Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Louis Venhorst hooi

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Op Facebook kwam ik Louis Venhorst tegen, zij verkopen Duits kruidenhooi, het is volgens hen 70% ontstoft. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een pony met vrij heftige stofallergie, als ze een keer droog hooi krijgt dan hoest zij de volgende dag.. Ik wilde dit eens proberen, kijken of ik dit droog kan voeren of minder nat maken..

Ben benieuwd!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 10:01 



 
Profiel   

Wij hebben het onlangs laten brengen. Het zijn kleine baaltjes grof hooi en inderdaad niet zo stoffig als ander hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 18:18 



 
Profiel   

Ik vind ze er duur en vraag mij af hoeveel voedingswaarde er nog in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 18:32 



 
Profiel   

ik zou vooral oppassen met wat er allemaal inzit qua andere planten....
reeds meermaals zag je hier ook nieuwsberichten van giftige planten uit duits hooi....
je kan nooit gaan zien waar en wat ze precies maaien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 18:34 



 
Profiel   

Ik vind ze ook duur, vooral de verzendkosten maken het prijzig.

Maar ik moet nu al mijn hooi weken en dat is veel werk en kost mij veel tijd. Daarom zou ik overwegen meer geld uit te geven als dit mij veel tijd, werk en water zal kunnen besparen.. Maar dan moet het natuurlijk ook wel echt geschikt zijn voor paarden die echt stofallergie hebben.

Vandaar dat ik dacht eens op bokt te peilen of mensen ervaring hiermee hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:30 



 
Profiel   

Ze kosten wel wat maar het was altijd wel kwaliteit. Verzenden deden wij niet. Wij haalden het op.
Nu is het te ver. Grote lichtingen kon ik niet kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:34 



 
Profiel   

Vliendertje schreef
Ik vind ze er duur en vraag mij af hoeveel voedingswaarde er nog in zit.


Je kunt een analyse opvragen, ze laten al het hooi monsteren.
Wij voeren het hooi al jaren. Eerst op de boerderij aan de paarden en droge koeien, daar had ik altijd grote balen, nu we kleiner wonen laat ik elke maand bundels bezorgen, die zijn makkelijker te hanteren. Tja, het is prijzig, verzenden is voor ons gebied gratis, maar je hebt wel continue dezelfde kwaliteit hooi en de paarden doen het er erg goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:35 



 
Profiel   

Ze verkopen geen hooi in folie. Hoe ze de boel zonder folie stofarm willen houden, is mij een raadsel.
Ik geloof er niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:35 



 
Profiel   

Dees schreef
Ze verkopen geen hooi in folie. Hoe ze de boel zonder folie stofarm willen houden, is mij een raadsel.
Ik geloof er niet in.



Nou ze hebben een nette loods. Alle keren dat ik kwam zag het er netjes uit.
Stofvrij of enorm stofarm? Vast niet. Maar onzorgvuldig zijn ze zeker niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:37 



 
Profiel   

Ik heb vier jaar Duits kruidenhooi bij Venhorst gekocht, was altijd van uitstekende kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:38 



 
Profiel   

De bundels worden grotendeels gemaakt op bestelling. Daarom willen ze ook dat bestellingen tot 5 dagen voor leverdatum binnen zijn, zodat ze weten hoeveel bundels er gemaakt moeten worden. Een kleine hoeveelheid hebben ze op voorraad voor mensen die op zaterdag zelf komen halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:38 



 
Profiel   

suffie schreef
De bundels worden grotendeels gemaakt op bestelling. Daarom willen ze ook dat bestellingen tot 5 dagen voor leverdatum binnen zijn, zodat ze weten hoeveel bundels er gemaakt moeten worden. Een kleine hoeveelheid hebben ze op voorraad voor mensen die op zaterdag zelf komen halen.


En in die laatste catergorie viel ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:40 



 
Profiel   

Wij voeren al een paar jaar hooi van Venhorst en het hooi uit de bundels is inderdaad stofarm ( dat is iets anders dan stofvrij!). Het is altijd goed geurend, nog een beetje groen van kleur met veel kruiden en er wordt speciaal opgelet dat er geen ongewenste planten in terecht komen als kruiskruid of Herfsttijloos. We gaan binnenkort verhuizen ( naar Drenthe) en laten ook daar dit hooi bezorgen.

Het is zeker niet het goedkoopste hooi maar de gezondheid van onze paarden staat voorop en sinds we dit voeren gaat het dus goed; 1 van de paarden is extreem gevoelig op de luchtwegen en we durven dit hooi zelfs droog te voeren omdat er vrijwel geen stof en al helemaal geen schimmels in zitten.

Venhorst heeft niet voor niets een keurmerk en de bundels die ze maken worden bijv. ook aan PAVO geleverd. We voeren nu ook de chunks, deels gemaakt van het kruidenhooi, en die bevallen ook erg goed.
We hebben uitermate slechte ervaringen met Nederlands hooi( te kort gedroogd, teveel stof, schimmel, muizen/ ratten poep erin, te hoog fructaan, etc. etc). Voordroog of kuil voeren we sowieso niet; daarmee hebben we nog slechtere ervaringen! We laten het nu dus thuis bezorgen en laten straks met de nieuwe hooi oogst ( zal waarschijnlijk juni worden) een jaar voorraad komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:50 



 
Profiel   

Ik voer het nu een paar maanden en ben heel tevreden.
Ik heb twee pony’s staan met longproblemen.
Omdat ik het hooi / voordroog in plastic zat was en hooi nat maken méér dan zat was heb ik de gok genomen en ben ik het ontstofte hooi gaan voeren.
En ze hoesten niet, geen kuchje of zelfs maar een natte neus...helemaal niets! Ze vinden het erg lekker .
Voor de paarden ben ik overgegaan op de grote balen van venhorst. Deze zijn niet extra ontstoft.
Ook deze balen zijn prima.
Ik heb al veertig jaar paarden aan huis en voer zelf en ik wilde dat ik dit hooi al veel eerder was gaan voeren.
Het had een hoop afval en ergernis gescheeld.
Ja, het is duurder maar goed hooi voeren zonder gedoe is het me wel waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:56 



 
Profiel   

Dees schreef
Ze verkopen geen hooi in folie. Hoe ze de boel zonder folie stofarm willen houden, is mij een raadsel.
Ik geloof er niet in.


Ze ontstoffen het voordat het geperst, daarmee is het stofprobleem in principe getackeld. Verreweg de meeste stof in hooi zit in de pakken, niet er bovenop.

Wij zijn uiteindelijk overgegaan op hooi in plastic (drogestofgehalte van 83%) vanwege de opslag, nu zijn we 25€ per baaltje kwijt (van ruim 100kg). Maar hebben LV hooi wel serieus overwogen voor onze dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:57 



 
Profiel   

Ik betaal ook liever wat meer voor goede kwaliteit hooi dan dat ik steeds een hoop kan weg gooien omdat ze het laten liggen,moet beschimmeld of weet ik niet wat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 13:53 



 
Profiel   

Wij voeren het ook. Ik, maar vooral onze paarden zijn er zeer tevreden over! Het is inderdaad veel minder stoffig dan "gewoon" hooi, maar iets stof zul je uiteraard altijd wel houden.
En wat Popstra ook al zegt, het is duurder, maar telkens balen voordroog weg moeten mieteren vanwege te veel schimmel, kost meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 14:13 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ze ontstoffen het voordat het geperst, daarmee is het stofprobleem in principe getackeld. Verreweg de meeste stof in hooi zit in de pakken, niet er bovenop.


Enig idee hoe ze dat doen dan? Ik zie het zo even niet voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 14:17 



 
Profiel   

Volg ook even, overweeg dit hooi te gaan voeren aan mijn minipaardjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 14:23 



 
Profiel   

FlyAway schreef
Mizora schreef
Ze ontstoffen het voordat het geperst, daarmee is het stofprobleem in principe getackeld. Verreweg de meeste stof in hooi zit in de pakken, niet er bovenop.


Enig idee hoe ze dat doen dan? Ik zie het zo even niet voor mij.


Het hooi wordt in grote balen aangeleverd en dan omgepakt in kleine baaltjes; tijdens dat proces wordt het hooi geschud waarbij dus het overgrote deel van het stof er uit valt. Wij hebben de machine die ze gebruiken hiervoor gezien toen we een keer hooi gingen halen. Heel mooi apparaat :D .
Overigens hebben wij ook de grote, vierkante en ronde, balen gevoerd en daarbij valt de hoeveelheid stof ( vergeleken bij veel ander hooi) ook nog erg mee. Maar de kleine baaltjes zit dus nog minder, bijna geen stof meer, in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 14:32 



 
Profiel   

ElCid schreef
FlyAway schreef


Enig idee hoe ze dat doen dan? Ik zie het zo even niet voor mij.


Het hooi wordt in grote balen aangeleverd en dan omgepakt in kleine baaltjes; tijdens dat proces wordt het hooi geschud waarbij dus het overgrote deel van het stof er uit valt. Wij hebben de machine die ze gebruiken hiervoor gezien toen we een keer hooi gingen halen. Heel mooi apparaat :D .
Overigens hebben wij ook de grote, vierkante en ronde, balen gevoerd en daarbij valt de hoeveelheid stof ( vergeleken bij veel ander hooi) ook nog erg mee. Maar de kleine baaltjes zit dus nog minder, bijna geen stof meer, in.

Dank :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 15:45 



 
Profiel   

ElCid schreef
Wij voeren al een paar jaar hooi van Venhorst en het hooi uit de bundels is inderdaad stofarm ( dat is iets anders dan stofvrij!). Het is altijd goed geurend, nog een beetje groen van kleur met veel kruiden en er wordt speciaal opgelet dat er geen ongewenste planten in terecht komen als kruiskruid of Herfsttijloos. We gaan binnenkort verhuizen ( naar Drenthe) en laten ook daar dit hooi bezorgen.

Het is zeker niet het goedkoopste hooi maar de gezondheid van onze paarden staat voorop en sinds we dit voeren gaat het dus goed; 1 van de paarden is extreem gevoelig op de luchtwegen en we durven dit hooi zelfs droog te voeren omdat er vrijwel geen stof en al helemaal geen schimmels in zitten.

Venhorst heeft niet voor niets een keurmerk en de bundels die ze maken worden bijv. ook aan PAVO geleverd. We voeren nu ook de chunks, deels gemaakt van het kruidenhooi, en die bevallen ook erg goed.
We hebben uitermate slechte ervaringen met Nederlands hooi( te kort gedroogd, teveel stof, schimmel, muizen/ ratten poep erin, te hoog fructaan, etc. etc). Voordroog of kuil voeren we sowieso niet; daarmee hebben we nog slechtere ervaringen! We laten het nu dus thuis bezorgen en laten straks met de nieuwe hooi oogst ( zal waarschijnlijk juni worden) een jaar voorraad komen.


HOe ga je het opslaan dan? Als je voor een jaar op gaat slaan, krijg je er toch weer stof op, bij, in etc

Ik heb er wel naar gekeken, maar vind de verzendkosten gewoon echt te hoog. Voor goed hooi wil ik wel wat meer betalen, maar ik heb niet zoveel ruimte, dus dat wordt me echt teveel in verhouding. Nu halen we zelf ons hooi bij een plaatselijke boer en kunnen er 25 per keer meenemen voor 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 23:48 



 
Profiel   

Gewoon in een grote schuur gaan we het opslaan. Of het voor een heel jaar wordt weten we nog niet zeker ( ook afhankelijk van de financiën :o ;) ) maar zeker voor een langere periode of in ieder geval 1 winter/ herfstseizoen. Op die manier kunnen we nl. 1 en dezelfde partij voeren en dat is de bedoeling.
Stof zal er niet zomaar in komen en als het goed opgeslagen wordt is die kans ook klein. Bij de meeste hooileveranciers ligt het ook lang. Als ik nu zie hoe onze paarden het doen op dit hooi en hoe weinig we er bij hoeven te voeren is het de prijs zeker waard. Maar als je iedere 2 weken een partij moet laten komen en je woont niet in het gratis bezorg gebied dan wordt het inderdaad prijzig.
Wij kunnen op onze nieuwe stek wel een grote baal of 20 kwijt.......en dan vallen de bezorgkosten in het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 01:07 



 
Profiel   

Oke, wij haalden eerst hooi waar het in een droge schuur lag, maar het aan het eind van het jaar toch echt stoffig werd. Alles wat stilstaat/ligt wordt op den duur toch stoffig.

Nu halen we ergens anders die partijen uit buitenland haalt, maar dus wel steeds vers wordt aangevuld. Nadeel natuurlijk dat de kwaliteit en partij wisselt, maar die is doorgaans wel erg gelijk uit zelfde Franse gebied.

Wij kunnen 25 kleine baaltjes kwijt helaas, maar dat is al een vooruitgang zeg maar :)

Wij voeren ook niet echt bij. Alleen nu voor de winter, omdat ze wat ouder zijn, 24/7 zonder deken buiten staan etc ( wel met schuilstallen/bomen, dus beschutting ) Dat doe ik ook voor mn eigen gevoel en de zekerheid, maar dan hebben we het niet over vele kilo's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 01:16 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen nu :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 02:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen