Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tennan
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 11:21

Ik ben op zoek naar een beloningsbrokje dat ik kan voeren bij clickertraining. Zonder luzerne en liefst ook graanvrij.

Ik geef nu de Subli Mineralenbikkels, die hebben een handig formaat, maar naast de balancer die ze al krijgt wellicht overbodig. Daarbij zitten er granen in. Verder ben ik bekend met grasbrokjes en de Welkoop Loves (die zijn mooi klein), maar die laatste zijn duur per kilo.

Appel en wortel in stukjes vind ik een vies prutje worden in mijn jaszak/tasje en rozenbottel lust mijn pony niet. :+ Wie heeft er nog ideeën?

Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:26

De tiny horse treats van Vitalbix misschien?

Prairy
Berichten: 9113
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:27

Appel en wortel zijn ook heel goed te drogen met een voedsel droger, kun je ze nog lang bewaren ook. Is dat misschien iets?

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:40

Ik geef de grasbrok van Hartog. Mooi klein formaat en wordt door elk paard goed gegeten hier.

Ghazella

Berichten: 30
Geregistreerd: 13-03-24

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:00

Stephan mulle hooicobs stofvrij (via zooplus te bestellen) is een goede. Die kan je zo geven, hoeft niet geweekt te worden. Ik gebruik ze veelvuldig voor clickertraining. :)

leonie1988

Berichten: 1345
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:37

Ghazella schreef:
Stephan mulle hooicobs stofvrij (via zooplus te bestellen) is een goede. Die kan je zo geven, hoeft niet geweekt te worden. Ik gebruik ze veelvuldig voor clickertraining. :)


Deze wilde ik ook noemen. Die geef ik mijn merrie ook :)

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:13

pavo fibrenuggets deden het hier ook goed.

Maite2005
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-03-19

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:28

Ik gebruikte vaak biks maar als je dat echt vaak doet is dat natuurlijk niet zo gezond. Misschien kan je ook de balancer die je nu al geeft gebruiken? Dus dat als beloning ipv dat je het 'gewoon' geeft.

Verder had iemand al genoemd om appels in de voedseldroger te doen. Dat is inderdaad wel super handig, dan kan je meteen kilo's appels drogen en kan je wel weer een tijdje vooruit. Ik heb dit echter nooit aan de paarden gegeven dus of ze het lekker vinden weet ik niet.

Gladijs
Berichten: 535
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:05

Slmt9 schreef:
Ik geef de grasbrok van Hartog. Mooi klein formaat en wordt door elk paard goed gegeten hier.


Precies! Echt ideaal! Sluit ik me helemaal bij aan

marleen_88

Berichten: 14074
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:06

Vitalbix heeft verschillende varianten

Hilde_
Berichten: 10747
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:33

De Healthies van Vitalstyle vind ik ideaal. Je kunt ze ook goed kleiner maken door te breken.

tennan
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 10:01

Bedankt voor alle tips tot dusver. Ik lees van de hartog grasbrok en de fibrenuggets dat ze geweekt moeten worden, ervaren jullie geen problemen met droog voeren?

Gitje1973
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:10

Ik gebruik idd de tiny treats van Vitalbix. Ook gebruik ik wel van Agrobs de snoepjes Wiesenbussi.
Soms geef ik Stephan mulle hooicobs stofvrij, maar die breek ik dan wel in tweeën.

Mijn kritische merrie vindt die hooicobs inderdaad bijzonder lekker (de rest ook trouwens).

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:54

tennan schreef:
Bedankt voor alle tips tot dusver. Ik lees van de hartog grasbrok en de fibrenuggets dat ze geweekt moeten worden, ervaren jullie geen problemen met droog voeren?

Nee, maar dat advies is bedoeld bij het geven van een voerbak/emmer vol en dus mogelijk niet genoeg kauwen/speekselproductie tijdens het eten. Hier voer je 1 of enkele brokjes per keer en is er genoeg tijd om te kauwen en te weinig om vast te komen zitten bij doorslikken.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:29

tennan schreef:
Bedankt voor alle tips tot dusver. Ik lees van de hartog grasbrok en de fibrenuggets dat ze geweekt moeten worden, ervaren jullie geen problemen met droog voeren?


Nee, de grasbrok van Hartog ken ik juist als enige die niet geweekt hoeven te worden.
Ze zijn ook klein en zetten niet uit als het nat wordt.

tennan
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 14:42

Slmt9 schreef:
tennan schreef:
Bedankt voor alle tips tot dusver. Ik lees van de hartog grasbrok en de fibrenuggets dat ze geweekt moeten worden, ervaren jullie geen problemen met droog voeren?


Nee, de grasbrok van Hartog ken ik juist als enige die niet geweekt hoeven te worden.
Ze zijn ook klein en zetten niet uit als het nat wordt.


Ah, ik heb even gegoogeld, maar naast de grass pellets hebben ze inderdaad ook 'gewoon' grasbrok. Thanks! Die ga ik maar even halen denk ik :D

Effects

Berichten: 562
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:02

Ik gebruik veel Vitalbix Fibermix of net iets lekkerder Equifyt Timothy Cubes. (De laatste zijn hooibrokken waarvan aangeraden wordt om ze te weken. Ik week ze meestal licht zodat ze nog makkelijk uit de hand te geven zijn.)

prompter

Berichten: 11171
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:16


Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:19

Hier ook agrobs wiessenbussi. Dat kreeg mijn muts al bij haar vorige eigenaresse :)

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:30

Slmt9 schreef:
tennan schreef:
Bedankt voor alle tips tot dusver. Ik lees van de hartog grasbrok en de fibrenuggets dat ze geweekt moeten worden, ervaren jullie geen problemen met droog voeren?


Nee, de grasbrok van Hartog ken ik juist als enige die niet geweekt hoeven te worden.
Ze zijn ook klein en zetten niet uit als het nat wordt.


Vroeger inderdaad wel ja. Sinds de zak is vernieuwd en ze grass pellets zijn gaan heten is de data op de website ook aangepast en wordt er niet meer over gesproken dat ze droog mogen worden gevoerd helaas.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Beloningsbrok/koek/snoep/... gezocht: zonder luzerne en granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:51

Ik heb net een nieuwe zak gehad, die zagen er exact hetzelfde uit als de oude. Heb er ook niets anders aan gemerkt, voer hier altijd nat en droog en daar is ook geen verschil in.