erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:07

Ik voer het naast mijn gewone rantsoen aan mijn merrie. Het zijn maar kleine brokjes in kleine hoeveelheid dus als standaard rantsoen lijkt me dan niet. In combi met vitalbix vind ik het een fantastische supplement erbij. Ik wil niet anders meer

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:15

Het is een volledig vitamine/mineralen rantsoen, dus vitalbix ernaast voeren is niet nodig.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:00

Ik geloof dat ik het begin te snappen.
Je geeft het dus eigenlijk om aan alle vitamines en mineralen te voldoen. Wil je daarnaast nog wat meer energie of een wat voller paard dan zou je er nog wat naast moeten voeren?

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:14

Inderdaad.
Je kunt Ecostyle ook om advies vragen.
Ze reageren best wel snel op mail en Facebook bericht

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:31


Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:41

Hai,
ik hoorde dat de brokjes Oerbalans niet lang houdbaar zijn, dat dat ook een van de redenen is dat veel winkels ze niet op voorraad hebben liggen. Ik ben van plan vandaag nog een zak van 25kg te bestellen, dan heb ik voldoende voor bijna een half jaar (paard van 900kg)
ik heb Ecostyle hier ook al berichtje over gedaan, maar nog geen reactie.

Weeten jullie of een zak wel een half jaar mee kan gaan?

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:36

De brokjes zijn 9 maanden houdbaar. :-)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:16

Hilde_ schreef:
De brokjes zijn 9 maanden houdbaar. :-)

Ik had al een berichtje terug idd en gelijk besteld, komt vanmiddag binnen :)

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:20

Hoeveel voeren jullie hiervan?
15-20 gram per 100kg paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:27

Jaan81 schreef:
Hai,
ik hoorde dat de brokjes Oerbalans niet lang houdbaar zijn, dat dat ook een van de redenen is dat veel winkels ze niet op voorraad hebben liggen. Ik ben van plan vandaag nog een zak van 25kg te bestellen, dan heb ik voldoende voor bijna een half jaar (paard van 900kg)
ik heb Ecostyle hier ook al berichtje over gedaan, maar nog geen reactie.

Weeten jullie of een zak wel een half jaar mee kan gaan?


De voorraad in de winkels is beperkt omdat het gewoon niet veel gekocht word. Helaas. Heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu wss een week geen oerbalans kan bij voeren :( zou gister binnenkomen, maar word pas eind volgende week. En m'n 4kg poeder is bijna op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:28

Lynn_H schreef:
Hoeveel voeren jullie hiervan?
15-20 gram per 100kg paard?


Ik voer mijn paard van 1. 60m die tussen de 500/600 kg zit 100 gram poeder.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:11

Ik heb mijn paarden ook op de oerbalans, en darmbalans gehad. Mn therapeut zocht 'proefpaarden' voor haar eigen ervaringen. Dus kon ik voor een gereduceerd tarief een hele grote emmer/ton en een standaard emmer krijgen. Ook hadden we een hele vragen lijst ingevuld en moest ik foto's maken van de mest voor het gebruik van oer/ darm balans en na. Om je de waarheid te zeggen. Ik merkte weinig verschil. De mest bleef even mooi.

Waar mijn paard momenteel op staat is: 2x daags 80 gram pure horse kruidenmix (Okapi)/ 2 handjes Alpengrün slobber mash/ 1 handje Marshtal mix/2 scheppen Laminea Plus.

Voor ons dus geen oer/darm balans meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:28

MargrietJonk schreef:
Ik heb mijn paarden ook op de oerbalans, en darmbalans gehad. Mn therapeut zocht 'proefpaarden' voor haar eigen ervaringen. Dus kon ik voor een gereduceerd tarief een hele grote emmer/ton en een standaard emmer krijgen. Ook hadden we een hele vragen lijst ingevuld en moest ik foto's maken van de mest voor het gebruik van oer/ darm balans en na. Om je de waarheid te zeggen. Ik merkte weinig verschil. De mest bleef even mooi.

Waar mijn paard momenteel op staat is: 2x daags 80 gram pure horse kruidenmix (Okapi)/ 2 handjes Alpengrün slobber mash/ 1 handje Marshtal mix/2 scheppen Laminea Plus.

Voor ons dus geen oer/darm balans meer.


Ik voer nu ruim sinds begin januari oerbalans, maar merk ook nog vrij weinig.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:28

Marije_1997 schreef:
De voorraad in de winkels is beperkt omdat het gewoon niet veel gekocht word. Helaas. Heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu wss een week geen oerbalans kan bij voeren :( zou gister binnenkomen, maar word pas eind volgende week. En m'n 4kg poeder is bijna op.


Ik heb gisteravond bij Agradi besteld (hier in de buurt is er geen winkel die t heeft) en wordt vanmiddag rond half 4 al hier geleverd! +:)+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:36

IncelloAndMe schreef:
Ik mocht SoepelGewricht testen voor hen en vond het wel een super goed product! Paard at het ook heel graag :) Mijn paard heeft spat en liep op dat moment echt mank als hij geen supplementen kreeg. Met SoepelGewricht liep hij echt weer goed!


Ik heb het keer gewonnen maar mijne at het niet

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:36

Marije_1997 schreef:
Jaan81 schreef:
Hai,
ik hoorde dat de brokjes Oerbalans niet lang houdbaar zijn, dat dat ook een van de redenen is dat veel winkels ze niet op voorraad hebben liggen. Ik ben van plan vandaag nog een zak van 25kg te bestellen, dan heb ik voldoende voor bijna een half jaar (paard van 900kg)
ik heb Ecostyle hier ook al berichtje over gedaan, maar nog geen reactie.

Weeten jullie of een zak wel een half jaar mee kan gaan?


De voorraad in de winkels is beperkt omdat het gewoon niet veel gekocht word. Helaas. Heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu wss een week geen oerbalans kan bij voeren :( zou gister binnenkomen, maar word pas eind volgende week. En m'n 4kg poeder is bijna op.


Waarom bestel je dan niet via de webshop van Ecostyle zelf?
Snelle levering aan huis.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:43

helaas woon je niet in de buurt want ik heb alles op voorraad, maar ja Drenthe is te ver weg denk ik

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 07:46

Waar in Drenthe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:09

Marie111 schreef:
Marije_1997 schreef:


De voorraad in de winkels is beperkt omdat het gewoon niet veel gekocht word. Helaas. Heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu wss een week geen oerbalans kan bij voeren :( zou gister binnenkomen, maar word pas eind volgende week. En m'n 4kg poeder is bijna op.


Waarom bestel je dan niet via de webshop van Ecostyle zelf?
Snelle levering aan huis.


Omdat ik nooit thuis ben zelf. En m'n ouders werken ook gewoon. Waardoor regelmatig niet bezorgd kan worden. Dan haal ik het liever in de winkel. En als welkoop zegt het afgelopen donderdag te leveren (10 dagen, 10de besteld) en dan dat ik er zelf achter aan moet om te horen dat er leverongsproblemen zijn. Dan had ik het ook niet via ecostyle zelf gekregen. Het word nu hopelijk aankomende maandag. Dan staatje 1 a 2 dagen zonder oerbalans. Kan geen kwaad, vind het wel jammer. Maar probleem van leveren ligt dus bij ecostyle zelf.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:19

Marie111 schreef:
Waar in Drenthe?

Dalen bij Coevorden

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:06

Ik voer het naast mijn gewone voer (hooi en hayster healthy herbs) moet zeggen dat het probleembeen nog steeds dunner is dan verwacht met toch minder weidegang dan anders met dit stomme weer. Als de emmer op is even pauze om te kijken of het zo blijft, anders koop ik weer nieuw.

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:41

Is oerbalans ook geschikt om een paard beter op gewicht te krijgen? Heb een paard wat in de winter afvalt, met de stofwisselingskuren van Nastrop (Jan Jonas) gaat het beter. Helaas zijn die kuren nogal duur en zou dit een mooie vervanger kunnen zijn.. het schijnt dat hij stoffen te kort komt die ze normaal per seizoen bij elkaar scharrelen.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:43

Ik gebruik het in plaats van zijn kuren en ben er meer tevreden over. Alleen is dit wel duurder uiteindelijk dan twee keer per jaar een kuur van hem denk ik.

powerhorse2

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-01-16

Re: erv ecostyle oerbalans, darmbalans etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:57

Heb 2 welshA ponys op de oerbalans staan en doen t goed. De mest is bij 1 absoluut verbeterd ze had dunnere mest.
Toen ik het ging voeren merkte ik direct dat ze meer gingen plassen.
Ze eten het prima die brokjes.
De grote zak brok is inderdaad boven de 100 euro maar als je uitrekent wat je geeft per dag doe je veel langer met de zak en is het per voerbeurt dus laag in kosten.

Heb 1x de darmbalans gebruikt werkte goed vond dat duur want eigenlijk had ik een 2e nodig.

Colosan hebben we hier standaard in huis voor geval dat

En sinds kort ook Pyrogenium
Welke zorgt voor een toename van witte bloedcellen (lymfocyten) en een toename van de activiteit van ''vreetcellen''. Een eventuele ontsteking bij paarden wordt snel geremd door de witte bloedcellen en opgeruimd door de ''vreetcellen''. Zo wordt het zelfgenezingsproces van het paard geactiveerd en verbetert het immuunsysteem.

✓ Ondersteunt bij droes, hoefzweren en mok
✓ Activeert zelfgenezing
✓ Stimuleert weerstand

Lees meer
ASSORTIMENT: Homeopathische diergeneesmiddelen
TOEPASSING: Weerstand, Ontstekingen, Virussen en infecties
INGREDIËNT(EN): Pyrogenium D15, Lachesis D8, Argentum metallicum D30 aa

die laatste is wegens de oprukkende droes ivm weerstand en de kans van mokklachten nu t zo nat is buiten.

Van deze laatste heb ik dus nog geen ervaring

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:02

Hey even een schopje voor dit topic.
Vraagje zijn hier mensen die oerbalans geven bij hun eczemer?
Merken jullie duidelijk verschil?
Ik geeft het sinds februari hij heeft op het moment geen last van jeuk, heeft overigens wel een deken om.
Kan nog niet echt zeggen of het helpt aangezien het sezioen nog niet zolang begonnen is.
Was even benieuwd hoe de ervaringen zijn :)