erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:23

Hier ook geen jeuk. Maar ik ga uit van beschadigde organen die nu verder hersteld zijn dan vorig jaar. En voer naast oerbalans nog meer. Plus dat ze drachtig is. En het nog vroeg in het seizoen is. Dus ik juich nog niet hoor. Geen deken overigens. Ook niks gesmeerd.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:07

evelienn28 schreef:
Hey even een schopje voor dit topic.
Vraagje zijn hier mensen die oerbalans geven bij hun eczemer?
Merken jullie duidelijk verschil?
Ik geeft het sinds februari hij heeft op het moment geen last van jeuk, heeft overigens wel een deken om.
Kan nog niet echt zeggen of het helpt aangezien het sezioen nog niet zolang begonnen is.
Was even benieuwd hoe de ervaringen zijn :)


Mijn voorgaande eczemer kreeg oerbalans met vitalbrok.

Dat had hij toen ik hem een weekje had
Afbeelding

En dit was een half jaar later.
Stuk dikker en langer en grotendeels jeukvrij
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:13

Ik voerde dat aan mijn eczemer. Maar hij vond het niet echt lekker en ik kon er moeilijk supplementen door mixen. Daarnaast deed het niet veel voor hem, dus nu krijgt hij VitalBix en dat gaat heel goed. Alleen wat leuk door verharen op zijn hoofd, maar dat is elk jaar.

Hij heeft wel manen dus ook door OerBalans geen extra jeuk. En een deken sinds eind maart

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:26

Ik merk duidelijk verschil. Mijn oudje van 27 die tot deze winter geen last had van jeuk. Hij ging deze winter mega jeuken. Echt geen beestjes te vinden. Geen idee wat het was. Na een koliek begonnen met darmbalance en later over op oerbalance is het echt stukken minder.

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:36

Oke dus wel aardig positief zo te lezen.
Die van mij had in de periode december-januari wel veel jeuk ging zo op de stenen liggen rollen.
Heb hem toen geschoren en vanaf februari de oerbalans gegeven.
Toen was het wel redelijk onder controle kwa jeuk.
Ik hoop dat het zo blijft ook in de warmere periode.
Ben tot dus ver wel tevreden over de oerbalans.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:19

Ik heb inmiddels alle paarden op de oerbalance. ( 7 stuks) niet goedkoop maar super tevreden. Ben ook heel benieuwd hoe het met het drachtig worden gaat. De eerste is al drachtig in 1 x benieuwd naar de andere 3!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:29

baudyh schreef:
Ik heb inmiddels alle paarden op de oerbalance. ( 7 stuks) niet goedkoop maar super tevreden. Ben ook heel benieuwd hoe het met het drachtig worden gaat. De eerste is al drachtig in 1 x benieuwd naar de andere 3!


Het lijkt niet goedkoop maar met een emmer van 40 euro doe ik toch wel zo 3 maanden (1 paard) dus dan valt het toch weer mee. Heb nu 15 kg gekocht laatst. Dus daar doe ik dan zeker wel bijna een jaar mee hahaha. Dan is het toch wel weer te doen qua prijs.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:17

Marije_1997 schreef:
baudyh schreef:
Ik heb inmiddels alle paarden op de oerbalance. ( 7 stuks) niet goedkoop maar super tevreden. Ben ook heel benieuwd hoe het met het drachtig worden gaat. De eerste is al drachtig in 1 x benieuwd naar de andere 3!


Het lijkt niet goedkoop maar met een emmer van 40 euro doe ik toch wel zo 3 maanden (1 paard) dus dan valt het toch weer mee. Heb nu 15 kg gekocht laatst. Dus daar doe ik dan zeker wel bijna een jaar mee hahaha. Dan is het toch wel weer te doen qua prijs.


Ik ben gelukkig zelf dealer. Maar bij mij gaat er een zak van 25 kg per maand door. 7 paarden en nu 2 veulens. Eentje eet het al mee. Dus ja

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:23

is 25kg de brok? Ik voerde een zak 15kg poeder per maand met 3 paarden had ik berekend. Maar heb hem nu nog lang niet op en de maand is al bijna om. Misschien toch iets fout berekend :+

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 15:31

Vanwege de vele goede ervaringen hebben wij enkele weken terug de oerbalans gekocht en voeren het nu. Kan er weinig van zeggen nog eigenlijk.

Ik had voor een luchtwegklant de longvitaal, maar die deed niks, dus ik was wel huiverig.

Maar voor een ander paard toch de darmbalans ook gaan proberen en die lijkt wisselend aan te slaan.

Het is zeker wel een duur product, dus we gaan erover nadenken wat we na deze zak gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:43

baudyh schreef:
Marije_1997 schreef:


Het lijkt niet goedkoop maar met een emmer van 40 euro doe ik toch wel zo 3 maanden (1 paard) dus dan valt het toch weer mee. Heb nu 15 kg gekocht laatst. Dus daar doe ik dan zeker wel bijna een jaar mee hahaha. Dan is het toch wel weer te doen qua prijs.


Ik ben gelukkig zelf dealer. Maar bij mij gaat er een zak van 25 kg per maand door. 7 paarden en nu 2 veulens. Eentje eet het al mee. Dus ja


Dan ga je er idd wel hard door heen met 8 die er van eten. Vind het wel jammer dat er geen ton/emmer meer bij zit. Heb het nu in de 4kg emmers verdeeld. En 1 snoepjes emmer van epplejeck. Zo'n zal vind ik super vervelend. Thuis kan ik het niet kwijt, en op stal zo neerzetten iis vragen om vreterij van ratten/muizen er in.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:46

Maar je kan toch los ook een ton of emmer aanschaffen?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 15:57

Ik vind het juist fijn dat het niet in een emmer zit. Ik vraag pit-pit juist ook alles in zakken te leveren. Barst van de emmers en er zou dan elke maand een emmer bij komen.

We voerden vroeger marstall force en ik had op het laatst 20 emmers staan. Doe mij maar zakken juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:01

superpony schreef:
Ik vind het juist fijn dat het niet in een emmer zit. Ik vraag pit-pit juist ook alles in zakken te leveren. Barst van de emmers en er zou dan elke maand een emmer bij komen.

We voerden vroeger marstall force en ik had op het laatst 20 emmers staan. Doe mij maar zakken juist.


Ik heb maar 1 voerton waar 20kg brok net in kan haha. Dus ik had het niet erg gevonden. Kan alleen nergens gewoon goedkope grote tonnen vinden. Alles moet meteen zo duur zijn helaas.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 16:06

Marije_1997 schreef:
superpony schreef:
Ik vind het juist fijn dat het niet in een emmer zit. Ik vraag pit-pit juist ook alles in zakken te leveren. Barst van de emmers en er zou dan elke maand een emmer bij komen.

We voerden vroeger marstall force en ik had op het laatst 20 emmers staan. Doe mij maar zakken juist.


Ik heb maar 1 voerton waar 20kg brok net in kan haha. Dus ik had het niet erg gevonden. Kan alleen nergens gewoon goedkope grote tonnen vinden. Alles moet meteen zo duur zijn helaas.


Ja sorry, maar alles rond paarden is duur. Je kan dikwijls ergens goedkoop of gratis voertonnen vinden. En 1 goede ton tegenover dat dure voer is echt geen dure investering. Een zak voer weg moeten gooien omdat ie aangevreten is, kapot gaat, nat wordt is al een ton.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:39

Caily schreef:
is 25kg de brok? Ik voerde een zak 15kg poeder per maand met 3 paarden had ik berekend. Maar heb hem nu nog lang niet op en de maand is al bijna om. Misschien toch iets fout berekend :+


Ja ik voer de brok

Ik heb 7 grote paarden en hou het gegeven advies 90-120 gram per dag hoog aan. 7 x 120 gram. 840 gram en het veulen minder. Dus rond de 900 gram per dan.
Ecostyle adviseert dat dit genoeg is maar ik geef er wel merrie brok naast , wel een stuk minder.
Afbeelding
Gemaakt in januari ( net gekocht)voor de oerbalance en 2 mnd later

Afbeelding

Deze is inmiddels weer verkocht. Maar hier heeft de oerbalance zich wel terug verdiend

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:06

Is dat een jaarling? Die is beter door de vacht dan menig volwassen koudbloed := Dat is iets wat hier ook opvalt. Maar ik voer naast de oerbalans ook nog meer.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:35

Ik heb afgelopen week ook een zak Oerbalans binnen gekregen. Mijn paard heeft niks bijzonders wat betreft kriebels, mest of verharing.Nu net een dag of 3 aan het voeren en ik ben erg benieuwd hoe ze het hierop gaat doen en of en wat er eventueel nog gaat verbeteren bij haar.

Snoopysnoep
Berichten: 88
Geregistreerd: 17-12-19
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:54

Romy Oudshoorn heeft er ook een video op yt over gemaakt

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:58

Maar dat is gesponsord dus in hoe verre is dat eerlijk beoordeeld?

Ik vind het best een duur product. Dus ik vraag me af wat het een paard kan opleveren.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:18

Caily schreef:
Is dat een jaarling? Die is beter door de vacht dan menig volwassen koudbloed := Dat is iets wat hier ook opvalt. Maar ik voer naast de oerbalans ook nog meer.


Ja word in mei 1 jaar.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:21

Mijn paarden krijgen inmiddels al bijna een jaar Oerbalans en ondanks dat het idd wat prijzig is ben ik er zeer te spreken over! :)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:41

Tribunals schreef:
Mijn paarden krijgen inmiddels al bijna een jaar Oerbalans en ondanks dat het idd wat prijzig is ben ik er zeer te spreken over! :)


Welk verschil merk jij?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:45

Saaams schreef:
Tribunals schreef:
Mijn paarden krijgen inmiddels al bijna een jaar Oerbalans en ondanks dat het idd wat prijzig is ben ik er zeer te spreken over! :)


Welk verschil merk jij?


Een prachtig glimmende vacht! Heb Jack bijvoorbeeld afgelopen jaar voor het eerst niet geschoren en hij verhaart snel en moeiteloos. Paarden hebben nooit wat en vindt het een mooie samenstelling van kruiden, vitaminen, mineralen en sporenelement :j

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:48

Wat voeren jullie naast / bij oerbalans?