Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voermeesters nieuw paardenvoer

 
Profiel   

Ze moeten meer kauwen, door het kauwen maken ze meer speeksel aan wat weer beter is voor de maag en darmen.
Ze kunnen het ook niet naar binnen schrokken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 21:08 



 
Profiel   

Hoezo kunnen ze het niet naar binnen schrokken?
Een dertig jaar geleden was het heel normaal om grote brokken te voeren, je wist amper beter.
Toen werden de brokken kleiner , met minder kans op slokdarmverstopping en dergelijke.
En nu moeten ze weer groter :? ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 22:28 



 
Profiel   

Ik kan mij niet heugen dat er 30 jaar geleden zulke grote brokken waren..?

De fries van mijn stalbaas is een goede schrokker, met deze brokken moet ze echt meer kouwen. Natuurlijk is het sneller op dan bij mijn pony maar het duurt echt wel langer dan die kleine brokjes van Subli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 22:42 



 
Profiel   

No_No schreef
Ik kan mij niet heugen dat er 30 jaar geleden zulke grote brokken waren..?

De fries van mijn stalbaas is een goede schrokker, met deze brokken moet ze echt meer kouwen. Natuurlijk is het sneller op dan bij mijn pony maar het duurt echt wel langer dan die kleine brokjes van Subli.


Jawel. Masters had die grote brokken.
Inderdaad zie je een beweging van groot naar klein naar weer groot. Ze weten zelf niet wat nou beter is volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 07:21 



 
Profiel   

Ach ja, dat is het zelfde als met mode. Eerst is bruin hot, dan zwart, dan weer bruin. Wel eiwit, geen eiwit, wel eiwit

Het makkelijke van deze grote brokken vind ik vooral dat je ze goed kan gebruiken als beloningsbrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 09:10 



 
Profiel   

Maar het is bedoelt als voer toch?
Je gaat toch geen twintig kilo beloningssnoepjes kopen?
Hoewel dit dan wel goedkoop is.
Maar als voer slaat het dan de plank mis denk ik?
Voor een voerleverancier is het ook niet lucratief om te produceren, omdat de afname niet navenant is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:12 



 
Profiel   

Heeft iemand al ervaring met de Sport Vitaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:25 



 
Profiel   

Ik heb een proefzakje besteld, ben benieuwd!
Ziet eruit als een mooie lijn met producten. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 16:10 



 
Profiel   

Ik vind het prima voer, mijn po y lijkt het er goed op te doen. Dus slaat wat mij betreft de plank niet mis :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 18:50 



 
Profiel   

Zijn er meer mensen die voermeesters voeren?

Ik voer het inmiddels een poosje. Mijn pony doet het er best goed op alleen eet ze liever de brokjes van haar buurvrouw dan haar eigen brokjes. Ergens snap ik dat ook wel want dat zijn een soort zemelenbrokjes :(
Mijn pony kreeg een halve schep maar ik vind haar toch iets schraal worden dus krijgt ze iets meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 07:46 



 
Profiel   

Ik heb twee zakken gehaald en ben bezig aan de laatste zak, mijn Arabier werd opgeblazen en vind het niet te eten. Ook vind ik zijn hoef kwaliteit er minder van worden, dus die staat weer op zijn oude voer. Mijn jonkie eet nu de voermeesters maar vind het ook echt niet heel erg lekker. Ik koop het niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:55 



 
Profiel   

Nu al slechte hoeven? Hoe lang voer je het dan?

Ik vroeg me af of het minder lekker is doordat ervaren graan in zit? Tenminste. Dat is toch zo bij de koudbloedenvariant?
Vandaag bleek mijn pony toch weer voller, ik denk dat ze door de kreupelheid minder gegeten heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 15:10 



 
Profiel   

Wij voeren voermeesters. De barock pinto die snel afvalt krijgt de vitaal, en de tinker krijgt de effiecent. Allebei tevreden, paarden moeten goed kauwen en eten rustig, terwijl ook zeker de Tinker neiging heeft tot schrokken. Beide paarden zien er goed uit en blijven mooi op gewicht. Moet wel zeggen dat ze beide ook vitalbix en de BP ook voederbiet erbij krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 15:23 



 
Profiel   

Die van mij krijgt vital er bij.
Ze eet beide niet graag maar de brokken van de andere pony wel. Ik vermoed omdat het minder zoet is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 16:11 



 
Profiel   

Ik voer nu Pianissimo, zou er een groot verschil tussen de Pianissimo en de Sereen zitten? Paard reageerd super op de Pianissimo maar er is moeilijk aan te komen hier in de buurt. De Welkoop zit hier om de hoek dus aan Voermeesters is makkelijk te komen... dilemma %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-17 21:35 



 
Profiel   

valine schreef
Ik voer nu Pianissimo, zou er een groot verschil tussen de Pianissimo en de Sereen zitten? Paard reageerd super op de Pianissimo maar er is moeilijk aan te komen hier in de buurt. De Welkoop zit hier om de hoek dus aan Voermeesters is makkelijk te komen... dilemma %)

Heb je ze al vergeleken op voervergelijk.NL ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-17 23:03 



 
Profiel   

No_No schreef
Nu al slechte hoeven? Hoe lang voer je het dan?

Ik vroeg me af of het minder lekker is doordat ervaren graan in zit? Tenminste. Dat is toch zo bij de koudbloedenvariant?


Hij heeft een lengtescheurtje vanaf de kroonrand, kan toeval zijn uiteraard. Maar zijn vacht en huid vond ik ook slechter worden. Voer het net iets meer dan een maand. Het is de sereen die ik gaf.

Hij krijgt nu weer gastro, scheurtje is dicht aan de kroonrand, vacht weer zijde zacht.

Ik heb getracht het aan de moeder van mijn merrie te voeren, die is echt verzot op eten maar zelfs die staat met lange tanden te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-17 08:23 



 
Profiel   

Nibbit schreef
valine schreef
Ik voer nu Pianissimo, zou er een groot verschil tussen de Pianissimo en de Sereen zitten? Paard reageerd super op de Pianissimo maar er is moeilijk aan te komen hier in de buurt. De Welkoop zit hier om de hoek dus aan Voermeesters is makkelijk te komen... dilemma %)

Heb je ze al vergeleken op voervergelijk.NL ?

Ja, alleen begrijp ik niet zoveel van al die cijfers en procenten :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-17 09:25 



 
Profiel   

Heb je ze al vergeleken op voervergelijk.NL ?[/quote]
Ja, alleen begrijp ik niet zoveel van al die cijfers en procenten :o?[/quote]

Tijd om je daarin te verdiepen.
Je kunt sws zien of het vergelijkbaar is of dat er veel grote verschillen zijn.
Je kunt op de ? Klikken om te kijken wat een paard nodig heeft per dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-17 13:32 



 
Profiel   

Ik heb gisteren een zak Sereen gekocht, ik ben erg benieuwd hoe mijn merrie het hierop gaat doen. Ik had haar hievoor op de Hippostar Kruidenmuesli, maar daar moest ik toch nog relatief zuinig van voeren wilde ze niet te explosief worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-17 11:13 



 
Profiel   

Ik had een zakje basisbrok gekocht, gewoon om te proberen (ze hadden in winkel geen proefzakjes). Paard blieft het niet, terwijl ze toch een vreetzak van de hoogste klasse is en bij voorbaat al vacuĆ¼m staat gezogen aan haar voerbak als ze me alleen maar hoort rommelen in een straal van een meter bij de voerton :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 00:39 



 
Profiel   

En hier juist een paard dat echt niets lust vrat dat proefzakje op met mijn vingers er zo ongeveer bij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 09:40 



 
Profiel   

Ik meng het nu met een beetje ander voer en nu gaat de bak weer goed leeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 20:18 



 
Profiel   

Ik heb me ook verdiept in soorten brok/muesli.

Mijn paard krijgt nu van pavo condition en beetje van nature's best. Ze heeft alleen vrij weinig nodig, veel go en mee denken etc. Niet verkeerd, maar soms wel lastig :+ Schijnt dat Sereen van voermeesters paarden 'koel' krijgt in het hoofd? Had ook al gehoord van Masters sereen muesli, maar dichstbijzijnde dealer is 50 km.

Iemand ervaring met sereen van voermeesters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-18 14:52 



 
Profiel   

Meya_ schreef
Ik heb me ook verdiept in soorten brok/muesli.

Mijn paard krijgt nu van pavo condition en beetje van nature's best. Ze heeft alleen vrij weinig nodig, veel go en mee denken etc. Niet verkeerd, maar soms wel lastig :+ Schijnt dat Sereen van voermeesters paarden 'koel' krijgt in het hoofd? Had ook al gehoord van Masters sereen muesli, maar dichstbijzijnde dealer is 50 km.

Iemand ervaring met sereen van voermeesters?


Ik voer het nu sinds 21 december, en ik ben zeer tevreden. Mijn merrie is veel rustiger geworden, met de zelfde fijne werklust. Ze gaat beter om met spannende situaties (dat is bij haar nogal veel) en we kunnen nu rustig zonder explosies losrijden. Wat mij betreft echt een aanrader! Ik voer denk ik alleen niet volgens het advies, ik voer 3/4 voerschep per dag, zij is 1.61 en loopt 5 dagen per week op L niveau.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-18 15:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen