Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:53

Dat klopt inderdaad wel dat hebben ze vaker gezegd! 1 schep dekt de vitaminen en mineralen

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:22

Mochten er nog mensen zijn die behoefte hebben aan 10-15 kilo Gastro+ omgeving Drachten? Is recent gekocht, maar overbodig geworden.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:03

Maaik schreef:
Mochten er nog mensen zijn die behoefte hebben aan 10-15 kilo Gastro+ omgeving Drachten? Is recent gekocht, maar overbodig geworden.


Wat wil je er voor hebben? Ik werk in Drachten.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:51

Pb gestuurd.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:26

Hoe zijn de recente ervaringen?

Mijn paard eet het nog steeds met smaak hij krijgt 2 scheppen per dag

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:55

Jonnekee schreef:
Hoe zijn de recente ervaringen?

Mijn paard eet het nog steeds met smaak hij krijgt 2 scheppen per dag

Goed! Ik ben van 2 scheppen verlaagd naar 1 schep per dag, verdeeld over 2 voerbeurten. Vind hem voor de tijd van t jaar toch iets te dik nog. Terwijl vorig jaar dat niet was en hij toen ook ander voer had. Er zit best wat zetmeel in de gastro. Vul het nu wel aan met pavo vital even kijken hoe dat gaat

ChelsPol

Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-20

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:33

ik ben sinds ongeveer 5 dagen van de gastro+ af, aangezien dr veel zetmeel inzit.

ik zit nu op het voer van Voermeesters Rust en Herstel, laag ik suikers en zetmeel maar hoog in de eiwitten.

toen ik gastro+ voerde merkte ik niet echt iets op, ik ben het toen gaan voeren voor de darmen.

ik hoor er wel goede verhalen over, bijvoorbeeld dat er 1 koliek had om de haveklap geloof ik en dat die dat u niet meer heeft en zo nog wel wat dingen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 01:14

ChelsPol schreef:
ik ben sinds ongeveer 5 dagen van de gastro+ af, aangezien dr veel zetmeel inzit.

ik zit nu op het voer van Voermeesters Rust en Herstel, laag ik suikers en zetmeel maar hoog in de eiwitten.

toen ik gastro+ voerde merkte ik niet echt iets op, ik ben het toen gaan voeren voor de darmen.

ik hoor er wel goede verhalen over, bijvoorbeeld dat er 1 koliek had om de haveklap geloof ik en dat die dat u niet meer heeft en zo nog wel wat dingen.



Veel?? Voor n sport brok juist weinig.
Gastro is n sport brok , geen paarden doen niks brok .

Ik was er altijd super tevreden over , maar ben naar wat anders gegaan , omdat ik de paarden in eigen beheer kreeg en ze au volante hooi kon gaan aanbieden .

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 02:44

Zinzi_jewel schreef:
ChelsPol schreef:
ik ben sinds ongeveer 5 dagen van de gastro+ af, aangezien dr veel zetmeel inzit.

ik zit nu op het voer van Voermeesters Rust en Herstel, laag ik suikers en zetmeel maar hoog in de eiwitten.

toen ik gastro+ voerde merkte ik niet echt iets op, ik ben het toen gaan voeren voor de darmen.

ik hoor er wel goede verhalen over, bijvoorbeeld dat er 1 koliek had om de haveklap geloof ik en dat die dat u niet meer heeft en zo nog wel wat dingen.



Veel?? Voor n sport brok juist weinig.
Gastro is n sport brok , geen paarden doen niks brok .

Ik was er altijd super tevreden over , maar ben naar wat anders gegaan , omdat ik de paarden in eigen beheer kreeg en ze au volante hooi kon gaan aanbieden .


Er zit idd niet veel suiker en zetmeel in, ik ben ook super tevreden mede hierdoor is mijn luchtzuiger gestopt met zuigen… _/-\o_

Elisa2

Berichten: 37178
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:53

Een van mijn paarden die inderdaad om de haverklap koliek had, had dit met Gastro niet meer.

We voeren het nu niet meer, want andere paarden met andere voerbehoeftes maar ik raadt het wel ieder paard met een gevoelige spijsvertering aan.

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:44

Iemand ervaring met weken van gastro brok? ;)
Is dat een beetje te doen?
Ik wil eigenlijk de vitalbix slobber gaan skippen van de zomer omdat hij natuurlijk ook al gastro en vital krijgt. De slobber voer ik alleen puur voor supplementen. Maar als de gastro brok goed te weken is dan kan ik het daarin doen ~~}>

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:50

Gewoon even proberen
Met warm water valt de meeste brok wel uitelkaar

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 01:19

Zinzi_jewel schreef:
Gewoon even proberen
Met warm water valt de meeste brok wel uitelkaar

Ja idd hoop alleen niet dat de werkzame stoffen verloren gaan door de damp etc. Maargoed hier nog steeds een tevreden gastro klant ondanks 600 gram per dag. Het zetmeel gehalte staat me nog steeds niet aan :') maargoed paard eet sinds dit voer zijn ochtendhooi weer goed

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:18

Dan zou je het water niet tot kookpunt moeten laten gaan. Wij hebben een waterkoker met thermometer en ik stop bij 60 graden.

Ergens gelezen dat boven de 60 graden je dus vitamines enz kapot maakt. (In slobber.) dan zal t voor brok net zo zijn.

Ik heb het wel eens meegeweekt. Valt prima uit elkaar

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:51

Precies , warm water hoeft niet perse kook te zijn .

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:38

Saaams schreef:
Dan zou je het water niet tot kookpunt moeten laten gaan. Wij hebben een waterkoker met thermometer en ik stop bij 60 graden.

Ergens gelezen dat boven de 60 graden je dus vitamines enz kapot maakt. (In slobber.) dan zal t voor brok net zo zijn.

Ik heb het wel eens meegeweekt. Valt prima uit elkaar

Ja inderdaad!

marinst

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:52

Zijn er inmiddels al nieuwe ervaringen met dit voer? Ik verhoogde de hoeveelheid brok voor mijn nieuwe merrie (in plaats van een handje) en spontaan begon ze te slaan naar mijn been en singelnijd te vertonen, dit viel samen met het geven van meer brok. :( Ik ben gisteren begonnen met de Gastro+ omdat ik toch denk dat ze last heeft van haar buik door het krachtvoer.

Voeren jullie de volledige 3 kg per dag die aanbevolen wordt aan jullie paarden? Het lijkt me echt heel veel, maar als dit nodig is om het effect te krijgen dan kan ik het nog overwegen. Momenteel krijgt ze ongeveer een kilo per dag, verdeeld over 2 voerbeurten. Wanneer zagen jullie resultaat met het geven van de gastro?

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:55

Ik zou in jouw geval laten scopen. Grote kans er een maagzweer zit. Dat geneest niet met gastro.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:29

Begrijp ik het goed dat je eerst ander krachtvoer voerde en nu sinds gister Gastro+? En dat je eerst een handje voerde? Wat is er veranderd sinds ze dit gedrag vertoont? Hoe lang heb je haar al (oftewel zou het iets hormonaals kunnen zijn)
Ik zou haar weer voeren zoals je voorheen deed en verder eens met Spenk; ik zou ook een scope overwegen of haar op een kuurtje gastroguard oid zetten.
In antwoord op je vraag, ik voer niet de aanbevolen hoeveelheid, mijn ruin krijgt ongeveer een halve kilo per dag over 3 voerbeurten met nog 2 flinke handen havens mix erbij

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:30

Met 1 kg zou je de normale behoeften moeten dekken aldus havens