Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 25 [ 616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Louis Venhorst hooi

 
Profiel   

Dat ze altijd alles naar volledige tevredenheid oplossen is helaas ook niet helemaal waar. De eerste keer dat ik bestelde was het goed. De tweede keer was echter prut: leek gewoon weidehooi ipv kruidenhooi maar was daarbij ook stoffig, grof, veel zuring en prikkers, zandpollen en ook tot twee keer toe afval in gevonden. Beide paarden ook aan de dunne en de oudste gelijk hoesten. Dit heb ik netjes aangegeven, ook met foto. Hun conclusie was dat het het laatste hooi van dat jaar was dus dat het misschien minder mooi groen en geurig was, maar dat de kwaliteit en voedingswaarden er niet minder om waren....daarover verschilden we dus kennelijk van mening. Maar ze gingen hier dus niks mee doen en daarmee was de kous af. Na nogmaals een forse prijsstijging in korte tijd heb ik toen ook aangegeven dat het me dat niet meer waard was. Ik betaal graag meer voor goed hooi en dat er echt op toegezien wordt dat het constant is. En ik weet dat het een natuurproduct is wat je nooit 100% in de hand hebt. Maar een goede oplossing is dan wel fijn. En inderdaad: populariteit en enorme groei blijken dus niet altijd positief als je je product niet meer kunt waarborgen. Daarbij vond ik het ook vreemd dat er wéér een prijsstijging overheen kwam dit jaar nog voordat de oogst duidelijk was: mijn andere hooileverancier gaf juist aan dat het een top jaar werd en dat bij hun de prijs waarschijnlijk weer zou gaan dalen.

Goed verhaal, lekker kort ook :+ Maar ook dit hooi is dus niet altijd zaligmakend helaas.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 11:01 



 
Profiel   

Puchje schreef
Mocht je echt wat tegenkomen in je hooi, bel dan meteen, want ze willen altijd een oplossing vinden. Ze denken echt heel goed mee! Het is zo makkelijk om elkaar in zo'n topic op te hypen, maar ik weet niet of ze meelezen en dan kunnen ze het natuurlijk ook niet voor je oplossen.
Bel of mail ze, dan krijgen ze een eerlijke kans om het op te lossen.
Ik ben al 5 jaar fan :)

Tuurlijk, dat is ook zo, maar als gevolg moet je weer een dag(deel) thuis zijn, in hun planning passen en krijg je weer een hele bundel met (dat blijkt) nog af te wachten kwaliteit.. dat laatste had ik bij mijn eigen leverancier ook. Maar bij hem hoefde ik slechte balen gewoon niet af te rekenen.
Had juist voor de "gegarandeerde" kwaliteit besteld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 11:47 



 
Profiel   

Puchje schreef
Mocht je echt wat tegenkomen in je hooi, bel dan meteen, want ze willen altijd een oplossing vinden. Ze denken echt heel goed mee! Het is zo makkelijk om elkaar in zo'n topic op te hypen, maar ik weet niet of ze meelezen en dan kunnen ze het natuurlijk ook niet voor je oplossen.
Bel of mail ze, dan krijgen ze een eerlijke kans om het op te lossen.
Ik ben al 5 jaar fan :)


Ik vind niet dat er in dit topic ‘gehyped’ wordt. Ik kan reviews juist waarderen, de positieve en de negatieve. Als 9 vd 10 ervaring goed is, zal ik het om die ene negatieve niet laten om te kopen.
De prijs bij dit product maakt dat er gewoon een goed product en/of nette afhandeling moet worden verzorgd.
Zeker omdat ik een paard met stofallergie heb, denk ik wel 10x na voordat ik het hooi droog zou geven. Als ik het hier zou kopen omdat het als stofarm wordt verkocht, wil ik daar ook absoluut voor betalen. Maar voor die prijs wil ik geen stoffig hooi vol zuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:05 



 
Profiel   

Volgens mij waren de reacties in het begin wel veel positiever dan wat ik nu lees. Doen zij dan wat verkeerd of hebben ze meer ( kritische ) klanten?

Ik lees ook weinig over die andere aanbieders; Souman, Sanders, Stouten? Die kom ik allemaal tegen als ik ga zoeken......Maar allemaal prijs op aanvraag geloof ik, dus minder duidelijk vooraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:14 



 
Profiel   

Ook van eerder las ik negatieve reacties. Toen ben ik dus gaan ontvolgen omdat t me voor mijn hoester niet geschikt leek.
Maar de laatste tijd volg ik weer. Werd het een tijd positief en nu wat meer negatief.

