Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

NAF MAGIC ervaringen?

 
Profiel   

Hebben jullie ervaringen met NAF Magic en hoe bevalt het jullie? Ik wil het gaan voeren maar ben heel benieuwd naar ervaringen. Tot nu toe hoor ik veel positieve verhalen waarbij paarden echt minder stressig zijn. Dat het de scherpe randjes eraf haalt en zorgt voor makkelijkere ontspanning. Dit is eigenlijk precies wat ik zoek.
Als je het voert voer je poeder of vloeibaar?

Ben benieuwd :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 12:41 



 
Profiel   

super fijn product. ik heb he5 mijn sensibele pre gegeven afgelopen winter en hij was veel geconcentreerder tijdens werk en minder snel van de rel. zomers niet gegeven maar over een maand beginnen we weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 21:43 



 
Profiel   

Bij mijn merrie deed het niets. Ze eet het ook slecht.
Ze krijgt nu homeopatisch middel, twee minuscule korreltjes per dag, en die lijken wel wat te doen.
Maar dit middel heeft invloed op de hormonen.
Doe ze in automatische drinkbak in haar stal.
Het schijnt dat dosering afgebouwd kan worden en het liefst dan even tijdje niet.
Zij reageert het beste op alle dagen 2 korreltjes.
Middel kost me € 10,-
Kan ik maanden mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 21:57 



 
Profiel   

Het hielp wel bij mijn merrie, maar ze ging er nogal van schuren. Ze heeft dat wel sneller dan gemiddrld helaas. Ik heb dus nog 1,5 pot over

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 22:03 



 
Profiel   

Top spul voer de vloeibare in de winter het haalt echt het scherpe randje eraf bij mijn jonge pony waardoor hij veel minder explosief is op geluiden ect. Voerde het niet elke dag om de dag was voldoende voor hem. Heb het alweer staan voor komende winter al wil ik eerst zonder proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 22:06 



 
Profiel   

Ah super, ik wil met de vloeibare variant beginnen. Ben toch erg benieuwd of het wat doet.
Tienus wat geef jij voor korreltjes?
Billy wil je de potten kwijt? Mijn merrie is wel gevoelig op haar huid dus hoop niet dat ze er van gaat schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 14:25 



 
Profiel   

Mijn pony is ook heel schuur gevoelig en heeft allergieën maar dit kon hij gelukkig heel goed hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 14:30 



 
Profiel   

Was bij mijn vorige paard een wondermiddel, mak als een lammetje, maar niet suffig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 14:38 



 
Profiel   

Hmm dit zou ook wel wat voor mijn rille merrie kunnen zijn om net even de scherpe randjes er af te halen bij het beleren straks. Iemand enig idee of dit ook onder doping valt? (In theorie zou ik het alleen voor het beleren willen gebruiken, en bij voldoende bevestigd stoppen, maar kan mij voorstellen dat het bij de eerste wedstrijden bv ook net de eerste stress eraf kan halen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 14:50 



 
Profiel   

maessie schreef
Hmm dit zou ook wel wat voor mijn rille merrie kunnen zijn om net even de scherpe randjes er af te halen bij het beleren straks. Iemand enig idee of dit ook onder doping valt? (In theorie zou ik het alleen voor het beleren willen gebruiken, en bij voldoende bevestigd stoppen, maar kan mij voorstellen dat het bij de eerste wedstrijden bv ook net de eerste stress eraf kan halen)


Nee je mag er gewoon mee starten ik gebruik het ook tijdens de wedstrijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:50 



 
Profiel   

Geen doping inderdaad. Wordt ook gebruikt op top stallen!
Mijn merrie bouwt zoveel stress op, thuis maar ook op training. Had er een stukje over gelezen op de site van Naf over een Friese merrie en hoor zoveel positieve verhalen....
Heb het net gekocht en ga er zo gelijk mee beginnen.
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:58 



 
Profiel   

Aah ja, een collega van mij rijdt die friese merrie! Is ook zo! Ik zal haar eens vragen :D
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen Pien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 19:11 



 
Profiel   

Pien1989 schreef
Ah super, ik wil met de vloeibare variant beginnen. Ben toch erg benieuwd of het wat doet.
Tienus wat geef jij voor korreltjes?
Billy wil je de potten kwijt? Mijn merrie is wel gevoelig op haar huid dus hoop niet dat ze er van gaat schuren.

Ja ik wil ze wel kwijt... ga weer gewoon Magnesium voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 19:15 



 
Profiel   

Ik ben super tevreden over NAF MAGIC! :D
Voer het nu al 2 jaar denk ik (?) en merk wel verschil. Athos doet het er goed op en zodra ik een ander merk gebruik is hij sneller aan de "schijt".

Ik voer het 3x per week :) Dus ook niet iedere dag, meer na een intensieve training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 19:18 



 
Profiel   

Update 1;
Het valt niet in de smaak. Heb de vloeibare variant gekocht en ze kijkt ernaar alsof ik een bult gif erop heb gegooid en gaat vervolgens hooi eten. Brokken laat ze staan. Ben gister met een beetje begonnen en vanochtend was het wel op. Heb vanavond een sloebertje ervan gemaakt maar ook dat liet ze staan. Benieuwd of ze vannacht toch honger krijgt en het op is morgen ochtend...
Anders ga ik komende dagen met appelmoes in de weer :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 20:58 



 
Profiel   

Ze moeten even wennen aan de smaak ik vind het ook echt enorm stinken dus snap ze wel haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 21:07 



 
Profiel   

Ik vind het super fijn spul! Heb het afgelopen jaar gebruikt in de winter bij mijn jonge wat schrikachtige paard en heb zeker het idee dat het hem meer ontspanning en focus heeft gegeven.
Deze zomer heb ik hem niets gegeven en waarschijnlijk ga ik het van de winter weer geven.

Mocht er iemand over hebben die het niet meer wil gebruiken, stuur maar een PB'tje, kan ik het eventueel overnemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 21:21 



 
Profiel   

Ik voer het ook aan mijn onwijs hete merrie. Het haalt bij haar de scherpe randjes er af en zorgt voor wat meer concentratie op vreemd terrein. Ik begon alleen eerst met die geconcemtreerde pasta spuiten voor op wedstrijd. Alleen de eerste x dat ik dat gebruikte ging ze bijna zitten met opstappen en weigerde ze de eerste 10 min ook maar een stap te zetten met mij er op. als ik die gebruik moet ik het dus niet pas een uur voor de wds geven maar echt wel drie tot vier uur eerder.
Ondertussen geef ik poeder en paar dagen voor wedstrijd net ietsje meer.
Ook was ze na de laatste verhuizing erg schraal en sinds ik dit geef is ze heel mooi Bij gekomen ( maar of dat nu echt van de magic komt weet ik niet)
Ik ben er zeer tevreden over. Het doet voor mijn merrie meer dan alleen magnesium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 21:44 



 
Profiel   

Vandaag tiende dag "hoge dosis"...
Vandaag was ze echt oprecht rustiger en beter "bij de les". Van de week dacht ik al te merken dat ze iets makkelijker ontspande in de storm maar vandaag merkte ik ook verschil. Vanaf morgen iets lager in dosering. Ben benieuwd wat dat gaat doen!
Heb al een tweede fles besteld: voorlopig maar ff doortesten. Even de tijd geven.
Kortom: best tevreden tot nu toe! Het scherpe lijkt er af te zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 21:04 



 
Profiel   

Wij geven al een hele tijd de poeder variant. Werkt fijn!

Edit; fijn dat het voor jou ook werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 21:06 



 
Profiel   

Ga dit even volgen!
Heb het op Horse Event ook gekocht, ik vond de combinatie met Probiotica ook zo fijn. Heb tevens zo'n wormenspuit achtig gekocht, moet je ongeveer een uur van te voren geven en dan zouden ze ook wat rustiger in het koppie blijven. Heeft bij mijn paard totaal niet gewerkt, misschien zelfs averechts. Maar ga binnen kort ook met de pot starten, kijken wat dat voor effect heeft.

Die spuit ging er trouwens heel moeilijk in bij hem, hij vond het echt niet lekker :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 21:11 



 
Profiel   

De spuiten heb ik ook, daarbij werkte ik ook niet echt verschil. Nu de vloeibare variant dus wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 21:19 



 
Profiel   

De spuiten gaf ik mijn paard ook de eerste keren op concours, soms had ik het idee dat het wel werkte en soms was ze nog net zo gek. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 01:58 



 
Profiel   

Haha oké erg wisselend dus! Vanaf vandaag ga ik met de poedervorm beginnen en ga de spuit dan gewoon nog maar een keer proberen als hij het nodig heeft.
Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 09:17 



 
Profiel   

Ik heb het ook een tijdje gegeven. Het deed wel iets, maar ik krijg betere resultaten nu ik gewoon kamille voer. Magnesium werd de mijne helemaal para van trouwens. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 09:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen