Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:36

Is er dus totaal geen mogelijkheid om 1maal daags te voeren?
In dat geval zou ik namelijk wel wat rustiger aan doen met het krachtvoer, hoe vaak per week verricht paardje arbeid?

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 12:39

Ook om de dag, als ik er ben. In de zomer ben ik dus wel van plan er elke dag te zijn en het trainingsplan weer op te pakken. Het is op dit moment echt de basis van de basis met het trainen, lang en laag tempowisselingen en stelling.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:41

Hoe voerde en reed de oude eigenaresse haar? :)

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 12:52

Zij voerde haar eenmaal daags 2kg. Het was voorheen mijn leasepony en toen mocht ik haar 3 keer in de week rijden. Verder werd er niet op gereden, hooguit een keer per week even aan de longe. Verder kwam ze een dagdeel buiten.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:02

Eenmaal daags 2 kg is al helemaal veel.
Als er echt geen mogelijkheid is om haar dagelijks bij te voeren zou ik gaan voor 1 kg brok na het rijden en daarbij een vitamine bijvoorbeeld Pavo Nature's best of Pavo VitalComplete. Op de site van Pavo staat precies hoeveel je dier nodig heeft. Ik weet niet hoe het qua energie met jou paardje is gesteld?
Als het zomer word zou ik eigenlijk hetzelfde aanhouden, anders is het een maand dagelijks voer en daarna weer om de dag en ik denk dat het prettiger is om er vanaf nu gewoon regelmaat in te houden.
Wat je wel kan doen is wanneer het zomer word en je meer gaat rijden om met de brok iets bij te voeren bijvoorbeeld 1.5 kg ipv 1 kg. Maar dat moet je allemaal ontdekken met rijden, even kijken hoe zijn energie is. :)

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:09

Aangezien je recreatief rijd zou ik gaan voor basis brok met luzerne.
2kg vind ik wel veel eigenlijk.

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:26

Maak het niet ingewikkelder dan het is. Iedereen is het erover eens dat 2 kg in 1x veel te veel is en dat 2kg sowieso teveel is voor een pony die 24/7 op de wei loopt en recreatief bereden wordt. Een vitaminesupplement is prima en dat is een kleine hoeveelheid en geeft ook niet als je dat om de dag geeft i.p.v. iedere dag zolang je maar niet boven het maximum uitkomt dat dagelijks gegeven mag worden. Dan kun je er wat fibra mix o.i.d. doorheen doen dat hij het goed kauwt dan verteert het beter. Je pony haalt toch het meeste gewoon uit het gras en hooi in de zomermaanden. Het lastige van een advies is dat iedereen zijn mening gaat geven en dat is bij iedereen weer anders. Dat om de dag voeren is vooral een probleem als je echt krachtvoer wilt geven zoals je in het begin aangaf. Dan kom je in de knoop want dat werkt niet als je om de dag het dubbele gaat geven. Dan krijgt hij bovendien na het zijn krachtvoer en dus de energie voor de volgende dag terwijl hij de volgende dag niet werkt. Bij een vitaminesupplement geef je dan gewoon om de dag het maximum wat je pony mag hebben en dan komt het echt wel goed!

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Hulp gezocht bij zoeken voer voor deze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 13:50

Ik ben eruit wat ik ga voeren :D en misschien dacht ik inderdaad toch wat te moeilijk na. Heel erg bedankt voor de adviezen!

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:22

Skinfaxi schreef:
Ik ben eruit wat ik ga voeren :D en misschien dacht ik inderdaad toch wat te moeilijk na. Heel erg bedankt voor de adviezen!


Fijn dat je eruit bent! Wat gaat het worden?