Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:01

pimaude schreef:
Ik heb nog 3 of 4 zakken anti itch liggen. Mijn paard is gister overleden, dus de zakken mogen verkocht. Omgeving zwolle !

Heel veel sterkte. Heb je de zakken nog en wat vraag je ervoor?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:32

IngridM schreef:
minikatje schreef:
Zo, eerste baal anti itch gekocht.
Was 18,95 kwijt :)


Ik vanmiddag 20.
Ben mega benieuwd of het mijn pony gaat helpen. Helemaal van mijn principes af: graanvrij, luzernevrij en zetmeel onder de 10%.
We zullen zien :-)

Ik bedoel van dit jaar :P
Wij zijn tevreden met dit voer

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:00

Ik vind het voer er erg goed uitzien! Pony heeft het 1e hapje goedgekeurd. Ben heel benieuwd of het voor hem iets gaat doen.

Weet iemand hoe de Fibra zit qua vitaminen, mineralen maar ook spoorelementen? Is dat ruim voldoende van alles of zitten ze wat laag gedoseerd? Iemand die dat misschien weet?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:44

@fibra:

Ik voer de anti itch nu ook sinds een week.. Het is nu uiteraard nog te vroeg om er iets over te zeggen, maar ik vind het spul zelf wel erg fijn.. Kan ik dit ook voeren aan mijn pony met stofallergie? Omdat het zo fijn is, dat t wat "stoffig" is..

Stomme omschrijving misschien, maar verder kom ik niet op de zaterdagochtend.. :')

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:03

@IngridM

Op deze pagina kun je de analyse vinden: www.fibra-paardenvoeders.nl/fibra-anti-itch/ Verder kun je op www.voervergelijk.nl Fibra vergelijken met andere producten. Fibra is afgestemd op het ruwvoer wat wij in Nederland voeren en vult alle vitaminen, mineralen en spoorelementen maar ook andere nutirnten zoals aminozuren, vetzuren enz. aan die een paard nodig heeft naast voldoende ruwvoer.

@nine1987

Haha! Ik begrijp jouw vraag hoor!
Ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen!

Luzerne is een vlinderbloemige plant met veel blad. Dit blad vergruist wanneer de luzerne geoogst en gehakseld wordt. Veel luzerne producten voor paarden worden gezeefd zodat er minder gruis in zit. Alleen in het blad van de luzerne zitten juist veel natuurlijke vitaminen, mineralen en spoorelementen. Daarnaast zitten er hele goede aminozuren in (bouwstenen van eiwitten) die belangrijk zijn voor paarden. Eiwitten gebruikt een paard weer voor de opbouw van verschillende weefsels in het lichaam waaronder ook spieren. Daarom hebben wij er voor gekozen de luzerne niet te zeven. Dat is zonde! Door de hoeveelheid lijnolie wordt het gruis zwaar en stoft het niet, voor je paard kan het dus geen kwaad!

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:25

Oke, bedankt voor het antwoord! Dan weet ik dat ik het gewoon kan voeren.. :)

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:18

Ik voer het nu precies een week. Ik denk dat ik het me verbeeld, want dat zou erg vlug zijn, maar vergeleken met de 2 andere paarden (die het niet krijgen) lijkt mijn Ijsje veel meer te glanzen. In elk geval meer dan voorheen.

Kan natuurlijk wel. Ze is in elk geval superzacht *D als ik haar aai.
Ik heb ooit een witte Bull Terrier met huisproblemen gehad en die knapte binnen 2 weken zienbaar op toen we haar over hadden gezet op vers vlees. DUs ik weet wel dat het snel kan gaan, maar binnen 1 week?
Ik ben zo benieuwd wat het gaat geven als de kriebelmugjes volop komen.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:29

Ik zit vandaag ook op de 7e dag. Meng het nog met mijn oude voer. Zit nu op ongeveer 50/50. Aan het einde van de week zal ze volledig op fibra gaan. Heb er eentje met gevoelige darmen dus doe het echt rustig aan.

Buiten dat ze dit voer goed eet heb ik nog geen veranderingen gemerkt. Maar wel tevreden over het voer!
Als er wat veranderd zal ik dat pas over een paar weken zien denk ik.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:05

Fortitude schreef:
Dennis schreef:
Hoe veel kilo zit er in een gewone voerschep?

Ik las in eerdere recties +/- 300 gram.

KNIP


Ik heb vandaag zelf eens even gewogen hoeveel er in een voerblik gaat. Ik heb zo'n gele van Havens. Ik druk het altijd een beetje aan. Ik meende dus dat ik 3-4 blikken moest gaan voeren, wat me erg veel leek.

Mijn voerblik met inhoud woog 605 gr. Blik zonder inhoud 190 gr. Dus 1 schep is ca. 400-420 gr (afhankelijk van hoe hard ik het aandruk).
Dan zijn 2 voerblikken denk ik wel genoeg voor een IJslander va. ca. 1.37 hoog.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:22

Mijn pony wilde anti itch niet eten (overgang premium -> anti itch) en gooide gewoon haar bak omver.
Ik heb het nu een week half half gemengd en nu gaat het wel goed. Kennelijk zit er toch een hele andere smaak aan.

Hoe gaat het bij jullie?

Ik doe overigens mijn 2 pony's gewoon allebei 2 voerscheppen (normale brok scheppen) en druk het niet aan, het zit er los in. Heb het afgewogen met de keukenweegschaal en kwam op ongeveer 300 gram per schep uit.
Ik heb 1 pony van 1.16 en 1 van 1.28. Qua gewicht zitten ze redelijk bijelkaar en het bevalt prima dus ik laat het mooi zo :)

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:25

@Jemawi, dat was bij mij net zo. Uiteindelijk at ze het maar pas toen ik weer terugging naar de premium at ze weer met smaak.

wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:47

hoihoi

Wij geven dit voer ook altijd aan mijn pony (met zomereczeem), en sinds hij dit krijgt en geen biks meer of andere dingen naast hooi heeft hij er nog nooit zo goed uit gezien! Hij glimt mooi en is op een goed gewicht. Voor zijn eczeem krijgt hij ook de anti itch en dat doet ook wel wat voor hem, het is niet over maar in combinatie met van die druppels is hij jeukvrij!

Hij had voorheen ook een beetje droge huid en daar is niks meer van terug te zien :D
Voor ons is het echt een uitkomst!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:53

Ik zou na al deze goede verhalen het bijna willen proberen zonder eczeemdeken maar dat durf ik niet goed :o .

Zijn er meer paarden die veel meer zijn gaan mesten met de anti itch? :+ Mijn paard mest echt veel meer maar wel beter. Eerst was ze nog wel eens vies van wat nat wat erbij zat. En nu sinds deze voeding blijft ze schoon! :)

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:28

@xChantal94; ik ga het proberen, ben heel benieuwd! Heb wel alles klaar liggen (inclusief een lichte vliegendeken met buikflap)
Mijn pony mest ook veel meer, mooie keuteltjes, ik denk misschien wel twee keer zoveel.

@dblijham; ah, dank. Het valt me echt op. Ik zit nu bijna op de normale hoeveelheid AI en laat volgende week de premium helemaal weg.

@chinoukjuh; superfijn zeg! Die van mij ziet er ook zo super uit, hele diepe mooie glans die ik nog niet eerder heb gezien :)
En ze krijgt me toch een mega voorpluk! *\o/*

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:57

Ik heb vandaag de eerste zak anti itch gehaald voor mijn 24 jarige pony met eczeem. Ben heel benieuwd naar het resultaat.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:34

Ik ben blij want er is een verdeelpunt bij mij in de buurt gekomen! En geen raar gedoe met afspraak maken. Een zak premium is 12,50 en de AI 19,50. Voor mij haalbaar dus om het op te gaan halen.

Even een trots momentje... mijn eczemer vorig jaar begin mei en nu. Die voorpluk is gewoon verdriedubbeld! Haar manen groeien mooi, ze glimt als een malle en zit onder de appeltjes <3

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:51

Wij zitten nog niet op de voorgeschreven hoeveelheid en merk verder ook nog niets, behalve dat hij het heeeel erg lekker vindt :-) (anti itch) Ik voer de hoeveelheid langzaam op.
Mensen hebben het hier over de grote hoeveelheden maar ik vind het wel meevallen voor mijn pony, hij komt op 425 gram per dag. Maar kan wel verdeeld worden over 4 voerbeurten. dus dat scheelt.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:35

Gister voor mijn tinker kit de anti itch gehaald. Hij heeft veel allergieën en jeuk. Ben heel benieuwd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:40

Kleinere hoeveelheid anti itch dan voorgeschreven werkt in ieder geval niet voor mijn pony. Hij is nu weer niet goed (maandag naar kliniek) maar ik durf nu we alleen stappen toch niet door te zetten naar de aanbevolen hoeveelheid. Hij wordt snel dik. Jammer. Hopelijk kan ik dat snel gaan proberen!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:49

Zijn er bokkers welke nog steeds zonder eczeemdeken werken nu met de anti itch? :)

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:55

xChantal94 schreef:
Zijn er bokkers welke nog steeds zonder eczeemdeken werken nu met de anti itch? :)


Hier nog zonder deken, de mijne is alleen altijd wel laat met zijn kriebels en ik gebruik ook nog tectonik naast de anti itch.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:46

Is dat vergelijkbaar met Butox?

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:44

xChantal94 schreef:
Is dat vergelijkbaar met Butox?


Volgensmij wel, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:48

xChantal94 schreef:
Zijn er bokkers welke nog steeds zonder eczeemdeken werken nu met de anti itch? :)


Ja, ik heb nog geen deken op. Mijn pony was gisteravond tijdens de zonsondergang wat onrustig, verder niks gezien. Zo fijn! Ik heb vorig jaar vanaf mei AI gegeven, vanaf oktober tot 1 maart premium en nu weer AI.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:00

Ik heb vandaag een zak anti-itch gehaald voor mijn merrie met terugkomende mok. Tast echt in het duister, en hoorde goede verhalen over het voer. Iemand meer ervaring met de anti-itch en mok?