Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Louis Venhorst hooi

 
Profiel   

Hier nog iemand die geschrokken is van de prijzen van venhorst momenteel. Eerst flink verhogen en dan 10 euro pre order korting geven. Maar als particulier met weinig opslag ruimte sta je zo met de rug tegen de muur, venhorst levert altijd trouw. Wisselende kwaliteit en hoge prijzen. Weet iemand in de achterhoek nog andere leveranciers die afspraakbetrouwbaar zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 16:00 



 
Profiel   

LoessM schreef
Hier nog iemand die geschrokken is van de prijzen van venhorst momenteel. Eerst flink verhogen en dan 10 euro pre order korting geven. Maar als particulier met weinig opslag ruimte sta je zo met de rug tegen de muur, venhorst levert altijd trouw. Wisselende kwaliteit en hoge prijzen. Weet iemand in de achterhoek nog andere leveranciers die afspraakbetrouwbaar zijn?


Toen wij in Halle woonden hebben we ook wel bij Essink besteld, meestal ook goede kwaliteit. Geen idee wat hij prijzen zijn op het moment maar ze waren toen wel minder duur dan Venhorst maar hadden niet altijd voorraad. https://essinkbv.nl/


Laatst bijgewerkt door ElCid op 07-06-21 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 16:13 



 
Profiel   

Ik heb vrijdag de eerste keer 4 bundels gekregen. Puur omdat er echt niks te vinden is en ze hier nu ook 6,50/7,50 vragen voor hooi dat ze echt niet graag eten en ook wel wat minder is.

Ik ga er vanuit dat we straks weer hooi in de buurt kunnen kopen rond de 4/5 euro, maar kan niet voor een heel jaar op 1 plek kopen en opslaan. Gebruik toch wel 700+ balen.

Maar wat ik nu tegenkom zijn baaltjes die echt mega groen zijn en best snel van land zijn gehaald, dus hou mn hart vast hoe het midden van de baaltjes zijn/worden.
Maar we gaan gewoon weer wat zoeken en kopen en die ene keer dat we dan Venhorst of evt een ander tegen hogere prijs laten bezorgen trekt het wel recht.

Liever zou ik natuurlijk niet te vaak wisselen, maar dat lukt aan het einde van het seizoen niet.

Ik heb overigens het weidehooi gekozen. Ben bang als ze het Duitse kruidenhooi krijgen, daarna echt alles laten liggen. Volgens mij was het 34ct de kilo?Het zijn wel strak geperste baaltjes, maar geloof qua gewicht wel oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 16:14 



 
Profiel   

LoessM schreef
Hier nog iemand die geschrokken is van de prijzen van venhorst momenteel. Eerst flink verhogen en dan 10 euro pre order korting geven. Maar als particulier met weinig opslag ruimte sta je zo met de rug tegen de muur, venhorst levert altijd trouw. Wisselende kwaliteit en hoge prijzen. Weet iemand in de achterhoek nog andere leveranciers die afspraakbetrouwbaar zijn?

Wij halen zelf ronde of rechthoekige balen( duits)hooi bij Essink in Halle met de trailer.
Kwaliteit is iha goed. Het wordt daar voor je ingeladen en thuis halen we het handmatig eruit.Ik heb vorige week 0,26cent/kg betaald.( hooi van 2020 is nu op)
Ze verkopen ook kleine hooibalen.
* Edit zie dat Essink al genoemd werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 18:44 



 
Profiel   

Dank jullie wel, had essink inderdaad gebeld. Komen voor de opslag die ik heb niet leveren en idd afhalen. Ik heb nog geen trailer helaas, maar ik blijf proberen wat te vinden. Wel kleine baaltjes te vinden maar allemaal nieuwe oogst. En dat moet minimaal 6 weken rusten, maar ik kan de paarden moeilijk 6 weken zonder hooi houden. Lichte paniek. Maar ik blijf zoeken naar de laatste hooirestjes van 2020

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 22:02 



 
Profiel   

Aanhangwagentje ergens lenen? Vrienden of kennissen lief aankijken?
Je kan misschien eens kijken voor de grasmix of luzernemix van Hartog of een grote baal luzerne laten komen. Heb je ook bij Langwerden geïnformeerd? Die zitten in Hengelo ( ze hebben in ieder geval grote balen luzerne) https://lavor.nl/ / https://lavor.nl/170/2213-LUZERNE-CIRCA ... -BAAL.html

Edit: in Aalten zit Houwers, Brakenweg 11. Ook daar hebben we wel hooi gehaald, misschien hebben die nog wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 10:16 



 
Profiel   

Is die luzerne geschikt voor paarden?
Begreep dat de balen voor paarden lange stengels waren en niet kunstmatig gedroogd. Meestal ook fors duurder dan deze

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 11:49 



 
Profiel   

Wij voeren deze al jaren, ook jaren op zoek geweest naar het die met lange stengels zoals ze in Amerika hebben maar die is hier niet te vinden. Het is vergelijkbaar met de luzerne van Hartog, dus wel gehakseld maar prima voor paarden maar zonder toevoegingen. Op het moment hebben we geen grote balen omdat we heel veel gras hebben. Overigens heeft Hartog ook grote balen maar ik neem aan dat die hetzelfde zijn als deze.

Kunstmatig drogen ontkom je eigenlijk niet aan; voor zover ik weet maakt dat ook niet uit. Het wordt in grote hallen gedroogd waardoor de kwaliteit constant is; geen vocht dus geen schimmels.

Dit geeft wel wat meer gruis maar dat vinden de paarden ook lekker ;-).

De luzerne met lange stengel zoals ik die uit Amerika ken is eigenlijk exact hetzelfde en kruimelt ook omdat het zo droog is; ook daar komt veel gruis uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 12:35 



 
Profiel   

LoessM schreef
Dank jullie wel, had essink inderdaad gebeld. Komen voor de opslag die ik heb niet leveren en idd afhalen. Ik heb nog geen trailer helaas, maar ik blijf proberen wat te vinden. Wel kleine baaltjes te vinden maar allemaal nieuwe oogst. En dat moet minimaal 6 weken rusten, maar ik kan de paarden moeilijk 6 weken zonder hooi houden. Lichte paniek. Maar ik blijf zoeken naar de laatste hooirestjes van 2020



Als Drenthe een optie is, heb ik nog wel een adres voor je. Stuur maar een pm als het interessant is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 12:43 



 
Profiel   

ElCid schreef
Wij voeren deze al jaren, ook jaren op zoek geweest naar het die met lange stengels zoals ze in Amerika hebben maar die is hier niet te vinden. Het is vergelijkbaar met de luzerne van Hartog, dus wel gehakseld maar prima voor paarden maar zonder toevoegingen. Op het moment hebben we geen grote balen omdat we heel veel gras hebben. Overigens heeft Hartog ook grote balen maar ik neem aan dat die hetzelfde zijn als deze.

Kunstmatig drogen ontkom je eigenlijk niet aan; voor zover ik weet maakt dat ook niet uit. Het wordt in grote hallen gedroogd waardoor de kwaliteit constant is; geen vocht dus geen schimmels.

Dit geeft wel wat meer gruis maar dat vinden de paarden ook lekker ;-).

De luzerne met lange stengel zoals ik die uit Amerika ken is eigenlijk exact hetzelfde en kruimelt ook omdat het zo droog is; ook daar komt veel gruis uit.

Klopt gruist ook..
Vanuit Belgie worden grote balen uit Italie vandaan verkocht. Dat zijn wel die met de lange stengels. Bij dezelfde fabrieken vandaan die de wafers produceren. Maar dus vrij prijzig.
Top dat je deze ook kunt voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 13:05 



 
Profiel   

Onze paarden vinden de gehakselde variant ook zeer smakelijk ;-). Wij hebben nu kleine baaltjes van Souman uit Marknesse, zonder toevoegingen en dat gaat er prima in. We hebben nu dus de Luzerne Plus maar ze hebben hier ook de zongedroogde variant, die schijnt ook wat langer van stengel te zijn. Als het gras weer minder wordt gaan we daar ook eens naar kijken https://www.souman-agro.nl/product-categorie/luzerne/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 13:21 



 
Profiel   

Hier lees ik ook vaak in de buurt een stal die ronde balen lucerne aanbiedt, maar nog niet geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 13:23 



 
Profiel   

Dubbelpost


Laatst bijgewerkt door suffie op 09-06-21 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 21:26 



 
Profiel   

LoessM schreef
Dank jullie wel, had essink inderdaad gebeld. Komen voor de opslag die ik heb niet leveren en idd afhalen. Ik heb nog geen trailer helaas, maar ik blijf proberen wat te vinden. Wel kleine baaltjes te vinden maar allemaal nieuwe oogst. En dat moet minimaal 6 weken rusten, maar ik kan de paarden moeilijk 6 weken zonder hooi houden. Lichte paniek. Maar ik blijf zoeken naar de laatste hooirestjes van 2020


Deze kwam vandaag op Facebook voorbij. Hebben gisteren gemaaid en gaan vrijdag balen persen. Formaat in overleg met de klant. Totaal 20 ha voor de verkoop.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 21:28 



 
Profiel   

Stro.nl ligt bij Venhorst in de buurt.
Leveren ook thuis, prijs durf ik niks over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 22:09 



 
Profiel   

Snijlengte 45 mm bij voordroog vind ik erg kort.
Voordroog voor paarden mag veel langere stengels hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:18 



 
Profiel   

Wij hebben nu van Venorst, maar er zijn er meer natuurlijk. Enige nadeel vind ik dat die niet actueel zijn met hun prijzen en dat je daar steeds om moet vragen.

Er zijn nu hier wel weer aanbieders met het nieuwe hooi, maar meeste is nu verpakt. En het niet verpakte is echt al snel in baaltjes gegaan en nog erg groen. Dan ben ik toch wel huiverig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:59 



 
Profiel   

Popstra schreef
Snijlengte 45 mm bij voordroog vind ik erg kort.
Voordroog voor paarden mag veel langere stengels hebben.


Op Facebook staat dat alles in overleg met de klant gaat. Met messen, zonder messen, het formaat balen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 21:13 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips. Heb een adres gevonden voor hooi van dit seizoen en dan inderdaad bundels bij venhorst met een aanhanger om iets te overbruggen tot het andere hooi gegeten mag worden. Maar de zoektocht naar een steady hooileverancier voor een beetje normale prijzen is echt zenuwslopend. Ze eten zeg maar 2 ton in de maand aan hooi, en heb opslagruimte voor 3 ton max. De meeste leveranciers komen niet voor zo'n kleine bestelling. Ik blijf zoeken en anders toch maar diep de buidel in tasten en overstappen naar venhorst.
Oja verpakt in plastic voer ik liever niet. 1 van de paarden is extreem koliek gevoelig en doet het juist zo goed op droog hooi, en in plastic vind ik altijd spannend hoe droog het dan echt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 07:35 



 
Profiel   

Dat bedrijf waar ik hierboven een link naar plaatste, verkoopt nu pakjes hooi land af voor €4.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 15:28 



 
Profiel   

Je hebt ook nog Sanders, Souman en ben nu weer 1 naam kwijt die ik tegen kwam. Ik las dat eentje wat makkelijker is met leveren op korte termijn. Venhorst moet je wel echt op tijd zijn, anders kan je niet mee in hun rooster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 17:22 



 
Profiel   

Venhorst verlaagd de prijzen. Moet het nog uitrekenen, want weet niet wat ik laatst heb betaald eigenlijk. Maar mensen die een pre order hadden krijgen ook een 10 euro waardebon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 15:18 



 
Profiel   

Lekker geloofwaardig dan al die excuses steeds voor de verhogingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 15:27 



 
Profiel   

Popstra schreef
Lekker geloofwaardig dan al die excuses steeds voor de verhogingen


Vraag niet hoe het kan maar geniet ervan zou ik zeggen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 15:42 



 
Profiel   

Nou, top dit! Ik ben er heel blij mee
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen