Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 44 [ 1095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

xLiez schreef
Hoe snel merkten jullie al resultaat bij de gastro+? De mijne krijgt het nu sinds 2 weken denk ik. Hij vind de brokken gelukkig heerlijk dus dat is fijn.


Mijne krijgt het ongeveer even lang nu, en na een dag of 7 begon de mest te verbeteren, en vooral minder mestwater bij de mest te geven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 08:20 



 
Profiel   

Voer je het met de havens mix? Ik voer het nu zonder maar twijfel om die er bij te voeren. Ik heb nog wel de lucerne digest van hartog staan, misschien doe ik die er eerst wel bij tot de zak lucerne op is. Haal ik daarna die van havens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 13:25 



 
Profiel   

xLiez schreef
Voer je het met de havens mix? Ik voer het nu zonder maar twijfel om die er bij te voeren. Ik heb nog wel de lucerne digest van hartog staan, misschien doe ik die er eerst wel bij tot de zak lucerne op is. Haal ik daarna die van havens.


Nee, met ruwvoermix die ik al had, mijten optiform. Dus wel met een ruwvoermix erbij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 13:30 



 
Profiel   

Ik voer het nu een week met Hartog Grasmix erbij.
Paard sopt nu veel minder met d’r hooi.
Stal was anders een grote natte zooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-20 10:15 



 
Profiel   

Ik voer het in de ochtend met probiotica en brandnetel maar dat is beide niet veel.

En in de middag met Optiform van Mijten. Net als Skippy zag ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-20 21:29 



 
Profiel   

ondanks oudere topic reageer ik toch even.

helpt de gastro ook bij 1x krachtvoer geven. Mijn jonge haf van bijna 3 heeft wat minder fijne ontlasting. Het ging heel lang goed.

Nu krijg hij breed&grow van vitalbix. Maar wil over op de equilin grow vitamine korrel. En dan fiber-mix van vitalbix. En misschien dan nog wat gastro+ ik wil hooguit 250 gram geven. Maar zal dat wel effect hebben 1x per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 08:50 



 
Profiel   

Zo weinig zet geen zoden aan de dijk nee.

Dan zou ik eerder iets als pavo guthealth geven. Dat werkte hier goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:03 



 
Profiel   

Zou de Gastro plus dan eerder adviseren om te gebruiken als hoofdvoer en daarbij evt aanvullen.
Als je ander voer liever voert dan zou ik doen wat Spenk al voor mij zegt, voer dan iets van Guthealth van Pavo dat werkt dan beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:08 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Zou de Gastro plus dan eerder adviseren om te gebruiken als hoofdvoer en daarbij evt aanvullen.
Als je ander voer liever voert dan zou ik doen wat Spenk al voor mij zegt, voer dan iets van Guthealth van Pavo dat werkt dan beter.


pavo guth healt werkt helaas niet. Al geprobeerd.

Zandkuur krijgt hij nu. Hij heeft helaas ook last van de wisseling van ruwvoer, helaas heb ik hier geen invloed op. En kan ook niet zelf hooi inkopen, want hij staat 24/7 in een hitactief stal.

En daarnaast hoor ik ook veel dat ze hooi hebben, laten testen en dat er dan nog veel meer suikers in het hooi zitten dan in het voordroog wat hij nu krijgt. (is getest)

hij heeft geen extreme diaree en de ene dag is het beter dan de andere dag. Maar hij is nog jong en doet verder nog niks.Dus om hem vol te gaan proppen met krachtvoer vind ik niet zo fijn. Maar als 250 gram niks uit haalt. kan hij beter op de equilin grow en fiber-mix blijven.

AL krijgt hij nu nog 500 gram vitalbix breed & grow. Maar daar zit minder suikers/zetmeel in dan de havens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:28 



 
Profiel   

Verhuizen een optie? Op langere termijn is dit natuurlijk niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:31 



 
Profiel   

Je zou ook nog vitalstyle darmbalans kunnen proberen, werkte bij de mijne erg fijn. Dat was dan geen jonkie maar had wel last met mesten. Van de gastro+ moet je inderdaad nogal wat voeren, daarom ben ik er ook mee gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:32 



 
Profiel   

Spenk schreef
Verhuizen een optie? Op langere termijn is dit natuurlijk niet goed.


verhuizen is geen optie. Ons ruwvoer is echt niet slechte kwaliteit heb echt slechter gezien.

Als ik verhuis betekend het veel op stal.. Laatst wel bij een PP wezen kijken maar dat hooi was gewoon niet goed.. En ken weinig stallen waar ook hooi gevoerd wordt..

Hij loopt nu 24/7 buiten, en dat wil hem niet ontnemen. Mijn regio is gewoon erg lastig een goede stal te vinden. Het is ook niet zo dat het als water eruit loopt. En het ging ook weken erg goed. En in die tussen tijd heeft hij ook gewoon nieuwe ruwvoer gehad.

In de opfok had hij er ook al wat last van wat gevoeligere darmen. MAar toen was ik er niet elke dag en ook niet zo veel toezicht op hem dat ik nu heb.

hij is verder vrolijk, geen koliekklachten, groeit goed, en het ging echt al paar maanden super goed.
Ik zoek alleen iets waardoor ik het beter kan ondersteunen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:09 



 
Profiel   

plutolover schreef
Spenk schreef
Verhuizen een optie? Op langere termijn is dit natuurlijk niet goed.


verhuizen is geen optie. Ons ruwvoer is echt niet slechte kwaliteit heb echt slechter gezien.

Als ik verhuis betekend het veel op stal.. Laatst wel bij een PP wezen kijken maar dat hooi was gewoon niet goed.. En ken weinig stallen waar ook hooi gevoerd wordt..

Hij loopt nu 24/7 buiten, en dat wil hem niet ontnemen. Mijn regio is gewoon erg lastig een goede stal te vinden. Het is ook niet zo dat het als water eruit loopt. En het ging ook weken erg goed. En in die tussen tijd heeft hij ook gewoon nieuwe ruwvoer gehad.

In de opfok had hij er ook al wat last van wat gevoeligere darmen. MAar toen was ik er niet elke dag en ook niet zo veel toezicht op hem dat ik nu heb.

hij is verder vrolijk, geen koliekklachten, groeit goed, en het ging echt al paar maanden super goed.
Ik zoek alleen iets waardoor ik het beter kan ondersteunen..


Bij mijn merrie hielp het enorm om dit toe te voegen aan haar voerbeurt, binnen 2 dagen betere mest:
https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... ntents-1~l

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 10:11 



 
Profiel   

xLiez schreef
Je zou ook nog vitalstyle darmbalans kunnen proberen, werkte bij de mijne erg fijn. Dat was dan geen jonkie maar had wel last met mesten. Van de gastro+ moet je inderdaad nogal wat voeren, daarom ben ik er ook mee gestopt.


Wat een onzin, ik geef een schep per dag verdeeld over twee porties. En heb hele goede resultaten. Dus dat je nogal wat moet voeren vond ik rare bewering.

En ik zou eerder inderdaad overgaan op alles Gastro plus het is gewoon fijn voer. Maar 250 gram kan wel degelijk verschil maken volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 12:33 



 
Profiel   

Mooi voer maar hou wel rekening met het suiker (zetmeel + suiker = 22,8%) dat was voor mijn IBD en maagpatient geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 12:42 



 
Profiel   

biancaaaa schreef
Mooi voer maar hou wel rekening met het suiker (zetmeel + suiker = 22,8%) dat was voor mijn IBD en maagpatient geen optie.


ja en dat is wat mij tegen houd en daarom wil ik ook echt niet meer dan 250/500 gram geven.

miss dat ik gewoon een zak probeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 12:52 



 
Profiel   

plutolover schreef
biancaaaa schreef
Mooi voer maar hou wel rekening met het suiker (zetmeel + suiker = 22,8%) dat was voor mijn IBD en maagpatient geen optie.


ja en dat is wat mij tegen houd en daarom wil ik ook echt niet meer dan 250/500 gram geven.

miss dat ik gewoon een zak probeer.


Kun je gerust doen hoor. Hier hielp het wel om 200 gram per voerbeurt, 3x daags, te geven. Dan zit je op 600gram voor een paard van 500kg. Havens geeft zelf aan dat je het ook naast de gewone voer kunt geven, bij tenminste één voerbeurt per dag. Dus als je een vitaminekorrel geeft en je geeft daar een 250/500 gr bij, is dat echt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 12:55 



 
Profiel   

Plutolover, je kan eens kijken naar Optiform van Mijten.

Is geen krachtvoer, kan je dus naast de normale zaken voeren. Hier doet een hand per dag voldoende.

Gastro+ is een volwaardig voer, dat is echt omzetten van het ene naar het andere soort, niet aanvullen.
Beviel hier goed maar mag die van mij niet hebben ivm hoefbevangenheid afgelopen zomer.

Ik ben dus over op een vitaminekorrel en voor de mest/buik Optiform. Eet ze graag en werkt super.
Daarnaast doe je er heel lang mee en is het goedkoop in verhouding met krachtvoer of bv Guthealth

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 13:26 



 
Profiel   

Je hebt van cavalor ook iets nieuws, cavalor fiberforce gastro. Zag het laatst liggen bij de voer leverancier weet niet voor welke problemen die allemaal is maar zag er wel goed uit. Ook minder suiker/zetmeel dan de gastro+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 16:49 



 
Profiel   

fargo schreef
xLiez schreef
Je zou ook nog vitalstyle darmbalans kunnen proberen, werkte bij de mijne erg fijn. Dat was dan geen jonkie maar had wel last met mesten. Van de gastro+ moet je inderdaad nogal wat voeren, daarom ben ik er ook mee gestopt.


Wat een onzin, ik geef een schep per dag verdeeld over twee porties. En heb hele goede resultaten. Dus dat je nogal wat moet voeren vond ik rare bewering.

En ik zou eerder inderdaad overgaan op alles Gastro plus het is gewoon fijn voer. Maar 250 gram kan wel degelijk verschil maken volgens mij.


Helaas zat er voor mijn koudbloed dan alsnog teveel suiker/zetmeel in. Dus om die reden ben ik ermee gestopt en overgegaan op iets anders. Merkte ook geen grote veranderingen dus toen gekozen voor voer waar ik minder van hoef te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 16:50 



 
Profiel   

xLiez schreef
Je hebt van cavalor ook iets nieuws, cavalor fiberforce gastro. Zag het laatst liggen bij de voer leverancier weet niet voor welke problemen die allemaal is maar zag er wel goed uit. Ook minder suiker/zetmeel dan de gastro+

Dat eet de mijne niet
Zitten nogal grove stukjes luzerne in

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 18:15 



 
Profiel   

Ik meld me ook eventjes hier voor een vraagje. Ik geef mijn paard sinds een maand dit voer en merk echt verschil. Hij is helemaal niet meer boos bij aansingelen, niet meer boos als ik op bepaalde plekken op de buik poets. Echt een positieve verandering. Ik voer nu een kilo per dag ongeveer en daarnaast nog een beetje Fibre force voor het kauwen. Ik merk sinds 2 weken echter ook dat ik een stuiterbal heb. Onder het zadel af en toe, maar vooral los in de wei of in de bak. Dan gaat ie helemaal uit z'n plaat, zo heb ik em nog nooit gezien.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben door het voer? Of zou het komen, omdat hij zich beter voelt? Of zou ik iets te veel geven van het voer? Het is even gokken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:08 



 
Profiel   

Yaffie schreef
Ik meld me ook eventjes hier voor een vraagje. Ik geef mijn paard sinds een maand dit voer en merk echt verschil. Hij is helemaal niet meer boos bij aansingelen, niet meer boos als ik op bepaalde plekken op de buik poets. Echt een positieve verandering. Ik voer nu een kilo per dag ongeveer en daarnaast nog een beetje Fibre force voor het kauwen. Ik merk sinds 2 weken echter ook dat ik een stuiterbal heb. Onder het zadel af en toe, maar vooral los in de wei of in de bak. Dan gaat ie helemaal uit z'n plaat, zo heb ik em nog nooit gezien.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben door het voer? Of zou het komen, omdat hij zich beter voelt? Of zou ik iets te veel geven van het voer? Het is even gokken haha.


Met een kg voer je (ik ga uit van grote pony of paard) niet teveel, sterker nog, je voert voor een grote pony/klein paard het absolute minimum. Dan zit je waarschijnlijk nog vrij laag in de gehaltes, want 'een beetje fiberforce' daar nog bij zal ook niet een kilogram of meer zijn. Als je paard daarop gaat stuiteren, zijn er twee veelvoorkomende mogelijkheden: ofwel hij is allergisch voor/ reageert op één van de ingrediënten (vaak worden ze dan wat zenuwachtig/ ril), of hij heeft tot hij dit kreeg een serieus tekort aan iets gehad (dan krijgen ze vaak ineens energie), althans, dat is mijn ervaring met voer. Met een kg zonder aanvulling met een vit/min brok zit je nog laag en kun je nog steeds tekorten hebben overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:31 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
Yaffie schreef
Ik meld me ook eventjes hier voor een vraagje. Ik geef mijn paard sinds een maand dit voer en merk echt verschil. Hij is helemaal niet meer boos bij aansingelen, niet meer boos als ik op bepaalde plekken op de buik poets. Echt een positieve verandering. Ik voer nu een kilo per dag ongeveer en daarnaast nog een beetje Fibre force voor het kauwen. Ik merk sinds 2 weken echter ook dat ik een stuiterbal heb. Onder het zadel af en toe, maar vooral los in de wei of in de bak. Dan gaat ie helemaal uit z'n plaat, zo heb ik em nog nooit gezien.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben door het voer? Of zou het komen, omdat hij zich beter voelt? Of zou ik iets te veel geven van het voer? Het is even gokken haha.


Met een kg voer je (ik ga uit van grote pony of paard) niet teveel, sterker nog, je voert voor een grote pony/klein paard het absolute minimum. Dan zit je waarschijnlijk nog vrij laag in de gehaltes, want 'een beetje fiberforce' daar nog bij zal ook niet een kilogram of meer zijn. Als je paard daarop gaat stuiteren, zijn er twee veelvoorkomende mogelijkheden: ofwel hij is allergisch voor/ reageert op één van de ingrediënten (vaak worden ze dan wat zenuwachtig/ ril), of hij heeft tot hij dit kreeg een serieus tekort aan iets gehad (dan krijgen ze vaak ineens energie), althans, dat is mijn ervaring met voer. Met een kg zonder aanvulling met een vit/min brok zit je nog laag en kun je nog steeds tekorten hebben overigens.


Dankje voor het meedenken. Hij krijgt ook nog een vitaminebrokje (Pavo vital) erbij, dat heeft ie altijd al en kreeg dan 1-2 kilo fiberforce. Dat heb ik wat afgebouwd en de gastro opgebouwd, om hem toch te laten wennen aan het voer. Hij is overigens voor de winter wat aan de volle kant, dus ik wou niet meteen te veel opvoeren, maar met een kilo merk ik dus al verschil. Ik had nooit het idee dat hij een te kort had, altijd wel werkwillig enzo en af en toe even gek doen. Ik zie het niet persee als rillerig, is wel wat schrikkerig (maar heeft ie altijd wel wat), maar kan zich ook nog prima gedragen, het is echt gewoon een energiebom, dat is wel anders lijkt me. Gewoon het helemaal uitleven, in z'n uppie, terwijl hij meestal degene was die naar de rest keek en een rondje mee huppelde, om vervolgens liever weer te gaan eten. Altijd wel goed voorwaarts enzo, maar heeft het nu echt nodig om een paar keer per week zich uit te kunnen leven. Hij was ook nooit mager of had een slechte conditie. Heb ik me daar dan zo in vergist? Oef, dat zou eigenlijk best zielig zijn. Als het een te kort is geweest, zijn die uitbarstingen dan tijdelijk of blijft dat zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 23:16 



 
Profiel   

Als je ook nog Vital geeft, denk ik eerder dat je teveel geeft.

Maar alles begint bij hooi. Hoeveel krijgt ie daarvan?

En hoeveel staat ie nu nog buiten? Veel paarden krijgen in de winter te weinig beweging.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 01:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 44 [ 1095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen