Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2492
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:10

mabel94 schreef:
0000 schreef:
Ik volg even, momenteel een beetje aan het zoeken naar mogelijkheden voor een paard dat erg snel dunne mest heeft. Paard heeft verder geen klachten maar mocht het daarbij blijken te helpen, is het het proberen wel waard.


Daar gaat het ook voor werken. Het is voor paarden die snel last hebbeb van hun maag of iets aan hun maag hebben. Dunne mest komt vaak door stress of door gevoeligheid op de maag. Ik zou het dus zeker aan raden!


Mooi dat ik dit topic gevonden heb! Mijn pony heeft ook al maanden last van dunne/natte mest. Ik voer nu Care4life en daar doet hij het al beter op (hij kreeg eerst niks bijgevoerd), maar het kan nog beter.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:11

Dat kan ik uiteraard ook terug vinden.
Alleen de gelijkenis met maagcomp zie ik niet.
Ik denk dat maagcomp al een langer bewezen werking heeft, dus ik zie wel het nut van beide te combineren.

mabel94
Berichten: 48
Geregistreerd: 10-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:20

Kirrr schreef:
Dat kan ik uiteraard ook terug vinden.
Alleen de gelijkenis met maagcomp zie ik niet.
Ik denk dat maagcomp al een langer bewezen werking heeft, dus ik zie wel het nut van beide te combineren.



Oke tuurlijk snap ik. Waarom zou je overgaan op dit voer als je toch een maagsupplement er bij wil blijven geven in mijn opzicht overbodig. Daarnaast voer ik het al bijna een week aan mijn paard die een gevoelige maag heeft (maagzweren etc) en ik heb een heel ander paard in vergelijking tot een week geleden zonder verder iets toe te voegen aan het voer.

Maar goed dat moet iedereen voor zich weten!

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:51

Maar heb jij dan voorheen maagcomp gegeven? Zodat je kan vergelijken?
Anders vind ik het 'gevaarlijk' advies.

Ik zie jou hier op bokt in verschillende topics het advies geven van te stoppen met alle supplementen (waarbij je duidelijk geen kennis hebt van het supplement (of zelfs medicatie) waarover je spreekt) en over te gaan op dit product. Lijkt wel alsof je het product zelf gaan verdelen. Dat wekt bij mij argwaan.

Ik vind trouwens 5 dagen heel erg kort om conclusies te trekken.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:53

Ik heb havens gesproken. Het zetmeelgehalte is van dit voer al stukken lager dan bij hun andere producten, volgens degene die ik sprak was dit winst. Echter kom ik van vitalbix, dus bij mijn paard komt er extra zetmeel bij. Echter heeft mn paard ook meer energie nodig, dus ik hoop dat ik dat ga merken op die manier.

Het advies is wel om in een paar weken op te bouwen naar 3 kilo per dag. Maar daar kan ik me niet in vinden. Ik denk eigenlijk aan max 1,5 kilo per dag, maar eigenlijk vind ik een kilo per dag wel zat.

Bij onze Jumper vandaag 1 zak binnen gekomen, die heb ik gelijk achter laten leggen :)

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:08

ben erg benieuwd naar de resultaten.

mabel94
Berichten: 48
Geregistreerd: 10-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:20

Kirrr schreef:
Maar heb jij dan voorheen maagcomp gegeven? Zodat je kan vergelijken?
Anders vind ik het 'gevaarlijk' advies.

Ik zie jou hier op bokt in verschillende topics het advies geven van te stoppen met alle supplementen (waarbij je duidelijk geen kennis hebt van het supplement (of zelfs medicatie) waarover je spreekt) en over te gaan op dit product. Lijkt wel alsof je het product zelf gaan verdelen. Dat wekt bij mij argwaan.

Ik vind trouwens 5 dagen heel erg kort om conclusies te trekken.


Als ik geen verstand hebt van medicatie soort of supplement ga ik zeker niks adviseren. Dus ik vind dit een beetje een bijzondere opmerking, maar goed ik kan het product aanraden en daar ging het topic uit eindelijk om

Ik loop al een ander half jaar met een paard met allemaal maagproblemen waar in niks heeft geholpen ook de maagcomp niet. Anders zou ik hier zeker niet over oordelen.
Paard is in middels onderzocht. dat ik na 5 dagen niet kan oordelen ben ik niet met je eens want ik zie toch echt een ander paard en ik heb alleen het voer veranderd. Het is geen tovermiddel natuurlijk maar ik zie haar wel duidelijk opknappen.


Oke dat kan maar ik heb er zelf geen baat bij als mensen het product kopen. Nogmaals het is iedereen zijn eigen keuze om wel of geen supplementen bij te gaan voeren. Ik ben namelijk van overtuigd dat iedereen het beste voor zijn/haar paard wil.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 21:11

Fijn al zoveel ervaringen. Vanmiddag lang en uitgebreid gesproken met de havens.
In Bleiswijk waren ook al een aantal zakken binnen gekomen, ik ga morgen een zak halen en starten.
Ik hoop dat dit eindelijk perspectief gaat bieden. Ze adviseren wel met luzerne of een ruwvoermix te geven, dus ik ga starten sowieso met opbouwen en afbouwen van de care4life en misschien houd ik die erbij of stap ik over op Fiberforce of zo ivm de kruiden die ook prikkelend kunnen werken, al weet ik dat niet helemaal want die van mij is al zoveel opgeknapt sinds de care alleen veel te schraal en te weinig energie en natte billen vooral dat laatste irriteert en ik merk gewoon aan hem dat die niet senang is.

mabel94
Berichten: 48
Geregistreerd: 10-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:22

Chesss schreef:
Fijn al zoveel ervaringen. Vanmiddag lang en uitgebreid gesproken met de havens.
In Bleiswijk waren ook al een aantal zakken binnen gekomen, ik ga morgen een zak halen en starten.
Ik hoop dat dit eindelijk perspectief gaat bieden. Ze adviseren wel met luzerne of een ruwvoermix te geven, dus ik ga starten sowieso met opbouwen en afbouwen van de care4life en misschien houd ik die erbij of stap ik over op Fiberforce of zo ivm de kruiden die ook prikkelend kunnen werken, al weet ik dat niet helemaal want die van mij is al zoveel opgeknapt sinds de care alleen veel te schraal en te weinig energie en natte billen vooral dat laatste irriteert en ik merk gewoon aan hem dat die niet senang is.



Ik hoop dat het voor jou ook gaat werken *\o/*

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:24

Iemand al een idee hoeveel natrium bicarbonaat er in grammen zit?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:41

Hier werd idd ook geadviseerd om mix bij te voeren (luzerne), maar daar gaat mijn paard gelijk op schuren. Ik ga er voorlopig dus nog niets bijvoeren.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:43

MissPK schreef:
Iemand al een idee hoeveel natrium bicarbonaat er in grammen zit?


In mijn folder staat natrium 5,5 gram

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:49

Hm dat lijkt me toch niet hetzelfde..

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:06

Hierbij een foto van de voedingswaarde per kg.

Afbeelding

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:17

Ja die had ik gevonden hoor Jotoma maar daar staat niet op hoeveel natrium bicarbonaat (NaHCO3) er in zit.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:50

MissPK schreef:
Ja die had ik gevonden hoor Jotoma maar daar staat niet op hoeveel natrium bicarbonaat (NaHCO3) er in zit.


My bad :D

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:22

Waarom adviseren ze er de mix bij te geven? Is dit gewoon een verkooppraatje of?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:25

Volgens het boekje: het is geen vereiste, maar versterkt het rendement van de Gastro+.

Voor nu komt het op mij ook commercieel over. Want in hetzelfde boekje staat dat er alleen optimaal resultaat kan worden geleverd als er onbeperkt ruwvoer verstrekt wordt. En dan lijkt de mix me helemaal overbodig.

Anoniem

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:23

Ik denk dan...waarom niet gewoon luzerne voeren?? met een vitaminebrokje?
Wat voegt deze brok specifiek toe??

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:28

Voor mij was het met name de energie die eruit gehaald moet worden icm relatief laag suiker/zetmeel gehalte.
En de claim dat het moet ondersteunen bij (preventie) van een maagzweer.

Mijn paard deed het prima op vitalbix toen hij niet in training stond. Maar nu vol in training mag daar zeker wel wat aan toegevoegd worden. Ook genoemde aminozuren spreken me aan, weer eigenlijk niet of die ook in de vitalbix zitten.
Kan voor mij dus best een tijdelijke brok zijn icm de training en als dat weer minder wordt dat het weer alleen vitalbix wordt

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:06

Kan tot nu toe ook nog nergens vinden waar de voedingsstoffen vandaan komen behalve luzerne en olie. Ik vind het maar een commerciƫle bedoeling. 3 kg van de brok en 1,5 kg luzerne mix, kassa... Inderdaad een vitamine korrel met luzerne en bietenpulp en je hebt hetzelfde effect lijkt mij.

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:41

De toevoeging van natrium bicarbonaat, calciumcarbonaat en probiotica kunnen anders zeker wel positief op het maag en darm stelsel werken hoor. Met name de natrium bicarbonaat en calciumcarbonaat neutraliseren het maagzuur effectief.
Dat zit niet in een gewone vit korrel, luzerne of bietenpulp voor zover ik weet.

Ik kan alleen tot nu toe de hoeveelheden nergens terug vinden wat ik erg jammer vind.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:07

Misschien is die van de foto niet volledig. Ik heb de zak nog achterin de auto, zal straks eens kijken of er meer op staat.

Werd in elk geval met smaak gegeten

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:40

Wat meer info van de zak:


Afbeelding

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 20:54

Vanmiddag zak gekocht, ruikt goed iigv en het is door de eerste keuring met vlag en wimpel heen gekomen bij mijn kieskeurige eter. En nu duimen voor net zulke goede resultaten als de rest! Ben echt heel benieuwd!