Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Inderdaad: die vital had je nog niet vermeld. Dan kun je wel degelijk teveel geven ja :j ik neem aan dat je de gastro dan puur voor maag en darmen geeft, en dan kun je met minder toe. Pavo vital dekt normaal gezien je vit/min behoefte. Al het andere is dan 'extra'.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 06:34 



 
Profiel   

superpony schreef
Als je ook nog Vital geeft, denk ik eerder dat je teveel geeft.

Maar alles begint bij hooi. Hoeveel krijgt ie daarvan?

En hoeveel staat ie nu nog buiten? Veel paarden krijgen in de winter te weinig beweging.



Skippy01 schreef
Inderdaad: die vital had je nog niet vermeld. Dan kun je wel degelijk teveel geven ja :j ik neem aan dat je de gastro dan puur voor maag en darmen geeft, en dan kun je met minder toe. Pavo vital dekt normaal gezien je vit/min behoefte. Al het andere is dan 'extra'.


Van ongeveer 7 uur sochtends tot donker (dus nu tot ongeveer 7) staan ze buiten. Ze hebben wel alle ruimte (2 hectare) en (bijna) onbeperkte baal voordroog (niet van dat vettige spul). Ik wou het idd puur proberen voor de maag/darmen, omdat hij wat klachten had. Ook wel andere supplementen geprobeerd, maar daar niet echt resultaat op gehad. Op stal krijgen ze ook onbeperkt ruwvoer en Pavo vital, wat ik dan aanvulde met fiberforce naar behoefte (bij training wat meer). Daarnaast nog supplementen zoals glucosamine, silicium en optima forma en een scheutje lijnzaadolie. We rijden ong 3/4x per week, nog een keer losgooien voor het gek doen en afwisselend een keer spelen/vrijheidsdressuur, wandelen of een dagje vrij.
Hoeveel zouden jullie aanraden om te geven of naar af te bouwen? Of is het beter om geen Pavo Vital te geven, maar meer gastro+?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 11:37 



 
Profiel   

Ik ben altijd voor 'zo sober mogelijk' voeren. Dus ik zou de vital erin houden als hij het daarop goed doet, en alleen een voorbeurt voor maag/darmen een bekertje (200-250gr) gastro+ geven. En dan niet ook nog eens fiberforce, of puur een handje voor de vezels.
Helpt dat onvoldoende, dan kun je overwegen de pavo vital weg te laten, maar dan moet je echt wel 2-2,5kg gastro geven om in de behoefte te voldoen, dus dat zou mijn voorkeur niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 11:41 



 
Profiel   

Waarom al die supplementen ook?

Bij voldoende goed ruwvoer en vrije beweging, zou ik met het werk wat je doet echt wat minder gaan voeren. Terug naar de basis is soms al een verbetering.

Bij teveel gaan mensen het 1 met het andere oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 15:30 



 
Profiel   

superpony schreef
Waarom al die supplementen ook?

Bij voldoende goed ruwvoer en vrije beweging, zou ik met het werk wat je doet echt wat minder gaan voeren. Terug naar de basis is soms al een verbetering.

Bij teveel gaan mensen het 1 met het andere oplossen.


Het is dit idd
Mijn merrie eet gastro
Momenteel ongeveer 1 kg per dag
Is E pony
Met 1,5 kg werdt ze wel wat heet slechter weer gehad en weinig tot geen werk .
Daarom nu 1 kg en dan keer of 3 per week pavo koek de nieuwe uitvoering of wat vital uit de hand
Zodat ik zeker de vit/min dek
Zou dus eerder meer vital geven en minder brok als andersom
Als ze de brok niet nodig hebben voor de energie om t werk te kunnen doen.
Less is more in deze gevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 19:34 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
Ik ben altijd voor 'zo sober mogelijk' voeren. Dus ik zou de vital erin houden als hij het daarop goed doet, en alleen een voorbeurt voor maag/darmen een bekertje (200-250gr) gastro+ geven. En dan niet ook nog eens fiberforce, of puur een handje voor de vezels.
Helpt dat onvoldoende, dan kun je overwegen de pavo vital weg te laten, maar dan moet je echt wel 2-2,5kg gastro geven om in de behoefte te voldoen, dus dat zou mijn voorkeur niet hebben.


GA zeker afbouwen, dankjewel.

superpony schreef
Waarom al die supplementen ook?

Bij voldoende goed ruwvoer en vrije beweging, zou ik met het werk wat je doet echt wat minder gaan voeren. Terug naar de basis is soms al een verbetering.

Bij teveel gaan mensen het 1 met het andere oplossen.


Overdrijven is ook een vak, je kent het paard en de trainingen niet. Het meeste is voor de artrose, als ie het daar goed op doet, dan ga ik daar zeker niks aan veranderen. En het andere voor de maag/darmklachten waar de dierenarts geen precieze vinger op kan leggen. Dus op advies de gastro+ gaan proberen. Zoveel ditjes en datjes krijgt hij niet en niet alle paarden kunnen leven op hooi...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 22:12 



 
Profiel   

Yaffie schreef
Overdrijven is ook een vak, je kent het paard en de trainingen niet. Het meeste is voor de artrose, als ie het daar goed op doet, dan ga ik daar zeker niks aan veranderen. En het andere voor de maag/darmklachten waar de dierenarts geen precieze vinger op kan leggen. Dus op advies de gastro+ gaan proberen. Zoveel ditjes en datjes krijgt hij niet en niet alle paarden kunnen leven op hooi...


Ik overdrijf echt niet. Jij schrijft wat je allemaal geeft en dat is gewoon teveel bovenop elkaar.

Ik heb voer verkocht en me aardig verdiept in goede voeding. Misschien wel meer dan de meeste veeartsen.

Niemand zegt dat een paard moet leven op hooi, maar ik weet wel dat en brok, en muesli en een vitaminse brok en supplementen voor heel veel paarden gewoon echt niet goed is.
Dat blijkt ook, want je paard heeft onverklaarbare darm klachten. Ik snap waar het vandaan komt en als je een goede veearts hebt en exact verteld wat je allemaal geeft, zou die dat ook gewoon horen te weten.
Niks veranderen, is vaak ook geen verbetering dan. Mensen voeren vaak voor hun eigen gevoel en niet naar het paard.
En zelfs bij het weglaten, gaat het echt tijd kosten voor je verbetering gaat zien. Gastro+ kan helpen, maar is geen wondermiddel. En als de rest hetzelfde blijft is het slechts een (tijdelijk) lapmiddel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 22:54 



 
Profiel   

Zijn de mensen die dit voeren nog steeds tevreden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:57 



 
Profiel   

Jazeker ik moet wel zeggen dat ik wel de muesli performance erbij geef voor net een beetje extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:02 



 
Profiel   

Chesss schreef
Jazeker ik moet wel zeggen dat ik wel de muesli performance erbij geef voor net een beetje extra.


Aah oké, voer nu de Pavo Ease&Excell in combi met de Topsport maar het is nogal prijzig zeg maar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 23:09 



 
Profiel   

Ik stond voorheen ook op de ease and excell en topsport. Ik ben vanwege precies de prijs overgestapt op deze combi. Moet zeggen die van mij doet het er erg goed op, net dat beetje extra en iets minder bol/ opgeblazen wel mega glimmen. Ik ben heel blij dat ik de overstap heb gemaakt. Vond ook echt veel te duur worden voor paard van 1.85 waar ook aardig wat voer in gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 08:32 



 
Profiel   

Ik ben er vanaf gestapt, die van mij deed het er toch niet lekker op en er moest ontzettend veel van gevoerd worden vond ik.

Ben terug op Marstall Force vitaminebrok samen met Optiform van Havens en die combi werkt hier fijn.
Vooral de Optiform is hier erg belangrijk (hand per dag) en zorgt voor mooie mest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 08:36 



 
Profiel   

Ik geef het ook nog steeds naar volle tevredenheid, inmiddels al bijna 6 jaar.
In de tijd dat hij vol in training stond 2x600 gram, tegenwoordig 1x 200/300 gram. Ik combineer het met een balancer en geef het meer voor de lekker. Ook gebruik ik het als clickerbeloning.

Ik was ook altijd van zo sober mogelijk. Helaas is mijn paard een pietlut, behalve met de gastro. Nu mijn paard wat ouder is en geen gras eet kreeg hij wat tekorten en dus wat supplementen erbij. Met de Gastro wordt alles altijd opgegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 08:55 



 
Profiel   

Chesss schreef
Ik stond voorheen ook op de ease and excell en topsport. Ik ben vanwege precies de prijs overgestapt op deze combi. Moet zeggen die van mij doet het er erg goed op, net dat beetje extra en iets minder bol/ opgeblazen wel mega glimmen. Ik ben heel blij dat ik de overstap heb gemaakt. Vond ook echt veel te duur worden voor paard van 1.85 waar ook aardig wat voer in gaat.


De Pavo is gewoon voor 2 zakken van dat vier 50 euro en dat iedere 2 weken dus zit even de te kijken naar andere opties

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:31 



 
Profiel   

Die van mij eten Gastro , alle 4 van shet tot paard
Ik pak 1,5 schep gastro en 1 schep muesli ( red fibre , D Hooge deze lijkt precies op cavalor fibre force alleen de prijs is leuker ) en dat verdeel ik over de 4 , 1 x per dag
Dat kom neer op volle schep voor de D pony en bijna paard en een kwartje per shet , de jongste shet is 10 maanden en wordt grote maat 110 cm straks .
1 a 2 keer per week krijgen ze mash bij en keer of 3 per week pavo vitaminen korrel uit de hand , verder onbeperkt toegang tot hooi uit seal en 2 netten droog hooi
Ze doen het alle 4 prima
De kleinste shet iets te dik .
Rest prima .
Heb andere brokken geprobeerd vanwege iets goedkoper maar daar werden ze te hevig van en de mest veranderde enorm

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 12:29 



 
Profiel   

Ik heb de Gastro+ 3 jaar gevoerd aan mijn springpaard met gevoelige darmen en huid en die deed het er super op. Paard is intussen verkocht en heb de laatste ton voer zelfs meegegeven.
Heb een 2,5 jarige staan nu die ik op de sport/recreatie brok heb staan en zelfs over twijfel om al Gastro te gaan geven. Ik vind het echt een heel fijne brok. Deze rilkikker hoeft geen extra energie zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 13:41 



 
Profiel   

De mijne kan wel wat energie en eiwitten gebruiken dus zit erover na te denken om de Topsport te houden en die ease&excel te wisselen voor de gastro, er zit wel wat minder energie in de gastro dat houd me een beetje tegen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:22 



 
Profiel   

Je zou voor eiwitten ook gewoon sojaschroot kunnen voeren en voor extra energie lijnzaadolie :)

Heb ik betere ervaringen mee voor eiwiten dan met producten als topsport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:24 



 
Profiel   

Spenk schreef
Je zou voor eiwitten ook gewoon sojaschroot kunnen voeren en voor extra energie lijnzaadolie :)

Heb ik betere ervaringen mee voor eiwiten dan met producten als topsport.


Ik heb het dus andersom sojaschroot deed helemaal niks en de topsport wel grappig dat voor ieder paard wat anders werkt, lijnzaad krijgt hij al :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 23:13 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat die van mij mooier in de bespiering nu komt op het hele menu van de havens dan op de Pavo. Dat schonkige wat die bleef houden is eraf zonder buik met goede rugvulling. Qua eiwitten loopt het redelijk gelijk. Qua energie is ook veel beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:34 



 
Profiel   

Ik denk dat als deze zak Ease&Excel op is ik hem overzet op de Gastro in combi met de Pavo Topsport kijken wat dat doet, het enige vind ik dat er minder energie in de gastro zit dan in de ease&excel dus ben heel benieuwd, de Topsport vind ik erg fijn voer dus mag tie houden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:50 



 
Profiel   

Mijn paard met gevoellige maag voer ik nu ook al een paar maanden een halve schep Gastro+ per dag. Ik heb hier de beperking dat hij 24/7 buiten staat en ik dus maar 1 keer per dag kan voeren als ik hem uit de groep haal, en wil ook niet teveel in 1 voerbeurt geven. Hij doet het hier erg goed op.

Voor extra eiwitten voer ik hem ongeveer 0,5 tot 0,75 kg kuzerne in brokvorm bij ( equifyt alfalfa cubes), en voor extra energie 90 ml lijnzaadolie. Ik merk dat hij goed in zijn vel zit, heeft meer energie maar wordt niet heet. Voor de vitaminen/mineralen ook nog 100 gram pavo vital met de rest mee.

Heb ook naar pavo topsport gekeken maar dat is onwijs duur, en bestaat grotendeels uit olie, luzerne/eiwit en zetmeel (niet goed voor de maag). Vind de equifyt een goede aanvulling, maar 18 euro voor 25 kg, en niet zo belastend als voer met suiker/zetmeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 00:27 



 

Ik heb gisteren een aantal proefzakjes Gastro+ besteld bij Havens, ben erg benieuwd naar dit voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 06:02 



 
Profiel   

De mijne staat sinds gisteren op de gastro in combinatie met de Topsport ben heel benieuwd, hij vind het in iedergeval lekker dat is al heel wat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:24 



 
Profiel   

Ik wil ook een paar maanden de gastro plus gaan proberen; mijn paard heeft ongeveer hetzelfde probleem als die van Fargo: mesten tijdens het rijden gaat soms moeilijk en ik voel dan dat t m dwars zit en dan loopt ie met de rem erop totdat hij heeft gemest. Verder heeft hij doorgaans mooie stevige mest. Hij krijgt op dit moment aan krachtvoer per dag 300 gram vitalbix, vermengd met havens mix en een beetje havens Kentucky lite E voor de lekker en wat wortels. Dit verspreid over drie voerbeurten en 4x per dag flinke portie hooi. Ik wil de kentucky dan stoppen en vervangen voor de gastro en dit opbouwen tot 1 kg per dag en de vitalbix dan afbouwen tot 150 gram. Is dit genoeg om te helpen zonder een rilkikker te creëren? Helemaal stoppen met de vitalbix ben ik een beetje huiverig voor omdat hij het hier verder goed op doet. Het betreft een ruin van nu 9 jaar, 1.73 hoog en ca. 640 kg… hij ‘werkt’ ca. 5/6 x in de week. Ik ben benieuwd naar jullie tips
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen