Wat voederen aan een paard dat niets meer mag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:57

Ik kan bloed laten trekken voor de waarden te laten herbekijken, maar haar vacht, ogen en tandvlees zijn ook een heel goede en betrouwbare indicatie. Deze hebben meelopende symptomen die altijd hetzelfde zijn.

Lijnzaad + olie kreeg ze ook zonder resultaat. Nee, fout. Het gaf resultaat tot een maandje terug.

geetje1
Berichten: 145
Geregistreerd: 31-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:07

ik zou voor euthaniseren kiezen maar begrijp dat het heel moeilijk is
dus als je dat nog niet wilt doen zou je ,grasmix van den Hartog kunnen proberen
dit is fijn en bevat ook brok en is een hooi/gras vervanger.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Wat voederen aan een paard dat niets meer mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:08

Is Zeewier mogelijk?

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:23


PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wat voederen aan een paard dat niets meer mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:48

Zeewier zou ik niet doen ivm soms hoge waardes zware metalen, die denk ik niet echt goed zijn voor een paard met lever problemen.

Ik denk dat dit een zeer complex probleem is en niet heel makkelijk te begrijpen of nog op te lossen is. Misschien kan Dr Getty http://gettyequinenutrition.biz uit de VS je nog helpen, maar zij vraagt $190 per uur voor een telefonisch consult. Ik weet niet of er meer van dit soort experts zijn die je misschien kunnen helpen(dichter bij huis).

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Wat voederen aan een paard dat niets meer mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:25

Voor de winter of tegelijkertijd met maatje inslapen hoe moeilijk het ook is lijkt mij het beste.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wat voederen aan een paard dat niets meer mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:43

Je zou graspellets kunnen voeren. In Duitsland krijg je ze ook onder de naam heucobs of wiesencobs.

T is puur Alpengras dat in pellets geperst wordt en geweekt moet worden in water.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wat voederen aan een paard dat niets meer mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:47

Grasmix van hartog.

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:54

callum schreef:
Ik zou haar laten gaan met haar maatje. Ze is op. Haar maatje verliezen zal ook zwaar voor haar zijn. Kortom als je voor je dier kiest laat je haar gaan. Hoe moeilijk ook.
Veel sterkte


Hier sluit ik me bij aan. Haar lichaam is al zwak, organen niet meer goed. Als ze het dan ook mentaal nog zwaar krijgt door haar maatje te verliezen denk ik dit het meest paardwaardige is wat je kan doen voor haar.
Heel veel sterkte met je beslissing.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:07

Heel hard, maar ook ik zou voor het dier kiezen en samen met maatje in laten slapen. Organen die kapot gaan, niks meer normaal kunnen eten... geen leven voor een dier. Natuurlijk oogt ze gezellig, altijd leuk als baasje komt (misschien ook om weer wat te eten?) en veel paarden laten juist niet zien als er wat mis is.

Ik zou in dit geval zeggen, wees niet egoïstisch en denk aan het welzijn van je paard.