Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

 
Profiel   

Tinkels schreef
Wat bedoel je met heet Lailapri?

Zijn strokorrels niet iets voor je paard SuperZodiaX? Die prikken niet en vallen uitelkaar is en is super zacht.


Het is een contactallergie voor stro, dus kan in geen enkele vorm. Hij staat nu op zaagsel met onbeperkt ruwvoer en dan geen problemen. Alleen als de wind of de bladblazer strootjes in zn box blaast is het wel gelijk raak. Maar goed, je kan niet alles voorkomen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 08:22 



 
Profiel   

Lastig maar gelukkig zijn er meer soorten strooisel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 14:25 



 
Profiel   

Zijn jullie nog altijd tevreden over de oerbalans?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-18 09:29 



 
Profiel   

Ja ik wel. Geef het ons 27 jarig paard ook.. maar nog te kort om er veel effect van te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-18 15:32 



 
Profiel   

Ik heb net twee proefzakjes besteld (ponies staan op 2 verschillende locaties). Ben heel erg benieuwd, vooral omdat het in poedervorm is en daar ben ik vaak niet zo'n voorstander van.

Wil het in eerste instantie gebruiken voor mijn 2,5 jarige welsh ruin. Staat dag en nacht buiten, met inloopstal. Heb het idee dat hij nu in combinatie met een groeispurt naast zijn voldoende ruwvoer en krachtvoer wel even wat extra's kan gebruiken. Als het goed bevalt is het misschien een goede aanvulling voor de winterperiodes. Wil het dan ook voor mijn 25 jarige shetlander merrie gaan gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 14:17 



 
Profiel   

Hier nog altijd heel erg tevreden. De pony's staan savonds te trappelen om hun slobber met oerbalans. Ze zitten goed in de vacht en de oudste pony haar mest is een heel stuk verbeterd, waardoor ze ook beter aankomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 14:23 



 
Profiel   

Hier ook nog steeds tevreden met OerBalans. :j
Mijn ruin zit super in zijn vacht, appeltjes op zijn lijf en ben blij dat ik hem niet heb hoeven scheren!

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met Coffea?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 16:34 



 

Zie dat oerbalans nu ook in brokvorm is..
Is dit nou echt een compleet vitamine brokje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 12:19 



 
Profiel   

Ik las het. Ben er nooit aan begonnen. Vind het verhaal bij hun producten goed, maar blijf vraagtekens houden bij de ingredienten en samenstelling.

De oerbalans wordt vooral geadviseerd bij huid/jeukproblemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 12:31 



 
Profiel   

Hmm dat klinkt interessant. Ik voer het nog steeds en ik merk dat ze een enorm fijne zomervacht beginnen te krijgen. Voor de jeuk heeft het niets gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 13:14 



 
Profiel   

Het werd vooral geadviseerd bij zomereczeem, maar is eigenlijk goed voor iedere paard vanwege de kruiden die het bevat. :-) Paarden kunnen dit vaak niet uit het gras, ruwvoer en krachtvoer halen, omdat de huidige voeding tegenwoordig weinig kruiden bevat. Daarom geef ik het ook aan mijn paarden, die er overigens nog nooit zo goed hebben uitgezien. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 13:43 



 
Profiel   

Nog steeds tevreden? Qua mineralen is het een mooie samenstelling. Jammer dat er zo weinig vitamine E aanwezig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 00:03 



 
Profiel   

Ja zeker! :j voerde eerst poeder, ben nu al een paar maanden de brokjes aan het voeren. Wordt makkelijk gegeten en ze zien er nog steeds super uit, blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 09:21 



 
Profiel   

Hoeveel voer je ervan Hilde? En hoeveel weegt je paard? Voer je verder nog iets extra ivm de vitamine E?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:21 



 
Profiel   

Ongeveer 80 gram-100 gram per dag. Weet niet precies hoeveel hij weegt, hij is 1,80 m. Die tikt de 600 wel aan denk ik. :D Nee ik geef verder niets qua vitamine E. Vul jij dit wel standaard aan? Hij krijgt ook magnesiumcitraat. De andere paarden bij ons krijgen hetzelfde, ook OerBalans brok en magnesiumcitraat. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:58 



 

En dat is dan alles dat je geeft?( naast ruwvoer dan(.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 18:20 



 
Profiel   

Bedankt Hilde,

Vitamine E is het belangrijkste voor een paard dus ik zou dit bij dit supplement wel aanvullen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 19:28 



 
Profiel   

Nee ze krijgen ook krachtvoer omdat ze getraind worden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 19:55 



 
Profiel   

Iemand interesse in 2 proefzakjes OerBalans poeder? Ik had ze gekocht via de site maar uiteindelijk niet gebruikt. Zakjes zijn 200 gram per stuk.

Ze waren €2 per stuk, mogen nu samen weg voor €2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 20:30 



 
Profiel   

Ben sinds een week of 4 ook begonnen met Oerbalans bij te geven. Daarnaast onbeperkt ruwvoer, liksteen en 24/7 paddock en weidegang. Vooralsnog zijn ze allemaal energiek, zitten goed in hun vel en zien er prima uit. Ben heel benieuwd hoe de paarden het gaan doen als het ""jeukseizoen"" begint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 12:31 



 
Profiel   

En hoe doen alle jeukende paarden het op oerbalans, ben benieuwd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 14:32 



 
Profiel   

Ik heb 4 a 5 maanden Oerbalans bijgegeven. Zag geen enkel verschil. Afhankelijk van hoeveel knutjes er zijn, hebben ze nog steeds meer of minder jeuk. Als nodig dan gebruik ik Derfen, dat geeft duidelijk verlichting van de jeuk. Aangezien Oerbalans een vrij prijzig product is zonder resultaat bij mijn paarden, ben ik er mee gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 14:38 



 
Profiel   

Hier werkt het top, pony heeft nagenoeg geen jeuk en de pony met pollen allergie heeft er veel minder last van als ik het voer.
Doe wel vaak om de dag en minder dan aanbevolen is hier voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 14:50 



 
Profiel   

Zijn er nog recente ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 00:51 



 
Profiel   

Ik heb het afgelopen jaar gevoerd en ben nu voor een paar maanden gestopt, paarden krijgen nu vitalbix. Vandaag eens zitten rekenen en met 3 paarden is oerbalans maar 11 euro duurder per maand dan de vitalbix. Ik ga weer overstappen naar oerbalans straks. In de hoop dat mijn paardje haar jeuk verder reduceert, en de andere twee ook hun weerstand hoog kunnen houden. Vitalbix gaat prima, maar de hoeveelheid luzerne en ervaringen die ik in de wandelgangen hoor over beide producten, plus eigen ervaring, hebben me dit besluit doen nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 01:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen