Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

NAF MAGIC ervaringen?

 
Profiel   

Ik voer ook gewoon kamille (kruidvat) en betere resultaten dan de verschillende middelen NAF en paardendrogist.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 09:27 



 
Profiel   

Kamille werkt hier juist niet.

Grappig hoe verschillend paarden reageren. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 10:24 



 
Profiel   

Voer je dan deze friesam? https://www.kruidvat.nl/kruidvat-kamill ... /p/3426515
En hoeveel voer je daar dan van?

Sta overal voor open :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 19:42 



 
Profiel   

Ik voer deze: https://www.pharmahorse.nl/kamille.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 08:36 



 
Profiel   

Zo dat is een stuk goedkoper werkt het net zo goed en mag je ermee starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:31 



 
Profiel   

Goede ervaringen hier met NAF Magic voor mijn paard met een kramp-pootje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:33 



 
Profiel   

F_inley schreef
Zo dat is een stuk goedkoper werkt het net zo goed en mag je ermee starten?


Verschilt helemaal per paard. Mijn andere paard doet het heel goed op magnesium, maar degene die ik kamille voer, wordt daar juist enorm heet van. Dus het is echt een kwestie van uitproberen.

Je mag er sowieso wel mee starten; alle producten van Pharmahorse zijn dopingvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:43 



 
Profiel   

Saar88 schreef
Voer je dan deze friesam? https://www.kruidvat.nl/kruidvat-kamill ... /p/3426515
En hoeveel voer je daar dan van?

Sta overal voor open :j


Ja klopt. Zo'n 8-10 gram per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:56 



 
Profiel   

Ik heb het mijn merrie gevoerd toen ze afgelopen winter schraal en wat arm in de bespiering was. Na 2 potten weer een mooi vol paard en is tot nu toe zonder NAF zo gebleven. Ik voerde de poeder variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 15:18 



 
Profiel   

Ik ben fan van zowel de spuit als het poeder, mijn paard reageert er super op! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 09:29 



 
Profiel   

Ik denk dat ik na de tweede fles overga op poeder. Toch wat makkelijker te geven. Tot nu toe doet ze het er super op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 21:10 



 
Profiel   

Kamille heb ik nog niet geprobeerd, mijn potten staan nu op mp
Werkt kamille echt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 14:14 



 
Profiel   

Merken jullie verschil tussen de vloeibare variant en het poeder?
Ik voerde altijd vloeibaar, heb nu een keer een pot met poeder, maar heb het idee dat mijn paard veel schichtiger wordt. Kan het zijn dat vloeibaar beter wordt opgenomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:22 



 
Profiel   

Wat ik mij afvraag, ik lees allemaal super positieve ervaringen dat is echt heel fijn! Maar qua ingrediƫnten zit er Sint jacobskruid in, dit is normaal gesproken in minimale dosis al toxisch voor een paard. Hoe zit dit dan met de NAF magic?

Ik wil misschien na mijn pot magnesium citraat overgaan op NAF magic, tot ik dus las dat er Sint Jacobskruid in zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 09:12 



 
Profiel   

Geen sint jacobskruid maar sint janskruid staat er bij de ingrediƫnten

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 10:13 



 
Profiel   

Even schopje omhoog.

Zijn er ook ervaringen met paarden die krampbenen hebben en dit gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 17:51 



 
Profiel   

Oud topic, maar heb wel een vraag.

Ik heb een week lang naf magic gegeven aan mijn draver, maar hij werd juist heviger, schrok meer en was kijkeriger en ging zelfs steigeren. Is dit normaal dat een paard er zo op kan reageren?

Van zodra ik gestopt ben had ik na 2 dagen mijn normaal paard weer terug.

Echter wil ik wel iets voeren voor zijn scherpe randjes, want hij wordt hevig zodra ik galop gevraagd heb en als hij iets gezien heeft is hij totaal de aandacht op het rijden kwijt. Zelfs als iemand langs de piste aan het toekijken is wordt hij hierdoor snel afgeleid. Niet ideaal aangezien we wedstrijden willen gaan doen. In maart ga ik al op een oefenparcours van 50cm voor de ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 10:55 



 
Profiel   

Dat is apart! Er zitten wel verschillende dingen in dus waar die dan precies op reageert is lastig. Ik ben overgegaan naar gewoon magnesium ivm de kosten en dat hielp bij mij net zoals de naf magic en dat eet 'ie ook een stuk makkelijker. Misschien dat je dat kan proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:06 



 
Profiel   

Hier met mijn merrie destijds erg goede ervaringen. Rust in het lijf en hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:14 



 
Profiel   

Enzo_Ollie schreef
Dat is apart! Er zitten wel verschillende dingen in dus waar die dan precies op reageert is lastig. Ik ben overgegaan naar gewoon magnesium ivm de kosten en dat hielp bij mij net zoals de naf magic en dat eet 'ie ook een stuk makkelijker. Misschien dat je dat kan proberen?
hoe snel merk je resultaat na het geven van magnesium?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:49 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Enzo_Ollie schreef
Dat is apart! Er zitten wel verschillende dingen in dus waar die dan precies op reageert is lastig. Ik ben overgegaan naar gewoon magnesium ivm de kosten en dat hielp bij mij net zoals de naf magic en dat eet 'ie ook een stuk makkelijker. Misschien dat je dat kan proberen?
hoe snel merk je resultaat na het geven van magnesium?


Oeh dat durf ik niet te zeggen, ben van de naf namelijk gelijk overgegaan naar magnesium en merkte daarin geen verandering. De naf merkte ik met een paar dagen, aangezien ik bij de overgang geen verandering merkte denk ik dat dat bij de magnesium ook geweest zou zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:54 



 
Profiel   

Ik heb nu 2 keer de Naf Magic spuit gebruikt toen we op wedstrijd gingen. Zonder Naf Magic had ik op wedstrijd een paard dat amper te rijden was van de spanning. Met de Naf Magic een paard dat wel spanning had maar het makkelijker kon laten afvloeien. De spanning was ook niet zo heftig.

2 weken terug om uit te proberen eens begonnen met de poeder dagelijks te geven omdat ze op stal en tijdens het rijden ook vaak spanning heeft. Ik merk echt een duidelijk verschil. Tijdens voertijd heeft zij normaal gesproken stress en begint te weven. De afgelopen week heb ik haar dat niet meer zien doen. Ook kon zij tijdens het rijden als andere paarden de bak uitgingen compleet in de stress schieten en blijven roepen op de andere paarden. Afgelopen weekend keek ze alleen even een keer op en ik kon haar heel relax verder rijden.

Gisteren tijdens de les viel aan de buitenkant iets tegen de wand van de binnenbak precies toen wij er langs reden. Ze verschoot en rende even weg zoals ze normaal bij een schrikreactie ook doet. Maar in plaats van te blijven hangen in dit gedrag en die hoek het komende uur niet in te willen was er na 2 rondjes een beetje spanning niks meer aan de hand.

Mijn paard is er dus echt een heel stuk relaxter door geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:03 



 
Profiel   

Ik voer nu sinds 2 dagen magnesium van pharmahorse, voorheen een bus van synovium gevoerd (de mgniun) maar op de pharmahorse lijkt ze meer en dunner te mesten. Iemand ervaring hiermee? Ze vindt die van pharmahorse ook niet lekker trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:54 



 
Profiel   

Dat kan idd een bijwerking zijn van magnesium, dat is bij mensen ook. Maar het moet wel weer 'snel' beter worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:00 



 
Profiel   

Dus eigenlijk even volhouden? Of zou ik het iets meer moeten opbouwen?
Ik vind het zo sneu :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen