Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:49

Ik blaas dit topic even nieuw leven in. Ben net begonnen met de anti itch, niet vanuit exceem maar wel om jeukklachten hopelijk te verminderen.
Kan nog geen ervaringen delen, maar ben zeker ook benieuwd naar ervaringen van anderen, dus lees graag mee. Die van mij vind het in ieder geval duidelijk heel erg smakelijk. Voer zeker niet de aanbevolen hoeveelheid.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:34

Die van mij eet het echt heel slecht. Na vier pakken weigert ie het nog net niet.
Ik heb nog 1 pak anti itch en dan denk ik dat ik toch weer terug naar de fiber force helaas.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 00:15

Die van mij vind het nog steeds super lekker gelukkig. Ik voer ook veel minder dan aanbevolen.
Geef 2x per dag een ruime halve schep. Meer dan voldoende.

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 00:20

Hier wordt het ook goed gegeten, maar alleen omdat ik er brokjes of appelsap doorheen mix :p wij geven 600 gram per dag voor een pony van ca 500 kg :)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:06

pimaude schreef:
Hier wordt het ook goed gegeten, maar alleen omdat ik er brokjes of appelsap doorheen mix :p wij geven 600 gram per dag voor een pony van ca 500 kg :)


Mag ik vragen hoe lang ze daar over doet met eten? Ze zeggen dat ze er veel langer mee bezig zijn dus ben wel benieuwd hoe lang ongeveer.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:57

Pony van 400 kilo krijgt 1x een halve voerschep. Dat gaat prima :)

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:46

Hier wordt het ook goed gegeten, soms niet zijn hele bak leeg, maar meestal wel. Ik voer afhankelijk van de inspanning die dag 1 tot 2 voerscheppen. Ik vind dat hij er best lang over doet, kan niet zeggen hoe lang, maar in vergelijking met muesli of iets wel een stuk langer.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:09

Ik heb 2 pony's op de anti itch staan, waarvan 1 een zware eczemer is/was.
Ze krijgt het nu 8 weken en heb sinds een week of 3 geen symptoom van het eczeem meer gezien.
Ze schuurt niet meer, trapt niet meer naar de buik en staat gewoon rustig te grazen. Ik zie qua gedrag niets anders meer dan hoe mijn andere pony's op de knutjes reageren.

Omdat het zo goed bevalt heb ik mijn andere pony met IR/EMS/Cushing ook op de anti itch gezet, als reinigingskuur van 2 maanden. Daarna krijgt hij de premium.
Anders dan mijn andere pony eet hij het heel slecht, maar dat is eerder gebeurd, waarvan ik denk dat de Prascend (medicatie Cushing) de boosdoener van is. Ik hou toch vol en het wisselt nu per dag of hij het wel of niet goed eet, maar de emmer gaat wel bijna leeg.

Ze krijgen beide 600 gram per dag en ze doen daar ongeveer een half uurtje over.

Ik ben heel tevreden over Fibra en ik ga er dan ook zeker mee door.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:11

Ik voer in de winter de aanbevolen hoeveelheid. Ze zijn er dan wel een tijdje mee bezig omdat ze eerst alle lekkere hapjes er uit zoeken en daarna pas echt de lucerne gaan eten. Ik heb wel gemerkt dat ze soms een deel van de lucerne niet meer hoeven maar die is zonder toegevoegde suikers naturlijk ook minder aantrekkelijk dan een lucerne met melasse. Later op de dag wordt alle lucerne wel opgegeten en zijn de voerbakken alsnog leeg. Daarbuiten heb ik onbeperkt ruwvoer voor ze liggen.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:31

Ik zou best de Fibra anti Itch willen proberen, maar hier in Zuid-Limburg wordt het nergens verkocht. En om nu een hoop aan verzendkosten kwijt te zijn, vind ik ook zonde.

Misschien mensen uit het zuiden van het land (omgeving Nuth-Meerssen-Stein-Geleen-Beek) die eens een (of 1/2?) pallet met me mee willen bestellen? Dan zijn de verzendkosten in verhouding niet zo hoog.

Kabayo

Berichten: 14053
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:07

Erg tevreden!
Wij zijn sinds kort ook een verkooppunt geworden in Tjalleberd! (Friesland)

Serengo

Berichten: 279
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:15

Alle drie mijn paarden krijgen fibra premium. Ze doen het er super goed op. Ik geef iets minder dan aanbevolen (2 paarden beide 3 scheppen en de pony 2) Ze zijn goed aan het kouwen, echt bezig met eten en niet schrokken. Alledrie zitten ze super in hun vacht. Mestballen zien er goed uit. Kortom, super tevreden.

Manadeluca

Berichten: 1124
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:35

Ik heb dit een hele poos gevoerd, ben nog steeds enthousiast, maar ik moest er wel ±80 kms voor afleggen er is één verkooppunt in België dus ik deed voor 4 maanden in, waren 8 pakken per paard, ik reed samen met een vriendin. We zijn een poos over op Equifyt pre-active en alphalpha, mag nu even niets meer voeren dan hooi ivm lichte hb aanval.

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:41

Isabonny schreef:
Ik zou best de Fibra anti Itch willen proberen, maar hier in Zuid-Limburg wordt het nergens verkocht. En om nu een hoop aan verzendkosten kwijt te zijn, vind ik ook zonde.

Misschien mensen uit het zuiden van het land (omgeving Nuth-Meerssen-Stein-Geleen-Beek) die eens een (of 1/2?) pallet met me mee willen bestellen? Dan zijn de verzendkosten in verhouding niet zo hoog.



Gelukkig komen er steeds meer verdeelpunten bij! Misschien is het wat voor jou om verdeelpunt te worden? Mocht je interesse hebben stuur ik je graag een PB!

Inge
Fibra

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:44

Al mijn paarden krijgen sinds dik een jaar de Premium erbij. Ze vinden het heerlijk en doen het er heel goed op! Zelfs de veulentjes snoepen er al van mee! :D
Ik vind het ook heel prettig voor de paarden die van de lucht lijken te groeien. Van fibra kun je ze heel prima wat bij geven. :j
Bij de zogende merries doe ik het door de merriebrok, zo zijn ze met alle vezels en structuur er wat langer mee bezig.
En normaal doe ik het door de strucomix wat ze krijgen.
Ik bestel het trouwens via internet, ben er heel tevreden over!

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:04

Minoes schreef:
Die van mij vind het nog steeds super lekker gelukkig. Ik voer ook veel minder dan aanbevolen.
Geef 2x per dag een ruime halve schep. Meer dan voldoende.

Wat mij verteld is, bij Bosgoed in Wilp wat geloof ik de fabrikant is, is dat ook prima.

Ik voer 2 volle scheppen per dag en dat was voor een paard dat recreatief gereden werd in iedergeval voldoende werd mij verteld. Ik voer nog wel extra vital complete bij van pavo, zodat ik zeker weet dat ze hoe dan ook alles binnenkrijgt qua vitamine etc.. Dat was volgens Bosgoed zelfs niet nodig, maar dat vind ik zelf gewoon fijn voeren. :)

Hier in iedergeval stuk minder last van schilfers en zomerexceem (ze schuurde alleen haar staart en beetje aan de manen, dus niet extreem) sinds ik over ben gegaan van basisbrok naar fibra+vital complete.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 18:42

J0anieke schreef:
Minoes schreef:
Die van mij vind het nog steeds super lekker gelukkig. Ik voer ook veel minder dan aanbevolen.
Geef 2x per dag een ruime halve schep. Meer dan voldoende.

Wat mij verteld is, bij Bosgoed in Wilp wat geloof ik de fabrikant is, is dat ook prima.

Ik voer 2 volle scheppen per dag en dat was voor een paard dat recreatief gereden werd in iedergeval voldoende werd mij verteld. Ik voer nog wel extra vital complete bij van pavo, zodat ik zeker weet dat ze hoe dan ook alles binnenkrijgt qua vitamine etc.. Dat was volgens Bosgoed zelfs niet nodig, maar dat vind ik zelf gewoon fijn voeren. :)

Hier in iedergeval stuk minder last van schilfers en zomerexceem (ze schuurde alleen haar staart en beetje aan de manen, dus niet extreem) sinds ik over ben gegaan van basisbrok naar fibra+vital complete.


Ik heb dan ook een fries, heeft niet veel nodig want het is een sober ras. Ze heeft verder hele goede kwaliteit voordroog en een prima weide tot haar beschikking.

pamelien

Berichten: 190
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:06

ik voer het nu 2 maanden aan mijn eczeem pony. zie erg goede resultaten. naast hooi en wat weide gang krijgt ze verder niets. had van alles geprobeerd van metazoa, vitalbix enz. maar van alles kreeg ze jeuk en erg veel huidschilvers. dat is nu echt voorbij. ga er niet iets anders bij voeren. dit gaat goed

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:57

Ik heb een half pak van iemand gekregen en ben deze week ermee begonnen. Alle 3 de paarden heb ik het laten proeven en ze vinden het heerlijk, dus dat is al mazzel.

Ik vraag me af of het ook kan helpen bij een paard met mok (Tinker van mijn schoonzus heeft hier iets last van, niet dramatisch, maar toch).

Mijn oudje van 23 jaar heeft geen zomereczeem, maar vindt het toch ook lekker, maar ja...wat eet die niet... die eet zelfs rauwe champignons :D

nomercy

Berichten: 188
Geregistreerd: 07-06-08
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:12

Ik voer de fibra anti itch nu 5 weken aan mijn ijslander met eczeem en hij is zo goed als jeukvrij.
Ben er heel tevreden over, hij glanst mij tegemoet en eet het met smaak op.
Ik wil straks ( als de dazen weg zijn ) het zonder deken proberen, hopen dat hij dan eindelijk zonder deken op het land kan staan. Ik voer 1 volle voer schep per dag, hij eet het heel rustig en is er lekker lang mee bezig.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:38

Hier helaas wat mibdere ervaring met anti itch.
Gister 1 volle zak en 3/4 zak terug gebracht naar een verdeelpunt in friesland.
Mijn tinkerruin wilde het echt niet eten helaas.
De aanbevolen hoeveelheid (1,4 kilo voor 600 kilo=4,5 voerschep vol) voerde ik zowiezo niet. Mijn tinker kreeg 2 handkommetjes per dag...komt dus neer op nog geen 1 schep, hij laat hier minstens de helft van staan.
Met de kleine hoeveelheid die hij dus wel eet, werkt de anti itch totaal niet...enige verschil wat ik eigenlijk merk, is dat mijn paard zelfs meer jeuk ontwikkeld heeft als toen hij de pavo natures best kreeg.
Helaas helaas helaas...ik.heb het voer dus terug gebracht, voor mij dus geen optie meer...wij gaan nu pavo care4life proberen, daar zit nog minder suiker en zetmeel in als in natures best en volgens mij ook in de anti itch...dus voor de mensen die geen goede werking ondervinden van de anti itch kunnen misschien als vervangend iets dan pavo natures best of care4life proberen.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:01

pamelien schreef:
ik voer het nu 2 maanden aan mijn eczeem pony. zie erg goede resultaten. naast hooi en wat weide gang krijgt ze verder niets. had van alles geprobeerd van metazoa, vitalbix enz. maar van alles kreeg ze jeuk en erg veel huidschilvers. dat is nu echt voorbij. ga er niet iets anders bij voeren. dit gaat goed



Idem hier. Mijn pony staat er nu 2.5 maand op en gaat ook erg goed, ook indd met hooi en weidegang.
Wat fijn he!!

Ik durf alleen de deken niet af te doen. Hoe doen jullie dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:12

deken af. volgende ochtend kijken of de staart nog glad is en of de manen niet ergens stroef voelen. als dat oké is blijft hij af. :-) nu dus niet, want ik vind een plee borstel en happen manen als hij overdag af is :-)

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:18

Hier ook een jeukvrij paard. En ze eet het na 2 maanden nog steeds met smaak op. Meeste voer eet ze eerst met lange tanden, dan gaat het een paar weken goed en daarna eet ze een paar happen en vervolgens kijkt ze niet eens meer naar het voer. Dit at ze vanaf dag één helemaal leeg en ze eet het nog steeds super goed. De kale plek in de manen is weg, de jeuk bij navel/uiers is weg en dr staart is nog maar een enkele keer een pleeborstel tov dagelijks. Ik geef daarnaast gluco balance, vitamine E en magnesium citraat. Blij met een glanzend jeuk en schilfervrij paard.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:02

Ik heb een fjord met ernstige zomereczeem (manen staart had hij sowieso niet in de zomer maar ik was al blij als de wonden die ook onder zijn buik zaten meevielen). Ik heb hem sinds hij 2 jaar is en hij is nu 14 dus al aardig wat zomers meegemaakt.
Ik heb van alles geprobeerd al.

Dit is de eerste zomer dat hij niet alleen geen wonden meer heeft maar ook nauwelijks schuurt. Hij heeft al jaren in ieder geval een eczeemdeken om (nu dus ook) en het enige wat ik heb veranderd deze zomer is dat ik hem nu fibra anti itch geef en daar reageert hij vreselijk goed op. Hij moet officieel 3 scheppen per dag maar ik geef er 2 en dat is al voldoende dat hij nauwlijks schuurt.
En hij staat daarbij ook gewoon 34/7 in het weiland.

Ik heb hem ook op voer als metazoa enzo gehad wwaar hier ook over geschreven wordt dat is ook super goed voer maar vaak moet je daar alsnog wat naast voeren en dat wordt gezien als bijvoer.

Ik ben zeer tevrede over fibra anti itch