Voermeesters nieuw paardenvoer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:44

Ik gebruik de Voermeesters Huid-vitaal voor mijn eczeem ruin. Al een jaar hij doet het er goed op. Voor de kleine welsh kruizing de Effectief. En voor beide de Kruiden en vezels. Elk een hand vol bij de brok. Ik ben zeer tevreden. Pavo gaf jeuk, subli wil de kleine niet. Mijn ruin heb ik al 12 jaar, op pensions kreeg hij vaak de brok die gevoerd werd. Nu thuis, kan ik zelf kiezen en na diverse geprobeerd op deze gebleven. Prijstechnisch ook mooi. En ze doen het echt super op dit voer.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:45

Ik zag nu ook een nieuw voer, de rust en herstel, lijkt me ook een mooi product. Ik heb de ingrediƫnten nog niet bekeken.

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:28

Iemand al ervaringen met voermeesters rust&herstel? Ik heb het besteld, komt eind deze week binnen. Ben alleen benieuwd of iemand het al voert

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:11

Muze schreef:
Hoe bevalt dit voer recent?


Ik voer het al een hele tijd en ben nog steeds zeer tevreden! Mijn merrie gaat vanaf december ongeveer de merriebrok krijgen.

Ze heeft een tijd een combinatie van sport torso en sport vitaal gehad, daar deed ze het super op. Mooi in haar spieren en een glanzende vacht.

Nu werkt ze vanwege haar dracht wat minder en maak ik de zak sport vitaal op en combineer dat met vezels en kruiden. Vervolgens bouw ik de merriebrok weer op. :j

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:58

Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe voer van Voermeesters voor revaliderende paarden.

Kan iemand er wellicht iets meer over vertellen? Met voerkennis of het een mooi aanvullend product is oid?

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:53

Ik heb het vandaag binnen gekregen dus nog geen idee hoe t gaat bevallen, maar vind het heel fijn dat de brok groot is , en de paarden eten het goed.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 05:07

Ik krijg het donderdag binnen. In theorie is hij zeer veel belovend. Samen met een vriendin gaan we het bij 3 Tinkers proberen.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:31

Ik heb de brok inmiddels gekocht. Rust&Herstel.
Pony vind het heerlijk, doet er een moord voor en eet eerst alle brokjes tussen de muesli en lucerne uit. :+
Ik vind er ook mooi strakker in het lijf.

Advies is 500 gram. Maar ik weet niet hoeveel dag is qua voerschep. Dus ik geef een halve voerschep brok

Lindsey_99
Berichten: 2476
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:19

Havermoutpellets, sojaproducten, zonnebloemzaadschroot, luzerne, melasse, bietenpulp, lijnzaad, gisten, gerst, lijnzaadolie, vitaminen en mineralen.

Wat zijn 'sojaproducten'? en de schillen van zonnebloemzaad, melasse, gerst....Laat maar.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:35

Schroot zijn niet de schillen, doe heten hullen, maar de eiwitrijke kern nadat de olie eruit geperst is. Overigens is er niets mis met hullen, het geeft een laag energie hoog vezel product, exact zoals je dat voor een revalidatie brok zoekt.

Ik vind havermoutpellets een veel grotere issue bij een voer dat gaat voor rust. Havermout is snel verteerbare haver. Ik denk echter dat ze haverafvalpellets bedoelen, dat zijn de hullen en vliesjes van haver en juist een zeer geschikte vezelbron.

Sojaproducten zal een combinatie van sojaschroot (eiwit) en sojahullen (vezel) zijn verwacht ik. Dus alles wat geoogst wordt behalve de olie. Daarbij is het belangrijk om te weten dat alleen de peulen geoogst worden. Ik heb op Facebookgroepen wel de horrorverhalen gehoord dat de plant inclusief de wortel en dus aarde geoogst wordt en dat dit in het veevoeder gaat als hullen, dit is echt niet zo. De oogstmachines scheiden de peulen van de plant en de plant incl. Wortel blijven op het land achter. Dat wordt later omgeploegd (en wordt daarmee voeding voor het volgende gewas). De hullen zijn ook nauwelijks wat waard (10% van het product, 2% van de waarde. Het schroot is 70% van het product en 49% van de waarde, de olie is 20% van het product en ook 49% van de waarde).

De hoeveelheid melasse is beperkt, ik verwacht maximaal 5%, dit kan je zien aan het totale suikergehalte van 6.5%. Melasse bestaat voor 50% uit suiker (verder veel vocht en behoorlijk wat vitaminen en mineralen) en ook hullen, luzerne, bietenpulp, gerst en lijnzaad bevatten wat suiker, veelal 4-5%. Dus kan slechts maximaal 2.5% van de melasse vandaan komen en dus maximaal 5% melasse.

Qua gerst zit er dus maar 1-2% verwacht ik. Het komt ruim na de melasse, er komen eerst nog bietenpulp, lijnzaad en gisten. Aangezien de melasse al maximaal 5% is, en bietenpulp hoogstwaarschijnlijk nog minder (maximaal gelijk, anders had het er voor gemoeten) vanwege het uitzetten anders, gaat het dus echt om maar een minimale hoeveelheid en gerst worden de meeste paarden echt niet druk van (met een handje).

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Voermeesters nieuw paardenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:49

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord! Heel informatief.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:12

Hoe bevalt efficiƫnt?
Evt aangevuld met wat balancer?
Om een klein beetje vulling te geven in de bak en wat extra?