Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 12:13

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

En gebruiken jullie dat apart? of samen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:05

Ik ben benieuwd, heb de afgelopen week een paar heel goede ervaringen op bokt gelezen dat ik het ook overweeg aan te schaffen voor mijn jongste merrie en voor mezelf :j

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:14

Een paar jaar terug heb ik het ruim een jaar gebruikt voor 3 van onze paarden die de stofwisseling erg overhoop hadden vanwege een vergiftiging. Ik heb er heel goede ervaringen mee. O.a. de bloedarmoede werd hersteld en huidproblemen werden aanzienlijk minder.

Humine en fulvine zijn produkten die slechte stoffen tot uit de mitochondrieën van de lichaamscellen trekken en daar goede stoffen weer naar toe brengen.

Ik kwam erop doordat onze paarden erg begonnen te zoeken naar de oude veengrondkluiten langs de rand van de rijbak om er vervolgens uitgebreid aan te likken.

Een arts die ik ken gebruikte het bij een paard met een peesblessure. Waardoor het sneller genas.

misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Re: Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 13:17

Bedankt voor je reactie, henny_w, heb jij het toen samen gebruikt? of een van beide?

En heb je toen je begon een hogere dosis gebruikt of gewoon de normale dosis?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:19

Ik heb alleen de Primehumic gevoerd en dat was op advies van de eigenaar (Harry Wild) van Health solution waar ik het toen bestelde. Hij weet er ontzettend veel van en er zijn vorig jaar meen ik ook diverse testen geweest bij ik meen bekende ruiters en stallen. Vraag maar naar hem, hij kan je echt goed adviseren :)

Hij adviseerde bij onze paarden eerst een paar dagen 6 gram en vervolgens de onderhoudsdosis van 3 gram per paard per dag. Het is in poedervorm.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:28

Begrijp ik het goed dat ook mensen dit eten/innemen ?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:52


Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 03:49

*steekt hand op*
Sinds half juli krijgen die van mij Prime Humic. Daar zit zowel humus- als fulvinezuur in. Ik geef het nav een tip van Henny_w. Wat ik als eerste merkte is dat mijn ruin een paar dagen echt stinkende mest had. Mest ruik je altijd wel maar die paar dagen sloeg de geur in je gezicht. Blijkbaar kwam er toen een overschot aan afvalstoffen uit zijn systeem. Daarna merkte ik dat zijn spieren zachter werden. Wat op zich logisch is als je bedenkt dat er nogal wat gifstoffen in zijn bloed zitten/zaten waardoor de rommel ook niet uit zijn spieren kon.
Hij krijgt er 2 gram per dag van en mijn merrie (shetlandpony) 1.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Wie gebruikt Prime Humic en de Prime Fulvic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 06:35

Half jaar gegeven.. wat mij betreft niet het ei van Columbus!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:40

Interessant. Staat nog op mijn lijstje om te proberen tegen jeuk als ik alle huidige spullen heb geprobeerd.

Edit; geloof dat ik in de war ben, ik bedoelde een mycotoxinebinder. Dat is dit niet denk ik?

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:59

Klopt, dit is niet het zelfde. Een myxotoxinebinder bindt toxines, en voorkomt daarmee dat die zich ophopen in de organen en het bloed van je paard. De Prime Humic werkt op een ander niveau (celniveau) en reinigt zo het bloed. Ik geef beide. Mijn merrie reageerde heel heftig op de mycotoxinebinder, er kwam bij haar heel veel troep naar buiten. Vooral via de huid (superveel jeuk, korsten waar rotzooi door de huid heen kwam enz) en daarna werd het beter. Omdat ze nog wel steeds jeuk had ben ik nu haar nog iets anders ook er bij gaan geven.
Mijn ruin reageerde dan weer meer op de Prime Humic. Het zijn ook verschillende types: mijn merrie krijgt gauw last van de darmen en in mindere mate van de maag. Bij mijn ruin gaan juist de filters (lever en nieren) kapot. Zijn systeem kon het bloed niet meer goed schoon krijgen.

jootje78
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:29

misty4you schreef:
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

En gebruiken jullie dat apart? of samen?

Ik gebruik het al 3 jaar samen en erg tevreden.
Afbeelding

Afbeelding
Foto ervoor en foto van nu. Blij mee! Wel iedere dag 2x smeren en iedere dag een schepje over zijn voer (speciaal voer met laag suikergehalte)