Ik denk dat bijv een Souman ook anders zit in prijs (laatste keer dat ik prijsopgave deed was 2 jaar geleden), maar hadden geen analyses. Zij promoten (niet als in reclame maken, maar de hoogte vd kwaliteit) ook niet zoals Venhorst dat doet. Dus mijn verwachting is ook niet de kwaliteit te krijgen zoals Venhorst doet overkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:18 



 
Profiel   

Ik heb ook meerdere keren contact gehad, één bundel is omgeruild, maar kreeg er weer prut hooi met weer schimmel voor terug, hier deden ze niks meer mee.
Afgelopen jaar meerdere baaltjes gehad die vreselijk stoffig en muf waren en ook niet gegeten werden, deden ze niks mee, als je per bundel 5 of 6 baaltjes weg kan gooien...is dat echt het geld van de totale bundel niet waard.

Maar voorgaande jaren was ik wel echt tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 13:08 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ook van eerder las ik negatieve reacties. Toen ben ik dus gaan ontvolgen omdat t me voor mijn hoester niet geschikt leek.
Maar de laatste tijd volg ik weer. Werd het een tijd positief en nu wat meer negatief.

Ik denk dat bijv een Souman ook anders zit in prijs (laatste keer dat ik prijsopgave deed was 2 jaar geleden), maar hadden geen analyses. Zij promoten (niet als in reclame maken, maar de hoogte vd kwaliteit) ook niet zoals Venhorst dat doet. Dus mijn verwachting is ook niet de kwaliteit te krijgen zoals Venhorst doet overkomen.


Wij hebben nu 4 grote balen hooi van Souman, erg mooi spul, Duits kruidenhooi. Mooi groen, weinig stof, oogst 2020. Ik wacht op hun offerte voor een vrachtwagen en dan gaan we beslissen wie het gaat worden. Voordeel is dat Souman hier dicht in de buurt zit en we erheen kunnen om het hooi te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 16:47 



 
Profiel   

Ninx schreef
Ik heb denk ik in beginsel ook ten onrechte geconcludeerd dat ze met vaste toeleveranciers werkten, waardoor ze dus constante kwaliteit en gehalten konden garanderen (met een beetje marge uiteraard).
Maar nu begrijp ik eigenlijk dat ze echt links en rechts opkopen wat er te krijgen valt om de bestellingen te kunnen voldoen. Dan heb ik toch echt liever een 'nee', dan hooi dat OF heel slecht is OF alsnog tjokvol suiker blijkt te zitten :-(

Als bedrijf teveel groeien kan toch nadelig zijn voor de kwaliteit....


Ze hadden altijd vaste leveranciers en de laatste jaren kopen ze wat ze kopen kunnen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of de analyse nog steeds hetzelfde is als vorig jaar, omdat er geen datum bij staat. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 16:48 



 
Profiel   

superpony schreef
Volgens mij waren de reacties in het begin wel veel positiever dan wat ik nu lees. Doen zij dan wat verkeerd of hebben ze meer ( kritische ) klanten?

Ik lees ook weinig over die andere aanbieders; Souman, Sanders, Stouten? Die kom ik allemaal tegen als ik ga zoeken......Maar allemaal prijs op aanvraag geloof ik, dus minder duidelijk vooraf.


Bij deze leveranciers bestelden wij eerder ook toen wij nog een melkveebedrijf hadden. Hoe meer, hoe goedkoper, vandaar dat ze de prijzen niet bekend maken. Ook betaal je daar vaak per ton, wat natuurlijk pas bij leveren bepaald wordt, nadat de wagen over de brug is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 16:54 



 
Profiel   

ElCid schreef
Wij hebben nu 4 grote balen hooi van Souman, erg mooi spul, Duits kruidenhooi. Mooi groen, weinig stof, oogst 2020. Ik wacht op hun offerte voor een vrachtwagen en dan gaan we beslissen wie het gaat worden. Voordeel is dat Souman hier dicht in de buurt zit en we erheen kunnen om het hooi te zien.


Mooi om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:18 



 
Profiel   

suffie schreef
superpony schreef
Volgens mij waren de reacties in het begin wel veel positiever dan wat ik nu lees. Doen zij dan wat verkeerd of hebben ze meer ( kritische ) klanten?

Ik lees ook weinig over die andere aanbieders; Souman, Sanders, Stouten? Die kom ik allemaal tegen als ik ga zoeken......Maar allemaal prijs op aanvraag geloof ik, dus minder duidelijk vooraf.


Bij deze leveranciers bestelden wij eerder ook toen wij nog een melkveebedrijf hadden. Hoe meer, hoe goedkoper, vandaar dat ze de prijzen niet bekend maken. Ook betaal je daar vaak per ton, wat natuurlijk pas bij leveren bepaald wordt, nadat de wagen over de brug is geweest.


Ja, snap ik. Maar alsnog; Venhorst geeft ook de verschillende prijzen aan als je meer afneemt. En je ziet dan bijv je kilo prijs.

Ze zijn er ook voor kleine afnemers, dus die willen vaak wel prijzen vooraf weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:31 



 
Profiel   

Ze lossen het bij venhorst inderdaad wel op maaar dat gaat niet vanzelf vind ik.. Je moet je er echt voor hard maken om een beetje een redelijke compensatie te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 06:36 



 
Profiel   

Ik heb voor het eerst hooi van LV. Mooie structuur en de paarden eten het ook graag, maar het valt me op dat in veel balen wel veel zand zit.. meer mensen die hier last van hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:39 



 
Profiel   

Ik ben pas half aan eerste bundel bezig en het ziet er mooi uit, zit niks verkeerd in en ze eten het iets te graag. Beetje balen, want krijg andere hooi maar moeizaam op en dan het nieuwe hooi misschien ook weer minder.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:40 



 
Profiel   

[VN] Ruwvoerbedrijf zet hooi-donatie op voor dierhouders Limburg

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 09:05 



 
Profiel   

Zijn er nog mensen die hier hooi van hebben en hoe bevalt het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 20:21 



 
Profiel   

Het hooi was opzich mooi maar geen enkel paard wil het eten... de eerste bundel was prima de 2e en 3e willen niet hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 20:26 



 
Profiel   

Is het echt zo stofvrij als wordt beweerd? Ik vind het erg duur dus verwacht dan ook wel topkwaliteit voor die prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 20:28 



 
Profiel   

Mwah , ja het is wel stofarm. Maar het zijn lange dikke harde stengels (het weidehooi) en dat verschilt dus echt per levering wat je krijgt. Het leek totaal niet op elkaar. En de paarden weigeren dat dus ook allemaal te eten. Dus zit nog met 1,5 bundel die geen enkel paard wil. Daarna over gegaan op het hooi van een plaatselijke boer. Alles komt van zelfde land en zelfde snede. Mooi zacht hooi weinig suikers eten ze super en het kost de helft van Venhorst :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 20:47 



 
Profiel   

Ik ben ruim 1,5 jaar geleden over gegaan op Horsemaster paardenhooi. Beste keuze ooit qua hooi, wilde dat ik t eerder had geweten. Elke analyse laag in suiker maar voldoende in eiwitten. Hele fijne particulier waar ik t hele jaar kan afnemen. Geen stof en ontzettend geurend. En stukken schappelijker geprijsd. Ik liep op een gegeven moment ook echt tegen die kosten aan in verhouding van hoeveel ze ook lieten liggen en niet wilden opeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 00:04 



 
Profiel   

Hier idem. Plus het best wel stoffig was en verschillende partijen..paarden lieten veel liggen dus we hadden een hoop afval. Vond het veel te duur daarvoor. Hebben nu al 2 seizoenen hooi van de buurman zijn land. Dit gaat gewoon op en kost heel wat minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 00:23 



 
Profiel   

Die van mij ging toch hoesten van het ontstofte duits kruidenhooi. Ik vind het veeeeeel te duur geworden. Ik relatief korte tijd dat ik het voerde de ene na de andere prijsverhoging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 10:51 



 
Profiel   

Ik heb net weer een lading binnen. Het is prachtig hooi en het is tot op de centimeter in mijn krappe hooischuur geladen. Vakmanschap hoor. Ben echt heel tevreden. Als mensen hier minder tevreden zijn, hebben jullie er ook met LVF zelf over gehad?? Ze zijn zo coulant en behulpzaam. Ik had een keer een pak dat van binnen beschimmeld was, ze namen het de levering erna gewoon mee terug en het werd nog verrekend ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 11:49 



 
Profiel   

Ik heb ook geen problemen ondervonden met hun service. Dat hoeft denk ik ook niet. Je kunt dan alsnog de keuze maken om voor een ander product te gaan, los van een prima service.

Wel lijkt het me niet meer dan normaal dat als een geleverd product niet voldoet dat het weer retour genomen wordt. Dat mag ik ook verwachten van de lokale particulier die mij nu hooi levert en mocht dat al voorkomen dan zie ik hem daar geen probleem van maken. Waar ik wel een probleem in zag is dat je opslag bezet blijft tot de leverdata weer in jouw regio is, evenals een vervanging van het hooi als het niet voldoet. Ook heb ik geen zin om daar meerdere keren mee te moeten zitten. Ik bestel hooi om het dan ook te kunnen voeren, niet om oplossingen te gaan verzinnen en tijd en energie te verdoen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 12:02 



 
Profiel   

Ik ben ook heel tevreden! Bestel hier al een jaar mijn hoi, nog nooit een slechte bundel gehad. De paarden vinden het heerlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 25 [ 616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen