erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 20:43

Goldie schreef:
Ik heb ook oerbalans gevoerd, ze zat super mooi in der vacht. Nu voer ik summerfit koeken van Pavo, want ik vind de oerbalans wel prijzig. Misschien koop ik dan nog eens een grote zak, maar is meteen weer zo'n uitgave :=


Bij Ecostyle scheelt het altijd zoveel als je grote verpakkingen neemt. Ik zie dat bij het hondenvoer ook. Is echt de moeite waard.

Heb eigenlijk nog niet gekeken hoelang ik met de grote zak van 100 euro zou doen. Maar kijk ook naar de darmbalans, longvitaal en pees nog wat. Maar dan per paard, dus even zien. Dan heb ik veel staan, maar doe er langer mee.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:58

Ik doe 8 maanden met een zak van 20 kg en een paard van 600 kilo.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 01:10

Oke, dat is wel mooi. Ik zal het eens uitrekenen hoeveel ik zal gebruiken en dan vergelijk naast de rest wat we anders nemen.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 01:20

Ken een paard die er terug op is gaan luchtzuigen.

Toevallig mijn merrie en veulen een restant gegeven uit voerbak van een ander die liet liggen. Dag er na veulen doodsbang terwijl ik die dag ervoor juist voor eerst weer bij hem kon zitten dat hij lag en zelfs voetjes mocht pakken. Heel raar doet altijd hoofd zelf in halstertje en is eerder een kwaaie als meneer niet aanstaat en nu dus heel bang. Vandaag (2 dagen na voeren van) wel weer oke gelukkig.

Paard wat nu krijgt en dus niet altijd opeet heeft mij een trap verkocht in de paddock. Paard is 13 en nog nooit zoiets gedaan. Heeft ook steeds gedoe met luchtzuigende paard (Die nu dus weer op dure medicatie staat).

Ik zeg dus oer uit balans en zou het zelf nooit kopen.

_Penny

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-17

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:17

Bijzonder? Lijkt me niet dat een product na 1 keer een klein beetje zo'n verschil in gedrag kan geven...

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:38

En hoelang heeft het luchtzuigende paard het gehad dan? Want ook bij Alex merkte ik de eerste 2 weken meer jeuk dan anders met het voeren en het staat ook vermeld dat eerst de symptomen verergeren. In het geval van je veulen gok ik dat ie gewoon geen zin had die dag, dat hebben alle paarden wel eens. Ik ben ook een twenter gewend die zijn neus in alle halsters steekt, maar soms wil ie niet, nou prima dan laat ik hem eens een dag met rust.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 16:17

Oke, daar ben ik bij die van ons niet bang voor.

Maar zoals gezegd, kan iets eerst versterken, dus zou een paard zich best even flink rot kunnen voelen. Als ik iets nieuws probeer, probeer ik het altijd wel een langere tijd, tenzij er echt iets opvallends misgaat.

Overigens moeten mensen ook naar hun eigen gedrag kijken als ze weten dat ze anders voeren. Mensen die extra energie voeren bijvoorbeeld, gaan soms ook angstvallig zitten wachten op energie en uitspattingen.

Als ik zo naar de ingredienten kijk is er niks bij waarvan een paard direct gaat luchtzuigen of vervelend gaat doen.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:16

De geur is erg pittig heet. Ik denk zelf een te heet kruid of kruiden erin vermengd. Paard heeft al jaren niet meer gezogen en is nu na korte tijd voeren weer begonnen. Als ik mijn oudje iets voer knapt ze ervan op of wordt slechter. Volhouden heeft dan helemaal geen zin. Misschien bij sommige andere wel, maar dus niet altijd.

Stel ik voer gluco balance krijg ik nooit verslechtering, bevat ook kruiden. Waarom zou ik dan bij dit voet wel door een verslechtering heen worstelen? Zonde van mijn geld genoeg alternatieven.

Een ander product waar ik soort gelijke ervaringen mee heb is ursone. Werden sommige ook echt raar in hun hoofd van.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:12

superpony schreef:
Als ik zo naar de ingredienten kijk is er niks bij waarvan een paard direct gaat luchtzuigen of vervelend gaat doen.

Niet goed gekeken misschien? Brandnetel, heermoes en zoethoutwortel.... Kunnen voor gedragsveranderingen zorgen als verhoudingen niet kloppen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 23:48

Het valt me tegen hoeveel kruiden er eigenlijk in zitten, dus veel kan het niet zijn. Daarnaast hebben al meerdere mensen het geprobeerd en lijkt dit geen probleem te zijn.

Ik vermoed toch eerder dat iets versterkt is door het gebruik en ik snap dat mensen dan stoppen. Logisch.

Maar je hebt bijv ook slome paarden die tot leven komen door goed voer en goed management. Dan gaan mensen opeens iets erin gooien om ze rustig te krijgen, terwijl een paard juist opbloeit. Gedrag is dus heel moeilijk te beoordelen.

En ik doelde eigenlijk meer op het luchtzuigen. Dat moet toch door stress of pijn komen, dus iets prikkelt bij dit paard de maag waarschijnlijk. Dan kun je je afvragen of die maag wel gezond was.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 06:10

Laat iemand met maagproblemen goed eten en dan kan die er heel goed mee leven. Geef diegene verkeerd voedsel en de problemen beginnen weer. Tuurlijk heeft dit paard de zwakke plek op de maag maar ook al jaren niet meer gezogen.

Je zegt er zitten niet veel kruiden in. Maar je kan ook denken er zitten teveel kruiden in en het is te gekruid dat een ander paard het trekt zegt niet dat het product goed is. Waarom zou je kruiden willen voeren en waarom zou je ze standaard willen voeren. Lijkt mij dat je brandnetel gaat voeren voor een periode met een bepaald doel. Net als dat je curcumma met een doel een periode geeft. Ik gebruik gluco balance maar las regelmatig een periode van niet voeren ervan in. Er zitten daar ook heel wat kruiden in die waarschijnlijk goed hun werk doen, maar hoe zit dat met de gevoeligheid voor de werking van die kruiden? Ik weet het niet. Wordt se werking minder door het ongevoelig raken ervoor of blijft de werking hetzelfde?

Dan jou voorbeeld daar zijn ook weer variaties in. Is het paard sloom door gebrek aan voedingstoffeb of is die gewoon relaxt en gezond? In het eerste geval kun je een gezonder paard creƫren door anders te gaan voeren. Dit heeft dan niet perse iets van doen met het erin stoppen van meer energie maar met het gezonder voeren. De andere groep kan misschien juist minder worden door ander voer. Een relaxte gezonde pony kan doordraaien door een handje kruiden van ursonne geloof me of misschien ook wel door dit product. Ook hier zit brandnetel in bijvoorbeeld. Wie zegt dat dit kruid goed te verteren is? Het is misschien beter het te voeren als helemaal niets bij het ongezonde paard maar bij het gezonde paard trekt het misschien wel heel het systeem in de war (bij ongezonde paard misschien ook maar die was natuurlijk al in onbalans). Dat een plant goede stoffen bevat zegt niet dat het geen belasting kan zijn voor de spijsvertering en daardoor dus voor het hele systeem.

Mijn veulen komt uit een moeder lijn die erg gevoelig is op dit soort dingen. Zijn oma heeft metacam gehad doordat zij een bloeding had in de baarmoeder.
De merrie was helemaal wappie. Ze was zelf in paniek omdat haar veulen kwijt was terwijl die achter haar aan rende. Ik moest haar dan vangen om te kalmeren terwijl het product ansich juist zorg voor een beter gevoel (minder koorts en pijn).

De vraag is dus wil jij voeren wat de fabrikant erin heeft gestopt en denk je dat dit het beste is voor jou paard?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 12:25

Ik heb zelf al heel lang maagproblemen en slik omeprazol, dus helaas weet ik de effecten.

In de voedingsleer heb ik heel veel geleerd over voer, maar dat is mij te beperkt. Daarom was ik verder gaan kijken en wil ik straks zelf iets van kruidenleer erbij doen. Gewoon uit interesse. Staat het me niet aan, weet ik ook waarom. Maar ik los liever op met kruiden dan medicijnen waar dat kan. Daar wel al verschillende ervaringen mee. En ook veel nadelen ondervonden van medicijnen.

Kruiden zal ik niet snel hele jaar rond willen voeren. Het liefst zou ik straks een eigen kruidentuintje hebben voor de paarden. Hooi vind ik ook te eenzijdig, net als het meeste gras in Nederland.

_Penny

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-17

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:12

Gek zeg dat je paard zo heftig reageert op supplementen en medicijnen.

Ik vind de kruiden van OerBalans niet heet of pittig ruiken hoor, juist lekker kruidig! Jammer dat je het bij jouw paard niet fijn vind, ik ben er bij mijn paarden gelukkig erg tevreden over. Zien er goed uit en zitten letterlijk goed in hun vel. :)

MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:29

Ik voer nu een 2,5 maand. Mijn merrie stuurde haar hele staart kapot en at zand. Nu eet ze geen zand meer en ze schuurt ook niet meer. Ook zit ze beter in haar vel dan ooit. Ik ben begonnen met een emmer van 4 kilo. Heb inmiddels een 20 kilo zak gekocht. Daar kan ik 200 dagen mee voeren.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:31

Zijn er ook mensen die het voeren aan koubloeden met beenproblemen (cpl, mok, rasp enz)? Zou het daar nog iets verbeteren aan de huid?
Ik zit te twijfelen of ik een emmer wil kopen of direct een zak van 20 kilo.

Chantal_1978
Berichten: 220
Geregistreerd: 02-03-16

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:01

Ik voer sinds kort de oerbalans, maar dan wel de brokversie, omdat hier geen melasse in zit. De brokjes gaan door de Hartog Lucerne heen.
Mij is geadviseerd het rustig aan op te bouwen en een maand de tijd te nemen eer onze pony op de voor haar geschikte hoeveelheid moet zitten.
Ik merk er nu dus nog maar weinig van, maar paarden kunnen er echt van gaan ontgiften.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:13

Bij mok enzo heeft het denk ik ook zeker zin, juist omdat het zo goed ontgiftend werkt en de afvalstoffen afvoert. Zou dan een 20 kg zak/emmer doen, dat is uiteindelijk veel goedkoper, zeker met meerdere paarden. Ik ben ook begonnen met een 4 kg emmer, maar met meerdere paarden is 20 kg echt handiger. :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 17:38

8nnemiek schreef:
Zijn er ook mensen die het voeren aan koubloeden met beenproblemen (cpl, mok, rasp enz)? Zou het daar nog iets verbeteren aan de huid?
Ik zit te twijfelen of ik een emmer wil kopen of direct een zak van 20 kilo.


Dat ligt aan meer dan alleen de oerbalans. Het is geen tovermiddel.

Toen onze merrie bij ons terug kwam, was ze verwaarloosd en had zwaar mok. We zijn gewoon goed gaan voeren en hebben enkele keren ook van buitenaf wat ''geholpen''. Ze was na 2 weken al vrij schoon.

Nu hadden we een leuke plek voor de paarden gevonden. Helaas ging het niet goed en hebben we ze vrij snel weggehaald. Toch mok en wat andere problemen. Gewoon weer op goed voer gezet, dus kwalitatief goed hooi onder andere en ietsjes van buitenaf geholpen. Na een week begonnen met drainage en ze waren snel helemaal vrij van alle mok.

Anoniem

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:13

Is dit een volledig vit/ min mengsel??
En waar geven jullie t dan door?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:29

superpony schreef:
8nnemiek schreef:
Zijn er ook mensen die het voeren aan koubloeden met beenproblemen (cpl, mok, rasp enz)? Zou het daar nog iets verbeteren aan de huid?
Ik zit te twijfelen of ik een emmer wil kopen of direct een zak van 20 kilo.


Dat ligt aan meer dan alleen de oerbalans. Het is geen tovermiddel.

Toen onze merrie bij ons terug kwam, was ze verwaarloosd en had zwaar mok. We zijn gewoon goed gaan voeren en hebben enkele keren ook van buitenaf wat ''geholpen''. Ze was na 2 weken al vrij schoon.

Nu hadden we een leuke plek voor de paarden gevonden. Helaas ging het niet goed en hebben we ze vrij snel weggehaald. Toch mok en wat andere problemen. Gewoon weer op goed voer gezet, dus kwalitatief goed hooi onder andere en ietsjes van buitenaf geholpen. Na een week begonnen met drainage en ze waren snel helemaal vrij van alle mok.

Dus je hebt niet het idee dat de oerbalans nog iets toevoegt voor paarden met mok?

Hier hebben ze geen mok gelukkig, maar wel CPL. Met sobere voeding is dat best goed onder controle te houden, maar het blijft natuurlijk een chronische aandoening en een klein dipje in het immuunsysteem of een uurtje op het gras kan al gauw weer jeuk, wondjes, rimpels en vergroeiingen veroorzaken.
Bij paarden met CPL is de elasticiteit uit de huid aan de benen en trekken deze rimpels en knobbels niet of nauwelijks meer weg.
Ik ben dus vooral benieuwd naar het effect van oerbalans op de huid, en of het dit soort vergroeiingen beter kan remmen dan enkel de brandnetel met kleefkruid die ik nu voer.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 01:16

Voor mok niet. Ik ben sowieso nog niet overtuigd. Wij voeren wel aan de honden en katten en heb bijv wel ervaring met colosan, maar de oerbalans, darmbalans etc ben ik nog niet over uit wat ik ervan vind. Op papier nu ik beter heb zitten lezen, valt het ietsjes tegen, dus daarom zouden meer ervaringen mooi zijn natuurlijk.

Maar als je paard CPL heeft, wat gewoon heel naar is en je hebt al alles geprobeerd en gedaan, zou ik het misschien wel proberen. Helaas moet je het lang geven voor je resultaat ziet en kunnen de klachten verergeren.

Heeft phytonics, Groene os of puur bijv niks? Of sensipharm? Dat vind ik toch wel alternatieve middelen waar je wel positieve dingen over leest en hoort.
Wij hebben de phytonics respi comp gebruikt bij hoesten na reguliere medicatie die niks deden. En laatst dan de puur drainage.

Of een lymfe behandeling?

_Penny

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-17

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:06

De beste ervaring is toch altijd je eigen, zou het gewoon eens proberen. :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 14:13

_Penny schreef:
De beste ervaring is toch altijd je eigen, zou het gewoon eens proberen. :j


Dat is iets te kort door de bocht. Eerst heb je een reden waarom je iets zoekt. Dan kom je producten tegen die je tegenover elkaar zet ter vergelijking. Dan kijk je naar bestaande ervaringen, de prijs, beschikbaarheid etc.

Als je zomaar alles gaat proberen, ben je jaren bezig. Zeker de spullen van ecostyle moet je langere tijd geven voor resultaat. Dan zie je misschien bij sommige gevallen snel resultaat, maar het kan ook langer duren en eerst de klachten verergeren. Dat moet het wel waard zijn en die tijd moet je hebben.

joosie

Berichten: 635
Geregistreerd: 25-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:06

Ik ben benieuwd, heb vandaag een proefzakje van oerbalans binnen gekregen. Je moet het langzaam opbouwen dus ik ga nu samen met subliem dieetmix voeren, maar uiteindelijk hoop ik maar 1 aanvulling nodig te hebben op ruwvoer.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:11

Ik lees ook mee, ik ben gisteren begonnen met een proefzakje. De mini was er nog niet erg weg van, de andere pony eet het wel gewoon.

Heeft het bij jullie effect op de mest gehad?