Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wheypoeder

 

Ik zie mooie resultaten bij mijn stalgenootje haar twee IJslanders...
Benieuwd of meer mensen whey poeder geven aan hun paard?
Ik ben zoekende in “ extra eiwit” voor wat hulp in de spieropbouw.
Hier helaas arm hooi en vrijwel geen gras, onbemest land. Arm aan eiwit.
Ik geef nu pulp, vitalbix en fibra en die laatste wil ik mee stoppen.
Pulp heeft mijn pony meer op gewicht gekregen dus dat bevalt wel, evt ga ik dat in de zomer vervangen door een grasbrok oid om daar de vitalbix door te doen en z’n magnesium poeder.

Terug naar de whey... ervaringen zijn welkom..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:17 



 
Profiel   

Ik gebruik het nu al een tijdje en ik twijfel nog steeds. Ik heb een jong, groot en slap paard en het werd me aangeraden extra eiwitten bij te voeren voor de groei/aankomen/opbouw van spieren.

Sinds ik het gebruik is hij mooi aangekomen; het lijkt alsof de dingen die ik erin stop beter blijven hangen zeg maar :+ .

Echter blijft hij vrij schraal in de bovenlijn en moet ik zeggen dat ik het qua spieropbouw nog wat vind tegenvallen. Maar misschien verwacht ik teveel. Of misschien had hij er veel slechter uit gezien als ik het niet bij voerde. Vind het altijd lastig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:23 



 

Ja lastig he. Wat voer je erbij?

Mijne trekt goed bij met pulp. Ik zie m bijna groeien gelukkig. Misschien ook nog een optie voor erbij??
Welk merk voer jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:25 



 
Profiel   

Zo dat compliment steek ik in mijn zak, dank u TS :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:30 



 
Profiel   

https://theequinepractice.com/protein/

http://www.voervergelijk.nl/nieuws/356/ ... or-paarden

http://www.vitella-webshop.nl/Vitella-H ... teine.html
Leesvoer


Laatst bijgewerkt door janouk op 17-01-18 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:32 



 

Wijslander schreef
Zo dat compliment steek ik in mijn zak, dank u TS :*

Kleine spierbundels haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:35 



 
Profiel   

Hoeveel gram wheypoeder voer je Saar88?

Want hoewel wheypoeder wel geconcentreerd is, gaat eiwit natuurlijk wel gewoon per gram. Om een indicatie te geven: een paard van 600kg dat 1 uur werkt (14 minuten stapt, 34 minuten draaft, 7 minuten galopeerd en 5 minuten voluit gaat (rengalop of springwerk) heeft 550g VREp (verteerbaar ruw eiwit paard) nodig of 920g RE (ruw eiwit) per dag.

Whey protein voegt essentiële aminozuren toe, maar het totaal aantal aminozuren (eiwitten) moet ook voldoende zijn.

Voor gewoon eiwit toevoegen is luzerne heel geschikt. En dan kan je, als je suikerarme luzerne wilt toevoegen, heel goed Arie Blok luzernebrok gebruiken of waarschijnlijk Metazoa HP23 (suikergehalte niet benoemd, maar melassevrij).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:38 



 

Maar dan mag je een behoorlijke bak luzerne bijvoeren, zoveel dat mijn pony gewoon stopt met eten ( bovenop z’n pulp en t moet in 1 maaltijd).
Daarbij komt dan ook nog graan of zemel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:41 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Ja lastig he. Wat voer je erbij?

Mijne trekt goed bij met pulp. Ik zie m bijna groeien gelukkig. Misschien ook nog een optie voor erbij??
Welk merk voer jij?


Hij krijgt vitalbix vitaminebrok en muesli, en na het werken standaard een mix van bietenpulp, luzerne (vitalbix, zonder melasses) en vitalbix slobber. Daar gaat dan het poeder doorheen. Dit voer ik al vanaf dat ik hem heb, maar ik heb pas nu het gevoel dat het echt zoden aan de dijk zet. Dat kan door het whey poeder komen, maar ook doordat hij wat minder hard aan het groeien is..


Mizora schreef
Hoeveel gram wheypoeder voer je Saar88?

Want hoewel wheypoeder wel geconcentreerd is, gaat eiwit natuurlijk wel gewoon per gram. Om een indicatie te geven: een paard van 600kg dat 1 uur werkt (14 minuten stapt, 34 minuten draaft, 7 minuten galopeerd en 5 minuten voluit gaat (rengalop of springwerk) heeft 550g VREp (verteerbaar ruw eiwit paard) nodig of 920g RE (ruw eiwit) per dag.

Whey protein voegt essentiële aminozuren toe, maar het totaal aantal aminozuren (eiwitten) moet ook voldoende zijn.

Voor gewoon eiwit toevoegen is luzerne heel geschikt. En dan kan je, als je suikerarme luzerne wilt toevoegen, heel goed Arie Blok luzernebrok gebruiken of waarschijnlijk Metazoa HP23 (suikergehalte niet benoemd, maar melassevrij).


Ik voer zoals er op de verpakking staat. Ze raden het gewicht van het paard gedeeld door 10 aan. Mijn paard is ruim 1.80 en in de groei, dus ik houd 700 kg aan. Hij krijgt dus ongeveer 70 gram per dag.
Verder door zijn dagelijkse voer een flinke hand luzerne (meer laat hij helaas liggen, hij eet liever hooi) en door de slobber standaard een volle schep. Zou ik meer/anders moeten voeren?
Altijd zo lastig om te zien of zo'n product echt aanslaat of niet. Je weet natuurlijk niet hoe hij eruit had gezien als ik dat poeder niet had gevoerd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:53 



 

Ik vind t maar lastig.
Twijfel enorm tussen soja whey of bv subli atleet of pavo topsport/18 plus

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:55 



 
Profiel   

De subli atleet heb ik even bekeken en die vind ik ook wel interessant moet ik zeggen. Vooral omdat je die gewoon per voerbeurt bij kunt geven. Het poeder moet direct na het werken gevoerd worden om goed opgenomen te worden. Dat betekent dus een onregelmatige opname (want af en toe niet kunnen rijden vanwege bv ziekte of het weer). Poeder is ook erg vluchtig, heb soms het idee dat de helft op mijn jas zit en de rest al is weggewaaid voor ik het door de slobber kan doen :+

Ik heb overigens deze: http://www.vitella-webshop.nl/Vitella-H ... teine.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 20:01 



 
Profiel   

Gaat het echt om spieropbouw? Of is het paard zwz schraal? Omega 3-6-9 komen paarden ook heel mooi van bij! In zeewier zitten ook veel eiwitten en aminozuren is misschien ook nog een idee om toe te voegen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 20:07 



 

Ik voer alleen als ik er zelf ben en dat is eigenlijk 5 maal per week.
Dan doen we eigenlijk ook altijd wel iets.
Mijne staat dag en nacht in een kudde opende weide dus bijvoeren doet iedereen zelf.
Daarom moet t ook wel enigzins makkelijk zijn

Dresjowpie hij werd wat schraal maar trekt flink bij op bietenpulp dus een extra daarvoor hoeft niet meer.
Kan maarzo zijn dat de pulp alleen nu even nodig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 20:09 



 

In het andere eiwit/wheytopic kreeg ik de vraag welk merk whey ik gevonden had met minder dan 1% lactose. Dat gaat om dit merk: https://www.powersupplements.nl/pure-wh ... late-2000g waar 0,7% lactose in zit (de naturel variant 8-) ). Dit hier plaatsen is denk ik iets sneller dan alle losse pb's daarover beantwoorden. ;)

[***] voer ik ook weer whey eiwit. Door de verhuizing en beter/meer ruwvoer is hij gigantisch aangekomen en dat was ook hard nodig, zowel qua vet als spieren.
Helaas heeft hij laatst besloten om te stoppen met zijn zo fijne gewoonte om elke dag maar de helft van zijn voor twee dagen gevulde hooinet op te eten, en toen at hij ineens elke dag het complete hooinet leeg.
Nu is hij dus weer doorgeslagen is naar de andere kant en is te dik qua vet, maar tegelijkertijd zijn we nu specifiek bezig zijn om de spieren in zijn bovenlijn te trainen om te kijken of we hem rij-klaar kunnen krijgen. Aangezien hij op zijn rug nog steeds erg onderbespierd is (zelfs in zijn licht obese toestand) kan hij elke hulp qua spieropbouw daarbij goed gebruiken, dus vandaar dat hij nu weer whey poeder krijgt, plus elke dag zo'n 200gr spliterwten gemengd met grasbrok als voedselbeloning tijdens het werk. Daarnaast krijgt hij nog een prutje met oa 200gr esparcette om de poeders in te verstoppen, dus met dagelijks gras, voordroog, whey, spliterwten en esparcette krijgt hij in elk geval een ruim assortiment aan eiwitbronnen. Hopelijk kunnen we die met specifieke rugspiertraining nu ook echt omzetten in rugspieren. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 20:19 



 
Profiel   

Hoi! Even een upje. Ts heb je al een keuze kunnen maken wat je gaat voeren? Ik zou ook wel graag wat meer eiwit willen voeren. Ze staat nu 3 maanden op een PP, mooi op gewicht, maar ik wil niet dat het te lijden heeft op de spieren, vandaar mijn keuze om te gaan kijken voor eiwitpoeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 17:13 



 

Ik voer geen extra eiwit bij.
Merk dat mijn pony het goed doet op z’n huidige voer. Mocht t nodig zijn met meer training kan ik altijd nog eiwit toevoegen en dan zou ik voor de eiwit poeder gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 17:20 



 
Profiel   

Hier nog steeds erg tevreden over wheypoeder. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 17:29 



 
Profiel   

Dank jullie!

Welke voer je precies? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 17:37 



 
Profiel   

Ik ben sinds kort overgestapt van eiwitrijk voer naar een kruidenmuesli met losse soja en vitamine e als poeder erbij. Het is even 'koken' op stal, als in alle poedertjes afmeten. Ik voer het nu 4 weken en merk al verschil in het werk. Hij geeft veel gedoseerder zijn energie vrij, glimt enorm en is fijner te rijden dan eerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 17:53 



 
Profiel   

Rachel_x schreef
Dank jullie!

Welke voer je precies? :)


Deze: https://www.food4animals.nl/nl-nl/03574 ... y-Proteine

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 19:26 



 
Profiel   

Ik weet dat het topic al een tijdje stil ligt, maar ahv dit topic heb ik de vitella whey poeder ook geprobeerd. En durf het bijna niet uit te spreken, maar ik dacht heel licht wat verbetering te zien.
Beide paarden vonden het alleen echt heel heel heeeel erg vies. Iemand nog ervaringen met andere whey poeder paard? Bestaan er nog meer soorten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 15:30 



 
Profiel   

Ik heb geen andere soort kunnen vinden, maar mijn paarden eten het zonder problemen door hun krachtvoer (heel klein beetje water erbij om het poeder te laten plakken) of slobber heen.

Hoe voer je het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 17:20 



 
Profiel   

Je kan ook erwteneiwit. Die van mij vind erwteneiwit wel lekker in elk geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 17:27 



 
Profiel   

Spirulina is een zeer gezond supplement om bij te geven en bestaat grotendeels uit eiwit. Mijn broodmagere paard is daar heel goed van bijgetrokken. Dat deed veel meer dan Lucerne etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 17:54 



 
Profiel   

Wijslander schreef
Ik heb geen andere soort kunnen vinden, maar mijn paarden eten het zonder problemen door hun krachtvoer (heel klein beetje water erbij om het poeder te laten plakken) of slobber heen.

Hoe voer je het nu?


Precies zo :Y)

puppy1128 schreef
Je kan ook erwteneiwit. Die van mij vind erwteneiwit wel lekker in elk geval.

Ik kan er niets van vinden. Heb je een link toevallig?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 18:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen