Pavo Ease & Excel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:45

Heb je de zakjes nog DWensink?
Ik heb namelijk een miesmuizer wat betreft voer :o

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:12

trisca schreef:
Heb je de zakjes nog DWensink?
Ik heb namelijk een miesmuizer wat betreft voer :o


Ja ik heb ze nog! Bij interesse mag je me een pb doen :)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:01

Ik heb dit voer gekocht met de gedachte dit bij te voeren na zware arbeid. Dus na wedstrijden lekker voor in de trailer of na een zware les waar hij hard heeft gewerkt. Mijn paard vindt het ontzettend lekker maar heeft geen speciale behoeftes in de zin van een moeilijke maag of darmen.
Ik voer hem dagelijks 3 kg brok en dit soms als extraatje.

Meer mensen die het op deze manier gebruiken? Ik dacht zelf dat door de eiwitten die erin zitten het goed was voor het spierherstel. Zie hier een aantal mensen voorbij komen die er volgens mij best wel wat van weten, is dit voer hier geschikt voor?

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:54

Zijn er nog mensen die dit recent bij hebben gevoerd naast een andere brok/muesli? Ik overweeg dit voer al een tijdje voor mijn merrie als extraatje voor na het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:25

Zit er veel luzerne in dit voer?

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:02

Anoniem schreef:
Zit er veel luzerne in dit voer?


Niet heel veel, maar het is wel duidelijk aanwezig helaas.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:37

Ik voer dit mijn jonge paard nu een maand of 4-5 denk. Hij stond daarvoor jaren op Vitalbix, maar dat at hij steeds minder smakelijk tot uiteindelijk niet meer, alleen de SlobberMesh at hij nog.
Verder moeilijke eter, heel druk en kijkerig type, nu 6 jaar en bijna 2 jaar onder het zadel. Kwa training/niveau pak ik het heel rustig aan, 3-4 x per week ohz max, dus ook met conditie/spieropbouw bezig. Heel gevoellig paard, verdacht hem van maagzweer omdat hij heel gevoellig is met singels en zo'n moeilijke eter is.
De DA laten komen omdat ie niet meer at, maar die vond onderzoek niet meteen nodig en adviseerde maar eerst eens met voeding en maagsupplementen te proberen. Ook tandarts en zadelmaker zijn tussendoor geweest en kuur maagcompositum gedaan.
De ease & excel in het begin door de slobber gemengd, al snel at hij dat wel met veel smaak. Hij doet het er inmiddels super op, is mooi aan het uitzwaren qua bespiering en zit super in z'n vel, behoorlijk opgeknapt. Gevoellig op z'n singel blijft hij wel, maar dat is ook met z'n dekensingels dus dat zou inmiddels wel gewoonte kunnen zijn geworden, beetje type paard. Hij is zeker niet drukker van het nieuwe voer geworden. Z'n hooi eet hij nu ook helemaal op, ten tijde van z'n voer niet meer willen eten at ie ook amper hooi, dus voor mij een teken dat alles goed gaat.
Ter beloning krijgen mn paarden nu slobber van Pavo na het werk, mn jonge paard met electrolyten toegevoegd met dit warme weer.
Nadeel is zeker de prijs, maar denk dat dit toch wel het juiste voer is voor dit paard, en ben al blij dat hij het eet. Had ook al wat andere (sport)muslies geprobeerd maar die gingen er niet in.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:58

BopjeBo,
welke hoeveelheid voer jij per dag aan je paard?

Ik ben dit voer ook aan het vergelijken met mijn paard zijn huidige rantsoen (nature's best en topsport), en het komt er op alle vlakken beter uit, behalve de prijs :o

Voordeel zou wel zijn dat ik kan stoppen met supplementen en losse toevoegingen, dus daar bespaar ik dan weer op.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:36

Ik geef 2x per dag 1kg, dus 2kg per dag totaal, doe 1 week met een zak van 15 kg. Verder 10 kg hooi in 4 porties over de hele dag, weidegang op schrale weide en 4x per week 1kg slobber na training. En 's nachts op stal met dik stro waarvan ook gegeten wordt.
Vitalbix was ook duur, moest vanalles samenstellen per paard, olie, luzerne, bix, musli, koste ook wat en veel gedoe. Andere paard is met pensioen en die staat nu op Pavo Vital vitamine onderhoudsbrok, vergelijkbaar met Vitalbix. Dit is makkelijker, allebei hun eigen voer.
Als die moeilijke eter het maar goed eet en het er super op doet ben ik tevreden :Y)

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:50

Helemaal waar, ik voer nu ook nog los pulp, grasbrok en lijnzaad bij en supplementen.
Ik kom qua kosten gelijk uit als ik alleen nog maar ease and excell voer.

Mijne is 1,74m en ik rij hem dressuurmatig op z niveau. Ik zou volgens de Pavo site 2,7 tot 3,6 kilo per dag moeten voeren, ik zat zelf aan 3 tot 3,2 kilo te denken (4 x 800 gram).

Ik hen Pavo een mailtje gedaan, even afwachten wat daar uit komt.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:17

Daar zou je zeker wel aan komen qua hoeveelheid en werk. Mn jonge paard is 1.62m, en nog B/L niveau. Wel een fries en in ontwikkeling, maar een hele actieve, echt sporttype. Die doet het nu goed op die 2 kg per dag. Ik geef hem alleen nog electrolyte extra bij door de slobber, maar verder geen supplementen als olie etc, die zitten al voldoende in de ease&excel volgens Pavo.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:55

Ik heb inmiddels voeradvies binnen van Pavo, advies is om 2,5 kilo per dag te geven.

Ik heb de eerste zak besteld dus eens kijken of hij het lust :)

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:45

Zijn er recente ervaringen??
Worden ze er heet van?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:59

Voer het nog steeds, nee worden er niet heet van. Staat ook bij de omschrijving op de Pavo site ;)
Mijn paard doet het er goed op, geen problemen met eten alles gaat schoon op. Hij ziet er super uit en inmiddels zelfs weer gegroeid.

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:02

Ik voer het niet meer. Er zat iets in waar mijn merrie niet tegenkon en er echt heel rillerig van werd.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:36

Die van mij eet ook nog steeds, en wordt er niet heet van, wel voldoende energie.

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:07

Ik heb zelf het idee dat er minder luzerne door zit in mijn huidige zak. Meer mensen die dit merken? Pony wordt er niet heet van maar ik voer ook maar een heel klein beetje per voerbeurt samen met luzernebrok en pavo vital vitaminebrokjes.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:05

Ik heb het een hele tijd gevoerd en dat ging heel goed, paard zag er top uit en werd er zeker niet heet van, juist mooi relaxed wat voor de mijne heel fijn is.

Helaas eet hij het niet graag meer dus ben ik over op Vitalbix active+ wat nu ook heel goed gaat. Mijn paard eet vaak na een periode het voer niet graag meer dus dat ligt aan hem en niet aan het voer.

Enige nadeel vindt ik dat het niet GMO vrij is.

xLiez

Berichten: 1891
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:19

Ik heb 1 zak gevoerd maar ben er toen mee gestopt. Hij vond het niet mega lekker en ik vond het voer echt niet lekker ruiken

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:54

Is het erg hard of wel ok?
Ik geef nu dieetmix van subli waar ook wel wat luzerne stengels inzitten. Die zijn niet heel zacht, maar ook niet irriterend hard als je een handje pakt..

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:01

Muze schreef:
Is het erg hard of wel ok?
Ik geef nu dieetmix van subli waar ook wel wat luzerne stengels inzitten. Die zijn niet heel zacht, maar ook niet irriterend hard als je een handje pakt..


Dat vind ik het jammere dat de stengels wel vrij hard zijn.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:46

Toch wel ja?
Hmm. Dan ga ik wat twijfelen..

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:53

meiske1577 schreef:
Ik heb het een hele tijd gevoerd en dat ging heel goed, paard zag er top uit en werd er zeker niet heet van, juist mooi relaxed wat voor de mijne heel fijn is.

Helaas eet hij het niet graag meer dus ben ik over op Vitalbix active+ wat nu ook heel goed gaat. Mijn paard eet vaak na een periode het voer niet graag meer dus dat ligt aan hem en niet aan het voer.

Enige nadeel vindt ik dat het niet GMO vrij is.


Volgens de website is het wel GMO vrij.

Ik ga juist weer terug van de Vitalbix Active naar Ease & Excel zodra de ton leeg is. Mijn pony is niet sloom van zichzelf, maar op de Vitalbix Active is hij niet vooruit te branden en veranderd in een trapzak, kan ‘m blijven aantikken.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:24

Ease en Excel is nog niet GMO vrij maar volgt wel snel volgens de website.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo Ease & Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:57

Ik heb het een lange poos gevoerd, zeker een jaar, en toen gaf pavo al aan dat het op korte termijn GMO vrij zou worden. Helaas is dat nog steeds niet zo.