Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:51

Ik heb nieuwe lading kruidenhooi, kan ik vanaf eind juli gaan voeren, ruikt al heerlijk, maar nog geen ervaring. Ik heb ook bundels weidehooi, dat is serieus het beste hooi dat ik in jaren gegeven heb. Absoluut stofarm, fijne structuur, maar niet te fijn en kan het dus in netten doen, op de grond leggen. De paarden zijn er verzot op.

ikbencarmen

Berichten: 280
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:39

Hebben jullie ervaring met de kleine baaltjes een een paard met stofallergie?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:08

ikbencarmen schreef:
Hebben jullie ervaring met de kleine baaltjes een een paard met stofallergie?


Hier ging het goed, maar ik vond het niet minder stoffig dan de baaltjes van de plaatselijke boer en doordat het heel fijn en kort gesneden was miss wel juist stoffiger.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:12

Ik heb er helaas ook een staan met astma.

Ik kwam Venhorst tegen op horse event en het klonk heel interesant dat ontstofte hooi. Ik vraag me alleen af als ik een paar balen bestel dan word het toch stoffig van het liggen :?

Edit: Ik zie nu pas de prijzen :oo
Laatst bijgewerkt door felicity op 21-09-23 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:24

felicity schreef:
Ik heb er helaas ook een staan met astma.

Ik kwam Venhorst tegen op horse event en het klonk heel interesant dat ontstofte hooi. Ik vraag me alleen af als ik een paar balen bestel dan word het toch stoffig van het liggen :?

Ze komen al stoffig aan :=

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:33

Spenk schreef:
felicity schreef:
Ik heb er helaas ook een staan met astma.

Ik kwam Venhorst tegen op horse event en het klonk heel interesant dat ontstofte hooi. Ik vraag me alleen af als ik een paar balen bestel dan word het toch stoffig van het liggen :?

Ze komen al stoffig aan :=

:? Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Na het zien van de prijzen ga ik ook maar opzoek naar goede kwaliteit voordroog.
Vind ze ook behoorlijk prijzig.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:37

Het is gewoon hooi en als het een stoffige partij was is het ook ondanks ontstoffen stoffig.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:35

Spenk schreef:
Het is gewoon hooi en als het een stoffige partij was is het ook ondanks ontstoffen stoffig.


Dat was mijn ervaring ook met mijn laatste graszaadhooi bestelling. Stonk muf en schimmelig ook, daar heb ik contact over gehad en ze hebben het netjes omgeruild voor een andere bundel graszaadhooi.
Bleek wel van eenzelfde partij te zijn, dus uiteindelijk net zo stoffig (alleen geen schimmel). Ondanks dat ik aan had gegeven een hoefbevangen astmapatiënt te hebben. Dat hooi maak ik nu dus maar nat.

De andere bundels graszaadhooi waren steeds andere partijen en eigenlijk altijd wel van mooie kwaliteit. Prijs is stevig maar meestal wel ok met de kwaliteit.

Ik ben nu maar overgestapt naar Duits Kruidenhooi in de hoop dat dat niet te rijk is. Het ruikt geweldig, is mooi van kleur en ze eten het goed. Het is inderdaad ontstoft maar natuurlijk niet stofvrij zoals voordroog bijvoorbeeld.

De service van de bezorging is trouwens top, super aardige chauffeurs die echt mega handig met de heftruck zijn!

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:36

Nou ik heb meerdere mensen gezien die het kruidenhooi hadden laten analyseren en het torenhoog in suikers zat............ Dus ik hoop niet dat je een hoefbevangen patient dit zonder testen bent gaan voeren.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:45

Ai, een prijsverhoging van 10% voor het hooi. Nadat het in augustus ook al met 15% omhoog is gegaan. Ben mega blij met het Duitse kruidenhooi en de service. Maar twijfel nu wel weer meer over lokaal hooi.

Hoe kijken jullie naar deze prijsverhoging?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:57

Ik vind deze ook wel erg extreem hoor. Een baaltje komt dan op 8,33 en de baaltjes zijn lichter dan vorig jaar. Maar andere fouragehandels zijn ook zo duur en ik wil wel de garantie dat ik later in de winter ook nog hooi kan krijgen.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:31

Volgens mij is het ieder jaar het zelfde.. zodra het weer omslaat gaan de prijzen om hoog
Ook van vlas en zaagsel

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:56

Edit: verkeerd gerekend. Zie inderdaad overal dezelfde prijzen.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:13

Als je minder stoffig hooi wilt , moet je voor verpakt hooi gaan. JoPack bijvoorbeeld, dat hooi wordt ook meerdere malen gezeefd volgens mij, en daardoor is het stofarmer. En het wordt daarna verpakt in plastic, waardoor het ook in de opslag zo stofvrij mogelijk blijft.

Maar je haalt er niet eventuele schimmels mee weg waar een astmatisch paard op kan reageren. Dan ontkom je niet aan stomen, weken of voordroog denk ik.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:09

Buxy schreef:
Volgens mij is het ieder jaar het zelfde.. zodra het weer omslaat gaan de prijzen om hoog
Ook van vlas en zaagsel


Is ook wel zo. Maar dit jaar gaan ze wel erg hoog hoor.


Tancreda4 schreef:
Als je minder stoffig hooi wilt , moet je voor verpakt hooi gaan. JoPack bijvoorbeeld, dat hooi wordt ook meerdere malen gezeefd volgens mij, en daardoor is het stofarmer. En het wordt daarna verpakt in plastic, waardoor het ook in de opslag zo stofvrij mogelijk blijft.

Maar je haalt er niet eventuele schimmels mee weg waar een astmatisch paard op kan reageren. Dan ontkom je niet aan stomen, weken of voordroog denk ik.


Maar Jopack is wel ook gigantisch duur (en moeilijk te krijgen)

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:21

Klopt, dat zijn ze idd. Maar het is volgens mij een illusie dat gewone hooi baaltjes stofvrij kunnen zijn (en blijven).

Versace2011

Berichten: 94
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:43

Spenk schreef:
Nou ik heb meerdere mensen gezien die het kruidenhooi hadden laten analyseren en het torenhoog in suikers zat............ Dus ik hoop niet dat je een hoefbevangen patient dit zonder testen bent gaan voeren.


Een aantal fouragehandelaren stappen omwille vd vele suikers over op ander hooi dan Duits kruidenhooi. Heeft met het weer te maken zeggen ze. Is niet constant en dus schommelen de suikers in het gras te veel

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:10

Was altijd heel tevreden over Venhorst, maar afgelopen jaar toch wat mindere kwaliteit (muffig en soms zelfs ietwat schimmelig) hooi geleverd gekregen, en nu wederom een forse prijsstijging…
Ga toch maar weer lokaal om me heen kijken.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:43

Wij hebben deze zomer ook Venhorst laten komen met kruidenhooi. Nog nooit zo’n beroerd, stoffig, muffig hooi gehad. De pakjes waren gelukkig enorm klein/licht en waren relatief snel op.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:51

Ik ben benieuwd, hebben jullie ook contact met Venhorst opgenomen hierover?

Wij hebben zeker ook wel eens mindere balen gehad en wel eens balen retour gestuurd zonder problemen. Daarnaast eens een levering verzet omdat de binnengekomen vracht niet oke was. Was even lastig qua planning, maar vond ik wel netjes.

We hebben ook recent bij Haytoyou besteld, weliswaar luzernehooi, maar dat is me ook niet slecht bevallen.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 23:25

Goh, nee eerlijk gezegd niet.
Wel zijn beide mijn directe buren ook vanaf deze zomer gestopt bij Venhorst.

Onder het motto de grootgebruikers zal het goede spul wel krijgen, wij halen het wel weer lokaal.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:36

Wij zijn ook overgestapt naar een andere leverancier.
Meerdere keren slecht spul gehad, dan ook wel bericht gedaan en soms werdt er schoorvoetend wat vergoed (kreeg dan het geld van een halve baal terug omdat ik de andere helft volgens hun dan wel voeren kom ed)

Speedyspirit
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:24

Ik heb eerst mijn hooi ook bij Louis Venhorst altijd besteld maar ben nu overgestapt naar Corsten Fourage, ze hebben een speciale kleine bus om het hooi en stro te leveren, ook nemen ze een kleine machine mee om het in je opslag te zetten. De kwaliteit is super en je merkt ook dat ze erg gericht zijn op kleinere klanten in plaats van alleen de hele grote.

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:37

Mag ik vragen wat je daar per kg betaald? Ik ben ook op zoek naar een andere leverancier.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:09

Wij kopen ons hooi nu bij Souman Agro, Marknesse. Uitstekende kwaliteit hooi ( wij hebben het Duitse kruidenhooi), veel keuze in soorten en formaten. Goede service en ze brengen ook thuis ( vanaf een bepaalde hoeveelheid).