Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 21:44

Ach ik heb het met magnesium.
Ik heb oxide, citraat en malaat geprobeerd bij mezelf.
Tussen oxide en citraat merkte ik verschil, maar tussen malaat en citraat niet en malaat is duurder dan citraat.
Makkelijke keuze dus.
Maar met calcium heb ik dus de goedkoopste van het kruidvat, en als ik mijn bloedwaardes geloven moet doet dat echt prima zijn werk!
Maar ik ken zat mensen die enkel peperdure varianten slikken op advies van hotemetoten, alleen de hotemetoten betalen het niet voor ze uiteraard.
Lekker makkelijk vind ik dat, dure troep adviseren aan zieke mensen terwijl je niet weet of een betaalbaarder alternatief ook goed werkt.
En echt je moest eens weten wat men allemaal aangesmeerd krijgt. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:46

Kunnen jullie de samenstelling en de analyse van mijten nova mix vinden? Kan ik nergens vinden namelijk en ik wil het graag gaan geven aan mijn eczemer, maar heb geen idee wat er inzit aan vitaminen en mineralen en wat ik aan zou moeten vullen

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:53

Hoe doen jullie het met vitamine E bijgeven en gras?

Geef je dan minder? Met of zonder extra selenium

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:57

Ik bouw het in de zomer idd wel af, ik merk namelijk dat pony alleen in de winter last kreeg zonder.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 06:55

Chevivit lijkt me ook een mooi product. Helaas zit er ook selenium in. Ik wil dit juist niet bijvoeren.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:01

Elvirawortel schreef:
Kunnen jullie de samenstelling en de analyse van mijten nova mix vinden? Kan ik nergens vinden namelijk en ik wil het graag gaan geven aan mijn eczemer, maar heb geen idee wat er inzit aan vitaminen en mineralen en wat ik aan zou moeten vullen


Moet je ff op de site kijken. Ik heb anders nog een boekje hier thuis liggen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:47

Elvirawortel schreef:
Tarico schreef:
Mede door de prijs heb ik de afgelopen weken Pavo Vital geprobeerd (i.p.v. JPG&F). Het is hier niet goed bevallen; pony liep enorm stijf en likte voortdurend aan het asfalt. Het was gewoon niet leuk om met hem buiten te lopen, hij dook continue naar beneden met z’n hoofd.

En ik had nog wel heel enthousiast 2 zakken gehaald :').


Dat aan dingen likken is een gebrek, en Pavo zit best wel laag in hun advies hoeveelheid, hoe gaat het als je er wat meer van geeft?


Hoeveel zout geef je je pony bij?
Zeer waarschijnlijk is dat het probleem, gebrek aan natrium dus niet door de vital.
Een liksteen voldoet NIET aan de zoutbehoefe van het paard.

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:55

Als mijn pony met JPG&F goed loopt en niet aan het asfalt likt en met de Vital wel en ontzettend stijf is, ligt het m.i. toch echt aan de Vital.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:49

Ik denk niet dat dat de oorzaak is. In een paar weken tijd zal een paard niet van die te korten hebben van een ander supplement dat die in eens aan het asvalt gaat likken.
Pony van een vriendin begon ook in eens veel te likken, was niet veranderd van supplement en dat is ook in eens weer gestopt. Die pony heeft wel eens natrium te kort wat uit bloedonderzoek kwam.
Mijn eigen pony at zo nu en dan zand. Echt happen, het liefst naast het asvalt, niet altijd maar zo nu endan een aantal keer.
Nu ze natrium krijgt bijgevoerd heb ik het haar niet meer zien doen.

Maar goed, als je pony het goed doet op jpgev is dat toch prima? Die vriendin van mij voert dat overigens ook.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:59

Het hangt denk ik ook van het paard af, mijn sobere koudbloed deed het zelfs zonder brokjes prima.

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:00

Ik voer nu sinds 5 weken Pavo Vital, maar mijn paard lijkt meer te schrikken van alles. Komt dit meer mensen bekend voor die Vital voeren?

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:28

nee geen ervaring met pavo vital dat ze schrikkerig van worden. Ik ga nu toch nog een keer vitalbix daily complete proberen maar dit keer combi met de slobber van vitalbix (die vind hij wel erg lekker). Ik heb paar proefzakjes besteld zodat ik wel even een week of 1.5 kan geven om te zien of hij het echt nog lekker vind

in de vitalbix zit net wat meer vitamine E en magnesium als de pavo vital. En dat vind ik voor mn oudere hafje wel wat fijner. Het is wel wat duurder omdat ik meer moet geven.

Mocht hij het alsnog niet eten ga ik terug op pavo vital. Deze was bij mij op vandaar de dat ik vitalbix weer wil proberen.

Ik doe al mn supliementen en korrels in een bakje hopelijk past het allemaal haha.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:39

plutolover schreef:
nee geen ervaring met pavo vital dat ze schrikkerig van worden. Ik ga nu toch nog een keer vitalbix daily complete proberen maar dit keer combi met de slobber van vitalbix (die vind hij wel erg lekker). Ik heb paar proefzakjes besteld zodat ik wel even een week of 1.5 kan geven om te zien of hij het echt nog lekker vind

in de vitalbix zit net wat meer vitamine E en magnesium als de pavo vital. En dat vind ik voor mn oudere hafje wel wat fijner. Het is wel wat duurder omdat ik meer moet geven.

Mocht hij het alsnog niet eten ga ik terug op pavo vital. Deze was bij mij op vandaar de dat ik vitalbix weer wil proberen.

Ik doe al mn supliementen en korrels in een bakje hopelijk past het allemaal haha.


Ik had voor mn connemara toen ook vitalbix en slobber. Het paard had er nog nooit zo goed uit gezien! Was super tevreden. Voor mijn paard is het helaas te weinig..

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:44

wat te weinig kwa energie? of moest je zo veel geven dat het niet meer leuk was kwa prijs?

gelukkig is mijn haf erg sober. Ik geef hem wel voor een paard van 500 kg (hij weegt ongv 450) omdat hij wat ouder is en dan hebben ze ook wat meer nodig

ik hoop echt dat hij het met de slobber wilt eten. De active heb ik ook geprobeerd toen at hij wel alles op terwijl daar ook de daily complete in zat. Waarom ik daar mee gestopt ben is omdat ik de krachtvoer alleen gaf om zn suplimenten te mengen. Dus of ik nou zak pavo of de vitalbix gaf, de hoeveelheid (ongeveer 300 gram krachtvoer) bleef het zelfde, en dan is de active wel duurder.

maar ik geef nu geen krachtvoer meer . Want de slobber van vitalbix is eigenlijk geen krachtvoer.

ellepel

Berichten: 47468
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:02

Mayflower_ schreef:
Ik voer nu sinds 5 weken Pavo Vital, maar mijn paard lijkt meer te schrikken van alles. Komt dit meer mensen bekend voor die Vital voeren?



Niet schrikkerig,maar ik geef het ook net en mijn 27 jarige ruin zit wel weer lekker in zijn vel .
Hij speelt weer meer met de andere ruinen, en ging gister al bokkend en rennend de bak door toen ik hem even los wilde laten lopen.
Maar ik vind dat leuk,mag hem graag zo zien :D
Hij heeft dat met elke vitaminekorrel.
Eerste paar week is hij een stuk vrolijker
Mijn merrie zie ik eigenlijk geen verschil met of zonder de vital

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:54

plutolover schreef:
wat te weinig kwa energie? of moest je zo veel geven dat het niet meer leuk was kwa prijs?

gelukkig is mijn haf erg sober. Ik geef hem wel voor een paard van 500 kg (hij weegt ongv 450) omdat hij wat ouder is en dan hebben ze ook wat meer nodig

ik hoop echt dat hij het met de slobber wilt eten. De active heb ik ook geprobeerd toen at hij wel alles op terwijl daar ook de daily complete in zat. Waarom ik daar mee gestopt ben is omdat ik de krachtvoer alleen gaf om zn suplimenten te mengen. Dus of ik nou zak pavo of de vitalbix gaf, de hoeveelheid (ongeveer 300 gram krachtvoer) bleef het zelfde, en dan is de active wel duurder.

maar ik geef nu geen krachtvoer meer . Want de slobber van vitalbix is eigenlijk geen krachtvoer.


Ik moet veel geven ivm groot paard en toch aardig wat keren gereden worden. Daarnaast kreeg hij er te weinig energie van. Het was dan ook een duur grapje in vergelijking met andere vitamine brok. Ik ben wel super te vreden over de kwaliteit van dit voer, maar t wordt gewoon te duur..

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:01

Ja Ind. Ik moet ongv 300 gram geven ipv 100 gram Pavo

Volgens hun advies eigenlijk 360 omdat hij al wat ouder is.. maar dan kan ik beter over gaan op Pavo vital en magnesium/vitamine e apart kopen...

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:09

plutolover schreef:
Ja Ind. Ik moet ongv 300 gram geven ipv 100 gram Pavo

Volgens hun advies eigenlijk 360 omdat hij al wat ouder is.. maar dan kan ik beter over gaan op Pavo vital en magnesium/vitamine e apart kopen...


Juist!

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:24

Alleen ik geef al zo veel poeder suplimenten voor m’n gevoel

Geef ook nog glucosamine/msm en collageen, duivelsklauw en kruiden. En op moment ook biotine. Maar als dat op is stop ik daar mee. Want in Vitalbix zit ook meer biotine

En eigenlijk zou je zeggen hij moet genoeg hebben aan z’n vitamine korrel...

En hij krijgt geen krachtvoer dus ‘leeft’ op suplimenten en ruwvoer..
Laatst bijgewerkt door plutolover op 29-04-19 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:31

Met zoveel supplementen trek je ook heel gemakkelijk dingen scheef in een rantsoen.

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:32

Anoniem schreef:
Met zoveel supplementen trek je ook heel gemakkelijk dingen scheef in een rantsoen.


Ind daarom geef ik liever geen magnesium en/of vitamine E apart en wil ik het houden zoals nu.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:38

plutolover schreef:
Alleen ik geef al zo veel poeder suplimenten voor m’n gevoel

Geef ook nog glucosamine/msm en collageen, duivelsklauw en kruiden. En op moment ook biotine. Maar als dat op is stop ik daar mee. Want in Vitalbix zit ook meer biotine

En eigenlijk zou je zeggen hij moet genoeg hebben aan z’n vitamine korrel...

En hij krijgt geen krachtvoer dus ‘leeft’ op suplimenten en ruwvoer..


Jeetje wat geef jij veel bij zeg haha. Mijn paard krijgt gewoon basisbrok + vitamine brok met extra magnesium en fibra.

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:44

Glucosamine/msm en duiveklauw is voor z’n atrose

De kruiden zijn aangemeten en is voor ondersteuning suikerstofwisseling (soort Gluco balance) Biotine had ik van de winter gekocht ivm achter geen ijzers. Maar uit bloedonderzoek was die vrij hoog (wat geen kwaad kan) dus als dat op is, stop ik daarmee. Weg gooien vind ik zonde

Maar mijne krijgt geen basisbrok ofzo.

Alleen de vitamine korrel en 200 gram slobber om z’n suplimenten te mengen.

Ik hoop dat hij t op 300 gram Vitalbix het beter op doet, anders terug naar Pavo

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:51

Maar is door voeren terwijl hij het niet meer nodig heeft niet een beetje hetzelfde als weggooien? Dan kun je het ook in de kast zetten voor het geval je het nog eens nodig hebt, of is het niet langer houdbaar?

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:14

Het is lang houdbaar. Maar biotine heeft enkele maanden nodig om pas effect te zien.

Morgen krijg ik de Vitalbix binnen. Ben benieuwd