Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Louis Venhorst hooi

 
Profiel   

Ik ben tevreden over het hooi. Heb nu 2 leveringen kruidenhooi in grote balen gehad. De eerste was groen en vrij fijntjes. De gene die we nu hebben gekregen is grover en iets stoffiger. Ik hou van grof, dus neem het stoffig voorlief. We hebben ook een pallet kleine baaltjes graszaadhooi van ze gekregen de eerste keer. Die vind ik echt top. Weinig stof, lekker lange stengels. Merk echt dat dat ze echt vult met eten. Ik kan geen hele pallet kwijt eigenlijk, anders was ik die er bij blijven houden.

De levering ben ik dan weer niet zo tevreden over. De eerste keer hele tijd geen planning, echt op laatste moment. Maar na een paar uur werd ineens 2 dagen door geschoven. Werd niet gebeld bij afleveren. Deze keer juiste leverdag. Belt de chauffeur wel. 10 minuten voordat hij 2 uur te vroeg arriveert. Dus dat gaat echt niet helemaal zoals ik zou willen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 23:53 



 
Profiel   

In 2020 Venhorst hooi laten leveren, overtuigd door alle goede reviews. De 1e levering was oké, de volgende levering was het hooi zo kort dat je er geen hooinet mee kon vullen. Het viel zelfs door de fijnmazige hooinetten. Het hele terrein lag vol met het korte, dure Venhorst hooi. Ook zat er heel veel gruis in. Zo erg dat mijn oude pony met slechte tanden hoestbuien kreeg, omdat ze die korte stompjes met gruis niet verwerkt kreeg.
Na mijn klacht kreeg ik 2 heren van Venhorst op bezoek (ze waren toevallig in de buurt) die vonden dat het korte hooi normaal was. Dan zou ik het hooi maar niet in hooinetten moeten aanbieden.
Uiteindelijk heb ik van Angelique Venhorst het geld terug gekregen. Ze regelde het wel netjes.
Maar voor mij dus nooit meer Venhorst hooi. Totdat...
De leverancier van ons hooi is overgegaan op ander hooi. En jawel hoor, ik herken het meteen.
Venhorst. Kort, vol met gruis. En zoveel afval omdat het door de netten valt. De paarden willen de korte stukjes toch van de grond opeten en krijgen zo ook nog eens veel zand binnen.
We hebben nu een hooi-automaat, maar omdat een pakje hooi geen plakken heeft (het valt meteen uit elkaar), kunnen we met het Venhorst hooi de automaat niet vullen.
In de paar pakjes die we verbruikt hebben zaten dan ook nog 2 stukken touw én een stuk haas of konijn.
Ergerlijk allemaal.

Misschien zijn de grote balen wel goed, maar de kleine pakjes kan ik niemand aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:16 



 
Profiel   

Wat vervelend Frido, ik herken het helemaal niet, mijn kruidenhooi is juist langstengelig. Ook bevatten de balen echt duidelijke plakken. Ik heb ook wel eens een mindere bundel erbij, maar de kwaliteit is over het algemeen echt heel goed. Voer het nu al een jaar of 4.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:26 



 
Profiel   

Ik herken dat wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:33 



 
Profiel   

Ik herken het ook, ook het stoffige en het was ook volgens de paarden niet te eten... Ik heb een hele bundel kunnen weggooien omdat het geweigerd werd.

Nee hoor hier niet weer.. heel blij met de plaatselijke boer met fijn grofstengelig hooi zonder stof en veel goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:36 



 
Profiel   

Mijn eerste 6 balen in 3 sets waren top. Ja het is stoffig, maar dat komt ook door de zomers die we nu hebben. Het is was wel degelijk lang en mooi groen. Ik heb nu 3 kleinere balen gekregen (330 kg). Die vind ik ouder ogen, ze zijn nog steeds niet kort maar wel geel en iets muf. Hopelijk is over 2 weken de levering beter. Maar je kan altijd een keer pech hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:42 



 
Profiel   

Het hooi dat ik anders hier gewoon bij de boeren haal is helemaal niet stoffig :n

Dat is gewoon de manier van oogsten en opslag voor een deel.

Maar als je een astma paard hebt dan ben je stokongelukkig als je ontstofte hooi vol gruis en stof zit. Je betaald er immers bijna een keer zoveel voor dan gewoon bij een boer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:45 



 
Profiel   

Helaas ook herkenbaar en kreeg daardoor een flinke hoester erbij. Veel geld maar nier her fijne beloofde hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:49 



 
Profiel   

Ik heb ook die ervaring, heel wisselend hooi, maar vaker echt prut en niet het geld waard helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 08:45 



 
Profiel   

Door de regelmatige berichten hier in het topic ben ik er maar nooit aan begonnen. Jammer, ik ben echt wel bereid om te betalen voor goed hooi, maar zo vergooien ze hun eigen reputatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:03 



 
Profiel   

Hier ook niet tevreden. Ik heb de pre order gedaan van de zomer maar de kwaliteit is echt drama. Weidehooi veeelste grof (riet achtig), super veel zuring en kruidenhooi heel erg stoffig! Ik kan sommige balen bijna helemaal weggooien want ze eten het niet. Ik had zowel weidehooi als kruidenhooi. Ik was overigens wel heel tevreden over soumanagro maar die is dan weer erg prijzig voor particulier vind ik, veel duurder dan Venhorst en kan je alleen groot afnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:21 



 
Profiel   

Ja het is absoluut verre van kwaliteit... dat veel te grove herken ik ook wel. Sommige balen deden gewoon zeer als je je handen erin stak zo prikkend. Hebben met 1 lichting van de 63 balen 30 kunnen weggooien echt drama. Geen enkel paard wou dat ook eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:25 



 
Profiel   

prompter schreef
Door de regelmatige berichten hier in het topic ben ik er maar nooit aan begonnen. Jammer, ik ben echt wel bereid om te betalen voor goed hooi, maar zo vergooien ze hun eigen reputatie.


Ja het is echt zonde, maar het gedoe om het überhaupt opgelost te krijgen staan echt niet in verhouding met de prijs. Voor die prijs verwacht je iig goed hooi, geen gruis, schimmel of hooi wat meer op stro lijkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:45 



 
Profiel   

Ik heb nu 1 bundel graszaadhooi ontvangen. Het is heel grofstengelig maar het wordt graag gegeten. Het is ook niet stoffig, tot nu toe gaat dat goed met mijn COPD'er. Vooral voor haar vind ik het spannend of ze dit kan verdragen, tot nu toe kreeg ze alleen voordroog maar met hoefbevangenheid is dat ook niet ideaal.. Nu kan ik het mengen en hoop ik alles onder controle te kunnen houden.

Voor de zomer wordt dat nog wel een uitdaging, want dan kan ik geen voordroogbaal lang open houden ivm de warmte en dan schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 00:12 



 
Profiel   

Als je een voordroogbaal helemaal uit elkaar haalt en open schud, kan je die in de zomer ook bewaren, als heb je dan wel een giga hoop…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 08:33 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Als je een voordroogbaal helemaal uit elkaar haalt en open schud, kan je die in de zomer ook bewaren, als heb je dan wel een giga hoop…


Klopt, hebben wij ook gedaan toen wij, kort, goed voordroog konden krijgen. Je hebt inderdaad veel ruimte nodig. :o

Overigens onze CPOD'r doet het juist slecht op voordroog dus we stomen of maken het, Duitse kruidenhooi, nat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:24 



 
Profiel   

Nu lees ik toch ook wel dezelfde ervaring als die wij hebben gehad. In 2020 begonnen met Duits Kruidenhooi van LVH. 90,- per baal bij afname van 6 balen. Daar doen ze het niet meer voor.
Eerste paar zendingen waren super. Daarna werd het minder. Bij de buren zijn er 4 balen omgewisseld. Ik heb 1 baal van haar overgenomen en die zat vol net zuring. Dus gestopt, de zoektocht ging verder.

Gerritsen uit Veenendaal had een mooie partij. Die geheel gekocht en nu helaas vrij suikerrijke balen. Ik heb nu Frans hooi uit Beneden Leeuwen. Fantastische kwaliteit. Moet het nog wel gaan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 22:02 



 
Profiel   

prompter schreef
Door de regelmatige berichten hier in het topic ben ik er maar nooit aan begonnen. Jammer, ik ben echt wel bereid om te betalen voor goed hooi, maar zo vergooien ze hun eigen reputatie.


Neem maar contact met mij op. Heb een prima adres voor buitenlands hooi gevonden. 700 kg aan balen van 30 kg per stuk opgehaald en ze hebben ook 500 kg balen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 22:04 



 
Profiel   

Ik heb slechte ervaringen met het hooi. Erg stoffig en er zat veel vuilnis in. Blikjes, papier, stokken plastik etc. Heel kort hooi. En mijn paarden aten het niet. Ik heb 3 nieuwe bundels gekregen maar ook hetzelfde. Erg stoffig voor 'extra onstoft' hooi. Hooi zag er wel beter uit dan de vorige bundels maar ze aten het weer niet. Ik heb de lading verkocht. Service is goed daar alleen het hooi valt tegen. Veel te duur voor deze kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 12:30 



 
Profiel   

Ja dat niet eten! Dat hoor ik dus ook best vaak. Hier hetzelfde. En mijn paard eet normaal echt álles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 13:07 



 
Profiel   

Super zonde, ik heb echt het idee dat de kwaliteit van het hooi bij hun sinds 1.5 jaar enorm achteruit gegaan is.
En ze zijn best aan de dure kant, dus dan verwacht je wel goed hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 14:56 



 
Profiel   

Alles draait om geld. Grote balen zo goedkoop mogelijk inkopen in het buitenland en er zelf kleine pakjes van maken. Kijk dit filmpje maar en spoel door naar 1 minuut 45. Dat gruis en stof zat inderdaad ook in de Venhorst pakjes. Alles om een kilootje meer per pakje te krijgen? Ik begrijp werkelijk niet dat mensen dit soort hooi aanbevelen als paardenvoer. En er ook nog eens belachelijk veel geld voor betalen.
https://youtu.be/NqVE_uXTdFU

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:58 



 
Profiel   

Tja, dat apparaat is ook niet gratis en de energie om te laten werken ook niet. We hebben bij Venhorst gezien hoe het werkt en er valt heel wat stof uit waardoor het hooi "stof armer" wordt. Het proces werkt wel degelijk overigens ( en van het gruis etc. worden hooichunks gemaakt gemixt met wat luzerne...........).
Wij hebben een ( tot ca. 2,5 jaar geleden) vaak hooi van Venhorst gebruikt, dat beviel toen prima, ook de bundels wel eens gehad met de kleine baaltjes.
We zijn nu overgestapt op een andere leverancier van Duits hooi, qua prijs vergelijkbaar maar net wat dichterbij en betere service en tot nu toe alleen maar goed hooi.
Goed hooi is nu eenmaal niet goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:27 



 
Profiel   

ElCid schreef
Tja, dat apparaat is ook niet gratis en de energie om te laten werken ook niet. We hebben bij Venhorst gezien hoe het werkt en er valt heel wat stof uit waardoor het hooi "stof armer" wordt. Het proces werkt wel degelijk overigens ( en van het gruis etc. worden hooichunks gemaakt gemixt met wat luzerne...........).
Wij hebben een ( tot ca. 2,5 jaar geleden) vaak hooi van Venhorst gebruikt, dat beviel toen prima, ook de bundels wel eens gehad met de kleine baaltjes.
We zijn nu overgestapt op een andere leverancier van Duits hooi, qua prijs vergelijkbaar maar net wat dichterbij en betere service en tot nu toe alleen maar goed hooi.
Goed hooi is nu eenmaal niet goedkoop.


Voor goed hooi betaal ik graag wat meer. Die korte stompjes met gruis en stof is geen paardenvoer. De paarden hoesten ervan en wij ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:30 



 
Profiel   

ElCid schreef
Tja, dat apparaat is ook niet gratis en de energie om te laten werken ook niet. We hebben bij Venhorst gezien hoe het werkt en er valt heel wat stof uit waardoor het hooi "stof armer" wordt. Het proces werkt wel degelijk overigens ( en van het gruis etc. worden hooichunks gemaakt gemixt met wat luzerne...........).
Wij hebben een ( tot ca. 2,5 jaar geleden) vaak hooi van Venhorst gebruikt, dat beviel toen prima, ook de bundels wel eens gehad met de kleine baaltjes.
We zijn nu overgestapt op een andere leverancier van Duits hooi, qua prijs vergelijkbaar maar net wat dichterbij en betere service en tot nu toe alleen maar goed hooi.
Goed hooi is nu eenmaal niet goedkoop.

Maar dan moet je wel goed hooi krijgen :=

Geen hooi dat de paarden niet willen aanraken en wat of vol gruis zit of zo prikkend is dat je handen ook zeer doen als je een een plak pakt. Dat was helaas hier het geval nadat we eerst en bundel hadden die wel mooi was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen