Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Hoeveel brok krijg ze? Misschien kan je het aanvullen met vitamine brok ipv een meusli erbij.

Als het puur om energie is, zou wat meer kunnen geven?

Misschien havens mailen wat hun advies is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 08:41 



 
Profiel   

Ze krijgt nu ''al'' 2,5 kg per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 09:15 



 
Profiel   

SteffiiY schreef
Ze krijgt nu ''al'' 2,5 kg per dag.


Dan zou ze in theorie geen te korten moeten hebben. Maar merk je dat ze t niet trekt? Of het een vermoede?

Hoeveel ruwvoer krijgt ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 09:41 



 
Profiel   

SteffiiY schreef
oud topic maar vast iemand die mij kan helpen :D

Ik voer mijn merrie al vanaf dat Gastro+ op de markt is dit (denk nu zo'n 4 jaar?). Merrie is een maagzweren patientje en gastro+ is voor haar echt een uitkomst. Vorig jaar geprobeerd te wisselen van voer op advies van het bedrijf waar ik mijn voer haal maar ik merkte gelijk terugval.

De afgelopen jaren heeft zij het altijd prima gered op gastro+ op het gebied van training maar merk dat zij misschien tekort heeft nu ze zwaarder in training staat. Is er een supplement of misschien aanvullende muesli waar jullie ervaring mee hebben waar ik haar mee kan helpen?

Je kunt Havens hier zelf over benaderen. Ze zijn heel erg bereid om mee te denken als je mail stuurt. Bij mij adviseerden ze evt de Havens Balance muesli bij te geven dacht ik. Die geef ik mijn andere paard nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 09:50 



 
Profiel   

Ze krijgt onbeperkt ruwvoer dus daar kan het niet aan liggen. Ze ziet er qua vetjes aan haar lijf ook prima uit maar ik merk dat ze voor de zware training misschien iets meer aanvulling kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 09:51 



 
Profiel   

Ik zou een paard met maag problemen niet iets gaan geven met granen. Dat is juist erg belastend.

Misschien de VItalbix active, zit ook wel iets in dacht ik, maar wel een redelijk veilige optie om te proberen.

Hoeveel vrije beweging krijgt ze??

En hoeveel dagen, hoe lang en intensief train je?

Je zou eens kijken naar meer vrij bewegen. Een extra rustdag. Meer afwisseling. Er is vaak veel winst te behalen met algehele management en manier van trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 10:25 



 
Profiel   

SteffiiY schreef
Ze krijgt onbeperkt ruwvoer dus daar kan het niet aan liggen. Ze ziet er qua vetjes aan haar lijf ook prima uit maar ik merk dat ze voor de zware training misschien iets meer aanvulling kan hebben.

Ik zou Havens gewoon mailen, zij adviseren idd ook onbeperkt ruwvoer erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 11:28 



 

Hoewel al even niet meer is gereageerd in dit topic, heb ik toch een aantal vragen.
Mijn paard krijgt sinds ongeveer 3 maanden Gastro + brokken. Hij doet het daar goed op en ziet er echt goed uit. Blinkt, mooie appeltjes en goed in model. Hij krijgt over een dag 3/4 schep verdeeld. Is dit wel voldoende voor een jonkie die ongeveer 3/4 keer in de week werkt? (half uurtje) Hij heeft energie voor 10 en is vrij schrikachtig. Ik ben dus wat huiverig voor meer brokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:50 



 
Profiel   

ik zou dan eerder adviseren om een vitaminebrokje bijv pavo vital of Equilin te voeren. Als je bang bent dat hij niet genoeg binnen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 10:39 



 

plutolover schreef
ik zou dan eerder adviseren om een vitaminebrokje bijv pavo vital of Equilin te voeren. Als je bang bent dat hij niet genoeg binnen krijgt.


Nouja, dat weet ik dus niet zeker. Hij ziet er goed uit en is rond en gezond. Maar hoe weet ik nu of 3/4 schep voldoende is? Ik heb een vitaminekorrel liggen van Pavo, maar tot op heden zie ik de noodzaak nog niet om deze te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 10:46 



 
Profiel   

Joman schreef
plutolover schreef
ik zou dan eerder adviseren om een vitaminebrokje bijv pavo vital of Equilin te voeren. Als je bang bent dat hij niet genoeg binnen krijgt.


Nouja, dat weet ik dus niet zeker. Hij ziet er goed uit en is rond en gezond. Maar hoe weet ik nu of 3/4 schep voldoende is? Ik heb een vitaminekorrel liggen van Pavo, maar tot op heden zie ik de noodzaak nog niet om deze te voeren.


over algemeen moet een paard ongv 1.5-2 krachtvoer krijgen om aan de dagelijkse vitamine/miniralen te komen. Geef jij minder dan wordt het aanbevolen om vitaminekorrel bij te voeren. Geef je helemaal geen krachtvoer is het noodzakelijk, omdat in in ruwvoer niet voldoende zit.

Maar als jij vind dat je paard er goed op doet. Dan zou ik het zo laten zo als het is,en niet bang voor zijn. Kijk naar het paard. Wil je echt zeker weten dat je paard geen tekorten heb. Zal je een bloed test moeten doen. Maar uit ervaring weet ik dat die vrij duur zijn! ik in januarie laten testen ivm slomer paard. Enige wat hij had was een VitamineD te kort (heel licht) ondanks vitamine brok en wat meusli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 11:27 



 
Profiel   

De gastro hoef je over het algemeen minder van te voeren als andere sport brok .
Gastro zit hoger in vit/min
Zogende merrie krijgt 2 kg Gastro
En gaat prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:25 



 
Profiel   

Mijn paard staat nu 6 maanden naar volle tevredenheid op de Gastro+. Echter gaf voerleverancier aan dat paard dit voer maximal 6 maanden mag krijgen.

Meer mensen dit gehoord? Iemand een mooi alternatief? Liefst muesli-achtig (meer kauwen), meng het zelf nog met Optiform (luzerne van Mijtens) en aanvullend krijgt hij Nutrimash slobber bij en uiteraard onbeperkt ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 13:16 



 
Profiel   

biancaaaa schreef
Mijn paard staat nu 6 maanden naar volle tevredenheid op de Gastro+. Echter gaf voerleverancier aan dat paard dit voer maximal 6 maanden mag krijgen.

Meer mensen dit gehoord? Iemand een mooi alternatief? Liefst muesli-achtig (meer kauwen), meng het zelf nog met Optiform (luzerne van Mijtens) en aanvullend krijgt hij Nutrimash slobber bij en uiteraard onbeperkt ruwvoer.


Havens zelf adviseert om het te blijven voeren.
Doelde hij niet onbewust op de green vet? IVM het kruidenaandeel wil je daar 'pauzes' inlassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 13:20 



 
Profiel   

Mijn paard kreeg het zonder onderbreking omdat hij het goed at en het er goed op deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 13:32 



 
Profiel   

Je mag t continue voeren
Je mag t na een bepaalde periode wel half om half met je oude voer of met een muesli voeren .
Die van mij eet gastro al zeker 2,5 jaar .
Vul nu alleen aan ivm zogen veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 15:37 



 
Profiel   

Ik voer nu Marstall Force vitamine korrel (2x per dag), 1 handje muesli voor de smaak en 1x per dag een hand Optiform.

Zit te denken om Gastro + te gaan voeren ipv de muesli en Marstall, die van mij doet het verder super maar is erg gassig, hoop dat het met Gastro+ minder wordt.

Nu lees ik ergens dat je Gastro+ met luzerne moet voeren ivm het kauwen.
1x per dag met Optiform kan hier prima (als ik dat 2x voer laat ze het staan). Zou het kwaad kunnen dat je het 'kaal' voert de andere voerbeurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:15 



 
Profiel   

Er zit toch al een aardig aandeel luzerne in? Ik vind nergens bij de producent dat je met luzerne moet voeren. Wel dat voldoende ruwvoer gegeven moet worden en vers water altijd aanwezig moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:19 



 
Profiel   

Ik voer het meestal zonder lucerne en hier geen enkel probleem mee gehad.
Paarden staan in de zomer wel 24/7 buiten op gras en in de winter overdag + hebben onbeperkt hooi.

Denk dat het vooral 'kwaad' kan als je je paard een fatsoenlijke portie brok voert terwijl deze al een tijd geen ruwvoer gehad heeft. Maar dat geld voor elke brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:20 



 
Profiel   

Ja, dát klinkt logisch Pattypaard!
Ze adviseren wel om er 'voor optimaal effect' ook Havens Mix of Havens Brix bij te voeren, maar hoeft niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:21 



 
Profiel   

Kijk, fijn zulke duidelijke berichten.

Ze hebben hier 24/7 beschikking over ruwvoer, als er geen gras staat, krijgen ze buiten hooi bijgevoerd.
In de stal altijd hooi ter beschikking.

Ben bijna door mijn Marstall heen, denk dat ik maar eens de Gastro+ ga proberen dan.

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:20 



 
Profiel   

Ik denk eerder dat er beter gekauwd wordt en ook langzamer gegeten wordt als je een handje grasmix of luzerne erbij stopt. Er wordt ook meer speeksel aangemaakt.

Ik heb het in eerste instantie zonder gegeven aan mijn paard. Geen probleem. Na een maandje ofzo toch grasmix erbij gaan geven en had er nog beter gevoel bij en betere resultaten.
Dus ik zet gewoon drie bakjes klaar met een hand grasmix erop. Hij vindt het een heerlijke hap en is kleine moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 17:25 



 
Profiel   

De mijne kreeg s'avonds een halve schep zonder iets er bij maar na twee keer stond hij zo te slikken of er iets klem zat dus nu geef ik er wel wat luzerne bij voor het extra kauwen. Mijn paard doet het er wel erg goed op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 15:50 



 
Profiel   

Die van mij eet het zo
2 keer volle schep brok
In t begin mixte ik wel met lucerne
T is een harde brok
Ze moeten er goed op kauwen
Dat zijn ze normaal niet gewend met brok
Vandaar zal t advies zijn
Lucerne bijgeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 17:06 



 
Profiel   

Hoe snel merkten jullie al resultaat bij de gastro+? De mijne krijgt het nu sinds 2 weken denk ik. Hij vind de brokken gelukkig heerlijk dus dat is fijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 22:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen