Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:27

Isabonny, je zou eerst moeten vragen of de itch nog wel te verkrijgen is nu. Die is namelijk seizoensgebonden.

MCSchout

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-09-14

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:16

Ik wou ook graag de Itch kopen om uit te proberen op de pony die nogal jeukerig is momenteel (mijten *gruwel* alles wassen etc.)

Maar toen ik het verkooppunt op belde vertelde ze mij dat ze het niet hebben (staat niet duidelijk op de website volgens mij dat het seizoensgebonden is). Die vrouw aan de telefoon van het verkooppunt kwam trouwens niet echt vriendelijk over. :/

Jammer dat de Itch nu niet te verkrijgen is. Baal er van. Klonk als iets wat echt goed zou kunnen werken voor mijn paardje.

Kabayo

Berichten: 14056
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:49

Wij hebben nog de itch! Hoeveel wil je er <<)

Wij zijn ook een verkooppunt

Kabayo

Berichten: 14056
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:19

MCSchout schreef:
Ik wou ook graag de Itch kopen om uit te proberen op de pony die nogal jeukerig is momenteel (mijten *gruwel* alles wassen etc.)

Maar toen ik het verkooppunt op belde vertelde ze mij dat ze het niet hebben (staat niet duidelijk op de website volgens mij dat het seizoensgebonden is). Die vrouw aan de telefoon van het verkooppunt kwam trouwens niet echt vriendelijk over. :/

Jammer dat de Itch nu niet te verkrijgen is. Baal er van. Klonk als iets wat echt goed zou kunnen werken voor mijn paardje.


Geen intresse meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:30

Bij onze voer handelaar zag ik nog vele zakken itch liggen.
Heb nu zelf een zak gewone fibra gekocht.
Meng het met vitalbix.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 05:33

Wat betalen jullie voor een zal Fibra Premium.?

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:16

Elco schreef:
Wat betalen jullie voor een zal Fibra Premium.?

Ik €11,15 bij zelf ophalen van 1 baaltje

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:17

11.50 verdeelpunt.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:43

Oke een stuk goedkoper dus, ik kan het in de buurt krijgen voor €13,50.

Kabayo

Berichten: 14056
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:45

Elco schreef:
Oke een stuk goedkoper dus, ik kan het in de buurt krijgen voor €13,50.

Die 2 euro :')

Wij verkopen het ook voor 13 euro

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:48

Daar laat ik het ook niet voor liggen hoor.!! :(:)

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:15

Ik krijg regelmatig vragen en opmerkingen over de prijs van Fibra en dat is logisch want wij pakken het anders aan dan andere paardenvoer producenten.

De prijs van 1 baal Fibra is voor iedereen gelijk, of het nou gaat om een eindverbruiker of verdeler, een verdeler heeft dus ook € 11,13 betaald voor Fibra Premium of €17,95 voor Fibra Anti-itch. Dit is de uiterste prijs die wij kunnen stellen. Wij hebben hiervoor gekozen om Fibra voor een zo eerlijk mogelijke prijs in de markt te zetten voor iedereen. Winst maken staat dan ook niet bovenaan op ons prioriteiten lijstje.

Natuurlijk moet de verdeler nog de transportkosten betalen bovenop de prijs en rekenen ze een zelf te bepalen marge. Voor verdelers is het alleen voordeliger omdat zij een volle pallet bestellen. Wanneer jij 2 baal Fibra besteld in de webshop betaal je € 4,13 per baal aan transportkosten. Op die manier is het toch voordeliger om bij een verdeler een baaltje te halen in plaats van bestellen in de webshop.

Veel van onze verdelers zijn dan ook Fibra gebruikers welke er iets verkoop bij doen.

Andere paardenvoer fabrikanten zetten hun voer in de markt met een veel hogere marge, welke ze voor een deel rekenen voor de marge voor de dealer en het andere deel gebruiken ze voor marketing/ reclame en een deel winst natuurlijk.

Dat is ook de reden dat je van Fibra geen pagina's reclame ziet in paardenbladen. Marketing campagnes kosten enorm veel geld. Net als het groots opzetten van een dealer systeem is een enorme investering. Uiteindelijk is het de klant die dat betaald en daar passen we voor!

Inge
Fibra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:03

Ik betaal hier 15,- voor de premium en 20,- voor de anti itch bij ophalen.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:08

Elco schreef:
Oke een stuk goedkoper dus, ik kan het in de buurt krijgen voor €13,50.

Ik heb dan ook het gelukt dat mijn paard heel dicht bij de fabrikant staat... :o

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:39

Ik betaal €15 euro voor 15 kg bij ophalen. :) Ben heel tevreden over de service van de winkel waar ik het koop, dus vind het niet erg als daar een euro of 2 meer gerekend wordt.

Mijn Mini Appaloosa krijgt ook Fibra Premium. Ik voer hem 2 grote handen per dag (1 in de ochtend en 1 in de avond) Daarnaast krijgt hij 2x per dag een flink pak hooi. Ik vind dat hij het er prima op doet. Hij wordt er absoluut niet dik van en ik heb het idee dat hij er voldoende energie uit haalt.

Wel overweeg ik om er misschien iets bij te geven. Ik vind hem wat schraal worden in de bovenlijn, maar dat kan ook komen omdat hij flink in de groei is. (2,5 jaar oud en nog overbouwd) Maar eerst even kijken hoe hij de komende koude maand doorkomt. :)

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:38

Beste Frummels,

ik vind het leuk om hier even wat over te schrijven omdat ik het, vooral in deze tijd, vaker hoor dat paarden wat terugvallen in conditie en dat willen we uiteraard voorkomen!

In de winter gaat de energie behoefte omhoog omdat het paard zichzelf extra warm moet houden. Daarnaast bevat het rantsoen 's winters vaak minder energie door meer hooi en minder gras. Dat kan heel goed de reden zijn waarom jouw pony wat schraler wordt in de bovenlijn. Als er te weinig energie beschikbaar is in het lichaam gaat een paard eerst zijn vet reserves aanspreken. Zijn die op, worden de spieren afgebroken om aan voldoende energie te komen en is er dus afname van spierweefsel (vlees). Dat kun je dus zien in het schraal worden in de bovenlijn.

Door in deze periode wat meer energie te voeren en een product met voldoende goede eiwitten (bouwstenen van spieren) kun je zorgen dat jouw pony niet schraler wordt in de bovenlijn. Het is wel belangrijk dat de energie uit geschikte bronnen komen zoals plantaardige olie en ruwe celstof. Dat zijn energie bronnen die langzaam vrijkomen, het paard extra warm houden en niet zorgen voor explosieve energie. Betreft de eiwitten is het belangrijk dat er voldoende essentiële aminozuren in het voer zitten. Dit zijn bouwstenen van eiwitten welke niet door het paard zelf gemaakt kunnen worden en dus in het rantsoen aanwezig moeten zijn.

Fibra voldoet aan al deze punten. Door de luzerne en timothee zitten er al veel goede bouwstoffen in maar we hebben extra (essentiële-) aminozuren toegevoegd. Fibra bevat veel lijnolie en ruwe celstof voor goede energie. Het voordeel van ruwecelstof is dat het tijdens de fermentatie in de dikke darm extra warmte oplevert, ideaal in de winter dus!

Op het moment dat een paard "wat meer" nodig heeft om goed op gewicht te blijven kun je dus prima wat meer Fibra voeren. Fibra is gezond en veilig door de geschikte grondstoffen en het super lage suikergehalte. Daarom kun je zelfs tot 1 kg Fibra per 100 kg lichaamsgewicht voeren.


Groetjes,

Inge Nijkerk
Fibra

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:00

@ Fibra: Dit roept een aantal vragen bij me op; wat versta je onder energie? waar komt de energie vandaan?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:48

Fibra schreef:
Beste Frummels,

ik vind het leuk om hier even wat over te schrijven omdat ik het, vooral in deze tijd, vaker hoor dat paarden wat terugvallen in conditie en dat willen we uiteraard voorkomen!

In de winter gaat de energie behoefte omhoog omdat het paard zichzelf extra warm moet houden. Daarnaast bevat het rantsoen 's winters vaak minder energie door meer hooi en minder gras. Dat kan heel goed de reden zijn waarom jouw pony wat schraler wordt in de bovenlijn. Als er te weinig energie beschikbaar is in het lichaam gaat een paard eerst zijn vet reserves aanspreken. Zijn die op, worden de spieren afgebroken om aan voldoende energie te komen en is er dus afname van spierweefsel (vlees). Dat kun je dus zien in het schraal worden in de bovenlijn.

Door in deze periode wat meer energie te voeren en een product met voldoende goede eiwitten (bouwstenen van spieren) kun je zorgen dat jouw pony niet schraler wordt in de bovenlijn. Het is wel belangrijk dat de energie uit geschikte bronnen komen zoals plantaardige olie en ruwe celstof. Dat zijn energie bronnen die langzaam vrijkomen, het paard extra warm houden en niet zorgen voor explosieve energie. Betreft de eiwitten is het belangrijk dat er voldoende essentiële aminozuren in het voer zitten. Dit zijn bouwstenen van eiwitten welke niet door het paard zelf gemaakt kunnen worden en dus in het rantsoen aanwezig moeten zijn.

Fibra voldoet aan al deze punten. Door de luzerne en timothee zitten er al veel goede bouwstoffen in maar we hebben extra (essentiële-) aminozuren toegevoegd. Fibra bevat veel lijnolie en ruwe celstof voor goede energie. Het voordeel van ruwecelstof is dat het tijdens de fermentatie in de dikke darm extra warmte oplevert, ideaal in de winter dus!

Op het moment dat een paard "wat meer" nodig heeft om goed op gewicht te blijven kun je dus prima wat meer Fibra voeren. Fibra is gezond en veilig door de geschikte grondstoffen en het super lage suikergehalte. Daarom kun je zelfs tot 1 kg Fibra per 100 kg lichaamsgewicht voeren.


Groetjes,

Inge Nijkerk
Fibra



Bedankt voor je uitleg Inge! Fijn om te weten dat ik hem dus rustig wat meer kan voeren in de koude maanden. :)

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:54

Ik voer helemaal geen brok meer. Ik ben voor de extra energie over gegaan op volle granen, minder suiker ed. Samen met de Fibra is het super voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:38

De mijne heeft aan vitalbix en 600 gram fibra iig niet genoeg.
Vins hem teruglopen in gewicht.
Misschien ga ik er wat pulp bijgeven en nog meer fibra ( maar het is al zoveel in scheppen..)

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:45

Hoi Darkchrystal,

heb je dit stukje al eens gelezen? http://www.fibra-paardenvoeders.nl/paar ... r-krijgen/

Juist het grote volume wat je voert van Fibra heeft veel voordelen voor de gezondheid en welzijn van een paard, ook voor het op een gezonde manier aankomen. Het zorgt voor veel kauwen en daarmee een hoge speekselproductie wat zorgt voor een goede start van de vertering van het voer. De structuur activeert de darmen hun werk goed te doen en zorgt voor een hoog rendement van het voer.

Inge Nijkerk
Fibra

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:39

Vast wel maar als een paard t op een gegeven moment allemAl niet meer hoeft in 1 maaltijd....
Hooi eten kan ie de hele dag, z’n extra in 1 keer.

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:43

Geef er nu wat bietenpulp bij.
Zeker in de winter lijkt hij dat wel te kunnen gebruiken.
Hoop in voorjaar en zomer weer zonder te kunnen.

Geven jullie de anti itch ook weleens als een afwisseling? Of alleen bij jeukers?

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:20

Ik heb anti itch aan mijn EMS/PPID-er gegeven als reinigingskuur. Advies Fibra was voor 2 maanden, dus dat ook afgemaakt. Hij doet het prima en heeft voor het eerst dit najaar niet (licht) bevangen gestaan.
Hij rommelt altijd wat rond SR maar niks gezien. Smid zei wel dat hij wat aan de hoeven kon zien, maar kan ook van eerder zijn geweest. Overigens krijgt hij nu gewoon premium.

Erg opvallend is dat mijn eczemer (nu op premium, vanaf maart weer AI) een koliekvrij jaar heeft gehad. In november/december was het altijd gesodemieter en tot nu nog niks. Ze is erg gevoelig op de darmen icm slechte weersomstandigheden. Slechter dan de afgelopen tijd kan ik niet bedenken en ben daar dus erg positief over.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:40

Fijn is dat het Jemawi? Ik merk bij mijn merrie dat ze een beetje last heeft gehad van oud en nieuw, ze at wat slechter en ze werd een stuk allerter op haar omgeving. Desondanks was haar mest 'prima', voor dat ik fibra gebruikte spoot de mest er soms wel eens uit bij stress, nu als ze stress heeft is het iets dunner maar wel acceptabel. :)
Afgeslopen zomer ook helemaal geen last gehad van eczeem, terwijl ze de jaren daarvoor de bovenkant van haar staart helemaal kaal schuurde.