Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

 
Profiel   

Ik voer nu sinds afgelopen zomer oerbalans en mijn dames doen het er super op!!
Hebben zelfs beide appeltjes :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 22:27 



 
Profiel   

Hoeveel voer jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 23:09 



 
Profiel   

Even een schopje omhoog. Ik ben heel erg benieuwd naar wat de ervaring is van Oerbalans voor eczemers.. Hebben deze paarden werkelijk minder jeuk? Ik heb proef zakjes besteld om het te gaan proberen om die jeuk voor hem maar te kunnen verlichten. Hij heeft het gelukkig alleen op zijn hoofd, maar zonder deken staan kan hij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 12:29 



 
Profiel   

Ik voer al een tijdje darmbalans maar merk geen verschil. Koop het niet weer, prijzig spul ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 12:31 



 
Profiel   

Ik heb het toen niet gekocht, maar omdat mijn 22jr ruin luchtwegproblemen heeft en het op een aantal kruiden goed doet, had ik laatst longvitaal meegenomen. Dat deed niks voor hem, dus die kopen we niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 12:35 



 
Profiel   

Ik merkte met darmbalans wel degelijk een verschil bij mijn pony. Zijn opgeblazen buik werd een stuk minder en hij zat beter in zijn vel. Daarna over gegaan op oerbalans maar daar merkte ik geen verschil bij, dus ben weer overgestapt op vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 12:36 



 
Profiel   

xLiez schreef
Ik merkte met darmbalans wel degelijk een verschil bij mijn pony. Zijn opgeblazen buik werd een stuk minder en hij zat beter in zijn vel. Daarna over gegaan op oerbalans maar daar merkte ik geen verschil bij, dus ben weer overgestapt op vitalbix.


Oke, dus jullie merkte geen verschil? Ik vind het relatief duur spul.. Vitalbix heb ik wel hele goede ervaringen. Maar volgens mij is dit niet voor eczemers speciaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:12 



 
Profiel   

Ik ben vorige week begonnen met Oerbalans, poeder. Heel erg benieuwd wat het boor mijn CPL'er gaat doen.

Heeft iemand de precieze info van bestanddelen en hoeveelheden % van de Oerbalans brok? Kan ik nergens vinden. Alleen wat er in zit, maar geen waardes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:17 



 
Profiel   

Vitalbix is een vitamine brokje die gebasseerd is op het aanvullen van eventuele tekorten als je alleen hooi voert.

Oerbalans zou goed zijn voor eczemers, maar dan moet je altijd vroeg beginnen en het echt wel de tijd geven.

Een ander alternatief is de Fibra anti itch. Daar heb ik wel veel goede dingen over gehoord.

Jaan81, ik vind Ecostyle ook wat beperkt in de informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:19 



 
Profiel   

superpony schreef
Vitalbix is een vitamine brokje die gebasseerd is op het aanvullen van eventuele tekorten als je alleen hooi voert.

Oerbalans zou goed zijn voor eczemers, maar dan moet je altijd vroeg beginnen en het echt wel de tijd geven.

Een ander alternatief is de Fibra anti itch. Daar heb ik wel veel goede dingen over gehoord.

Jaan81, ik vind Ecostyle ook wat beperkt in de informatie.


Fibra krijgt mijn paard al standaard. Maar ik ben nieuwsgierig wat oerbalans voor mijn paard kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:51 



 
Profiel   

Jaan81 schreef
Ik ben vorige week begonnen met Oerbalans, poeder. Heel erg benieuwd wat het boor mijn CPL'er gaat doen.

Heeft iemand de precieze info van bestanddelen en hoeveelheden % van de Oerbalans brok? Kan ik nergens vinden. Alleen wat er in zit, maar geen waardes.


Eet jouw paard het goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:51 



 
Profiel   

Dan moet je het kopen en proberen. Elk paard is anders. Maar je moet op tijd beginnen en het een tijd lang geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:52 



 
Profiel   

superpony schreef
Dan moet je het kopen en proberen. Elk paard is anders. Maar je moet op tijd beginnen en het een tijd lang geven.


Heb ik gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 14:06 



 
Profiel   

Jaan81 schreef
Ik ben vorige week begonnen met Oerbalans, poeder. Heel erg benieuwd wat het boor mijn CPL'er gaat doen.

Heeft iemand de precieze info van bestanddelen en hoeveelheden % van de Oerbalans brok? Kan ik nergens vinden. Alleen wat er in zit, maar geen waardes.


https://www.ecostyle.nl/paard/producten/oerbalans

En dan helemaal naar beneden scrollen.
Of bedoel je dat niet?

Toevoegingen per kg

Nutritionele toevoegingsmiddelen: sporenelementen: 2.000 mg zink als zinkoxide (3b603), 1.000 mg zink als zinkchloridehydroxide-monohydraat (3b609), 700 mg koper als dikoperchloridetrihydroxide (3b409), 600 mg ijzer als ijzer-II-sulfaat monohydraat (3b103), 300 mg mangaan als mangaan-II-oxide (3b502), 10 mg jodium als calciumjodaat watervrij (3b202), 10 mg kobalt als gecoate korrels kobalt(II)carbonaat (3b304), 20 mg selenium als natriumseleniet (3b801), 10 mg selenium als geïnactiveerde geseleniseerde gist Saccharomyces cerevisiae NCYC R397 (3b811).

Analyse: 8% ruw eiwit, 4% ruw vet, 7% ruwe celstof, 42% ruwe as, 6% zoutzuur onoplosbare as, 9% calcium, 4% fosfor, 4% natrium, 2,6% magnesium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 14:12 



 
Profiel   

Wij zijn dealer geworden van de week. Eigenlijk omdat mijn oudje koliek had en ik hem daarna wilde ondersteunen en omdat ik vraag kreeg naar oerbalance. Dus oudje nu eerst op de darm balance. En 4 van de 5 fokmerries op oerbalance. Ben benieuwd of ik wat ga merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:03 



 
Profiel   

Ik heb proefzakjes binnen gekregen. Ik ga morgen testen of mijn paard het eet! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 20:27 



 
Profiel   

Handig baudyh! Ik ga het hier aan 3 merries voeren, misschien de 4de ook (die is van een vriendin). Bezorg/verzend jij ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 20:32 



 
Profiel   

[ img ]

Bovenstaande handsome is helaas ook een eczemer.
Hij kreeg oerbalanspoeder door de vitalslobber gemixt... Paard had zonder deze combi binnen 1 a 2 dagen zijn eczeemdeken van voor tot achter aan flarden geschuurd... Met deze combi kon hij bijna zonder eczeemdeken staan zonder te schuren... Hij had bij verkoop manen van 1.20 meter lang en amper jeuk **\O/**

Voor eczemers zweer ik bij de oerbala s en vitalbiks/slobber.
Oerbalans is in poeder maar ook in brokjes te krijgen.
Is prijzig spul, maar voor mijn eczemer absoluut een uitkomst en de prijs daarom ook zeker waard geweest bij mij +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 21:51 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
[ [url=m/UsPn6J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bovenstaande handsome is helaas ook een eczemer.
Hij kreeg oerbalanspoeder door de vitalslobber gemixt... Paard had zonder deze combi binnen 1 a 2 dagen zijn eczeemdeken van voor tot achter aan flarden geschuurd... Met deze combi kon hij bijna zonder eczeemdeken staan zonder te schuren... Hij had bij verkoop manen van 1.20 meter lang en amper jeuk **\O/**

Voor eczemers zweer ik bij de oerbala s en vitalbiks/slobber.
Oerbalans is in poeder maar ook in brokjes te krijgen.
Is prijzig spul, maar voor mijn eczemer absoluut een uitkomst en de prijs daarom ook zeker waard geweest bij mij +:)+


Dus een combi van deze is een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:31 



 
Profiel   

Ik vind het ook een interessant product voor mijn eczemer. Ik kan alleen nergens vinden of het te combineren valt met metazoa en of het jaarrond gevoerd kan worden. Idealiter zou ik er graag binnen nu en een korte tijd mee starten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:42 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Ik vind het ook een interessant product voor mijn eczemer. Ik kan alleen nergens vinden of het te combineren valt met metazoa en of het jaarrond gevoerd kan worden. Idealiter zou ik er graag binnen nu en een korte tijd mee starten :)


Oerbalans kan het hele jaar gevoerd worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:51 



 
Profiel   

Caily schreef
Handig baudyh! Ik ga het hier aan 3 merries voeren, misschien de 4de ook (die is van een vriendin). Bezorg/verzend jij ook?


Tot 10 kg wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 23:00 



 
Profiel   

De mijne stond permanent op oerbalans.
In combi met vitalslobber was voor mijn eczemer een absolute positieve uitkomst... Ik had toen de poeder van oerbalans en vitalslobber omdat die knappe man de poeder uit de bix blies... Dus daarom de slobber...

Mijn huidige paard krijgt ook oerbalans momenteel maar dan de biksvorm... Mijn merrie begint nu langzaamaan weer wat meer te glanzen... Binnenkort ga ik voor haar ook vitalslobber ophalen en hoop dat dit bij dit paard weer een gouden combi is +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 00:21 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden! Ik vind die vital slobber ook wel een goede.

Ik ga iig kijken voor die brokjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 09:00 



 
Profiel   

Ik heb nu een proef pakket voor beiden. Zowel poeder als brok. Ik weet nog niet op welke ik over ga, maar vitalbix slobber klinkt ook wel goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 10:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 13 [ 323 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen