Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Louis Venhorst hooi

 
Profiel   

Ik had het ook over de kleine pakjes, die dus ook zelfs omgeperst zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 09:39 



 
Profiel   

Ik ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 09:45 



 
Profiel   

Ninx schreef
Bestelt iemand nog hooi via Venhorst? En hoe zijn de ervaringen met de grote balen? Zowel het kruidenhooi als het weidehooi?


Wij hebben vorig jaar een vrachtwagen grote balen kruidenhooi laten komen ( 24 balen van ca. 400 kg) . Prachtig hooi, stofarm en de paarden eten het graag. Gelukkig hebben we een grote kapschuur waar dit makkelijk in past.
Wij voeren al zeker 10 jaar hooi van Venhorst. Het kruidenhooi bevalt het best, zeker als je een grote partij kan kopen omdat je dan geen verschil in kwaliteit krijgt. Maar ook toen we kleinere hoeveelheden kochten was het ook altijd goed met hier en daar wat kwaliteitsverschil. Ook weidehooi gehad en graszaadhooi. Ook prima maar de voorkeur gaat uit naar het kruidenhooi.

Het is natuurlijk wel een echt natuurproduct en dat betekent dan het wel kan wisselen, afhankelijk van waar het geoogst is, zeker als je kleinere partijen besteld.

Jammer genoeg gooien mensen hun rommel soms in weilanden/ grasvelden zonder na te denken en dat komt dan in het hooi; daar is weinig aan te doen. Bij een andere leverancier hebben we wel eens lege drankblikjes in het hooi gevonden; niet leuk maar soms niet te voorkomen. Dat kan bij elk soort hooi gebeuren bij wie je ook besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 10:18 



 
Profiel   

Hier zijn we ook tevreden en bestellen daar nu ongeveer een jaar, vorige ronde voor het eerst wat slechtere baaltjes gehad, maar deze ronde weer alles goed. We hebben zowel graszaadhooi, weidehooi als kruidenhooi gehad, maar voeren nu volledig graszaadhooi omdat ze wat te dik bleven. Nu zijn de groterts al goed op gewicht en verliezen de shetten nog altijd iets gewicht, maar zijn nu ook al aardig richting goed (5.5 i.p.v. 6.5). De ene grotert gaan we nu wel wat extra bijvoeren, anders wordt hij waarschijnlijk te mager.

Voor de cavia's en konijnen heb ik de vacuüm pakken kruidenhooi en dat bevalt ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 10:49 



 
Profiel   

De kleine pakketjes zijn goed, zonder troep.
Paarden eten de grote balen ook goed maar heb er zo een hekel aan er zoveel takken achter blijven en gruis.
Service is altijd prima.
Dat de paarden het goed eten is het belangrijkst uiteindelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:15 



 
Profiel   

cissy schreef
Bij ons op stal sinds najaar ook enige keren balen laten komen. Wisselende kwaliteit kruidenhooi en weidehooi. Veel stof en zelfs een baal met veel stenen en gruis. Zijn wel omgeruild door hun overigens.

Ik vind persoonlijk het kruidenhooi wat overgewaardeerd en had betere kwaliteit verwacht. Weidehooi was ook best geel/bruin. Mijn paard was erg kieskeurig en vond het ook niks. Stalgenoten zijn er tevreden mee.
Ik heb uiteindelijk bij boertje paar dorpen verderop goed hooi gevonden in kleine pakjes wat erg goed gegeten werd.
Helaas nu geen paard meer.


Dit precies!

Ik heb het een paar jaar geleden gevoerd voor erbij. Veel stof, kort hooi (door het ompersen). Viel echt uit elkaar. Slechte touwtjes(of knopen). Baaltjes klapten steeds kapot.
Dus het stofvrije ben ik het niet mee eens.
En DUUUUR!
Maar, eerlijk is eerlijk, mijn paard vond het echt heerlijk! :Y)

Ik voer al jaren van een boer uit de buurt. Goedkoop, lange stengels, lokaal en dat is pas echt stofvrij. In de handjes knijpen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:24 



 
Profiel   

Ik schrik me vooral rot van de prijzen... ik betaal hier een goeie 20 euro voor een grote baal hooi met dezelfde afmetingen, die ook loeizwaar is, en over de kwaliteit kan je echt niets opmerken... vind het altijd gek dat mensen er zoveel voor willen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:40 



 
Profiel   

Hier betalen we 6.25€ voor een baaltje van 20kg waarbij je maar moet afwachten hoe de kwaliteit is, soms heel goed, soms erg matig. Een andere leverancier is 5.50€ maar had je 9 van de 10x matig tot ronduit slecht Dus dat maakt nogal uit. Wij zijn nu minder geld kwijt aan hooi (6.00€/baal) dan eerder en dan wordt het nog thuisbezorgd ook. Daarnaast is de houtvezel ook 2-4€/pak goedkoper (afhankelijk bij wie we het kochten), ook dat tikt aan met 4 baaltjes per week.

Voor 50€/grote baal heb je hier alleen (400-500kg) bermvoordroog van uiterst matige kwaliteit, vaak ook te nat (daar zit het gewichtsverschil ook in), maar in ieder geval enorm veel rotzooi en onkruid (waaronder JKK).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 14:09 



 
Profiel   

Voor mij wegen de voordelen enorm op tegen de kosten. Het wordt letterlijk in mijn schuur gereden door zeer vaardige chauffeurs, eerder moest ik altijd rijden met baaltjes hooi in m'n auto. Kostte tijd en geld.
De paarden (ook m'n bolle Shetlander) blijven perfect op gewicht en mijn stofallergische paard hoest zelden. Soms bij een wat stoffiger baal, maar dat komt niet vaak voor.
Ik betaal ongeveer €100 per maand, tussen de €3,50 & €4,00 per dag, voor twee paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 17:12 



 
Profiel   

Nou dat is absoluut waar; beter duur dan rotzooi. En gemak is ook wat waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 15:53 



 
Profiel   

Wie heeft er hier de kleine baaltjes die ontstoft zijn?
Zijn die ook echt vrijwel niet stoffig als je die uit schud?

En zijn hun grote balen dan wel stoffig of ooo nog van redelijke stofvrije kwaliteit?
Kan je die zelf uitschudden zonder ademnood en stofwolken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 10:17 



 
Profiel   

Wij hebben nu de grote balen en in het verleden de kleintjes gehad. In de grote zit wel wat meer stof maar niet zoveel dat je er zelf in lijkt te stikken ;-). De kleine baaltjes hebben minder stof maar nadeel daarvan vind is dat door het ompakken/ ontstoffen het hooi veel fijner is. De grote balen zijn echt grof en lang van stengel. De kleintjes zijn veel fijner van structuur. Dus het is ook wat jij en jouw paard(en) fijn vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 11:43 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Wie heeft er hier de kleine baaltjes die ontstoft zijn?
Zijn die ook echt vrijwel niet stoffig als je die uit schud?

En zijn hun grote balen dan wel stoffig of ooo nog van redelijke stofvrije kwaliteit?
Kan je die zelf uitschudden zonder ademnood en stofwolken?

Het verschilt per baal. Zijn echt niet allen stofvrij. Hebben toevallig een kwart baal moeten weg gooien omdat die helemaal wit beschimmeld was binnenin en vandaag een kwart baal omdat er een kadaver in zat en de paarden het hooi niet meer aten.
De kleintjes hebben wij ook maar zo stofvrij als voordroog is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 15:00 



 
Profiel   

Wat betalen jullie per klein baaltje, en is er een verschil in prijs tussen kruidenhooi en weidehooi? Ik betaal nu 7,75 per baal, gelukkig is dat heel goed hooi en dus best de moeite waard omdat hij alles zo goed eet maar het zou op zich natuurlijk mooi zijn om minder te betalen voor dezelfde kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 15:16 



 
Profiel   

Het wordt dan ook niet geadverteerd als stofvrij maar als stofarm, dat zijn 2 verschillende dingen. Stofvrij hooi bestaat niet.
Prijs hangt af van wat je koopt, wanneer en hoeveel. Wij hebben eind vorig jaar een vrachtwagen grote balen laten komen en dan ben je het goedkoopst uit omdat we dan per ton betaald en niet per stuk.
Voor de prijzen van Venhorst kan je op hun site kijken https://www.venhorst-fourage.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 15:42 



 
Profiel   

Wij hebben dit jaar voor het eerste grote balen, ik vind het een fijn bedrijf qua bestellen/leveren en communicatie (ze leveren hier ook vlas)

Alleen de balen zelf zijn erg wisselend van kwaliteit, sommige zijn heel mooi, een volgende zit een half bos aan hout in, de andere is zwart van het zand en ééntje was volledig verschimmeld van binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:43 



 
Profiel   

Buxy schreef
Wij hebben dit jaar voor het eerste grote balen, ik vind het een fijn bedrijf qua bestellen/leveren en communicatie (ze leveren hier ook vlas)

Alleen de balen zelf zijn erg wisselend van kwaliteit, sommige zijn heel mooi, een volgende zit een half bos aan hout in, de andere is zwart van het zand en ééntje was volledig verschimmeld van binnen.

Die ervaring heb ik dus ook en daar is het veel te duur voor!
Voor het geld mag je topkwaliteit verwachten !!
Ik haal nu ook weer zelf bij een fourage handelaar uit de buurt ,betere kwaliteit voor minder geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 15:12 



 
Profiel   

Ze zijn gelukkig wel meedenkend in het omruilen van balen, een andere fouragehandel hier in de buurt ken ik eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 15:19 



 
Profiel   

Wij hebben alleen maar goede ervaringen en bestellen/ kopen daarom dus al ca. 10 jaar ons hooi bij Venhorst. Toegegeven er zit soms wel eens een "wat mindere" baal tussen maar vergeleken bij hooi van veel anderen is het nog steeds heel veel slagen beter.
Hooi is nu eenmaal een natuurproduct en kan bij elke fouragehandel, boer of wie dan ook per oogst/ jaar verschillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 19:52 



 
Profiel   

Buxy schreef
Ze zijn gelukkig wel meedenkend in het omruilen van balen, een andere fouragehandel hier in de buurt ken ik eigenlijk niet.
ik zie dat je uit Beltrum komt .. ik woon in Zieuwent en haal mijn voer bij Essink in Halle.
Vlgs mij zit er zelfs ook in Winterswijk een fouragehandelaar.(Bos)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:54 



 
Profiel   

Houwers uit Aalten is er ook nog. Essink hadden wij eerder ook toen wij nog een melkveebedrijf hadden, zeer tevreden! Venhorst ook gehad, niet altijd tevreden. Veel grote slechte balen ertussen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 23:34 



 
Profiel   

suffie schreef
Houwers uit Aalten is er ook nog. Essink hadden wij eerder ook toen wij nog een melkveebedrijf hadden, zeer tevreden! Venhorst ook gehad, niet altijd tevreden. Veel grote slechte balen ertussen gehad.


Wij hebben in Halle gewoond en ook bij wel bij Houwers en Essink hooi gehaald maar daar waren we dus niet zo tevreden over. Essink had goed maar soms ook heel slecht spul ( met veel grof spul maar ook blikjes etc. er in) en bij Houwers een keer een hele partij teruggestuurd omdat er Herfsttijloos in zat waarna de relatie flink verslechterde van hun kant.
Niet hun schuld maar zo zie je maar; het is een natuurproduct en dat kan dus overal wel eens minder goed gaan.
Wij zijn in ieder geval weer heel bij met onze partij grote balen van Venhorst en de paarden ook.

Goed hooi is gewoonweg niet zo makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 09:25 



 
Profiel   

Met het verschil dat het hooi bij Venhorst hem 1.5x zo duur is.
Ik heb tot nu toe bij Essink altijd redelijke tot goede kwaliteit grote balen gekocht.Ik haal het daar nu zo'n 3 jaar .
Toevallig had ik een week geleden 6 kleine baaltjes hooi gehaald die niet mooi waren ( met sneeuw konden we niet met de trailer rijden,dus voor nood )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 10:44 



 
Profiel   

Woont iemand toevallig in de omgeving van Leiden of op redelijke afstand er van, die een grote hoeveelheid heeft en misschien een kleine hoeveelheid zo geregeld wil doorverkopen?

Ik kan helaas niet een grote hoeveelheid kwijt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 23:58 



 
Profiel   

Ik heb normaal grote balen voordroeg die ik bij mijn boer vandaan haal, waar ikmgestald sta.
Maar ik heb altijd graag een paar baaltjes hooi voor reserve staan.
Nu moest de overbuurvrouw hooi bestellen bij Venhorst, dus doe heeft een pallet voor me mee besteld.
Het is mooi hooi en ze brengen het tot voor de stal en hoefde het alleen naar binnen te tillen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen