Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Oh ja ik ga foto S maken na elke twee weken om bij te houden dat ik mezelf niks verbeeld
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 21:00 



 
Profiel   

Raar dat ik dan toch zo'n ander advies krijg.
Die van mij is inmiddels ook over op 2x daags een halve schep.

Ik maak 2x per week standfoto's (voor zover dat lukt als ik er alleen ben), dus ik houd het ook bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 21:06 



 
Profiel   

@chess: dat klinkt veelbelovend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-16 06:08 



 
Profiel   

Ik heb vandaag 2 zakken gehaald. Morgen mee beginnen. Ik ben benieuwd :) Hij gaat het krijgen icm maagcompositum en olie. Na het rijden nog care 4 life muesli. Ik wou beginnen met 1 kg van het brok per dag over twee voerbeurten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-16 17:06 



 
Profiel   

Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie ervaringen, heb er namelijk 2 weken geleden één naar de kliniek gebracht met koliekverschijnselen, wat ernstige maagzweren bleken te zijn (waarbij ook één op een plek waar het moeilijk geneest), dus misschien is dit wel een uitkomst. Advies van de kliniek was om Care4life/Fibreforce te gaan voeren i.c.m. onbeperkt hooi (in plaats van voordroog) en 3 kg luzerne + 80 ml lijnzaadolie op een dag, die krijgt ze nu, maarja het blijft een eventingpaard in de hogere sport dus die heeft hier niet genoeg aan. Daarbij is het ook een moeilijke eter qua smaak en heeft weinig eetlust, en is ook zeer gevoelig voor melasse (wordt ze ontzettend vervelend van).

Ze krijgt nu iedere dag omeprazol (Gastrogard/UlcerGold) en sucralfaat voor de komende 10 weken aan medicatie. Naast al dat ruwvoer hierboven een 1/2 kg Care4Life 2x daags, met dus 80 ml lijnzaadolie en als supplement Vitamine E voor de spieren.

Weet iemand zo hoeveel zo'n zak kost? Is altijd de moeite waard om het een keer te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-16 17:41 



 
Profiel   

Ik heb 13,75 betaald voor een zak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-16 17:51 



 
Profiel   

Advies verkoop is 13,80 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-16 19:35 



 
Profiel   

Hier sinds donderdag 1,2 kilo per dag aan het voeren. Ik voer het nu 1,5 week, waarvan de eerste week 600 gram en vond ik hem na een week er minder goed bij staan. Glans kwijt, verharen leek te zijn gestopt en niet meer energie.
Vandaag een glanzend paard, energie teveel (al kan dan ook door het stevige windje komen maar dat is niet echt wat voor hem) en het verharen gaat beter.
Wellicht moet het lijf even wennen aan de overgang naar nieuw voer, of krijgt hij nu voldoende binnen. Maar we gaan de goeie kant op.


[ img ]

Ik zie dat de foto vertekend :D op de buik waait zn vachtje omhoog en de witte vlakken is de glans vd zon :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 20:13 



 
Profiel   

Ook ik ben sinds vandaag begonnen op te bouwen met mijn chronisch maag- en darmproblemen paard. Hij stond op fiber force met wat supplementen. Deze winter wel redelijk op gewicht kunnen houden maar net te weinig power. Ik ben benieuwd. Hij vindt het smakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 20:43 



 
Profiel   

Ik zal vanmiddag even een foto maken. Hij staat nu op de helft (1 1/2 schep) van de aanbevolen dosering. Ik moet zeggen dat ik echt wel het gevoel heb dat het wat doet. Hij was erg afgevallen en nu is die gewoon beter aan worden ronder en lekkerder in zijn vel. Behalve dat ie er een moord voor doet is ie ook vrolijker en bijdehanter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-16 08:05 



 
Profiel   

Zoals beloofd[ img ]
Energie wordt echt met de dag beter, en hij is echt heel baldadig en fit.
Nu gauw weer snel spieren opbouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-16 20:11 



 
Profiel   

Het wil ff niet met de afbeeldingen


Laatst bijgewerkt door Chesss op 17-04-16 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-16 20:11 



 
Profiel   

Je afbeeldingen doen het niet :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-16 20:11 



 
Profiel   

Hier paard met natte mest, al een paar dagen geen natte mest meer, terwijl ik de hoeveelheid voedingrijk hooi verhoogd heb (omdat ik hem te mager vond).
Dus voorzichtig positief na een paar dagen gastro+ (in combi met luzerne, spelt en beetje zemelen, 2x per dag een schep, dus een stuk minder dan voor geschreven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-16 13:55 



 
Profiel   

Om Gastro+ goed te testen moet je er eigenlijk zeker een maand lang niets anders bij voeren dan alleen onbeperkt ruwvoer en havens mix.
Spelt is voor nog meer darm werking en je wilt juist dat de Gastro+ dat gaat doen en zemelen werkt laxerend en ook dat wil je niet.
Als tip bedoelt niet aanvallend hoor ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 10:14 



 
Profiel   

Hier nu enkele dagen aan het voeren en de Fries eet het iig erg graag! Ik hoop zo dat het hem helpt, want zijn maag wordt dagelijks belast met medicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 10:24 



 
Profiel   

Hier twee weken aan het voeren en net twee nieuwe zakken gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 10:46 



 
Profiel   

Ben benieuwd naar jullie bevindingen dus lekker blijven delen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 11:32 



 
Profiel   

Ik geef het nu 2 dagen in combinatie met care 4 life en wat olie. Anders schrokt hij het veel te snel naar binnen :=
Ook krijgt hij er nog omeprazole doorheen. Ik merk wel dat hij iets energieker is. Morgen weer les dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 11:53 



 
Profiel   

Dat naar binnen schrokken vervalt juist met havens mix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 12:13 



 
Profiel   

Care 4 life doet dat ook en is ook laag met suiker. Komen prima overeen alleen zit er (geloof ik ) nog extra probiotica in. Ik heb nog wat zakken staan dus ik wil eerst dat op maken :) Daarna ga ik dan over op de luzerne mix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 13:38 



 
Profiel   

Ik heb het vandaag gehaald en meteen allemaal een hand gegeven. Alles eters zijn het.....

Ik wilde eigenlijk mengen, want heb nog wat staan, maar wil ook de wwrking niet in de weg zitten.

Ik ga niet de mix geven, want ze staan op onbeperkt goed hooi.

Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 13:44 



 
Profiel   

Ik geef nu Havens Kentucky E Lite, en wil graag ook de Gastro+ gaan uitproberen, omdat ik weet dat mijn paard gevoelig op de maag is. Ik vraag me alleen even af of ik zomaar over kan gaan van de Kentucky naar de Gastro+, of dat ik het moet/kan mengen. Ik zie hier alleen informatie over mensen met Havens Mix. Wat is een goede overgang van Kentucky naar Gastro+?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 14:42 



 
Profiel   

Ik heb gewoon een paar dagen gemengd.
Zoals je bij een andere overgang van voer zou doen.

baudyh
Dat zemelen laxerend zou zijn is al lang achterhaald. Spelt is net goed voor de maag.
Die havens is grotendeels luzerne. Maar uiteraard hebben zij liever dat je ook dat nog eens aankoopt.
Ieder paard is anders, het is aan de eigenaar om uit te zoeken op wat ze goed reageren.
En dat is heel moeilijk als je ineens alles veranderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 14:45 



 
Profiel   

Natuurlijk is het aan de eigenaar wat hij doet. Ik geef alleen advies. En het is geen verkoop praatje dat van de havens mix hoor. Je kan ook pavo daily plus doen. Het is beter om een melasse vrije luzerne te doen.
Dat zemelen laxerend zijn is niet achterhaald.

Anouska je zegt dat je paard gevoelig is op de maag en je geeft Kentucky lite E. Waarom?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-16 14:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen