erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:10

@kim_1990, kan jij voor mij een foto van de waardes van de brok maken?
Ik kan er ergens niet bij dat het precies hetzelfde zou zijn als de poeder namelijk. Er moet iets zijn dat het tot brokje maakt, toch?

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:25

Ik volg ook even wil de oerbalans gaan voeren bij mijn eczemer.
Ben erg benieuwd of het bij hem de jeuk wat gaat verminderen.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:27

Jaan81 schreef:
@kim_1990, kan jij voor mij een foto van de waardes van de brok maken?
Ik kan er ergens niet bij dat het precies hetzelfde zou zijn als de poeder namelijk. Er moet iets zijn dat het tot brokje maakt, toch?


Dat heb ik ergens gelezen. Ben de site al aan het doorspitten

Hier staan afbeeldingen van poeder en brok

https://www.ecostylewebshop.nl/dier/paard/oerbalans

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:04

Ik bestel altijd via internet een grote zak van 25 kg (boekvorm) en dan is oerbalans goedkoper dan vitalbix :j per maand.
Je doet er een hele tijd mee.
Ik ben het ook gaan geven aan mijn dames met zomerexzeem en ben zeer benieuwd van de zomer, ze doen het er nu al super op!

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:12

Ik heb proefzakjes darmBalans besteld voor mijn paard die extreem last heeft van gasvorming bij overgang naar gras. Overweeg ook oerbalans.
Hij eet nu vitalbix daily complete met lucerne en lijnzaadolie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:12

Zamero schreef:
Ik bestel altijd via internet een grote zak van 25 kg (boekvorm) en dan is oerbalans goedkoper dan vitalbix :j per maand.
Je doet er een hele tijd mee.
Ik ben het ook gaan geven aan mijn dames met zomerexzeem en ben zeer benieuwd van de zomer, ze doen het er nu al super op!


Je hebt ook van die grote emmers, maar ik kn die werkelijkwaar nergens vinden. Waar kan ik die krijgen? Ik wil misschien over naar brokvorm ipv poeder (merk dat er dan toch wel wat verloren gaat). Maar dan wil ik gwn gelijk een 25kg emmer kopen.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:58

Zoals je in de webshop van Ecostyle kan zien zijn de emmers 4 kg en zakken 15 of 25 kg.

Ik neem aan dat dat voor elke leverancier geldt?

Wij hebben nu ook een emmer, maar ga als die op is een zak bestellen en daar vul ik dan de emmer weer mee

https://www.ecostylewebshop.nl/dier/paard/oerbalans

Of begrijp ik je vraag verkeerd en zoek je gewoon een voerton?
Bij de Welkoop hebben ze mooie. Zelfs met wieltjes
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 19-01-20 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:00

Helaas ik heb het geprobeerd. Mijn paard blijft de brok en poeder ook al met andere dingen gemengd. Maar hij wilt het echt niet eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:59

Marie111 schreef:
Zoals je in de webshop van Ecostyle kan zien zijn de emmers 4 kg en zakken 15 of 25 kg.

Ik neem aan dat dat voor elke leverancier geldt?

Wij hebben nu ook een emmer, maar ga als die op is een zak bestellen en daar vul ik dan de emmer weer mee

https://www.ecostylewebshop.nl/dier/paard/oerbalans

Of begrijp ik je vraag verkeerd en zoek je gewoon een voerton?
Bij de Welkoop hebben ze mooie. Zelfs met wieltjes


Nee ik zoek echt de oerbalans 25kg emmers. Op de site staat dat er zowel emmers in 4 als 25 kg zijn. Of het was 15 kg dan kan ook. In iedergeval zo'n grote emmer.

Niet dat het uit maakt want met 4 kg poeder doe ik zeker ook wel 2 maanden waarschijnlijk. Maar vind het wel handig om gwn 1 keer even flink in te slaan om vervolgens even niet weer te hoeven.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:17

O, ja. Als ik dit zo lees zou het er inderdaad ook in 15 kg emmers moeten zijn:

POEDER OF BROK?
OerBalans is verkrijgbaar als poeder en in brokvorm. De samenstelling is gelijk. OerBalans is verkrijgbaar in een 4 kg emmer, 15 kg zak en emmer en 25 kg zak (alleen brok). De dosering is gelijk voor de poeder- en brokversie.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:00

Mijne eet het niet ook niet door de slobber

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:31

Marie111 schreef:
O, ja. Als ik dit zo lees zou het er inderdaad ook in 15 kg emmers moeten zijn:

POEDER OF BROK?
OerBalans is verkrijgbaar als poeder en in brokvorm. De samenstelling is gelijk. OerBalans is verkrijgbaar in een 4 kg emmer, 15 kg zak en emmer en 25 kg zak (alleen brok). De dosering is gelijk voor de poeder- en brokversie.


Ik zal binnenkort even bij de weidse blik kijken. Wie weet hebben die dat wel

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:06

Oerbalance is er niet in een emmer van 25 kg. Alleen een zak van 25 kg en alleen de brok

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:26

Oerbalans is er wel in 25 kg emmers, ik heb de emmer ook en daar heb je navul zakken van.
De eerste die ik besteld heb was een emmer met een zak van 25 kilo erin.

De oerbalans mengen met de vitalslobber... Dan eten ze het vaak wel... Mijn tinker at ook niks qua poeder oid en gemengd met de vitalslobber vrat hij zichzelf er bijna bij op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:29

kim_1990 schreef:
Oerbalans is er wel in 25 kg emmers, ik heb de emmer ook en daar heb je navul zakken van.
De eerste die ik besteld heb was een emmer met een zak van 25 kilo erin.

De oerbalans mengen met de vitalslobber... Dan eten ze het vaak wel... Mijn tinker at ook niks qua poeder oid en gemengd met de vitalslobber vrat hij zichzelf er bijna bij op.


Waar heb je die besteld?

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:43

Ik ben de oerbalans gaan voeren na de advertentie over dikke benen/plekjes, uit de categorie baadt het niet schaadt het niet. Met de colosan goede ervaringen.

En ik geloof er geen snars van, maar het lijkt er echt op dat de chronisch opgelopen kogel met mokplekjes sindsdien niet meer zo dik is geweest als voorheen, en ook de mokplekjes lijken rustiger. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Verder voer ik healthy herbs, en marstall bergweide mash of mühldorfer IQ landwiesen glück.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:43

OerBalans is eerder wel in 15 kg emmers verkocht, maar er zijn geen 25 kg emmers. :-)
Inmiddels worden de grote verpakkingen alleen nog verkocht in zak en heb je alleen 4 kg emmers.

Poeder en brok heeft inderdaad dezelfde samenstelling, er is geen melasse toegevoegd om het te persen. :-) Het suiker- en zetmeelgehalte is ook erg laag. 2,5% suiker en 3% zetmeel.

Je hoeft geen andere vitaminebrok meer te geven naast OerBalans, omdat dit ook de belangrijke vitaminen en mineralen bevat. Je zou als je het combineert met bijvoorbeeld Metazoa of Pavo Vital een te hoog gehalte aan vitaminen en mineralen kunnen geven.

Goed om te horen Wittepit! Hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:28

Hilde_ schreef:
OerBalans is eerder wel in 15 kg emmers verkocht, maar er zijn geen 25 kg emmers. :-)
Inmiddels worden de grote verpakkingen alleen nog verkocht in zak en heb je alleen 4 kg emmers.

Poeder en brok heeft inderdaad dezelfde samenstelling, er is geen melasse toegevoegd om het te persen. :-) Het suiker- en zetmeelgehalte is ook erg laag. 2,5% suiker en 3% zetmeel.

Je hoeft geen andere vitaminebrok meer te geven naast OerBalans, omdat dit ook de belangrijke vitaminen en mineralen bevat. Je zou als je het combineert met bijvoorbeeld Metazoa of Pavo Vital een te hoog gehalte aan vitaminen en mineralen kunnen geven.

Goed om te horen Wittepit! Hou je ons op de hoogte?


Waarom staat op de website dan wel dat er 15 kg emmers zijn? Want deze zou ik dan graag in brok vorm willen. Dan kan ik even vooruit.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:17

Hilde_ schreef:
Poeder en brok heeft inderdaad dezelfde samenstelling, er is geen melasse toegevoegd om het te persen. :-) Het suiker- en zetmeelgehalte is ook erg laag. 2,5% suiker en 3% zetmeel.

Superbedankt voor je info!
Dan stap ik nadat m'n emmer poeder op is over op de brok, want ik moet hem nu zowat meer brok gaan voeren zodat het poeder ergens aan kan binden := En dat wil ik eigenlijk niet doen.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:37

Marije_1997 schreef:
Hilde_ schreef:
OerBalans is eerder wel in 15 kg emmers verkocht, maar er zijn geen 25 kg emmers. :-)
Inmiddels worden de grote verpakkingen alleen nog verkocht in zak en heb je alleen 4 kg emmers.

Poeder en brok heeft inderdaad dezelfde samenstelling, er is geen melasse toegevoegd om het te persen. :-) Het suiker- en zetmeelgehalte is ook erg laag. 2,5% suiker en 3% zetmeel.

Je hoeft geen andere vitaminebrok meer te geven naast OerBalans, omdat dit ook de belangrijke vitaminen en mineralen bevat. Je zou als je het combineert met bijvoorbeeld Metazoa of Pavo Vital een te hoog gehalte aan vitaminen en mineralen kunnen geven.

Goed om te horen Wittepit! Hou je ons op de hoogte?


Waarom staat op de website dan wel dat er 15 kg emmers zijn? Want deze zou ik dan graag in brok vorm willen. Dan kan ik even vooruit.


Dat is nog niet aangepast. :+ Nu wel. Er zijn nu alleen nog zakken.

Anoniem

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:06

Dan blijf ik wel op de 4kg poeder. Dat is dan voordeliger. Voor mij dan. Denk ik. Heb maar 1 paard en als je een zak alleen hebt, moet je alweer een aparte voerton kopen.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:22

Oooh wat balen dat ze die grote emmers niet meer hebben! Die waren zo fijn. Ook voor endurance en andere uitjes. En gebruik m momenteel voor een restje droge slobber.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 05:09

Ik heb in oktober nog een 25 kilo zak/emmer gekocht (een zak van 25 kilo in een emmer)
Deze heb ik volgens mij gewoon op de website van ecostyle zelf gekocht online... Nu haal ik 25 kg navulzakken op omdat ik de ton al heb. Deze haal ik hier bij mij in de buurt op waar ik ook vitalbrok op kan halen, mooi positief dat ik dat allemaal op hetzelfde adresje (joh. Bosgra hardegarijp) kan ophalen.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:08

Wij leveren ook de darm- en oerbalans maar kunnen geen 25 kg emmers meer bestellen bij de groothandel.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:52

Sorry dat ik hem weer omhoog schop. Vond het zonde om een nieuw topic aan te maken.

Kan iemand mij meer informatie geven over de oerbalans?

Is dit een complete vitaminebrok of voer je dit naast je huidige rantsoen?

Kun je dit net als vitalbix daily compleet voeren? Een onderhoudsdosering en bij meer werk meer brok?