Wheypoeder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:38

mellamoshan schreef:
Wijslander schreef:
Ik heb geen andere soort kunnen vinden, maar mijn paarden eten het zonder problemen door hun krachtvoer (heel klein beetje water erbij om het poeder te laten plakken) of slobber heen.

Hoe voer je het nu?


Precies zo :Y)

puppy1128 schreef:
Je kan ook erwteneiwit. Die van mij vind erwteneiwit wel lekker in elk geval.

Ik kan er niets van vinden. Heb je een link toevallig?


Is regelmatig met korting.

https://www.bulkpowders.nl/erwteneiwiti ... 8BEALw_wcB

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Wheypoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:13

En hoeveel geef je hiervan? Neem aan dat die eetlepel die in de gebruiksaanwijzing staat voor humaan gebruik bedoeld is. :')

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Wheypoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:19

Ligt eraan hoeveel eiwitten je wilt geven. :+
Meeste geven 50-100 gram.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Wheypoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:27

Haha het is een schrieltje dus ik zou zeggen 100gram dan :p
Maar thx, zal er eens op inlezen!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:21

Let er wel op dat de verhouding tussen de verschillende aminozuren kan afwijken per product.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:04

janouk schreef:


Hartelijk dank Janouk voor de links. Vooral de bovenste vind ik erg interessant :)

Is er iemand die wat meer weet over de verhouding van vloeibare whey wat je bij sommige zuivelboerderijen kunt ophalen en het whey concentraat wat te koop is?

Met andere woorden, hoeveel vloeibare whey moet je geven als je bijv. 50 gram wheyconcentraat zou willen geven?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:50

henny_w schreef:
Is er iemand die wat meer weet over de verhouding van vloeibare whey wat je bij sommige zuivelboerderijen kunt ophalen en het whey concentraat wat te koop is?

Met andere woorden, hoeveel vloeibare whey moet je geven als je bijv. 50 gram wheyconcentraat zou willen geven?


Vloeibare wei zit veel meer lactose in. De meeste diersoorten kunnen die lactose juist niet verwerken.

Wei consentraat bevat nog steeds lactose aangezien dit gewoon ingedroogde wei is. Daarbij is er veel slechte kwaliteit op de markt met het verschil in eiwit van maar 29% tot wel 89%

Wei isolaat heeft de meeste lactose en vetten verwijderd. En bevat 90-95% eiwit.

Ivm kans op lactose intolerantie wordt dus juist isolaat aangeraden. Wil je juist de andere proberen dan zou ik er wel even rekening mee houden dat mocht je paard ziek worden(spijsverteringsproblemen), je dit wel even in je achterhoofd houdt en meldt aan de behandelend arts.

Edit: ik heb geen idee hoe je dit zou moeten herkennen en/of het vaak voortkomt

Edit2: om 450 gram wei eiwit isolaat te maken is 66 kg vloeibare wei(gelijk aan 64 liter).

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wheypoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:28

Op whey reageren niet alle paarden even goed. Als alternatief zou je erwteneiwitisolaat of bruine rijsteiwit kunnen overwegen

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:52

daffie1986 schreef:
henny_w schreef:
Is er iemand die wat meer weet over de verhouding van vloeibare whey wat je bij sommige zuivelboerderijen kunt ophalen en het whey concentraat wat te koop is?

Met andere woorden, hoeveel vloeibare whey moet je geven als je bijv. 50 gram wheyconcentraat zou willen geven?


Vloeibare wei zit veel meer lactose in. De meeste diersoorten kunnen die lactose juist niet verwerken.

Wei consentraat bevat nog steeds lactose aangezien dit gewoon ingedroogde wei is. Daarbij is er veel slechte kwaliteit op de markt met het verschil in eiwit van maar 29% tot wel 89%

Wei isolaat heeft de meeste lactose en vetten verwijderd. En bevat 90-95% eiwit.

Ivm kans op lactose intolerantie wordt dus juist isolaat aangeraden. Wil je juist de andere proberen dan zou ik er wel even rekening mee houden dat mocht je paard ziek worden(spijsverteringsproblemen), je dit wel even in je achterhoofd houdt en meldt aan de behandelend arts.

Edit: ik heb geen idee hoe je dit zou moeten herkennen en/of het vaak voortkomt

Edit2: om 450 gram wei eiwit isolaat te maken is 66 kg vloeibare wei(gelijk aan 64 liter).


Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:46

Nog recente whey ervaringen?
Geven jullie alleen na training?