga zo maar door. Ook bietenpulp en wortelen verdraagt hij slecht. Nooit gedacht dat het aan het voer kon liggen want het was de stabiele factor en heel zorgvuldig samengesteld. Alle balancers in NL op de markt bekeken maar eigenlijk niks past ook bijv de varianten obv timothee. Ik ben nu uitgekomen op Liquihorse dus daar ga ik het maar mee proberen. Ik heb overigens nog 2 zakken Equilin basic en 1 zak Balancer staan ter overname …

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:00

Vitalbix heeft ook een timothee balancer

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:06

jackie

dat is wel een goede want ik had herhaaldelijk contact gehad met Mijten omdat ik graag de precieze gehaltes in de bodybuilder wilde weten.
maar je krijgt halve informatie, en nu reageren ze zelfs niet eens meer als ik ze mail. -O-
op de site staat wel wat info.
maar bijvoorbeeld niet hoeveel vitamine E er in zit
dus geef ik er wat minder van.
een balancer geef ik al sowieso niet dagelijks dus ik denk en hoop dat het dan wel goed zit.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:49

plutolover schreef:
Vitalbix heeft ook een timothee balancer


Ook die passen helaas niet :(

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:53

Ik moet denken aan die van forageplus maar dan zit je weer met invoer natuurlijk vanuit de UK dat is mogelijk ook niet ideaal?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:10

Wellicht de pure tracé? Is een balancer in poedervorm van pure paardenvoeding

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:27

Is SFH (superfithorse) de timothee variant niet iets?

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:01

ellepel schreef:
jackie

dat is wel een goede want ik had herhaaldelijk contact gehad met Mijten omdat ik graag de precieze gehaltes in de bodybuilder wilde weten.
maar je krijgt halve informatie, en nu reageren ze zelfs niet eens meer als ik ze mail. -O-
op de site staat wel wat info.
maar bijvoorbeeld niet hoeveel vitamine E er in zit
dus geef ik er wat minder van.
een balancer geef ik al sowieso niet dagelijks dus ik denk en hoop dat het dan wel goed zit.


Ja lastig, staat bij informatie dat het vol zit met mineralen en vitamines, maar nergens is vrijgegeven hoeveel. Ga nog even verder puzzelen dan maar

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:00

Laura_ schreef:
Wellicht de pure tracé? Is een balancer in poedervorm van pure paardenvoeding

Of equifyt vitamine complex? Zelf geen ervaring mee, ook een vitamine supplement in poedervorm

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:15

Ik voer de mijne pavo daily fit omdat ik dat makkelijk zo kan meenemen de wei in.
Nou zou ik er eentje magnesium willen bijvoeren, maar dat kan ik eigenlijk alleen in poeder en olie vinden.

Weet iemand of er ook iets bestaat van supplementen wat je makkelijker zo uit de hand zou kunnen voeren?

Heb in het verleden altijd met emmers enzo gewerkt, maar met meerdere paarden heb ik nu niet meer dat gedoe van 1 voor 1 apart gaan zetten en wachten tot ze een keer klaar zijn.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:26

Marstall piano/magnesium misschien? Zit wel nog wat meer bij ipv alleen magnesium.

Je zou ook iedere dag magnesium olie/gel aan de binnenkant van de achterbenen /liezen kunnen smeren

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:29

Hannanas schreef:
Marstall piano/magnesium misschien? Zit wel nog wat meer bij ipv alleen magnesium.

Je zou ook iedere dag magnesium olie/gel aan de binnenkant van de achterbenen /liezen kunnen smeren


Van dat tweede heb ik nog niet eerder gehoord. Paard in kwestie ziet dat wel zitten denk ik :') .
Hoe werkt dat, weet je dat?

Eerste ga ik eens naar zoeken.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:37

Pumpkinbroes schreef:
Van dat tweede heb ik nog niet eerder gehoord. Paard in kwestie ziet dat wel zitten denk ik :') .
Hoe werkt dat, weet je dat?


Eigenlijk precies zoals het er staat :D door de huid schijnt beter op te nemen dan via de spijsvertering.
Alleen uitkijken met evt wondjes/plekjes (ook bij jezelf) want dat kan gemeen prikken

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:05

salamaleque schreef:
Ik loop al heel lang te tobben met de maag/darmen van mijn paard. Heel veel mestwater, enorm opgeblazen, buikpijn. Uiteindelijk overgegaan naar Equilin balancer en basic icm agrobs. maar het bleef maar zo wisselend. Een paar weken geleden zat hij helemaal onder de bulten. DA erbij, ontstekingsremmer en vochtafdrijver ingespoten wat even hielp. Uiteindelijk toch maar weer naar het voer laten kijken. Blijkt mijn paard overgevoelig voor het grootste deel van de bestanddelen van paardenvoer. Dus lucerne, mais, tarwe, zemelen ga zo maar door. Ook bietenpulp en wortelen verdraagt hij slecht. Nooit gedacht dat het aan het voer kon liggen want het was de stabiele factor en heel zorgvuldig samengesteld. Alle balancers in NL op de markt bekeken maar eigenlijk niks past ook bijv de varianten obv timothee. Ik ben nu uitgekomen op Liquihorse dus daar ga ik het maar mee proberen. Ik heb overigens nog 2 zakken Equilin basic en 1 zak Balancer staan ter overname …


Kijk eens naar equi Total balance. Heb ik hele goede ervaringen mee met bovenstaande klachten

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:43

@horseloverl

Bedankt voor de tip, ik houd het in gedachten!