Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 25 [ 616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Louis Venhorst hooi

 
Profiel   

Maar Louis Venhorst is ook niet goedkoop, dus daar zou je wel kwaliteit van mogen verwachten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:43 



 
Profiel   

Ik weet het, maar het is was dus een aantal jaar geleden wel prima spul. Wij zijn ook niet voor niets overgestapt naar een andere leverancier!
Het succes lijkt ze een beetje naar het hoofd gestegen met alle gevolgen van dien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:53 



 
Profiel   

Ja en daarmee denk ik dat prijs dus niet alle zegt. Ik haal nu al paar jaar bij een boer hier in het dorp. Eigenlijk altijd mooi spul. Grote zware pakjes en weinig stof. Betaal er €5 per pakje voor en mag reserveren zoveel ik dan wil voor het jaar en het gewoon per keer ophalen en betalen echt ideaal. En als er eens een pakje bijzit die niet oke is krijg ik een nieuwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:56 



 
Profiel   

ElCid schreef
Ik weet het, maar het is was dus een aantal jaar geleden wel prima spul. Wij zijn ook niet voor niets overgestapt naar een andere leverancier!
Het succes lijkt ze een beetje naar het hoofd gestegen met alle gevolgen van dien.

Het waren ook wel mindere jaren natuurlijk. Dat merk ik ook wel in het hooi van mijn locale leverancier. Maar dan nog verwacht ik meer van deze leverancier voor de prijs die ze er voor vragen.

@ Spenk, ik betaal hetzelfde voor hooi. Voor dat geld per baal brengt hij het bij me thuis het hele jaar door. Afgelopen keer had ik een levering die ik wat muf vond. Was onderste laag uit een vak. Ik heb dan aangegeven en kreeg direct een andere levering. Helaas is de beste man al op leeftijd, dus kijk wel af en toe naar andere mogelijkheden, vandaar dat ik op dit topic stuitte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:28 



 
Profiel   

Ik vind het ergens zo gek dat ik ons hooi (van Venhorst) op dit moment niet herken ik de klachten hier. Zeker de laatste paar leveringen is echt mooi weidehooi dat met veel smaak wordt gegeten.
We hebben de afgelopen jaren zeker wel eens een te stoffige lading gehad, merkte dit vooral bij de laatste bestelling voor het volgende seizoen en ook twee keer een setje balen die niet gegeten werden, maar deze werd kosteloos op gehaald en verrekend met de volgende bestelling.

Hier dus eigenlijk heel erg tevreden. Natuurlijk zou ik liever iets minder uitgeven én nog liever lokaler halen, maar merk dat dat nog niet zo makkelijk is voor de beperkte opslag die we hebben. Veel in plastic hier en dat willen we niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:28 



 
Profiel   

Ik herken het gelukkig ook niet, heb echt maar zelden een paar mindere balen. En problemen werden altijd netjes opgelost. En ik ben echt wel kritisch op mijn hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:49 



 
Profiel   

RianneH schreef
Ik vind het ergens zo gek dat ik ons hooi (van Venhorst) op dit moment niet herken ik de klachten hier. Zeker de laatste paar leveringen is echt mooi weidehooi dat met veel smaak wordt gegeten.
We hebben de afgelopen jaren zeker wel eens een te stoffige lading gehad, merkte dit vooral bij de laatste bestelling voor het volgende seizoen en ook twee keer een setje balen die niet gegeten werden, maar deze werd kosteloos op gehaald en verrekend met de volgende bestelling.

Hier dus eigenlijk heel erg tevreden. Natuurlijk zou ik liever iets minder uitgeven én nog liever lokaler halen, maar merk dat dat nog niet zo makkelijk is voor de beperkte opslag die we hebben. Veel in plastic hier en dat willen we niet.


Heb je kleine pakjes of grote balen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 14:02 



 
Profiel   

Ik weet niet of ik hier al eerder heb gereageerd maar ik herken de slechte kwaliteit wel.
De eerste levering was echt perfect. Mijn paard was er helemaal weg van.
De keren daarna werd het slechter en slechter, paard ging weer hoesten en uiteindelijk was het niet meer voerbaar.
De service is wel heel goed. Balen worden opgehaald of vervangen maar uiteindelijk heb ik de laatste partij op laten halen en geld terug gekregen.
Je betaald veel geld voor kwaliteit maar die kwaliteit was in ieder geval bij mijn hooi zeer slecht.
De kleine balen zijn trouwens ook veel lichter dan aangegeven werd op de site. Ze waren rond de 15 kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 14:08 



 
Profiel   

De rekening gaat per ton (bij ons in elk geval) dus het gewicht van een baal maakt me minder uit.

We hebben altijd de grote pakken en ook eens één bundel kleine baaltje gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 18:00 



 
Profiel   

Het probleem is volgensmij met name bij de kleine baaltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 18:01 



 
Profiel   

Ik heb juist altijd de kleine baaltjes. En als ik het zo lees steeds heel veel geluk met de leveringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 18:10 



 
Profiel   

wij zijn helaas ook gestopt. hadden duits kruidenhooi, bundel.
eerst mooi groen, kruidenrijk hooi. werd al snel meer stokkerig, grauw van kleur dat we zelfs hebben gebeld of het wel kruidenhooi was. partij daarna was nog slechter, veel gruis en stof.
aangezien de prijzen flink omhoog gingen en kwaliteit minder, zijn we gestopt en dichterbij huis weidehooi gekocht.
nu gaven wij het hooi niet aan de paarden maar aan de cavia's.
paarden staan in pension en hebben graszaadhooi maar zelfs die hoefde het hooi niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 21:44 



 
Profiel   

De kwaliteit wisselt wel een beetje. Maar als ik het vergelijk met het hooi van andere grote leveranciers die ik in het verleden heb gezien, vind ik het verschil niet zo schokkend. Oneetbaar herken ik ook niet. Ik heb nu 5 leveringen gehad. 2 x grote balen, 2 keer midden maat en 1 keer de bundel.

Van 1 levering was (de 330 kg) waren de balen wat stoffiger. Maar de laatste waren wel weer ok. De nieuwe partij zijn kleine baaltjes. Die heb ik nog niet open. Maar 1 is grof en geliger. De andere is groen en wat fijner. Beide ogen prima.

Van het laatste stuk 330 kg baalt even een foto'tje gemaakt. Niks mis mee, het is grof en fijn door elkaar. Bevat wel wat stof, maar dat is niet echt schokkend. Laat geen stofwolken achter als ik het uitschut.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 23:13 



 
Profiel   

Hier 1 bundel graszaadhooi nu geleverd gekregen en nog aan het voeren. Ik ben er tevreden over, ze eten het graag, het is inderdaad stofarm, ruikt prima en ik ben blij met de korte stengels omdat ze er zo langer over doen. Ik heb mijn 2e bundel besteld en hoop dat het dezelfde kwaliteit is

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 07:22 



 
Profiel   

Spenk schreef
Het probleem is volgensmij met name bij de kleine baaltjes.


Maar wat is nu ‘het’ probleem dan? Want ik lees verschillende dingen waar mensen tegen aan lopen, welke ikzelf niet altijd herken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 15:05 



 
Profiel   

RianneH schreef
Spenk schreef
Het probleem is volgensmij met name bij de kleine baaltjes.


Maar wat is nu ‘het’ probleem dan? Want ik lees verschillende dingen waar mensen tegen aan lopen, welke ikzelf niet altijd herken.

Dus omdat jij het niet herkend is het er niet?

Hier waren er verschillende problemen. Veel stof en gruis en troep maar ook dat het hooi zo enorm grof en prikkelend was dat je handen al zeer deden als je een plak aanpakte. De paarden wouden het ook absoluut niet eten. Hebben 2 bundels weg kunnen gooien.

Ik heb ook wel leveringen gehad die prima waren. Maar uiteindelijk alleen maar van dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 15:09 



 
Profiel   

"Het" probleem hier was gewoon erg veel stof en gruis waardoor mijn paard bleef hoesten. Heeft 4 maanden op de prednison gestaan hierdoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 15:31 



 
Profiel   

In mijn geval ging het op de kleine baaltjes. Op de site staat dat ze tussen de 19 en 21 kilo zouden wegen maar veel haalden de 16 amper en sommige zelfs maar 14.
Verder zelfde probleem als degene hierboven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 17:17 



 
Profiel   

Ook ik sluit me aan bij bovenstaande berichten.
Korte stompjes hooi, gruis, stof. Resultaat hoestende paarden.
En de pakjes waren veel lichter dan beloofd. Ook als je het gemiddelde van 1 bundel nam.
Ik heb het hier dus ook over de kleine pakjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 14:49 



 
Profiel   

Eerste levering 2021 was prima, mooi weidehooi. Levering 2022 najaar vond ik dramatisch.. Ik had zowel kruidenhooi als weidehooi. Het kruidenhooi is extreem stoffig, niet normaal. Ik krijg er zelf met hooinetten vullen ook last van mijn luchtwegen.. Het weidehooi daarentegen was veel te grof! Echt rietachtig en mega veel zuring!! Ik weet niet hoe ik foto’s moet uploaden maar ik heb de afvalberg hier nog liggen..

Ps. Dit ging om grote balen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:30 



 
Profiel   

Net weer een nieuwe levering gehad. De kruidengeur komt je tegemoet als je de hooischuur in loopt. Echt, zo lekker! Ik duw mijn neus altijd diep in de balen en bundels en snuif dan goed op, haha. Ook om te controleren of het echt stofarm is. Dit hooi is prachtig!
Het hooi van 2022 was inderdaad wat minder, maar ik word hier ontzettend blij van! Ook de paarden overigens ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:34 



 
Profiel   

Puchje schreef
Net weer een nieuwe levering gehad. De kruidengeur komt je tegemoet als je de hooischuur in loopt. Echt, zo lekker! Ik duw mijn neus altijd diep in de balen en bundels en snuif dan goed op, haha. Ook om te controleren of het echt stofarm is. Dit hooi is prachtig!
Het hooi van 2022 was inderdaad wat minder, maar ik word hier ontzettend blij van! Ook de paarden overigens ;)


Je hooi is nu toch ook uit 2022

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:59 



 
Profiel   

Haha, ja, maar ik bedoel de levering die in 2022 plaatsvond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:09 



 
Profiel   

Om eerlijk te zijn is mijn 2e bundel helaas ook niet helemaal wat ik er van verwacht had. Heel anders ook dan mijn 1e bundel waar ik super tevreden over was!

Mijn 2e bundel is ook wat stoffiger en ik heb het graszaadhooi met een gemiddelde suikerwaarde van 6% gekocht, terwijl ik het zelf heb laten testen en de baal toch bijna 11% suiker bevat! Niet ideaal voor een paard gevoelig voor hoefbevangenheid vond ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 17:52 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog. Zijn er ervaringen met het hooi van dit jaar? Of leveringen van de afgelopen maanden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-23 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 25 [ 616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen