Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Plaats een nieuw onderwerp

erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

 
Profiel   

Super, dan ga ik de zak bestellen! Alles gaat hier altijd in een afsluitbare voerton (zelfs het hondenvoer lol) dus dan kom ik het bekertje vanzelf tegen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 17:41 



 
Profiel   

Muze schreef
Hoe is hier de ervaring met darm balans?


Ik heb er wel goede ervaringen mee. Mijn pony kwam heel bol van het land (jaar of meer terug) en ik heb hem toen darmbalans kuur gegeven op aanraden van vitalstyle. Echt na 5 dagen was zijn buik veeeel minder bol! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 22:29 



 
Profiel   

Kan het zo snel niet vinden, maar zijn er mensen hier die darmbalans en oerbalans tegelijk gevoerd hebben? Kan dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:32 



 
Profiel   

Ja dat kan, of als je met OerBalans gaat beginnen dat aan het eind van de kuur rustig opbouwen als je de DarmBalans afbouwt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 18:14 



 
Profiel   

Hier ook wel tegelijkertijd gevoerd. Ging prima. Darmbalans is een kuur en Oerbalans voor het hele jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 18:42 



 
Profiel   

Super, dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 18:42 



 
Profiel   

Mijn pony heeft 1 j oerbalans gehad. En nu ik de ervaringen hier lees. Herken ik wel dingen. Bijv. Mijn pony had altijd veel jeuk op zijn lijf. Nu heeft hij al jaar geen oerbalans meer en de jeuk is weg. Ik geef nu optimaforma van de paardendrogist. Een goeie probiotica die goedkoper is in aankoop en waar ik 2 maanden mee toekom.

De spierkracht geef ik nu 1 jaar. En zijn bespiering is top. Mijn pony heeft van nature een weeke rug en ik wilde hem optimaal ondersteunen. Ik weet inmiddels niet of het nog steeds zijn werk doet. Maar hij doet het allesinds super in bespiering. Het hoeft voor mij ook niet straffer te zijn van kwaliteit. Want dan belast het weer andere dingen teveel.
Verder geef ik ook de gastrocomplex. In begin bij de verhuizing merkte ik meteen verschil. Nu krijgt hij standaard een schepje. Veel paarden hebben blijkbaar last van hun maag. En hij ziet er super goed uit. En toen het van de winter zo koud was en ik hoorde een hoesje heb ik de hoestsiroop gegeven. Klein spuitje voor het rijden en na enkele dagen was de hoest weg. Dus eigenlijk dik tevreden van vitalstyle producten echter de oerbalans geef ik niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 20:31 



 
Profiel   

Zijn er mensen die darm balans ook langere tijd geven? En hoeveel dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 08:10 



 
Profiel   

Ja dat kan hoor, dan geef je gewoon de onderhoudsdosering 1 of 2 maal daags. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:10 



 
Profiel   

Dankjewel. Dus om even de “ boel” goed op de rit te krijgen na wat overgangen?( in mijn geval verhuizing, castratie. Overgang in voer en dat alles binnen 2 maand..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:20 



 
Profiel   

Ja precies :j Ik heb met zowel korte toepassing om de darmen even extra te ondersteunen, maar ook bij langere ondersteuning goede ervaring. Vaak hebben de darmen ook echt wel even de tijd nodig om weer in balans te komen, dan is het juist fijn om de darmen langere tijd te ondersteunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:52 



 
Profiel   

Ik blaas weer wat leven in dit topic met een vraag:

vanaf 1 april neem ik mijn bijrijdpaard over en zit nu te denken over haar voer. Het is een bijna 16 jarige haflinger merrie die snel dik wordt en gevoelig is voor suikers en is al een paar keer hoefbevangen geweest. Dit is wat ze nu krijgt:
3x per dag hooinet van 3 kilo en halve schep muesli van pavo. Ze heeft een liksteen in de stal die heeft ze vaak met 1 a 1.5 maand op.

Beweging: 4 a 5 keer per week recreatief dressuur of longeren. Ze staat elke dag 5 uur op de zandpaddock in de kudde hele jaar rond. Mag niet op de wei. Komt in de middag vaak nog 1 a 2 uurtjes extra los op de paddock.

Omdat ze haar liksteen zo snel oplikt heb ik het idee dat ze vitamines/mineralen mist. Soms doet ze er niet eens een maand mee. Ik dacht dus aan een vitamine/mineralen brokje en de muesli weg laten (daar zit 4.5% suiker in)

Ik zit nu te denken aan de brok oerbelans van vitastyle. Heeft iemand ervaring met paarden die snel hoefbevangen zijn en deze brokjes voeren? Suikers zijn erg laag, 2.5% dus dat lijkt me goed.

Geen last van jeuk maar haar verharen is wel sinds 2 jaar een beetje gek. Dachten eerst door de narcose die ze heeft gehad (oog eruit gehaald). In 2021 midden in de winter verloor ze haar vacht. Ze schiet altijd snel in haar wintervacht en duurt altijd best lang dat ze helemaal verhaard is naar de zomervacht. Wordt wel geschoren in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 19:49 



 
Profiel   

Ik voer het ook en het bevalt goed :j Wat betreft haar vacht zou ik haar eigenlijk eens op PPID laten testen. Problemen met de vacht is naast hoefbevangenheid wel een van de symptomen: https://www.paardenarts.nl/kennisbank/ppid-bij-paarden/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 20:29 



 
Profiel   

Ik ga even aan stalgenoot vragen of ze een paar brokjes mag proeven voordat ik iets besteld en ze lust het niet haha. Twijfel alleen of ik begin met die emmer of meteen een zak van 15 kilo. Het is wel voordeliger die zak maar het is wel veel dan en straks eet ze het niet of doet ze het er niet goed op. Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 13:09 



 
Profiel   

Tja als ze van stalgenoot het eet kan je denken toen grote zak.. als ze het na tijd toch niet eet verkoop ik het aan stalgenoot. En anders voor 1x emmer proberen doe je ook vrij lang mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 13:23 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Ik ga even aan stalgenoot vragen of ze een paar brokjes mag proeven voordat ik iets besteld en ze lust het niet haha. Twijfel alleen of ik begin met die emmer of meteen een zak van 15 kilo. Het is wel voordeliger die zak maar het is wel veel dan en straks eet ze het niet of doet ze het er niet goed op. Wat zouden jullie doen?


Die van mij aten het in het begin ook niet. Dus ik heb ik het maanden gevoerd door de slobber en nu eten ze het beiden gewoon goed zonder enige toevoeging. Soms hebben ze even de tijd nodig om te wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 13:35 



 
Profiel   

Heel goed dat je oerbalance bij wil gaan geven want je paard krijgt echt te weinig vitamine/mineralen binnen. Je geeft maar 1/2 schep muesli ( welke trouwens? )

Ik adviseer altijd neem eerst een emmer van 4 kg om te zien of ze het goed wil eten en neem daarna de 15 kg zak want die is veel voordeliger

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 09:31 



 
Profiel   

Hier ook goed ervaringen met de darmbalans! Ik geef het nu vaak een aantal dagen na een wormenkuur, om ze extra goed te ondersteunen. Mijn jongste merrie had regelmatig last van haar buik dan, dit leek wel te helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 23:28 



 
Profiel   

Ik heb een fjord met insuline resistentie en is een paar jaar geleden ook hoefbevangen geweest.Ze was ook veel ziek met een slecht immuunsysteem, Ze stond toen op een muesli waar te veel suiker in zat samen met lucerne, lucerne bleek achteraf een van de grote boosdoeners voor haar te zijn wat betreft ziek worden.

Mijn paarden staan inmiddels al een paar jaar op oerbalans brokjes en doen het er heel goed op.mijn merrie is enorm afgevallen en gelukkig niet meer hoefbevangen geweest.
Ze staan nu op een schepje oerbalans met drie scheppen comfort van hartog en natuurlijk hooi( 12 kilo per dag) en ze staan er super bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 16:44 



 
Profiel   

Ik (Yvonne) moet nu een zak oerbalance bestellen, je zou ook een emmer van ons kunnen kopen. Dat rekenen wij gewoon uit wat de kilo prijs is. Zo helpen we elkaar. Ik heb nog wel een emmer met deksel.
Jacardo heeft nog een zoutblok wat je wel mag hebben want hij doet er niets mee. Pak hem maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:34 



 
Profiel   

beline1 schreef
Ik (Yvonne) moet nu een zak oerbalance bestellen, je zou ook een emmer van ons kunnen kopen. Dat rekenen wij gewoon uit wat de kilo prijs is. Zo helpen we elkaar. Ik heb nog wel een emmer met deksel.
Jacardo heeft nog een zoutblok wat je wel mag hebben want hij doet er niets mee. Pak hem maar.


Heb al een zak besteld dus kan een half jaar vooruit, ze vindt het heel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:59 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de spierkracht? Ik zoek een supplement voor de spieren. Mijn paard haar achterhand moet wat sterker worden en het is echt een diesel, moet altijd even opstarten. Is nu 16 jaar en dacht misschien is wat ondersteuning fijn voor haar. Stalgenoot zei dat ik moest gaan kijken waar selenium in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 23:17 



 
Profiel   

Ik zou het zelf ook in extra eiwit zoeken persoonlijk. Bijvoorbeeld Mijten Bodybuilder, maar je hebt meer eiwitvoer :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 14:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen