Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 94 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 

Ja als je de exacte waardes met procenten en alles erbij wilt weten en die niet krijgt; dat snap ik.
Maar soms krijg je überhaupt geen ingrediënten of waardes. Dat vind ik gek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 22:23 



 
Profiel   

Ik wil niet alleen de waardes, maar ook echt de ingredienten en dus weten waar de vitaminen uit gehaald worden of vandaan komen.

Soms lees ik echt een hele mooie analyse, maar schrik ik van de ingredienten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 00:04 



 
Profiel   

ik vind het ook fijn om te weten wat er in zit.

Tja bang zijn dat andere bedrijven het overnemen heb je regels voor zo kan je patent aanvragen of mocht het zo zijn een rechtzaak beginnen.

maar hoe je ook went of keert de basis van krachtvoer/vitaminekorrel is over al gemeen het zelfde. en toch beweren ze allemaal het beste te zijn. terwijl de hoeveelheden zo verschillend kan zijn. En denk ik tja waar baseren jullie dit op? welke inzichten bijv vitalbix heeft meer magnesium dan pavo. en toch beweren ze allebei te voldoen aan de dagenlijkste behoefte van een paard.

En zo had de mijne ondanks zijn dagenlijkse pavo vital en nog kwartschep krachtvoer een lichte vitamine D te kort in januarie, ondanks 24/7 buiten. Wel met deken. Vitamine D wordt door zonlicht aangemaakt. Maar toch zou je zeggen dat als je dagenlijks vitaminekorrel geef en nog wat krachtvoer dat hij genoeg zou moeten hebben om geen tekorten te krijgen. Want in de winter gaf ik alltijd al wat meer pavo vital

Ben nu over op equilin en hier zie ik meer verschil kwa spieren, uithoudingsvermogen enz
maar wat er nou zo anders aan is? miss wordt het beter opgenomen dan pavo vital

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 07:21 



 
Profiel   

Maar ik ben erg bezig geweest met vitamine E en magnesium omdat mijn pony dat eigenlijk altijd extra nodig heeft en dan zul je zien dat de hoeveelheden magnesium die in vitamine brok zitten 'over het algemeen' verwaarloosbaar zijn. Nu halen ze natuurlijk ook het eea uit hun ruwvoer maar als je daar heb waardes van hebt heb je geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 08:16 



 
Profiel   

IngridM schreef
Maar ik ben erg bezig geweest met vitamine E en magnesium omdat mijn pony dat eigenlijk altijd extra nodig heeft en dan zul je zien dat de hoeveelheden magnesium die in vitamine brok zitten 'over het algemeen' verwaarloosbaar zijn. Nu halen ze natuurlijk ook het eea uit hun ruwvoer maar als je daar heb waardes van hebt heb je geen idee.


Dat had ik bij mijn vorige paard ook. Nadat hij een keer spierbevangen en in shock gestaan had - geen pssm overigens, puur compleet over zijn grenzen gegaan in pure paniek over het asfalt, 1,5 uur lang - moest hij ook op beperkt zetmeel/suiker en op verhoogd magnesium en vitamine e van de dierenarts. Ik heb náást vitalbix flink gesupplementeerd met vit.E en Mg hoor... Een 'gewoon gezond' paard zal het op het meeste voer bést prima doen. Eentje met een (minimale of grotere) afwijking heeft al gauw hogere waardes van bepaalde vitaminen of mineralen nodig dan gemiddeld in voer zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 08:20 



 
Profiel   

Mijn pony heeft gemiddeld al behoefte aan 2,7-3,5 gram magnesium per dag en hij misschien nog wel meer.
In bv pavo Vital zit in een dag dosering maar 0,0036 gram. Daar heb je dus helemaal niets aan. Dus als het dan ook niet genoeg in je ruwvoer zit.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 08:39 



 
Profiel   

Voor wie toch geïnteresseerd is in het etiket van de Cavalor Support.
https://marketing.cavalor.com/assets/up ... st/168.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 13:51 



 
Profiel   

IngridM schreef
Maar ik ben erg bezig geweest met vitamine E en magnesium omdat mijn pony dat eigenlijk altijd extra nodig heeft en dan zul je zien dat de hoeveelheden magnesium die in vitamine brok zitten 'over het algemeen' verwaarloosbaar zijn. Nu halen ze natuurlijk ook het eea uit hun ruwvoer maar als je daar heb waardes van hebt heb je geen idee.


Maar het zal ook aan de darmflora liggen hoe goed iets wordt opgenomen. Je kan erin gooien wat je wil, maar als het niet wordt opgenomen of te weinig, heb je er niks aan.
Dat wil niet zeggen dat mensen meer van alles moeten geven, maar wel de darmen meer en harder moeten werken dan alles gratis aangeboden krijgen. Als je snapt wat ik bedoel. En daar komt kwaliteit van ingredienten om de hoek kijken in mijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 16:54 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe marstall force? Sinds een jaar is de samenstelling veranderd. Meer vitamine E (8000mg) en koper.

Geven jullie nu minder?
Ben benieuwd of jullie paarden het er even goed, beter of slechter op doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 07:41 



 
Profiel   

Lynn_H schreef
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe marstall force? Sinds een jaar is de samenstelling veranderd. Meer vitamine E (8000mg) en koper.

Geven jullie nu minder?
Ben benieuwd of jullie paarden het er even goed, beter of slechter op doen


Ik heb het in het afgelopen jaar gegeven ja, en meerdere paarden in mijn omgeving krijgen het ook, maar niet ineens minder dan het advies: ze hebben de samenstelling vast veranderd obv nieuwe inzichten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 07:51 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
Lynn_H schreef
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe marstall force? Sinds een jaar is de samenstelling veranderd. Meer vitamine E (8000mg) en koper.

Geven jullie nu minder?
Ben benieuwd of jullie paarden het er even goed, beter of slechter op doen


Ik heb het in het afgelopen jaar gegeven ja, en meerdere paarden in mijn omgeving krijgen het ook, maar niet ineens minder dan het advies: ze hebben de samenstelling vast veranderd obv nieuwe inzichten ;)


Dankjewel, ja meer vitamine E is super natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 07:53 



 
Profiel   

Lynn_H schreef
Dankjewel, ja meer vitamine E is super natuurlijk.


Dat gezegd hebbende, ben ik uiteindelijk een aantal maanden terug over gegaan op VS200, mede vanwege de lage gehaltes selenium in de bodem in NL en een merrie die best wel kan schuren op een verkeerd dieet. Hierop doet ze het beter, maar het bleef suboptimaal. Ze hield waterige mest ook. Dus inmiddels Gastro+ erbij sinds een week of 4 en wat minder VS200 en nu heeft ze geen mestwater meer en een minder opgeblazen buik. Hopelijk helpt die verbeterde darmfunctie ook bij voedselopname en daarmee bij de kriebels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 08:03 



 

Ik ben nu pas aan mijn 2e zak marstall force bezig in de hoop dat mijn eczemer het er beter op doet in het voorjaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 08:12 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnenvallen
Gekopieerd uit topic over te dunne paarden

Mijn paard is recent geopereerd aan koliek.
Als advies tav rantsoen heb ik nu 12 kilo Duits kruidenhooi verdeeld in 4 porties. Daarnaast krijgt hij drie keer per dag ruwvoermix bestaande uit safe and sound en grunhaver van agrobs. 350 gram per keer.
Twee keer per dag slobber pavo met 25 ml olie en elektrolyten op advies van de dierenarts en vitaminesupplement met probiotica. Hij dronk te weinig en had te harde mest waardoor hij weer gaskoliek kreeg. Ik was er niet alert op doordat hij altijd heel slappe mest heeft gehad met veel water.

Hij heeft boxrust en mag twee keer per dag stappen.

Probleem is wel dat hij allergie is voor luzerne. Paard is 1.85 nu wel echt schraal na de operatie en hij heeft honger, nu zag ik hem voor de tweede keer ook mest eten op stal, van zichzelf. Da geeft aan verveling, maar hij heeft ook wel honger heb ik idee. Ik geef hem deze vitamines https://www.goldmedics.com/product/dage ... -platinum/

Hij is allergie voor luzerne. Dus mag daar niet mee gemengd zijn.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 13:53 



 
Profiel   

Mest eten kan ook als oorzaak hebben dat de darmflora niet op orde is, wat niet gek is na koliek + operatie + heel rustig aan opbouwen. Als de darmflora niet op orde is kan het zijn dat er moeite is met vitamine b + k, wat normaal zelf aangemaakt wordt in de darmen. Mij hielp ooit zeewier bijvoeren en sinds hij op gewicht is, hebben we dat probleem uberhaupt niet meer.

Geef je hooi in een hooinet zodat hij er langer over doet? 12 kilo klinkt als weinig.

Volledig en goed vitaminebrokje zonder lucerne: victorious secret van pure paardenvoeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 14:24 



 
Profiel   

Dank, hij heeft een slowfeeder. Op zich doet ie wel lang over ruwvoer maar geen uren natuurlijk.
12 kilo is wat hij regulier zou moeten hebben is ook advies van de dierenarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 14:47 



 
Profiel   

Mijn paard staat ook op zaagsel en eet momenteel zo'n 20 tot 25 kilo onverpakt hooi weg per dag en hij is 1.76m.

In het verleden at hij minder hooi, maar sinds hij op Pavo ease and excell staat als krachtvoer is hij daarin gelukkig veranderd en eet hij veel meer hooi.

Ik bied hooi aan uit netten, die de hele dag en nacht gevuld zijn (20 kilo overdag en 25 kilo voor de nacht, dan nog een extra netje van 10 kilo als ze binnenkomen eind van de dag om te eten tot de laatste voerronde).
Dan krijgt hij in de ochtend nog een emmer grasmix bij. Ik weeg de netten regelmatig en kan dan dus mooi bijhouden hoeveel hij eet.

Ik zou met de veearts overleggen of je het hooi mag opbouwen. Geef je droog hooi of voordroog/kuil? want daar is het droge stof gehalte lager van en moeten ze dus meer van krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 15:30 



 
Profiel   

Altijd eerst meer ruwvoer erin. 12 kilo voor zo een groot paard is echt weinig.

Als het dan over een paar weken echt niet verandert kan je nog eens verder kijken, maar het kan met gemak 3 maanden nodig hebben om weer wat effect te gaan zien van het extra ruwvoer voeren.

Voor olie kan je rijstolie kiezen. Dat zet wat meer aan, maar ook pas na meer ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 16:28 



 
Profiel   

Chesss ik zou dit alles overleggen met je DA / kliniek.
Zij zijn het best geplaatst om advies hieromtrent te geven gezien de recente operatie.
Wat mest eten kan geen kwaad.
Heeft best wat tijd nodig om alles weer in balans te krijgen in zijn darmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 16:35 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Chesss ik zou dit alles overleggen met je DA / kliniek.
Zij zijn het best geplaatst om advies hieromtrent te geven gezien de recente operatie.
Wat mest eten kan geen kwaad.
Heeft best wat tijd nodig om alles weer in balans te krijgen in zijn darmen.


Ik doe alles in overleg met de dierenarts.
Ik was alleen benieuwd naar adviezen om mee te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 16:43 



 
Profiel   

Ik zou sowieso overleggen of het ruwvoer/hooi opgehoogd mag worden
12 kg is leuk, Maar Je hebt echt een kasteel van een paard
Dikke kans dat ie gewoon wat meer nodig heeft Die 12 kg zou ik normaal gezien al al een paard van 1,65 durven voeren
Mijn ijslander eet er zo 10 op een dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 17:05 



 
Profiel   

Chesss schreef
Pandora2 schreef
Chesss ik zou dit alles overleggen met je DA / kliniek.
Zij zijn het best geplaatst om advies hieromtrent te geven gezien de recente operatie.
Wat mest eten kan geen kwaad.
Heeft best wat tijd nodig om alles weer in balans te krijgen in zijn darmen.


Ik doe alles in overleg met de dierenarts.
Ik was alleen benieuwd naar adviezen om mee te nemen.


Je kan ook even overleggen of je speedibeet mag geven. Is op zich een veilig voer en zet goed aan. Ze eten het vrij rustig en in meerdere porties misschien ook ene goede voor je paard gezien de lucerne allergie.
En de nuggetw/wiesencobs. Die voeren wij zelf het hele jaar rond en doen er alleen 's winters speedibeet bij. Zijn meerdere soorten grassen en mijn merrie die gevoelig is voor lucerne reageert er niet op.

Daarnaast heb je van Hartog ene grasmix waar ik veel oudjes het goed op zie doen, dus lijkt me ook veilig als je dat mag geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 23:36 



 
Profiel   

Hoe zijn hier de ervaringen met marstal force?

Ik geef nu equilin erg tevreden over maar wel vrij prijzig..

Marstall force nog nooit geprobeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 09:45 



 
Profiel   

plutolover schreef
Hoe zijn hier de ervaringen met marstal force?

Ik geef nu equilin erg tevreden over maar wel vrij prijzig..

Marstall force nog nooit geprobeerd


Was ik op zich tevreden over. Paard deed het er goed op (haf merrie, in training). Enige reden dat ik overgestapt ben op VS200 is het hogere aandeel selenium ivm seleniumarme bodem en paard dat buik wat schuurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 09:51 



 

Ik vind het een prima brokje.
Alleen wil ik zelf iets waar ook aminozuren in zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 94 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen