Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

 
Profiel   

Wie heeft er ervaring met deze vitaminebrok? Wie voert het of heeft het gevoerd?
Hoe is het bevallen? At je paard het goed? Hoe deed hij het er op?

Ik voer momenteel de Marstall Force, maar hij eet het niet zo makkelijk. Of eigenlijk niet, zonder dat ik het door muesli met een sterke smaak meng (nu Marstall Vito). Op zich doet hij het er verder goed op, maar ben toch even aan het kijken naar iets dat smakelijker is, maar ook gezond. Mocht ik niets anders vinden, houd ik hem hier ook voorlopig op.
Ik heb hem al eerder op de Vital Complete van Pavo en op Metazoa gehad, maar beiden waren geen succes. Hij at het super, maar deed het er niet zo goed op.
Ik wil hem ook zo min mogelijk geven, gezien hij dik wordt van lucht.

In mijn zoektocht kwam ik dus de Balancer tegen, maar wat minder ervaringen. Het voordeel is dat ik een klein emmertje kan bestellen om te proberen en ook hier heeft hij niet zoveel van nodig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 10:05 



 

Ik heb gevoerd,de mijne wilde het niet meer echt eten.
Enige wat hij tot nu toe goed blijft eten,ook uit de hand, is de Balancer van PureFeed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 10:10 



 
Profiel   

Prima spul!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 10:11 



 
Profiel   

De mijne deed het er prima op, maar eet het niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 20:22 



 
Profiel   

Waarom wil je naast marstall vito nog een vitaminebrok bijvoeren?
de vito is al best hoog in gehaltes vitaminen en mineralen.

ik voer ook vito en alleen omega olie erbij als extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 20:33 



 
Profiel   

Puk krijgt het al zo'n 1,5 jaar denk ik!

Wij zijn tevreden!
Verhoudingen zijn ook goed bij de Balancer.

Stalgenootje en ik hebben toendertijd verschillende vitaminenbrokken naast elkaar gelegd,
uitgezocht en berekend uiteindelijk kwa prijs, maar daar kwam de Balancer als beste uit!

Eigenlijk de brok van paardnatuurlijk, maar dit is dan ook nog weer stukken duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 20:56 



 
Profiel   

Ik ben dik tevreden met de metazoa, maar voer een van mijn pony's de balancer pro ivm wat gevoelig op zijn spieren.

Het ruikt flink zoet en word goed gegeten. Hij krijgt het nog te kort om er meer over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 21:00 



 
Profiel   

Ik voer het ook. Qua geur doet het me denken aan de pavo vital. Vind het stinken. Ponys eten het maar ik meng zwz door een bodempje muesli. Ze zijn beide goef fit en donders energiek

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 21:51 



 
Profiel   

Ik voer het ook, meng het door een beetje muesli, ze eten het zonder problemen op. Ze doen het er prima op, moet wel zeggen dat ik het nog niet zo heel lang geef.
Verhoudingen zijn goed, en het suiker- en zetmeelgehalte is laag. Fijn voor mijn PPID-er, en mijn Andalusier die ooit bevangen is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 22:14 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden.

dingogirl: ik wil juist de vito niet voeren, maar een vitaminebrok. Van een muesli moet ik veel teveel voeren in gewicht wil hij er voldoende uit kunnen halen. De vito geef ik er nu alleen een handje doorheen omdat hij anders de vitaminebrok niet eet. Hij is het type 'dik van lucht', dus des te minder ik er in moet stoppen des te beter zeg maar.

Ilona: is dat die ik toen op wilde halen? :+
Oh stom, helemaal de link niet gelegd haha.

Metazoa is echt geen optie meer. Hij veranderde enorm in gedrag en dat wil ik echt niet meer. Hij werd rillerig, schrok ineens van alles, werd een bommetje. Na een week op de Force was het weer over. In de bak was het niet zo erg, maar zo wil ik echt niet met hem naar buiten :n

Op de Force doet hij het heel goed, het is alleen zo'n zeikerd met eten. Maar als ik het zo lees is dat bij dit brokje ook maar de vraag.
Nou ja, gelukkig is er een klein emmertje om het eventueel te proberen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 11:40 



 
Profiel   

Ik heb hier alles op balancer staan (in totaal 8 paarden).
Enkele al jaren en ze doen het erg goed op!
Hier ook geen zoetekauwen of veel suikers gewend dus geen probleem qua smaak.


Laatst bijgewerkt door timokyana op 07-01-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 11:42 



 
Profiel   

Die van mij krijgt de granulaatvorm(poedervorm ivm melasse in brokjesvorm) en met een beetje luzerne eet hij het prima maar hij ook niet gewend aan zoet smakend eten.
Ik vind het prima spul paard zag er na 2 weken gebruik veel beter uit glanzend en veel minder buik. en ik geef iets minder dan de aangegeven hoeveelheid.
Hij is voorwaarts genoeg zonder schrikkerig of rillerig te zijn hij is gewoon zichzelf met een mooi velletje en goede conditie.

Ik gebruik het nu 2 maanden dus ook nog niet zo heel lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 11:47 



 
Profiel   

Ik gebruik het nu ong een half jaar en ben er tevreden over. Paard vindt het niet heel lekker maar eet het wel op en doet het er goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 11:55 



 
Profiel   

Ik heb het een tijd gevoerd, alleen vier paarden er van voeren werd mij toch te prijzig. Dus ben overgestapt naar vitalbix feral horses.
Prijstechnisch voordeliger en kan het zo ophalen bij een leverpunt.

maar ik was erg tevreden over balancer, de vacht ging mooi glanzen en zag er gezond uit.
De hoeven werden sterker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 12:15 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 15:22 



 
Profiel   

ik heb het een tijdje aan mijn 3 paarden gevoerd.
Qua gedrag of uiterlijk merkte ik weinig verschil.

Het was alleen een ramp om het 1 vd 3 te laten eten.
De andere aten het wel, maar niet heel enthousiast.
De 3e at het alleen als ik het door de slobber deed, anders liet hij het liggen.
Dus ik ben er mee gestopt, ze krijgen nu Marstall Force en dat eten ze alle 3 veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 15:27 



 
Profiel   

Mijn ene paard staat op de balancer pro. Hier heb ik voor gekozen ivm gevoelige spieren en makkelijk afvallen in de winter. Vooralsnog gaat hij erg goed, zit goed in zijn vel en begint weer wat bij te komen qua spieren en gewicht. En ik hoef geen apart supplement meer bij te voeren.
Mijn andere paard maakt de restjes basisbrok eerst op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 17:15 



 
Profiel   

Ik ben ook heel tevreden over de Balancer (brokvorm).
Hier eten ze het alle drie goed, ook zonder er iets extra's door heen gaat het vlot naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 19:22 



 
Profiel   

Ik voer het sinds november aan mijn Haflingers, nog niet heel lang dus maar ik zie zeker resultaat. Hiervoor voerde ik Metazoa, maar toen tijdens de hoefbevangenheid van de jongste bloed werd geprikt en ze tekorten, oa magnesium, bleek te hebben, heb ik alle vergelijkbare producten naast elkaar gezet en kwam hierop uit. Ze krijgen de hoeveelheid die bij hun gewicht past, met een handje subli ruwvoermix, en wat lucernebrokjes en spelt na het werk. De oudste (25) krijgt er soeplessekruiden bij. Ze eten het allebei prima.


Laatst bijgewerkt door Miran op 08-01-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-15 16:03 



 
Profiel   

rumay schreef
Die van mij krijgt de granulaatvorm(poedervorm ivm melasse in brokjesvorm) en met een beetje luzerne eet hij het prima maar hij ook niet gewend aan zoet smakend eten.
Ik vind het prima spul paard zag er na 2 weken gebruik veel beter uit glanzend en veel minder buik. en ik geef iets minder dan de aangegeven hoeveelheid.
Hij is voorwaarts genoeg zonder schrikkerig of rillerig te zijn hij is gewoon zichzelf met een mooi velletje en goede conditie.

Ik gebruik het nu 2 maanden dus ook nog niet zo heel lang.



Ik voer precies hetzelfde en zie ook hetzelfde resultaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-15 16:08 



 
Profiel   

Amanda schreef
Ilona: is dat die ik toen op wilde halen? :+
Oh stom, helemaal de link niet gelegd haha.


Ja! Haha..
Dus als je nog wat op wil halen om het te proberen?
Laat maar weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 19:11 



 
Profiel   

Ja, misschien dat ik dat wel doe.
Al twijfel ik momenteel erg tussen dit brokje en Healthy Herbs van Voergezond.nl.
Het staat me alleen wat tegen dat ik daar zoveel van moet geven en juist het liefst zo min mogelijk geef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-15 14:48 



 
Profiel   

Ik geef nu Metazoa maar wil ook de Balancer gaan bestellen als het op is. Wel stuk duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-15 19:19 



 
Profiel   

Ach, voorheen voerde ik equilin, dat is pas duur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-15 19:48 



 
Profiel   

Wendy schreef
Ach, voorheen voerde ik equilin, dat is pas duur...


dat klopt; dat is helemaal prijzig.

Maar dat neemt niet weg dat de balancer een stuk duurder is dan de metazoa ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-15 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen