Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden tandpasta

 
Profiel   

mrie schreef
Cowgirl wat verzin je nou toch

De aanmaak van tandsteen wordt mede bepaald door enzymen in het speeksel. Vandaar dat het ene paard er veel last van heeft en het andere niet. Het heeft dus niks met voer te maken.
EOTRH Heeft niets maar dan ook niets te maken met tandsteen. EOTRH wordt zichtbaar door kleine rode adertjes die te zien zijn op het tandvlees, de cement dat de tanden op hun plaats houdt in het bot neemt af en de tanden gaan losstaan.

Wat kun je tegen tandsteen doen. Weinig; Een beetje krabbelen. Gelukkig is een paard geen mens en krigjen paarden geen blijvende gaatjes. De tanden slijten namelijk af. Maak je er niet te veel zorgen over en krabbel het weg. Laat jaarlijks de tandarts komen die pakt het dan goed aan.

Gebruik geen mensen tandpasta, paarden vinden de mintsmaak ronduit smerig


Dus al die brokken/muesli vol met melasse kunnen geen oorzaak zijn van tandsteen?
Weet wel dat toen mijn paarden nog brok aten veel meer last van tandsteen hadden dan dat ze later geen brokken meer aten.
Ik heb het ooit eens gevraagd aan een gebitsverzorger waardoor tandsteen ontstaat en die zei dat het van de brokken kwam. Lekker gezond dan zei ik toen.

Paarden eten in gevangenschap hele ander voer. Voor geprepareerd vol met toevoegingen . Ga mij niet vertellen dat er niks mee te maken heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-16 20:27 



 

1 keer per week even metachterkant van pincent / thee lepel tandsteen weg krabben. Werkt hier prima ;)

Mijn paard heeft jammer genoeg ook EOTRH en waarschijnlijk daardoor ook erg last van veel tandsteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-16 20:36 



 
Profiel   

Aloë Vera tandpasta is goed voor het reinigen van het gebit. Een iets duurder
tandpasta: de Aloë Vera Microsilver werkt ook nog eens antibacterieel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 16:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen