Eiwitten, wat is feit en wat is commerciele info?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:56

Die van mij krijgt extra eiwitten. I.v.m pssm1 (niet getest op pssm2) wilde ik weten of het verschil zou maken aangezien ik zijn spieren nogal 'rommelig' vond, vooral zijn kont. Heb zeker het idee dat het minder is dus een nieuwe zak besteld en heb laatst de dosering opgehoogd om straks te kijken of het nog meer verschil maakt. Hij krijgt verder onbeperkt vreetwerk, balancer en supplementen voor de pssm.
Verder is hij ook 'fitter', dus het zal mij niks verbazen dat hij door extra eiwitten ook gewoon beter voelt met bewegen.
Oh en ik heb het idee dat zijn manen en hoeven sneller groeien. Dat van zijn hoeven had niet zo gehoeven.. Maar manen mogen op zich wel met een tinker. Helaas heeft het kwa sok niks extras gedaan. Dus hij houdt zijn 'zielige' sokjes. :')

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Eiwitten, wat is feit en wat is commerciele info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:30

Mijn IJslanders krijgen ook nog steeds extra eiwit na de training. Momenteel voer ik 50 gram van dit product: https://www.food4animals.nl/nl-nl/03574 ... y-Proteine.

Dat is meer dan de aanbevolen hoeveelheid, maar mijn IJslanders zijn groter en daardoor zwaarder dan gemiddeld. Ik heb de afgelopen tijd verschillende hoeveelheden geprobeerd en hiermee zijn de effecten het grootst.

Ze zijn beide enorm fit, verzuren niet, hebben geen spatje spierpijn na (zware) training, zijn soepel en los, doen dressuuroefeningen (waar met name mijn ene ruin voorheen eigenlijk niet toe in staat was) veel makkelijker.

Ik weet inmiddels zeker dat de eiwitten hier een grote rol in spelen, omdat dat de enige wisselende factor was de afgelopen tijd (omdat ik bewust wheypoeder wegliet/toevoegde om het verschil te kunnen zien). Dus ik ben nog steeds tevreden.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Eiwitten, wat is feit en wat is commerciele info?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 15:27

Wij zijn begonnen met een supplement met eiwitten, er zitten precies de essentiƫle aminozuren voor een paard in, in de juiste verhoudingen. Ben benieuwd!
Betreffende paard valt altijd iets in, in de winter, en komt in de zomer weer bij.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Eiwitten, wat is feit en wat is commerciele info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:08

Ik geef naast Pavo vital als extra, gemalen hennepzaad bij. Mijn paarden nemen na een vergiftiging van 8 jaar terug minder goed de eiwitten op. Met hennepzaad erbij glimmen ze als een tierelier en blijven mooi bespierd. Ik meng de hennepzaad met lijnzaad om zo een mooiere verhouding van de Omega's 3 en 6 te krijgen.

freeride
Berichten: 1639
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:48

muiszje schreef:
Iemand die ondertussen al langere/meer of andere ervaringen heeft opgedaan met voeren van eiwitten in welke vorm ook?

Toe jongens, heb graag meer info en ervaringen zoals bovenstaand..


je bent welkom op het pssm forum nederlands: in de bestanden staan veel feitelijke stukken over eiwitten en essentiele aminozuren, je kunt oo kde zoekfunctie gebruiken, dan kom je een heel aantal echte artikelen tegen over eiwitten in paarden. Ik heb zelf 2 pssm2 paarden ,waarvan 1 zonder eiwitten en 3amino niet meer had rondgelopen op aarde, hij staat nu 2 jaar op een dieet van gras/getest hooi en erwtenproteine en 3 amino en veel vit.E, hij is zeker 100 kilo zwaarder, geen vet, puur spieren.

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:14

@Freeride (of iemand anders), mag ik vragen wat de 3 amino precies is? Ik kom de term meer tegen, stel je zelf iets samen of is het een kant en klaar product?

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:22

Kan ik hier nog een reactie plaatsen?
Ik heb een 5 jarige PRE van 1.75 hoog die op dit moment extra eiwitten nodig heeft. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst voer ik een brok erbij (misschien dan wat minder van de brok die hij nu krijg) maar welke :')
Lucerne is ook eiwit rijk maar ben altijd zo bang voor schuren.
En als je iets bijvoert, hoeveel moet je dan geven om op de juiste hoeveelheid eiwitten te komen?
Metazoa las ik goeie dingen over maar is dat ook echt zo goed?

nathalie25
Berichten: 1433
Geregistreerd: 07-10-04

Re: Eiwitten, wat is feit en wat is commerciele info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:27

Ik ben erg tevreden over de combi fiberbeet en coolstance copra.

Ik voer droog gewogen 500 gram fiberbeet en 400 gram coolstance copra

Maar er voeren veel mensen alleen de coolstance copra
Body builder van Mijten hoor ik ook veel goede dingen over!!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:51

_Joelle schreef:
Kan ik hier nog een reactie plaatsen?
Ik heb een 5 jarige PRE van 1.75 hoog die op dit moment extra eiwitten nodig heeft. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst voer ik een brok erbij (misschien dan wat minder van de brok die hij nu krijg) maar welke :')
Lucerne is ook eiwit rijk maar ben altijd zo bang voor schuren.
En als je iets bijvoert, hoeveel moet je dan geven om op de juiste hoeveelheid eiwitten te komen?
Metazoa las ik goeie dingen over maar is dat ook echt zo goed?



Je kunt ook los eiwitpoeder toevoegen aan je voer dat je al geeft, dan hoef je verder niks aan te passen.
Ik geef erwten- of bruine rijst eiwit van Bulk powder, ivm PSSM maar in de wintermaanden geef ik ons andere paard er ook iets van bij zijn voer.
In de zomer haalt die weer genoeg eiwitten uit het gras, dan minder ik ook wat bij mijn pssm paard.