Green power Equifyt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:47

Ik heb de site goed gelezen. In onze regio komen ze niet zelf, dus sturen ze op. Ook mail contact gehad. Sainfoin kun je bestellen, maar dan niet uit directe voorraad.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:54

Maar mogelijkheden genoeg dus ;)

GGFJ

Berichten: 74
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:13

Zo, ik heb het voer vorige week via Anneke_HCS van Bokt kunnen krijgen, dus ik ben weer voorzien en happy :) . Voor mij was haar verkooppunt ideaal qua ligging, maar ontdekte het toevallig op de Bokt markt. Op de website van Equifyt had ik haar eerder nog niet gevonden.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:02

Wij hebben er nu ook een stuk voor gereden, maar is even niet anders.

Het is jammer dat we alleen staan, want als je samen een pallet vol kunt krijgen, kun je ook goed zelf bestellen bij Equifyt zag ik. Maar ken sowieso weinig mensen in deze omgeving en niemand die Equifyt voert. Sowieso valt het snel af, als er niet aan te komen is. Zie dan maar mensen over te halen.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:08

Hallo, ik kom hier even binnenvallen :wave:

Ik heb onlangs via mail voeradvies aan equifyt gevraagd omdat ik door de bomen het bos even niet meer zag door hun breed assortiment.
Ik heb snel een antwoord gekregen waar ik al heel blij mee ben :D

Voor mijn 8 jarige ruin raden ze de combinatie pre-active en green power aan (ik wil trouwens graanvrij proberen te voeren). Ivm de green power zocht ik wat ervaringen en toen kwam ik bij dit topic terecht ;) Bij de beschrijving op de website staat dat je paard er geen bommetje van zou worden. Hoe ervaren jullie dit ? Want ik las al dat er een paard heel erg happy werd van de green power :o
Mijn ruin mag gewoon een tikkeltje meer 'go' hebben onder het zadel. In de weide is het echt een happy en actief paard. Maar tijdens het rijden flegmatiek en niet vooruit te branden (alle andere zaken uitgesloten zoals zadel, lichamelijke klachten, etc..).
We zijn nog volop aan het opbouwen na een pauze van 6 maanden en hij houd het nog maar een half uurtje vol want dan is zijn kaars echt uit.
We doen trouwens enkel recreatief dressuur, hij moet geen powerprestaties leveren!

Maaaaar natuurlijk wil ik voorkomen dat ik een explosief paard ga hebben want ik heb met hem al rodeosessies gehad toen hij 4-5 jaar was en liever niet opnieuw :+
Ik denk erover om dan eerst gewoon met enkel de pre-active te beginnen en te kijken hoe hij het daar alvast op doet.

Voor meerdere vragen kan ik altijd bij hun terecht wat ik erg fijn vind. Maar ik wou hier even polsen hoe jullie het ervaren !

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:26

Mijn merrie die van heel veel voer hysterisch wordt bleef op de green power heel tam. Te tam. Wilde ook graanvrij voeren ivm insulineresistentie en daardoor jeuk. Voer haar nu enkel de Fibra anti itch. Heb nog nooit zo'n energiek en blij paard aan haar gehad.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:30

Hoi, voeren jullie de green power/pre active nat of droog? Ik zou het liever droog voeren, maar vind het een beetje een eng idee dat het wel uit zet zegmaar.. al staat er op de site dat het wel gewoon droog kan.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:11

Ik heb een big box staan en ga er vandaag mee beginnen. Ik ben benieuwd hoe de dieren het er op doen.

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:43

Ik voer de pre active in combi met de green power droog. Geen problemen mee gehad.
In de winter krijgt ze er zupa en herbs onder gemengd (wel nat).

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:04

Nou het valt in ieder geval in de smaak, zelfs bij de veulens. Ze eten er lekker lang van korte er blijkbaar goed op kauwen.

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:37

Ik geef de pre-active + de alfalfa blend. Heb al 2 keer een slokdarmverstopping voorgehad bij één van mijn paarden na eten van dit voer dus nu maak ik er altijd een mini-slobbertje van door er gewoon wat warm water door te mengen.

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:36

Gewoon de timothee cubes eruit doen en je zal geen verstopping meer hebben :P Moet het hier ook bij een jong paard doen

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:53

Hier voer ik het ook, daarvoor altijd enkel de pre active gevoerd maar omdat ik jonkies heb staan green power gekocht 2 zakken.

Het eerste wat mij opviel na een week voeren was dat een van onze pony's helemaal happy in zijn vel zit. Had 'm al even niet zien gek doen en nu wel, ze eten het ook erg graag +:)+ . Ik voer het in combinatie met een vitaminenkorrel erbij (en soms even esparcette cubes of lijnzaad).

Hier voer ik het droog.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:51

Ik voer het nu 2 maanden, maar mijn paard kan er helaas niet aan wennen. Eet het nog steeds met lange tanden en laat regelmatig wat staan. Met water vindt ze het wel lekkerder dan droog, en moet er érg veel luzerne door mengen wil ze er überhaupt aan beginnen. (moet wel zeggen dat ze érg kieskeurig is wat betreft voer).

Ze is er de laatste weken wel steeds beter uit gaan zien, maar steeds dat gezeur met de helft weggooien omdat ze het niet eet, maakt mij toch besluiten dat ik wat anders ga proberen. Helaas!

Stelvio
Berichten: 822
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:49

Ik heb deze week m’n bestelling binnen gekregen. Ik meng de Green Power met de Pre-active en Zupa. Alledrie eten ze het heel goed.
Ik vind het ontbreken van een duidelijke analyse wel een minpuntje. Ik heb Equifyt gemaild met de vraag om een analyse in mg/kg, maar nog geen reactie gehad.
Ook zit op de zak Green Power de analyse van de Alfalfa blend, dus dat is ook niet echt handig.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:01

Ppm per kg is toch zelfde hoeveelheid als mg per kg alleen heb ik idee dat bij de online analyse van green power overal 3 nullen te veel staan. Bij andere analyses is het ern stuk geloofwaardiger

Stelvio
Berichten: 822
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:32

Ik denk inderdaad ook dat er nullen teveel staan op de analyse, dit heb ik per mail nagevraagd, maar nog geen reactie op gehad.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:53

Ik wil heel graag Equifyt proberen voor mijn paard, alleen kan ik er niet aankomen.

Hebben jullie nog tips waar ik het eventueel kan bestellen?

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:07

Ik heb het bij equifyt zelf besteld

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:15

Ja dat kan inderdaad, maar dan betaal ik € 10 extra per zak.. Ik wou het juist proberen omdat het iets goedkoper is dan het graanvrije voer dat ik wel hier kan krijgen. :)

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:01

Nee hoor nu gratis verzenden toch? Mijn big box is gratis thuis bezorgd ook

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:09

Ah, ja dat is vanaf 17 zakken.. maar ik heb maar 1 paard haha.

Stelvio
Berichten: 822
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:09

Tot 31-12 is er de actie gratis verzenden vanaf 10 zakken. Is er niemand bij je uit de buurt die samen met je wil bestellen?

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:29

Nee, helaas niet. Ik zie trouwens bij zowel de Pre Active als de Green Power staan dat je het beste kunt voeren met water.. 1 deel voer met 2 delen water om slokdarmverstopping te voorkomen.

Wat vinden jullie daarvan? Is het echt nodig? Ik voer namelijk liever droog.. dan kan ik wellicht beter naar iets anders gaan kijken.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:30

Tot nu toe voer ik het droog en zie mijn dieren er echt op kauwen. Enkel de 42 jarige krijgt het nat ivm geen boven kiezen meer