erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:43

Ik ben hier begonnen met de oerbalans voor mijn jeukerige paard. Ben erg benieuwd of het helpt, ik hoorde zoveel goede dingen erover

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:00

Proefzakje binnen, het ruikt heerlijk! Vanavond zien of ze het lusten zo ja ga ik het uitproberen.

Anoniem

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:43


Mijne”” spuugde het uit..

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:49

Anoniem schreef:

Mijne”” spuugde het uit..



Jimmy ook de eerste keer, langzaam opbouwen en nat door wat zemelen doen werkte voor hem goed. Ik maak nu gewoon een papje met 50 gram zemelen en 50 gram oerbalans :)

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:52

Ik mocht SoepelGewricht testen voor hen en vond het wel een super goed product! Paard at het ook heel graag :) Mijn paard heeft spat en liep op dat moment echt mank als hij geen supplementen kreeg. Met SoepelGewricht liep hij echt weer goed!

Anoniem

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:54

Was maar een proefzakje. Ga t niet voeren verder.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 18:16

De ervaringen klinken goed, maar ik heb echt nog bedenkingen over de samenstelling.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:09

Ik heb mijn paard nu aan de darmbalans daarna ga ik over op de Oerbalans. Ben zeer benieuwd naar de resultaten.
Mijnes vindt de darmbalans wel wat vreemd ruiken maar eet het wel op.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:11

Ons emmertje is bijna leeg en ik merk eigenlijk weinig verschil. Enige verschil is dat hij niet meer kucht bij het aandraven. Maar het hooi van nu is ook minder stoffig, dus wat is daar nu de oplossing van geweest?
Mok heeft hij in ieder geval nog wel, dus daar doet het niet zoveel voor.
Ik denk dat ik het nog wel tot de zomer blijf voeren, omdat dan de allergie het heftigst is. Maar als het dan nog niks doet, stop ik er mee.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:27

De verbeteringen zijn ook echt lange termijn heb ik begrepen, dus denk niet dat je na 1 emmertje van 4 kg al het maximale hebt bereikt.

Dat is wat ik er van begrepen heb ;)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:33

Nee precies, dus ik ga wel doorvoeren voorlopig :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 19:04

Ik zou het ook langer proberen, maar op enig moment wel iets van een reactie willen zien. Reactie wbt eczeem is nu erg lastig te zeggen.

Mok kan aanhouden door zoveel dingen. Die van ons kwamen met mok van de wei af, maar waren er heel snel vanaf. Merrie had het ook toen ze bij ons kwam en toen ook snel er vanaf.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:33

Ik ben vandaag begonnen met de darmbalans. Mijn reus heeft snel last van water bij de mest.
Hij heeft het in ieder geval opgegeten, ik vond het wel sterk ruiken.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 02:59

Inmiddels al meer ervaringen met de DarmBalans?

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:29

Ik ben nog altijd heel tevreden. Pony staat iedere avond te wachten op haar prutje, haar mest is weer helemaal goed en als ik een dagje vergeet de oerbalans te geven, dan merk ik dat meteen aan de mest. Ook zit ze veel beter in haar vacht.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:05

Ik ben nu gestopt. Mest leek iets beter, maar niet afdoende

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:05

Mijn ruin had steeds een wat gevoelige buik, iets minder stevige mest en veel vocht erbij. Heb een pot DarmBalans opgevoerd en hij lijkt blijer. :j Ook komt er geen vocht meer mee en heeft hij weer schone billen. :-)

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:25

Ik ben super enthousiast over de oerbalans. Mijn paard heeft juist in de winter jeuk en zodra ik de deken aftrok ging hij bijten en schuren. Nu is hij rustig en de kale open plekken zijn weer helemaal dicht met haar erop! Hij glanst super en is wat voller geworden sinds ik het voer. Ook lijkt hij soepeler aan de longe en onder het zadel voel ik het ook.
Super fit paard

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:38

Tinkels schreef:
Ik ben super enthousiast over de oerbalans. Mijn paard heeft juist in de winter jeuk en zodra ik de deken aftrok ging hij bijten en schuren. Nu is hij rustig en de kale open plekken zijn weer helemaal dicht met haar erop! Hij glanst super en is wat voller geworden sinds ik het voer. Ook lijkt hij soepeler aan de longe en onder het zadel voel ik het ook.
Super fit paard


Ik ben het ook tegen de jeuk gaan voeren, naar helaas doet het niks bij mijn paard. Maar het was het proberen waard.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:56

SuperZodiaX schreef:
Tinkels schreef:
Ik ben super enthousiast over de oerbalans. Mijn paard heeft juist in de winter jeuk en zodra ik de deken aftrok ging hij bijten en schuren. Nu is hij rustig en de kale open plekken zijn weer helemaal dicht met haar erop! Hij glanst super en is wat voller geworden sinds ik het voer. Ook lijkt hij soepeler aan de longe en onder het zadel voel ik het ook.
Super fit paard


Ik ben het ook tegen de jeuk gaan voeren, naar helaas doet het niks bij mijn paard. Maar het was het proberen waard.


Jammer! Hoe lang heb je het gegeven? Heb gelezen dat het soms best even kan duren voordat het paard echt alle afvalstoffen kwijt is en geen of minder jeuk heeft.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:52

Hilde_ schreef:
Jammer! Hoe lang heb je het gegeven? Heb gelezen dat het soms best even kan duren voordat het paard echt alle afvalstoffen kwijt is en geen of minder jeuk heeft.


Maand of vier dus dan zou het iig wel iets moeten doen

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:16

Hangt het niet van de oorzaak van de jeuk af?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:20

lailapri schreef:
Hangt het niet van de oorzaak van de jeuk af?


Ja dat lijkt mij ook. Mijn paard heeft iig een stroallergie en is erg gevoelig voor alles wat prikt haha.
Ik heb qua voer alles al uitgesloten en op zich gaat het wel goed, winter is beter dan de zomer. Maar omdat ik zoveel goede dingen had gehoord over oerbalans dacht ik het eens te proberen, alle beetjes helpen.
Ik kan me voorstellen dat als er een onbalans in je voer zit of een bepaald tekort en je geen balancer voert dat t zeker goed kan helpen, maar die van mij kreeg ook voor die tijd al een balancer.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:13

Er moet dan ook maar net datgene in zitten wat voor jou paard nog wat toevoegd naast wat je al gaf. Maar goed. Ik blijf het een product vinden wat heet is (5 elementen) en jeuk lijkt me ook een reactie met hitte (roodheid jeuk branderig gevoel) als er ergens stagnatie of leegte van energie is, is het natuurlijk iets wat bij ieder dier anders kan zijn. Misschien heeft jou dier een aarde product nodig of iets wat kou toevoegd (kou heeft een effect op hitte) maar soms helpt vuur toevoegen juist ook weer. Daarom vind ik het altijd moeilijk om te bepalen wanneer iets goed of minder goed is.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:23

Wat bedoel je met heet Lailapri?

Zijn strokorrels niet iets voor je paard SuperZodiaX? Die prikken niet en vallen uitelkaar is en is super zacht.