Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Waarom ben je het gaan voeren?

Hier duurde het een paar weken voordat ik echt iets kon zeggen over het resultaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 10:50 



 
Profiel   

Hier werkt het wel voor de mest(het zijn nu minder vaak koeienvlaaien) maar nu moet hij ook aankomen, hoeveel mag ik hier max van geven? Ik geef nu tweemaal daags 100-150 gram aan een shet die ongeveer 120 kg hoort te wegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 12:35 



 
Profiel   

Bij de mijne duurde het wel 1/2 maanden voordat ie echt ging bijkomen..moeilijk om te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 13:57 



 
Profiel   

Die van mij eet het nu een.maand of 5
Betere mest ,vooral de hoeveelheid is echt afgenomen .
Genoeg energie ,zonder vies heet te zijn .
En de bolle buik is pak minder

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 18:40 



 
Profiel   

Ik voer het vanwege vage klachten (humeurig, boosheid bij opzadelen) waardoor ik aan een maagzweer of maagproblemen ben gaan denken. Er is al een osteopaat en fysio bij geweest en het zadel is nagekeken dus vandaar de gedachte van maagproblemen. Ik las in dit topic dat iemand binnen een week al resultaat zag maar blijkbaar geldt dit niet voor iedereen. Ik zou denken dat die natriumbicarbonaat snel z'n werkt doet. In de trant van rennies werkt snel en effectief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 19:11 



 
Profiel   

Voor acute gevallen geef je meestal eerst een aantal dagen gastroguard .
En dan ook deze brok

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 19:39 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Die van mij eet het nu een.maand of 5
Betere mest ,vooral de hoeveelheid is echt afgenomen .
Genoeg energie ,zonder vies heet te zijn .
En de bolle buik is pak minder

Hier dezelfde ervaring, heel tevreden over de Gastro!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 10:24 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Bij de mijne duurde het wel 1/2 maanden voordat ie echt ging bijkomen..moeilijk om te zeggen.


Hoeveel voer jij aan hoeveel kilo paard dan en wat erbij? Ik voer het nu nog samen met wiesern fasern ivm sputolysin poeder wat ik ergens aan moet hechten. De andere pony eet nu de metazoa op en gaat daarna ook over op de gastro+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 10:26 



 
Profiel   

Ik geef net geen volle schep 2 X per dag aan 700 kg paard .

Supplementen gaan door de slobber
Ook van havens overigens

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 11:27 



 
Profiel   

Ik voer geen slobber, maar zit wel aan SP te denken zodat hij beter aankomt al gaat het wel om een jong dier van bijna drie jaar en geen oud dier. Hij had eindelijk wat spek op de ribben vorig jaar en toen werd ie hoefbevangen en nu heeft ie luizen gehad en hoest hij, dus hij kwakkelt heel erg en is dus wederom een skelet. Maar dit is misschien meer iets voor het magere paarden topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 11:31 



 
Profiel   

Fennadev schreef
Elisa2 schreef
Bij de mijne duurde het wel 1/2 maanden voordat ie echt ging bijkomen..moeilijk om te zeggen.


Hoeveel voer jij aan hoeveel kilo paard dan en wat erbij? Ik voer het nu nog samen met wiesern fasern ivm sputolysin poeder wat ik ergens aan moet hechten. De andere pony eet nu de metazoa op en gaat daarna ook over op de gastro+.


Ik ben nooit zo van grote hoeveelheden krachtvoer, hij krijgt 2 kilo Gastro verdeeld over 4 voerbeurten aangevuld met geweekte bietenpulp. Bietenpulp zetten ze natuurlijk ook goed van aan. Paard van 500 kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 17:36 



 
Profiel   

slobber is juist goed om wat aan te zetten .
En ze lusten het nagenoeg allemaal , dat is met SP en pulp aanverwanten wel anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 19:24 



 
Profiel   

Slobber voor aanzetten is lang niet voor elk paard geschikt... voor mijn paard zeker niet! Die kreeg dan pulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 19:37 



 
Profiel   

Ik voerde de mijne naast de Gastro ook havens slobber bij voor wat meer spek maar hij kwam er niet van aan. Nu over gestapt naar de Fibra premium (doe ik ook zijn supplementen doorheen). Nu komt hij eindelijk lekker flink aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 20:30 



 
Profiel   

Nou vertel dat die van mij..want die eet echt geen slobber..

Hoeft gelukkig ook niet, ik heb goede ervaringen met bietenpulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-18 08:43 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Ik voerde de mijne naast de Gastro ook havens slobber bij voor wat meer spek maar hij kwam er niet van aan. Nu over gestapt naar de Fibra premium (doe ik ook zijn supplementen doorheen). Nu komt hij eindelijk lekker flink aan.


Misschien is de lijn van equilin dan wat voor je paard? Heb je verschillende kleine brokjes/pellets van . Bijvoorbeeld de 'basic' hier zit oa probioticum in wat hrt lichaam helpt alle voedingstoffen goed op te kunnen nemen. En de pellets zijn niet belastend voor de maag. Mijn paard is na 6 weken veranderd van een paard dat zichtbaar een jasje uit had gedaan naar mooi glanzend 'gevuld' gezondheid uitziend paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 10:51 



 
Profiel   

Ik ga bietenpulp al niet proberen, mijn oudste die niet kieskeurig is lust dat al niet. Ik heb nu van Jorie de hoeveelheid gastro+ brok verhoogd en weer metazoa toegevoegd zodat hij zeker niks te kort komt. Welke slobber ik ga voeren weet ik nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 11:43 



 
Profiel   

Mijn nieuwe paard krijg ik amper wat in, zeeeeeer kieskeurig. Maar hij at elke kruimel bietenpulp op toen ik dat voor het eerst gaf gister!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 12:31 



 
Profiel   

Fennadev schreef
Ik ga bietenpulp al niet proberen, mijn oudste die niet kieskeurig is lust dat al niet. Ik heb nu van Jorie de hoeveelheid gastro+ brok verhoogd en weer metazoa toegevoegd zodat hij zeker niks te kort komt. Welke slobber ik ga voeren weet ik nog niet.


De meeste mensen die de vitalbix mash geven, zijn daar heel erg over te spreken. Alle paarden eten het erg goed. Bij vitalbix bestellen is erg makkelijk. Boven een bepaald bedrag gratis verz en snel in huis. Hebben ook proefzakjes van alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 15:55 



 
Profiel   

superpony schreef
Fennadev schreef
Ik ga bietenpulp al niet proberen, mijn oudste die niet kieskeurig is lust dat al niet. Ik heb nu van Jorie de hoeveelheid gastro+ brok verhoogd en weer metazoa toegevoegd zodat hij zeker niks te kort komt. Welke slobber ik ga voeren weet ik nog niet.


De meeste mensen die de vitalbix mash geven, zijn daar heel erg over te spreken. Alle paarden eten het erg goed. Bij vitalbix bestellen is erg makkelijk. Boven een bepaald bedrag gratis verz en snel in huis. Hebben ook proefzakjes van alles.


Met kieskeurige merrie smult van zowel de muesli als van de mash van vitalbix!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 20:37 



 
Profiel   

superpony schreef
Fennadev schreef
Ik ga bietenpulp al niet proberen, mijn oudste die niet kieskeurig is lust dat al niet. Ik heb nu van Jorie de hoeveelheid gastro+ brok verhoogd en weer metazoa toegevoegd zodat hij zeker niks te kort komt. Welke slobber ik ga voeren weet ik nog niet.


De meeste mensen die de vitalbix mash geven, zijn daar heel erg over te spreken. Alle paarden eten het erg goed. Bij vitalbix bestellen is erg makkelijk. Boven een bepaald bedrag gratis verz en snel in huis. Hebben ook proefzakjes van alles.

Die van mij moest het écht niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 09:44 



 
Profiel   

Het ligt er ook aan wat je paard gewend is te eten soms. Wij verkochten voer en kreeg vaak te horen dat paarden het moeilijk aten als er geen melasse en granen in zaten. Dat kost dan vaak tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 15:17 



 
Profiel   

Inderdaad, ik voer nu SP bij aan mijn jonkie, nou daar moesten de eerste keer heel veel gastro+ brokjes door, anders vrat meneer het niet. Nu vindt ie het best te pruimen en zijn mest is sinds de gastro+ toevoeging echt heel goed geworden, nu nog hopen dat hij wat aan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 15:42 



 
Profiel   

Hier nog iemand die zich aan het verdiepen is in voer.

Mijn paard krijgt momenteel een halve schep Subli merriebrok met een bakje Pavo Vital. Verder geef ik haar magnesium en natriumbicarbonaat over haar voer, + zonnebloemolie. Al met al veel verschillende middeltjes, en ben dus ook nog bezig om luzernebrok te krijgen.

Maar de Gastro + spreekt mij ook wel aan. Paard komt wel uit een flinke dip. Haar darmen lijken wel wat gevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 21:26 



 
Profiel   

Ik ben super tevreden over de gastro +
Waar ik voorheen van alles door het voer deed en toevoegen van oa Lucerne
Krijgt ze nu enkel gastro
En slobber
De slobber doe ik haar artrose poeder door .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 21:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen