Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:31

Erg vervelend inderdaad.
Dan ga ik denk ik wel maar bestellen.
Mijn paard wil niks meer eten. En dit lukt nog een beetje.
Ik had altijd JPGEF. Ze wil het echt niet meer. Fijn. Haha

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:59

Nessa schreef:
Erg vervelend inderdaad.
Dan ga ik denk ik wel maar bestellen.
Mijn paard wil niks meer eten. En dit lukt nog een beetje.
Ik had altijd JPGEF. Ze wil het echt niet meer. Fijn. Haha


Ik heb maandag contact gehad via de app met Pure Feed (nadat ik ook al een paar weken aan het wachten was op antwoord op mijn Facebook berichtje).
Ze gaf aan dat de nieuwe lading VS tot maart/april goed is!
(En dat contact het makkelijkst gaat via de app..)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:46

Ah dank je wel! Ga ik gelijk bestellen

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:55

Ik ben gisteren begonnen met het geven van Formula4Feet aan mijn merrie. Ik vind het heerlijk ruiken, zij dacht er toch ietsje anders over.. := Uit mijn hand wilde ze het echt niet eten, uit de voerbak (gemengd met een handje ander voer en wat hooi er tussen) at ze het beter.

Ik hoop dat het een kwestie is van wennen aan de smaak, doordat er geen melasse in zit.

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:08

1 van mijn kleintjes doet het zooooo goed op de Vitalbix! Hij staat echt te glanzen in zijn wintervacht en (voorlopig) blijven de typische winterkwaaltjes die hij rond deze tijd krijgt volledig weg. Ik heb hem nog nooit zo goed in zijn vacht zien zitten.

Mijn andere kleintje moet helaas overstappen op iets anders, hij begint er enorm op te schuren.
De opties die ik ken hebben allemaal bedenkingen als ik er meer en meer over begin op te zoeken:
- Metazoa SFB met timothee: veel ijzer en scheve verhoudingen
- Agrobs Naturmineral: al geprobeerd, ging hij van zand eten + in verhouding met wat je voert zouden de Vit/Min te laag zijn (verklaart ook het zand vreten wel)
- Marstall Force: zelfde verhaal als Metazoa
- VS200: Hoog in selenium (overschot aan selenium is gevaarlijk), voor de rest zag deze er wel veelbelovend uit, al wordt deze door veel paarden niet smakelijk gevonden en is dat ook wel een dingetje.
- JPGEF: enkel de granulaat is zonder luzerne en ik zoek toch effectief een brokje (wordt gemengd met alpengrun musli)


Tips, advies of andere balancers zijn welkom!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:14

JPGEF heeft ook brokjes en anders heb je nog equilin balancer, pavo vital en cavalor heeft ook een vitamine korrel.

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:18

VS200 wordt door mijn extreem slechte eter vooralsnog wel goed gegeten (maar ik juich nog niet te vroeg haha). De pony en mijn merrie vinden het wel erg lekker

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:47

Metazoa heeft een scheve verhouding, maar die is gebaseerd op de gemiddelde percentages uit ruwvoer en juist gemaakt om die verhouding recht te trekken. Pavo Vital zit luzerne in, dus die zou ik niet doen als je paard daarvan gaat schuren. Equilin zou wel kunnen. De producten van Pure Horse misschien?

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:51

NienkeV1994 schreef:
Metazoa heeft een scheve verhouding, maar die is gebaseerd op de gemiddelde percentages uit ruwvoer en juist gemaakt om die verhouding recht te trekken. Pavo Vital zit luzerne in, dus die zou ik niet doen als je paard daarvan gaat schuren. Equilin zou wel kunnen. De producten van Pure Horse misschien?


Equilin heeft enkel de comfort als graanvrije lijn dacht ik hé? Daar zitten dan weer bedenkelijke ingrediënten in vind ik persoonlijk. Al hoor ik veel positiefs over Equilin.
Pure horse gaan ze allebei helaas van aan de diarree (hebben ze normaal nooit). Heel jammer, want op zich is dat echt ronduit top voer!

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:52

Maartje_M schreef:
VS200 wordt door mijn extreem slechte eter vooralsnog wel goed gegeten (maar ik juich nog niet te vroeg haha). De pony en mijn merrie vinden het wel erg lekker


Doen ze het er goed op?
Het enige wat me doet twijfelen is die hoge selenium, voor de rest ben ik volledig overtuigd en neig ik dus eerder naar Metazoa of VS200 als ik dan toch uit bovenstaande een keuze moet maken

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:54

plutolover schreef:
JPGEF heeft ook brokjes en anders heb je nog equilin balancer, pavo vital en cavalor heeft ook een vitamine korrel.


Helaas bevatten de brokken van jpgef luzerne. Die van Cavalor ken ik nog niet, ga ik eens opzoeken!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:03

als ik straks thuis ben maak ik wel even een foto van de cavalor.

of over gaan op een vitamine poeder ipv korrel. phytonics en groene os en naf hebben vitaminepoeders

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:07

Ah ja, graanvrij maakt het wat lastiger, die struggle zit ik zelf ook in voor de mijne :') Ik ga voor mijn paard nu inderdaad Pure Horse proberen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:53

In de VS zit meer selenium dan in andere brokjes maar je komt nog lang niet aan de waardes die giftig zouden zijn hoor. Kun je gerust geven.

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:19

BillyYasmine schreef:
Maartje_M schreef:
VS200 wordt door mijn extreem slechte eter vooralsnog wel goed gegeten (maar ik juich nog niet te vroeg haha). De pony en mijn merrie vinden het wel erg lekker


Doen ze het er goed op?
Het enige wat me doet twijfelen is die hoge selenium, voor de rest ben ik volledig overtuigd en neig ik dus eerder naar Metazoa of VS200 als ik dan toch uit bovenstaande een keuze moet maken

Ze staan er nu een week op en nog gemengd met het oude voer dus ik durf nog niks te zeggen :o
Merk wel dat de pony niet meer aan het hout knaagt, dat deed ze op Marstall wel

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:28

IngridM schreef:
In de VS zit meer selenium dan in andere brokjes maar je komt nog lang niet aan de waardes die giftig zouden zijn hoor. Kun je gerust geven.


Precies dit ja. Plus, de waardes die giftig zijn, zijn óók al weer bijgesteld een tijdje geleden, waardoor je daar echt nog laaaaang niet aan komt hoor :n

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:13

Skippy01 schreef:
IngridM schreef:
In de VS zit meer selenium dan in andere brokjes maar je komt nog lang niet aan de waardes die giftig zouden zijn hoor. Kun je gerust geven.


Precies dit ja. Plus, de waardes die giftig zijn, zijn óók al weer bijgesteld een tijdje geleden, waardoor je daar echt nog laaaaang niet aan komt hoor :n


Zoooo blij om dit te horen! Dan ga ik toch maar deze een uitproberen

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:21

Ik had deze middag toevallig antwoord binnen van Astrid :) . Hier wordt vs200 zelfs door mijn moeilijke eter zo uit de hand gegeten.

maralyn

Berichten: 10423
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:52

Lexa is er ook nog :D

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:20

Juniores schreef:
Nessa schreef:
Erg vervelend inderdaad.
Dan ga ik denk ik wel maar bestellen.
Mijn paard wil niks meer eten. En dit lukt nog een beetje.
Ik had altijd JPGEF. Ze wil het echt niet meer. Fijn. Haha


Ik heb maandag contact gehad via de app met Pure Feed (nadat ik ook al een paar weken aan het wachten was op antwoord op mijn Facebook berichtje).
Ze gaf aan dat de nieuwe lading VS tot maart/april goed is!
(En dat contact het makkelijkst gaat via de app..)

Wat vreemd dat jullie daar zoveel last mee hebben. Ik herken het echt helemaal niet. Heb vaak binnen een paar uur antwoord. Vervelend dat het bij jullie zo lang duurt!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:18

Ja ik had ook antwoord van Astrid.
Maar had het al besteld n.a.v. jullie berichten :)

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:24

Ik voer nu een tijd equilin ipv Vitalbix en ze eten nu geen mest meer. De shet krijgt cavalor vitamino sinds mei en doet het daar goed op.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:46

Ipsilonka schreef:
Ik voer nu een tijd equilin ipv Vitalbix en ze eten nu geen mest meer. De shet krijgt cavalor vitamino sinds mei en doet het daar goed op.


Bedoel je niet Cavalor support? Vitamino was er nog niet in mei en is echt een eiwit korrel voor spieropbouw.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:09

maralyn schreef:
Lexa is er ook nog :D


De Amino wordt hier niet gegeten. Ruikt ook heel sterk.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:32

Jets schreef:
Ipsilonka schreef:
Ik voer nu een tijd equilin ipv Vitalbix en ze eten nu geen mest meer. De shet krijgt cavalor vitamino sinds mei en doet het daar goed op.


Bedoel je niet Cavalor support? Vitamino was er nog niet in mei en is echt een eiwit korrel voor spieropbouw.

Vitamino was toen nog proefzak via UU ;)