Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:20

Verkopen deze ook verpakte balen hooi? Ik kan ze alleen buiten opslaan en heb een paard met stofallergie.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:25


Speedyspirit
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:25

AnnedB schreef:
Mag ik vragen wat je daar per kg betaald? Ik ben ook op zoek naar een andere leverancier.


Ik betaal daar nu €0,31/kg voor grote balen hooi en €0,42/kg voor de kleine baaltjes. Daar zit wel echt bijna geen stof in!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:49

ElCid schreef:
felicity schreef:
Verkopen deze ook verpakte balen hooi? Ik kan ze alleen buiten opslaan en heb een paard met stofallergie.


https://www.souman-agro.nl/product/midi ... og-hooi-2/ Ja, dus :D.


Interesant.

Alleen jammer dat je niet meteen prijzen kunt zien en je de kwaliteit niet weet vantevoren.
Vind het toch altijd weer spannend verpakte balen bestellen.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:27

felicity schreef:
Interesant.

Alleen jammer dat je niet meteen prijzen kunt zien en je de kwaliteit niet weet vantevoren.
Vind het toch altijd weer spannend verpakte balen bestellen.


Als je aantal stuks aanklikt en dan transportafstand krijg je een prijs. Bijv. als je er 10 besteld en het moet over max. 30 km vervoerd worden zijn ze 31,- per baal. Meer balen is goedkoper afhankelijk van de afstand.

Ze leveren echt prima kwaliteit; vriendin van ons laat bijv. regelmatig hooi bezorgen in Noordwijk en die wil ook niet anders meer.

Voor de grotere verpakte balen kan je altijd een offerte aanvragen of bellen.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:49

We gaan naar 8,81 per baaltje kruidenhooi. :')

Spijt dat ik VIP-member ben geworden en dat dus nooit meer ‘terug verdien’ als ik nu naar een andere hooileverancier ga.

Dalen de prijzen in het voorjaar vaak (zo rond mei)?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:07

Vorig jaar kon je eind mei de nieuw oogst bestellen met korting. Toen zaten de balen kruidenhooi op 5,95.
Die zijn dan te voeren vanaf augustus. Half juni was vorig jaar de oude oogst op. Half augustus ging de prijs met 15 euro omhoog, half oktober ook en nu dus half januari. In 2022 ging de prijs ook in oktober omhoog.

Ben je net vip member geworden? Ik heb in iedergeval met mijn membership van juni het er wel uit. Met 7,5 dierendag korting, en ook 15% black friday. Verjaardagscode is 25 euro. En dan ook nog dubbel piggy ergens. En dan verwacht ik ergens ook nog in het voorjaar nog wel een keer extra korting (dat was vorig jaar ook). Hoewel ik er nu nog 1 heb besteld voor de oude prijs met een levering van februari. Dus misschien heb ik maart niet meer nodig (als het gras wil groeien). Dan wacht ik op de nieuwe oogst.

Het is vooral een kwestie van goed plannen. Ik heb het hele seizoen nog niet betaald voor de prijs zonder korting. Duurste wat ik uit was is 7,15 euro per baal.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:46

Veulen84 schreef:
Vorig jaar kon je eind mei de nieuw oogst bestellen met korting. Toen zaten de balen kruidenhooi op 5,95.
Die zijn dan te voeren vanaf augustus. Half juni was vorig jaar de oude oogst op. Half augustus ging de prijs met 15 euro omhoog, half oktober ook en nu dus half januari. In 2022 ging de prijs ook in oktober omhoog.

Ben je net vip member geworden? Ik heb in iedergeval met mijn membership van juni het er wel uit. Met 7,5 dierendag korting, en ook 15% black friday. Verjaardagscode is 25 euro. En dan ook nog dubbel piggy ergens. En dan verwacht ik ergens ook nog in het voorjaar nog wel een keer extra korting (dat was vorig jaar ook). Hoewel ik er nu nog 1 heb besteld voor de oude prijs met een levering van februari. Dus misschien heb ik maart niet meer nodig (als het gras wil groeien). Dan wacht ik op de nieuwe oogst.

Het is vooral een kwestie van goed plannen. Ik heb het hele seizoen nog niet betaald voor de prijs zonder korting. Duurste wat ik uit was is 7,15 euro per baal.


Ik zie wel dat je alleen nog 10 euro korting kan krijgen per 1000 piggy punten, klopt dat? Voorheen waren 2000 punten toch 25 euro korting (o.i.d)?

Ja lastig, omdat je dus niet precies weet wanneer welke korting komt als VIP. Ik doe ongeveer 3,5 maand met een levering. Moet half mei weer bestellen.

Goed plannen inderdaad. Thanks! :D

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 01:10

xRivaldo schreef:
Ik zie wel dat je alleen nog 10 euro korting kan krijgen per 1000 piggy punten, klopt dat? Voorheen waren 2000 punten toch 25 euro korting (o.i.d)?

Ja lastig, omdat je dus niet precies weet wanneer welke korting komt als VIP. Ik doe ongeveer 3,5 maand met een levering. Moet half mei weer bestellen.

Goed plannen inderdaad. Thanks! :D


Ja de 25 is er uit, Maar ze hebben de 50 verlaagd naar 2500 punten, dus dat is wel echt de moeite waard.
Voer je het hele jaar hooi? Die korting in mei voor het nieuwe hooi loont echt wel de moeite.

Overigens was mijn vip in juni nog 99 euro. Die is nu 149. Dat maakt het wel een stuk lastiger om het er uit te halen.

ikbencarmen

Berichten: 280
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:58

Is bij jullie de kwaliteit van de kleine baaltjes Duits kruidenhooi op dit moment ook wat minder?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:46

ik ben erg tevreden over de bundels die ik nu heb. Wat maakt voor jou de kwaliteit minder?

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:54

Ik ben ook tevreden! Vorige lichting was wat fijner, dit hooi is iets stengeliger. Paarden eten het nog steeds graag!

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:17

Edit; wil in privé bericht wel delen. Hier ook veel mindere kwaliteit. Ga ze morgen even bellen i.p.v. hier mijn beklaag te doen. Ze zijn altijd uiterst behulpzaam.
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 10-03-24 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:22

Ik had een baaltje of 3 die ontzettend stonken naar sloot en ook riet bevatten, voor de rest lijken het mooie baaltjes te zijn. Wel heel verschillend in structuur steeds, van heel fijn naar vrij grof. Dus ik hoop dat ik geen 'slootbaaltjes' meer tegen kom (vriend had al een deel gestapeld voor ik thuis was, dus heb niet alles gezien). Anders ga ik toch even contact op nemen.
Weidehooi trouwens, niet het kruidenhooi.

Welke giftige planten had jij erin zitten Rivaldo?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:46

Ik heb ook wel eens een baaltje of 2/3 er tussen zitten die anders is. Maar het meeste van de afgelopen 3 leveringen is grof en bevat weinig stof. Waar ik super blij mee ben voor de 2 met stofgevoeligheid op stal. De fijnere baaltjes iets stoffiger gaan apart voor mijn oude merrie. Wel het kruidenhooi, niet het weidehooi.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:40

Hier in een bundel kruidenhooi gehad waar er eikenblad en esdoorn zaden tussen zaten.

Die zijn ze om komen ruilen voor een nieuwe bundel die wel goed was :)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:32

Is er iemand hier die wel eens een baaltje op de weegschaal heeft gelegd?

En toevallig iemand die hier wel eens de ontstofte baaltjes in plastic heeft gehad? Is dat meer hooi of echt een soort kuil?

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:39

De ontstofte baaltjes in plastic is echt ontstoft kruidenhooi in een plasticje, niets meer, niets minder :)

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 17:57

Is er hier iemand die weet wat de afmetingen zijn van een pallet vlas met 54 stuks? En dan met name de hoogte. In principe kan het in de schuur gebracht worden met een heftruck oid, maar de deur is maatgevend natuurlijk, schuur zelf is hoog genoeg.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:22

Puchje schreef:
De ontstofte baaltjes in plastic is echt ontstoft kruidenhooi in een plasticje, niets meer, niets minder :)


Zijn ze geschikt voor een paard met stofallergie?

Ik zit een beetje te twijfelen. Kom net wat baaltjes hooi tekort. Dacht misschien is het slim om met oog op de zomer een paar verpakte baaltjes te nemen. Maar omdat er staat dat het kan condenseren vroeg ik me af of het meer voordroog achtig was.
Kwa prijs scheelt het niet zo veel. 195 euro voor 21 baaltjes (9,30) of 24 pakken voor 220 (9,25). Op de site staat dat de baaltjes 20 kg zijn en de pakken 15 kg... Daarom vroeg ik me ook af of iemand die baaltjes wel eens gewogen had. Heb niet het idee dat die van dit jaar ook echt 20 kg zijn.


Moska schreef:
Is er hier iemand die weet wat de afmetingen zijn van een pallet vlas met 54 stuks? En dan met name de hoogte. In principe kan het in de schuur gebracht worden met een heftruck oid, maar de deur is maatgevend natuurlijk, schuur zelf is hoog genoeg.


Venhorst zegt dat ze een deur nodig hebben van 2.35 meter hoog en breed 2.7 meter om te leveren binnen.

Fika
Berichten: 188
Geregistreerd: 05-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:03

Veulen84 schreef:
Is er iemand hier die wel eens een baaltje op de weegschaal heeft gelegd?

En toevallig iemand die hier wel eens de ontstofte baaltjes in plastic heeft gehad? Is dat meer hooi of echt een soort kuil?
Ik heb dit gedaan, omdat ik niet geloofde dat de baaltjes wogen wat in de beschrijving stond, en dat klopte. :)
Ze waren tussen de 11 en 14 kg bij mij.

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:12

Ze hebben duidelijk verschil in gewicht, ingepakt en niet ingepakt. Heb ze niet op de weegschaal gehad, maar ik voel het heel duidelijk. Dus netto maakt het meer verschil dan je denkt, denk ik.

En bel ze gewoon even morgen, ze denken echt goed met je mee! Dan weet je of je die pallet vlas kunt bestellen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 23:36

Ik had ze geapped. En ze zeggen zelf balen zijn tussen de zo'n beetje 20 kg. (De bundel totaal moet 400kg zijn) En de verpakte zijn 15 kg. Maar ik til de meeste balen zelf makkelijk op. Wat me sterk doet vermoeden dat ze dus minder zijn dan 20 kg. Als de verpakte dan ook duidelijk minder zijn dan 15 kg is er wel iets prijsverschil. Lastige keuze...

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:20

Ik heb best een periode Venhorst hooi gevoerd, ik weeg het hooi van mijn paard af, plus dat ik wel eens baaltjes aan de weegschaal heb gehangen, de 20 kilo heb ik vrijwel nooit gehaald, eerder tussen de 13/17 kilo.

Maar dit heb je helaas overal.
De grote balen komen wel beter uit qua gewicht overigens.