Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

 
Profiel   

Ben benieuwd of mensen hier al ervaring mee hebben? Heb inmiddels wel ervaring met Ecostyle en ze timmeren aardig aan de weg op het gebied van dierenvoeding zag ik. Maar wie heeft er al ervaring mee?

Oerbalans is in poedervorm dacht ik?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 00:45 



 
Profiel   

Niemand die het al heeft gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 17:37 



 
Profiel   

Ik ben me aan het inlezen en aan het overwegen dit te voeren.
Ik kan nog niet zo heel veel ervaringen terug vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 09:41 



 
Profiel   

heb een proefzakje gekregen. ze vinden het iig te eten :')
of het werkt geen idee. Kreeg te horen dat je het zeker een paar maand moet geven voordat je duidelijk verschil ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 09:44 



 
Profiel   

Hier ook geen ervaring, heb er wel naar gekeken maar ik vind de samenstelling niet bijzonder, of ligt dat aan mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 09:45 



 
Profiel   

Oke, jammer. Vind meerdere wel interessant, maar het is best prijzig.

Momenteel kijk ik rond, omdat ik lucerne vrij wil voeren en mijn ideaal is nog steeds met kruiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 16:20 



 
Profiel   

@saskiaojan voert het als het goed is. Anders haar even een berichtje sturen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 16:25 



 
Profiel   

Oke, dank je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 00:24 



 
Profiel   

Ik voer OerBalans en ben super tevreden! Mijn paarden schuren gelukkig niet, maar zien er dankzij OerBalans wel super uit. Ze glimmen als een spiegeltje!

Ben ermee begonnen omdat ik via via goede verhalen hoorde en het niet alleen voor paarden die schuren en zomereczeem hebben goed werkt, maar het ook een gezonde aanvulling is. Het is inderdaad poeder, ik geef het door de muesli heen na het rijden.

Op hun website zijn veel ervaringen te lezen met voor- en nafoto's en ik vind de resultaten echt goed!
https://www.ecostyle.nl/paard/paarden-in-balans

DarmBalans heb ik ook gegeven aan een paard wat snel dunne mest heeft bij verandering van voer en daar ben ik ook echt positief over. Snel weer mooie stevige mestballen en ze eten het graag.

Ze timmeren inderdaad aardig aan de weg, LongVitaal en SoepelGewricht hoor ik ook goede verhalen over en ze hebben net een nieuw product voor rotstraal zag ik, HoefSpray Pro.

Ik ben fan! :D :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 13:50 



 
Profiel   

Oke, dank je wel.

Ik heb naar de oerbalans gekeken als extra aanvulling, maar hier geen huidproblemen.

Ik vind het wel erg prijzig om alles even te proberen. We hebben voor de honden en katten ook ecostyle en de colosan bijv is natuurlijk al jaren bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 13:58 



 
Profiel   

Ah ja, zou het zeker proberen. :j Als je de 20 kilo verpakking koopt kost het per dag ook niet zoveel hoor, dat valt echt mee.

Veel producten zijn ook als er een "probleem" is, SoepelGewricht hoef je in principe niet te gebruiken als gewone aanvulling, maar wel bij artrose bijvoorbeeld.

Colosan is hier ook altijd op voorraad, onmisbaar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 14:05 



 
Profiel   

Ik voer oerbalans aan mijn merrie met huidproblemen.

Het is niet het enige wat ik doe om het onder controle te houden, maar ik merkte wel dat de jeuk erger toen ik twee maanden niet voerde. Daarnaast voer ik appelazijn en rijstolie bij in bietenpulp, beeetje muesli en lijnzaadbrok, maar als ik geen oerbalans geef voer ik de rest ook niet. De terugval was voor mij reden genoeg om een nieuwe zak te halen.

Colosan heb ik ook fijne ervaringen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 14:08 



 
Profiel   

Ik voer ook Oerbalans, maar nog te kort om te zeggen wat voor resultaat het geeft.
De mok verergert momenteel, maar dat kan ook afvoeren van afvalstoffen zijn. Verder is het even afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 14:09 



 
Profiel   

Ik heb oerbalans een tijdje gevoerd, moet nog eens een nieuwe emmer hebben. Mijn twenter zijn mest werd er duidelijk beter van en is nu weer bar slecht. Ik wil ook nog eens darmbalans proberen, alleen de prijs houd me wat tegen. Mijn andere schuurt overigens nu ook weer meer nu de emmer leeg is, dus het heeft wel een effect op zijn eczeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 14:49 



 
Profiel   

Ik hoopte dat de oerbalans wat breder was en als aanvulling kan ipv een vitamine brokje, aangezien bijv een vitalbix op basis van lucerne is. Hier geen eczeem/huidproblemen.

We hebben 4 paardjes, dus dan gaat het wel hard. Ecostyle is echt stukken goedkoper als je grote verpakkingen koopt, maar een zak oerbalans is dan wel even 100 euro om te testen.

Bij hondenvoer doen ze dat ook, kleine verpakking zijn dan zo onvoordelig bij hun.

De ervaringen klinken goed. Heb natuurlijk op hun site gekeken en gelezen en uiteraard staan daar een paar mooie verhalen, maar verbetering kan ook door andere zaken komen. Ik hoor juist graag zoveel mogelijk ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 14:55 



 
Profiel   

OerBalans is zeker een brede aanvulling hoor! Het bevat alle vitamines, mineralen en sporenelementen die een paard nodig heeft, maar werkt toevallig ook erg goed bij paarden die schuren. :)

Zag dat ze ook een webshop hebben, best handig want je kunt het nog niet overal krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 15:00 



 
Profiel   

Het enige jammere aan Oerbalans vind ik, is dat er bietmelasse in zit. Mijn twenter heeft een paar weken terug hb gestaan, dus ik wil eigenlijk geen melasses meer aan hem voeren. Ik ben het meest geneigd om weer een emmer van 4kg te bestellen, want 20 kg lijkt me dat dat bederft als dat te lang openstaat. Mijn shetten zijn samen nog geen 250kg, dus ik voer echt maar heel weinig per dag. Ik voer overigens ook gewoon metazoa brokken, maar die kan dus weglaten? Dat zou het wel aantrekkelijk maken om de 20 kg zak(of emmer) te bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 15:07 



 
Profiel   

Ik heb ervaring met zowel de Darmbalans als de Oerbalans.
In maart jl. heb ik Darmbalans aan 1 van onze merries gevoerd die vanwege een vergiftiging de darmen al 5 jaar uit balans had. De Darmbalans heeft super geholpen. Haar mest is na die kuur nog steeds uitstekend.

De Oerbalans voer ik sinds februari jl. aan een ruin die door diezelfde vergiftiging een soort van zomereczeem heeft opgelopen door chronische leverschade. Hij is er voor 50% van opgeknapt. Hij krijgt het nog steeds. Hij hoeft niet meer dag en nacht onder een eczeemdeken te staan maar alleen nog maar 's avonds en 's nachts. Overdag staat hij sinds dit voorjaar gewoon lekker bloot overdag.


Laatst bijgewerkt door henny_w op 25-10-17 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 15:23 



 
Profiel   

Volgens mij is OerBalans 2,5 jaar houdbaar, dus dat valt wel mee denk ik Fennadev. Het is ook poeder natuurlijk, daardoor denk ik langer houdbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 15:24 



 
Profiel   

Oke, jammer van de melasse. Dan heb ik toch te snel gelezen, want die was ik niet tegen gekomen. Ik had alleen de kruiden gelezen en zie nu als je dat pijltje aanklikt je de volledige ingredienten kan lezen.

Zoals bij alle producten moet je het wel langdurig geven voor je resultaat ziet zeggen ze. Aan de ene kant is dat zo, maar aan de andere kant vind ik het wel erg slim. Sowieso kan er in 6 maanden meer veranderen zoals van stal naar wei bij sommigen etc etc.

We hebben er 4 en een mooie voerkist, dus blijft wel goed denk ik. Bij hondenvoer doe ik een klein beetje in een emmertje, zeg voor ong een week en sluit ik de originele zak weer helemaal af.

Aan de ene kant prefereer ik voeren naar behoefte, maar aan de andere kant zie ik graag een breed dekkend product. Bij een goede basis, wil ik liever niet apart iets geven voor luchtwegen, darmen, weerstand etc. Dat moet uit de volledige voeding voldoende zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 17:12 



 
Profiel   

Ik mag de hoefspray testen ben wel heel benieuwd naar de darmbalans ook, voor mijn reus, snel last van water langs de billen bij te rijk hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 18:43 



 
Profiel   

Zouden ze niet aangeven dat je het voor langere tijd moet gebruiken om te voorkomen dat mensen na twee weken zeggen dat het niet werkt? Elk product heeft tijd nodig, zeker bij een product als oerbalans wat de afvalstoffen zo afvoert, kan ik me voorstellen dat dat langer duurt.

Ik voer het ook aan mijn paarden. Eentje schuurt, maar begon zo te glimmen en zag en ziet er zo goed uit dat ik ook de andere paarden het ben gaan geven. De eczemer is trouwens veel beter, schuurt niet meer waar ik zo blij mee ben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 07:32 



 
Profiel   

Ik heb ook oerbalans gevoerd, ze zat super mooi in der vacht. Nu voer ik summerfit koeken van Pavo, want ik vind de oerbalans wel prijzig. Misschien koop ik dan nog eens een grote zak, maar is meteen weer zo'n uitgave :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 07:39 



 
Profiel   

Ik heb eens een gratis proefzakje aangevraagd, na de positieve berichten hier te hebben gelezen. Ben wel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 07:59 



 
Profiel   

Laat je weten wat je er van vind?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen